Demontaż linki hamulcowej z zacisku hamulca
Strona 1 z 1
Witam. Mam problem z tynimi hamulcami. Zapiekły się tłoczki. Objaw taki że tylne tarcze grzeją się niemożliwie. Lewy tłoczek nie cofa sie po zaciągnieciu ręcznego. Zdemontowałem zacisk i okazało się że guma sparciała a pod gumą pruchno i rdza na tłoczku. Kupiłem zestaw naprawczy ale nie potrafie odkręcić linki hamulcowej. Nie wiem czy wykręcać czy wybić mocowanie? Jeśli kręcić to w którą strone? Prubowałem kręcić ale nie drgnie nawet.
- Od: 18 kwi 2018, 11:31
- Posty: 4
- Auto: Mazda 5 2.0CD MC-ZD 2007
Prawda jest taka że chyba najlepiej kupić nowe zaciski. Powód taki że wajcha od linki jest zintegrowana z zaciskiem i ani huhu wymienić uszczelek w tym ustrojstwie. Niema gwarancji że za krótki czas nie będzie wycieku z tej uszczelki. Linke od ręcznego uciełem szlifierką kątową z obu stron zacisku. Potem pryskałem wd40 w miejsce przelotu linki i opukiwałem lekko młotkiem. Ostatnie to wybicie wybijakiem tulejki od linki. No ale dupa bo poco to wszystko skoro uszczelki od wajchy do ręcznego nie można wymienić. W sumie cały feler w tym momęcie to wajcha od ręcznego która chodzi niemożliwie opornie. Pryskanie odrdzewiaczami i opukiwanie nie pomaga.
- Od: 18 kwi 2018, 11:31
- Posty: 4
- Auto: Mazda 5 2.0CD MC-ZD 2007
Ja lekko podgrzałem palnikiem (ale naprawdę lekko) i szczypcami spawalniczy,i złapałem i starałem się kręcić i poszło:) Mi udało eis kupić Nowy Oryginalny za 200zl za szt. Lewy mi stał ale wymieniłem oba jak coś mogę odsprzedać stare jeden dobry drygi do regeneracji.
- Od: 28 lut 2011, 19:49
- Posty: 16
- Auto: ByłaMazda 626 GF 1998r 2.0 16v 115km
jest
Mazda 5 2.0 16V 146 km
Witam! Mam podobny problem jak pawel2312 . Oglądając zacisk ,a szczególnie miejsce gdzie linka recznego przechodzi przez korpus zacisku,dochodzę do wniosku ,że wystarczy tylko podszlifować tą rurkę ,zaznaczoną na pierwszym zdjęciu pawel2312 . Wg mnie linka ręcznego po oszlifowaniu zaciśniętego fragmentu rurki powinna wyjść (tak samo z tym grzybem na końcu linki).Zastanawia mnie jak jest skonstruowany mechanizm środkowy tego zacisku ,bo dżwigienka ham.ręcznego jest umieszczona prostopadle do tłoczka,co pewnie komplikuje póżniejszy demontaż i montaż. Może ktoś ma jakiś schemat,może fotorelacje naprawy?
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości