Problem z biegiem wstecznym
1, 2
Witam,
Od ilku tygodni zaobserwowalem, iz po wlaczeniu biegu wstecznego, a nastepnie 1'go musze recznie"wyciagac" do gory dzwignie zmiany biegow, nie wyskakuje sama tak, jak kiedys.
A moze nie wyskakiwala nigdy tylko ja tego wczesniej nie zauwazylem.
Jak jest u Was?
Od ilku tygodni zaobserwowalem, iz po wlaczeniu biegu wstecznego, a nastepnie 1'go musze recznie"wyciagac" do gory dzwignie zmiany biegow, nie wyskakuje sama tak, jak kiedys.
A moze nie wyskakiwala nigdy tylko ja tego wczesniej nie zauwazylem.
Jak jest u Was?
- Od: 11 kwi 2008, 13:21
- Posty: 27
- Skąd: Meerbusch, DE
- Auto: Mazda CX-3 Skyactiv-G 120 FWD
narazie nic takiego nie wystąpiło w mojej 5tce... owszem czasami ciężko z redukcją z 2 na 1 ale już opanowane
[flash=][color=#FF0040]SlawekMazda5[/color][/flash]
- Od: 3 cze 2008, 21:01
- Posty: 36
- Skąd: Warszawa
- Auto: MAZDA 5 2.0 143 km TOP 2008
U mnie też problem wystąpił...muszę pomagać i ręcznie wyciągać do góry dźwignię zmiany biegów, nie wyskakuje sama, jak kiedyś. Rozebrałem osłonę i widać jak na dłoni dwa cięgła na przegubach. Za ich pomocą zmieniamy biegi. Może ktoś wie jak się je demontuje z przegubów, by niczego nie uszkodzić ?
Problem widoczny jest gołym okiem :oś drążka pracuje i zacina się mimo iż widać że nasmarowana. Wewnętrzny biały plastik teflonowy zamontowany na osi dzwigni biegów zakleszcza się o swoją obudowę będącą wodzikiem z czarnego plastiku ABSu i sprężyna wyciągająca nie daje rady...ma ktoś ma jakiś pomysł na usprawnienie tego prostego mechanizmu ?
Pozdrawiam M5
Problem widoczny jest gołym okiem :oś drążka pracuje i zacina się mimo iż widać że nasmarowana. Wewnętrzny biały plastik teflonowy zamontowany na osi dzwigni biegów zakleszcza się o swoją obudowę będącą wodzikiem z czarnego plastiku ABSu i sprężyna wyciągająca nie daje rady...ma ktoś ma jakiś pomysł na usprawnienie tego prostego mechanizmu ?
Pozdrawiam M5
Nie wiem jak jest w M5 , w szostkach wymieniano ten element gwarancyjnie , zapytaj w ASO czy na piatke tez jest jakas akcja.M5 napisał(a):Problem widoczny jest gołym okiem
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Napisałem do przedstawiciela mazdy w polsce o problemie, bo ASO coś tam podobno naprawiało w mazdach5 ale akcji serwisowej nie było. Moja jest po gwarancji, ale nie zmienia to faktu że jest to wada materiałowa. Czekam jak się ustosunkują do mojej prośby o usunięcie problemu...zaznaczyłem że taka usterka mogła już być przyczynkiem do wypadku...bo faktycznie rozjechał bym człowieka przez tą blokujacą się dźwignie.
M5
M5
Otrzymałem zaproszenie do Serwisu Mazdy i w niecałą godzinkę usunięto mi usterkę zacinania się dźwigni zmiany biegów.
Muszę przyznać że bardzo mile zaskoczyła mnie reakcja Pana Dyrektora Obsługi Posprzedażnej Mazda Motor Poland, oraz szybkość działania i wysoka kultura obsługi ASO IMPEX w Lublinie.
Tacy ludzie zasługują na najwyższe wyrazy uznania. Mam nadzieje że przeczyta to ich Szef przed świątecznym bonusem.
Pozdrawiam M5
Muszę przyznać że bardzo mile zaskoczyła mnie reakcja Pana Dyrektora Obsługi Posprzedażnej Mazda Motor Poland, oraz szybkość działania i wysoka kultura obsługi ASO IMPEX w Lublinie.
Tacy ludzie zasługują na najwyższe wyrazy uznania. Mam nadzieje że przeczyta to ich Szef przed świątecznym bonusem.
Pozdrawiam M5
Mam podobny problem ale pojawia sie tylko teraz podczas niskich temperatur do momentu rozgrzania auta. Wsteczny trzeba "wyciągnąć", jedynka wchodzi topornie, reszta bez wiekszych problemow. Po kilku przejechanych kilometrach problem jest niezauważalny.
Michał
- Od: 14 sie 2009, 12:16
- Posty: 56
- Skąd: Podpoznański WieśMc
- Auto: No more Mazda's !!!!
Potwierdzam że u mnie problem blokowania ujawniał się wraz z niską temperaturą. Zrobiły się dni zimniejsze i blokowało się...a jak się auto rozgrzało problem nie istniał. Serwis Mazdy w Lublinie poradził sobie z tym w niecałą godzinkę i mamy teraz duże mrozy i wszystko jest OK.
Pozdrawiam M5
Pozdrawiam M5
No w końcu mi to naprawili, jednak samochód musiał stać w serwisie ponad 5 godzin, ale na szczęście dostałem madzię 2'ke na darmowe testy ;–)
Pozdrawiam i jeśli ktoś ma podobny problem to zapraszam do serwisu, bo zacinający się wsteczny bieg jest naprawdę irytujący.
Pozdrawiam i jeśli ktoś ma podobny problem to zapraszam do serwisu, bo zacinający się wsteczny bieg jest naprawdę irytujący.
- Od: 11 kwi 2008, 13:21
- Posty: 27
- Skąd: Meerbusch, DE
- Auto: Mazda CX-3 Skyactiv-G 120 FWD
Witam i potwierdzam ten sam problem w mojej 5-tce (2006r 130tys km)Przy ok 125000 km w okresie jesiennym zauważyłem czasami problem ze zmianą biegu z wstecznego na pierwszy-zacięcie się biegu wstecznego mimo przejścia na jedynkę.To chyba nie jest odosobniony przypadek.
M5,06-MZR-CD TOP
- Od: 13 cze 2010, 22:53
- Posty: 4
Witam.
Dopadło mnie to samo i ... sam to naprawilem ...
Nie pomaga zadne smarowanei i inne duperele ..
Problem jest mozna powiedziec technologiczny a mianowicie – pret na któym osadzona jest gałka zmiany biegów jest wtopiona w plastik – który to plastik suwa sie wewrnątrz innego otworu plastikowego ( prowadnicy ) .
Problem w tym ze im mocniej wciskamy wsteczny bieg tym metalowy pret mocniej wciskamy w tenże plastik – efekt u mnie był taki ze ten plastik po prostu pękł wzdłużnie co powodowało klinowanie sie tego plastiku wewnatrz plastikowego otworu prowadnicy.
Rozwiazaniem bylo – rozebranie calosci i sklejenie pekniecia oraz lekkie podszlifowanie peknietego plastiku aby lzej chodzil – teraz wsteczny wrzucam jednym palcem a odbija do góry jak marzenie :–)
Pozdr
Cristow
Dopadło mnie to samo i ... sam to naprawilem ...
Nie pomaga zadne smarowanei i inne duperele ..
Problem jest mozna powiedziec technologiczny a mianowicie – pret na któym osadzona jest gałka zmiany biegów jest wtopiona w plastik – który to plastik suwa sie wewrnątrz innego otworu plastikowego ( prowadnicy ) .
Problem w tym ze im mocniej wciskamy wsteczny bieg tym metalowy pret mocniej wciskamy w tenże plastik – efekt u mnie był taki ze ten plastik po prostu pękł wzdłużnie co powodowało klinowanie sie tego plastiku wewnatrz plastikowego otworu prowadnicy.
Rozwiazaniem bylo – rozebranie calosci i sklejenie pekniecia oraz lekkie podszlifowanie peknietego plastiku aby lzej chodzil – teraz wsteczny wrzucam jednym palcem a odbija do góry jak marzenie :–)
Pozdr
Cristow
xenon90 napisał(a):wybacz ze sie czepiam ale jak zagladam na forum to wszystkie problemy i awarie w mazdach 5 dotykaja twojego auta...moze warto zastanowic sie nad przeszloscia twojego samochodu...bez urazy...
Nie tylko kolegi M5, ale i mojej.
Wizyta w Mazda Księżyno Białystok- 2500zł. Jak podsumowałem koszty wizyt w ASO przez półtora roku od zakupu mojej M5, to wyszło mi około 7000zł. Do tego ze 2500zł poza serwisem. Więc wsadziłem w nią już 10tys. Teraz zaczynam rozumieć, czemu Mazda w ostatnich testach bezawaryjności wypadła z czołówki.
Na szczęście problem "opadniętej wajchy" mnie nie dotyczy (w końcu zaledwie 35 lat). Ale jak to się mówi wszystko przede mną...
No i jednak panowie problem dotknął i mnie. Może nie ma jeszcze dramatu, ale rzeczywiście wajcha ze wstecznego potrafi przyciąć i nie wyskoczyć.
W ub. sobotę przy przeglądzie zapytałem w Auto Księżyno Białystok o co chodzi i usłyszałem, że jest to niestety dość popularny problem w piątkach i pic polega na pękniętym plastiku wybieraka. Koszt wymiany to niestety 450 zł za część + wymiana (pewnie ze stówka). Po usłyszeniu takiej diagnozy i wyceny postanowiłem dać sobie na wstrzymanie. Problem nie jest jeszcze zbyt dokuczliwy, a lekkie podebranie wajchy do góry w sumie nie stanowi wielkiego problemu. Wajcha jakby nie było wybija w górę dobrze, a jedyny problem, to delikatnie przełamać jej przycięcie (trącić w drążek lub delikatni go unieść).
Jakby zaczął haczyć mocniej rozbiorę w cholerę, skleję plastik jak radzi cristow i 500zł zostanie w kieszeni.
Pozdr.
W ub. sobotę przy przeglądzie zapytałem w Auto Księżyno Białystok o co chodzi i usłyszałem, że jest to niestety dość popularny problem w piątkach i pic polega na pękniętym plastiku wybieraka. Koszt wymiany to niestety 450 zł za część + wymiana (pewnie ze stówka). Po usłyszeniu takiej diagnozy i wyceny postanowiłem dać sobie na wstrzymanie. Problem nie jest jeszcze zbyt dokuczliwy, a lekkie podebranie wajchy do góry w sumie nie stanowi wielkiego problemu. Wajcha jakby nie było wybija w górę dobrze, a jedyny problem, to delikatnie przełamać jej przycięcie (trącić w drążek lub delikatni go unieść).
Jakby zaczął haczyć mocniej rozbiorę w cholerę, skleję plastik jak radzi cristow i 500zł zostanie w kieszeni.
Pozdr.
Witam.
No powiem ze od czasu naprawy smiga az miło.
Polecam skleic – potem lekko oszlifowac plastik drobnym papierem aby był wieszy margines miedzy powierzchniami – a najlepiej potem uzyc smaru silikonowego ! takiego jak sie stosuje wlasnie do powierzchni metalowo – plastikowych w elektonice – bardzo lekko wtedy chodzi całosc – inne smary w nizszych temperaturach gestnieja i nie suwa sie tak gładko.
Pozdr
Cristow
No powiem ze od czasu naprawy smiga az miło.
Polecam skleic – potem lekko oszlifowac plastik drobnym papierem aby był wieszy margines miedzy powierzchniami – a najlepiej potem uzyc smaru silikonowego ! takiego jak sie stosuje wlasnie do powierzchni metalowo – plastikowych w elektonice – bardzo lekko wtedy chodzi całosc – inne smary w nizszych temperaturach gestnieja i nie suwa sie tak gładko.
Pozdr
Cristow
Niestety mam ten sam problem z biegiem wstecznym. Czy możecie mi wyjaśnić jak rozebrać konsolę środkową aby dostać się do pękniętej części? Cristow wytłumacz mi proszę co tam pokleić i podpiłować?
Jestem właścicielem Mazdy 5 od niedawna a do tej poty byłem użytkownikiem tylko Opli. Przesiadam się na inną markę stąd moje pytania.
Pozdrawiam wszystkich
Kszyhoo11
Jestem właścicielem Mazdy 5 od niedawna a do tej poty byłem użytkownikiem tylko Opli. Przesiadam się na inną markę stąd moje pytania.
Pozdrawiam wszystkich
Kszyhoo11
- Od: 7 wrz 2015, 12:44
- Posty: 19
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 5
Silnik 2.0 16v 146KM + LPG KME Nevo
Rok prod. 2009
Kszyhoo11 napisał(a):Czy możecie mi wyjaśnić jak rozebrać konsolę środkową aby dostać się do pękniętej części?
Jak znajdziesz temat wymiany radia na 2DINowe, to zobaczysz...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość