Wyciek płynu hamulcowego (mazda 5, 1.8 benzyna, 2007)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez asgaard » 16 paź 2016, 01:26

Witam

W lutym 2016 roku były wymieniane przednie amortyzatory jako, że amortyzator od strony pasażera nie był sprawny. Od tego momentu co jakieś 2 miesiące muszę dolewać płyn hamulcowy zaś jakieś 2 tygodnie temu zauważyłem plamy na asfalcie (za przednim kołem). Porobiłem trochę zdjęć i jeśli byłoby to pomocne mogę je zamieścić. Druga rzecz o której trzeba wspomnieć: od dłuższego czasu pedał hamulca głębiej wchodzi niż kiedyś gdy samochód kupiłem. Jeden z znajomych mechaników podejrzewa pompkę, ale prosi o zostawienie samochodu na dzień w celu określenia przyczyny. Gwoli uściślenia Mazda z kierownicą po prawej stronie.
Załączniki
20161008_093445_resize.jpg
20161008_093449_resize.jpg
20161008_093454_resize.jpg
20161008_093459_resize.jpg
20161008_093526_resize.jpg
20161008_093530_resize.jpg
20161008_093534_resize.jpg
20161008_093537_resize.jpg
20161008_093608_resize.jpg
20161008_093622_resize.jpg
20161008_093630_resize.jpg
20161008_093949_resize.jpg
20161008_093952_resize.jpg
20161008_093956_resize.jpg
20161008_101558_resize.jpg
20161008_101608_resize.jpg
20161008_101615_resize.jpg
20161008_102108_resize.jpg
20161008_102110_resize.jpg
20161008_102116_resize.jpg
20161008_102125_resize.jpg
20161008_102552_resize.jpg
20161008_102556_resize.jpg
20161008_102726_resize.jpg
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2013, 22:45
Posty: 37 (7/0)
Skąd: Podkowa Leśna/Kildare
Auto: Mazda 5 (1.8 2007) Exec (była)
Mazda 5(2.0 2010) Furano (obecna)

Postprzez ronin00 » 17 paź 2016, 09:49

Witam! Na moje oko masz dziurawy przewód hamulcowy.Aby się upewnić wjedż na kanał,wytrzyj szmtaką przewód i poproś kogoś aby kilka razy nacisnął hamulec.Toby tłumaczyło wpadający pedał hamulca.
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2011, 14:43
Posty: 68 (0/2)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 5 2.0 MZR LPG

Postprzez asgaard » 17 paź 2016, 12:09

Dziękuję za podpowiedź. Będę informował na bieżąco.
Szybki update:
byłem dziś u mechanika i po wymianie podstawowych płynów poprosiłem o zerknięcie co jest grane z tymi wyciekami płynu hamulcowego. Po oględzinach diagnoza jest prosta: do wymiany pompa ABS.
Proszę o podpowiedzi związane z w.w. pompą: czy wymiana takiej pompy jest trudna, po jakich numerach mam szukać takiej pompy (czy pompa od silnika 2.0 benzyna też będzie pasować) i czy któryś z forumowiczów nie ma takiej na sprzedaż.

Dziękuję
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg
Ostatnio edytowano 5 lis 2016, 10:19 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zbędne cytowanie
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2013, 22:45
Posty: 37 (7/0)
Skąd: Podkowa Leśna/Kildare
Auto: Mazda 5 (1.8 2007) Exec (była)
Mazda 5(2.0 2010) Furano (obecna)

PostTen post został usunięty przez Yard 5 lis 2016, 10:20.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Yard 5 lis 2016, 10:20.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Yard 5 lis 2016, 10:20.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Yard 20 lis 2016, 17:25.
Powód: za podbijanie może być ban

Postprzez asgaard » 26 lis 2016, 21:05

ronin00 napisał(a):Witam! Na moje oko masz dziurawy przewód hamulcowy.Aby się upewnić wjedż na kanał,wytrzyj szmtaką przewód i poproś kogoś aby kilka razy nacisnął hamulec.Toby tłumaczyło wpadający pedał hamulca.


Dziś zamieszczę zdjęcia z pompą ABS i jej okolic. Widać, że po jej prawej stronie jest mokro. Druga sprawa: jaka jest różnica między 5N61-2M110-AC a 5N61-2M110-AB i co oznaczają te litery.

Z góry dziękuję
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2013, 22:45
Posty: 37 (7/0)
Skąd: Podkowa Leśna/Kildare
Auto: Mazda 5 (1.8 2007) Exec (była)
Mazda 5(2.0 2010) Furano (obecna)

Postprzez Wojtek » 27 lis 2016, 10:43

Czekamy na te zdjęcia pompy...
Jak kolega wczesniej napisał: wytrzyj wszystko dobrze i obserwuj...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez MazdaLublin » 27 lis 2016, 13:10

Dla lepszego efektu wytarcia proponuję popsikać tę okolicę odtłuszczaczem do hamulców dodatkowo ochronisz lakier przed działaniem płynu hamulcowego
Może wystarczy tylko dokręci przewody które są przy pompie ?
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2008, 21:01
Posty: 278 (0/7)
Skąd: LUBLIN

Postprzez asgaard » 27 lis 2016, 23:55

Wojtek napisał(a):Czekamy na te zdjęcia pompy...
Jak kolega wczesniej napisał: wytrzyj wszystko dobrze i obserwuj...


Dodaję zdjęcia, na dwóch z nich widać po lewej stronie pompy mokre ślady, druga rzecz: mechanicy doszli do takiego wniosku, że pompa jest nieszczelna gdyż najpierw zajrzeli pod spód Mazdy i zobaczyli parchy na lakierze prowadnicy i później osobiście odkręcili obudowę akumulatora, sprawdzili przewody, stwierdzając, że są suche i że płyn ucieka z pompy ABS. Jeszcze jedno pytanko: co oznaczają dwie ostatnie litery w numerze seryjnym pompy (5N61-2M110-AC) i jaka jest różnica między AB a AC i czy pompa z oznaczeniem AB będzie działać zamiast pompy AC i na czym polega programowanie takiej pompy?

Dziękuję
Załączniki
20161126_111245_resize.jpg
20161126_111256_resize.jpg
20161126_113307_resize.jpg
20161126_113824_resize.jpg
20161126_114415_resize.jpg
20161126_114418_resize.jpg
20161126_114438_resize.jpg
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2013, 22:45
Posty: 37 (7/0)
Skąd: Podkowa Leśna/Kildare
Auto: Mazda 5 (1.8 2007) Exec (była)
Mazda 5(2.0 2010) Furano (obecna)

Postprzez Wojtek » 28 lis 2016, 00:34

podeślij mi na PW numer VIN, to zerknę...

Programowanie odbywa się za pomocą interfejsu IDS...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez asgaard » 28 lis 2016, 12:21

Zamieszczam wydruk od dealera Mazdy. Numer seryjny jest zupełnie inny niż ten na pompie.
Załączniki
strona 1.jpg
strona 2.jpg
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2013, 22:45
Posty: 37 (7/0)
Skąd: Podkowa Leśna/Kildare
Auto: Mazda 5 (1.8 2007) Exec (była)
Mazda 5(2.0 2010) Furano (obecna)

Postprzez Wojtek » 28 lis 2016, 17:45

asgaard napisał(a):Zamieszczam wydruk od dealera Mazdy.

ciekawy ten wydruk... :P

Potrzebujesz takiej pompy:
C2Y6-43-7AZB

Z aut o numerac z zakresu:
CR19**126467-228394

Nie masz DSC więc jest to słabsza pompa... Najlepiej poszukaj taką jaką masz w aucie, a wtedy może obejść się bez programowania...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez asgaard » 23 lut 2017, 17:40

Szybki update:

Dziś została wymieniona pompa ABS (wystarczyły te same numery seryjne z naklejki na pompie) i czuć od razu różnicę. Pedał hamulca od razu łapie wyżej i czuć przy hamowaniu jakby trzymał to ciśnienie przy naciskaniu. Tak jak wspominałem wcześniej poprzednia pompa ABS uległa rozszczelnieniu.

Dziękuję za pomoc i temat do zamknięcia.
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2013, 22:45
Posty: 37 (7/0)
Skąd: Podkowa Leśna/Kildare
Auto: Mazda 5 (1.8 2007) Exec (była)
Mazda 5(2.0 2010) Furano (obecna)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy