Witam
W lutym 2016 roku były wymieniane przednie amortyzatory jako, że amortyzator od strony pasażera nie był sprawny. Od tego momentu co jakieś 2 miesiące muszę dolewać płyn hamulcowy zaś jakieś 2 tygodnie temu zauważyłem plamy na asfalcie (za przednim kołem). Porobiłem trochę zdjęć i jeśli byłoby to pomocne mogę je zamieścić. Druga rzecz o której trzeba wspomnieć: od dłuższego czasu pedał hamulca głębiej wchodzi niż kiedyś gdy samochód kupiłem. Jeden z znajomych mechaników podejrzewa pompkę, ale prosi o zostawienie samochodu na dzień w celu określenia przyczyny. Gwoli uściślenia Mazda z kierownicą po prawej stronie.
Wyciek płynu hamulcowego (mazda 5, 1.8 benzyna, 2007)
Strona 1 z 1
Dziękuję za podpowiedź. Będę informował na bieżąco.
Szybki update:
byłem dziś u mechanika i po wymianie podstawowych płynów poprosiłem o zerknięcie co jest grane z tymi wyciekami płynu hamulcowego. Po oględzinach diagnoza jest prosta: do wymiany pompa ABS.
Proszę o podpowiedzi związane z w.w. pompą: czy wymiana takiej pompy jest trudna, po jakich numerach mam szukać takiej pompy (czy pompa od silnika 2.0 benzyna też będzie pasować) i czy któryś z forumowiczów nie ma takiej na sprzedaż.
Dziękuję
Szybki update:
byłem dziś u mechanika i po wymianie podstawowych płynów poprosiłem o zerknięcie co jest grane z tymi wyciekami płynu hamulcowego. Po oględzinach diagnoza jest prosta: do wymiany pompa ABS.
Proszę o podpowiedzi związane z w.w. pompą: czy wymiana takiej pompy jest trudna, po jakich numerach mam szukać takiej pompy (czy pompa od silnika 2.0 benzyna też będzie pasować) i czy któryś z forumowiczów nie ma takiej na sprzedaż.
Dziękuję
Ostatnio edytowano 5 lis 2016, 10:19 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zbędne cytowanie
Powód: zbędne cytowanie
ronin00 napisał(a):Witam! Na moje oko masz dziurawy przewód hamulcowy.Aby się upewnić wjedż na kanał,wytrzyj szmtaką przewód i poproś kogoś aby kilka razy nacisnął hamulec.Toby tłumaczyło wpadający pedał hamulca.
Dziś zamieszczę zdjęcia z pompą ABS i jej okolic. Widać, że po jej prawej stronie jest mokro. Druga sprawa: jaka jest różnica między 5N61-2M110-AC a 5N61-2M110-AB i co oznaczają te litery.
Z góry dziękuję
Czekamy na te zdjęcia pompy...
Jak kolega wczesniej napisał: wytrzyj wszystko dobrze i obserwuj...
Jak kolega wczesniej napisał: wytrzyj wszystko dobrze i obserwuj...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Dla lepszego efektu wytarcia proponuję popsikać tę okolicę odtłuszczaczem do hamulców dodatkowo ochronisz lakier przed działaniem płynu hamulcowego
Może wystarczy tylko dokręci przewody które są przy pompie ?
Może wystarczy tylko dokręci przewody które są przy pompie ?
Wojtek napisał(a):Czekamy na te zdjęcia pompy...
Jak kolega wczesniej napisał: wytrzyj wszystko dobrze i obserwuj...
Dodaję zdjęcia, na dwóch z nich widać po lewej stronie pompy mokre ślady, druga rzecz: mechanicy doszli do takiego wniosku, że pompa jest nieszczelna gdyż najpierw zajrzeli pod spód Mazdy i zobaczyli parchy na lakierze prowadnicy i później osobiście odkręcili obudowę akumulatora, sprawdzili przewody, stwierdzając, że są suche i że płyn ucieka z pompy ABS. Jeszcze jedno pytanko: co oznaczają dwie ostatnie litery w numerze seryjnym pompy (5N61-2M110-AC) i jaka jest różnica między AB a AC i czy pompa z oznaczeniem AB będzie działać zamiast pompy AC i na czym polega programowanie takiej pompy?
Dziękuję
podeślij mi na PW numer VIN, to zerknę...
Programowanie odbywa się za pomocą interfejsu IDS...
Programowanie odbywa się za pomocą interfejsu IDS...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
asgaard napisał(a):Zamieszczam wydruk od dealera Mazdy.
ciekawy ten wydruk...
Potrzebujesz takiej pompy:
C2Y6-43-7AZB
Z aut o numerac z zakresu:
CR19**126467-228394
Nie masz DSC więc jest to słabsza pompa... Najlepiej poszukaj taką jaką masz w aucie, a wtedy może obejść się bez programowania...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Szybki update:
Dziś została wymieniona pompa ABS (wystarczyły te same numery seryjne z naklejki na pompie) i czuć od razu różnicę. Pedał hamulca od razu łapie wyżej i czuć przy hamowaniu jakby trzymał to ciśnienie przy naciskaniu. Tak jak wspominałem wcześniej poprzednia pompa ABS uległa rozszczelnieniu.
Dziękuję za pomoc i temat do zamknięcia.
Dziś została wymieniona pompa ABS (wystarczyły te same numery seryjne z naklejki na pompie) i czuć od razu różnicę. Pedał hamulca od razu łapie wyżej i czuć przy hamowaniu jakby trzymał to ciśnienie przy naciskaniu. Tak jak wspominałem wcześniej poprzednia pompa ABS uległa rozszczelnieniu.
Dziękuję za pomoc i temat do zamknięcia.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości