Witam,
Przeszukałem całe forum ale nie znalazłem niczego podobnego
Moja Mazda 5 2008r 1.8 benz + lpg
sporadycznie mam taki przypadek, że po odpaleniu autka wszystko pracuje ładnie i płynnie. Podczas jazdy z nawiewów leci zimne powietrze a temperatura silnika na zegarze wskazuje górną granicę ( dużo ponad 90 stopni ). Za kazdym razem gdy mam taką przypadłość gaszę auto, otwieram maskę a tam wszystko ok. Płyn chłodniczy w normie, nic się nie gotuje, olej jest no wszystko jednym słowem gra. Ostatnio wymieniłem termostat na nowy ale temat pozostał. Nie dzieje się tak za każdym razem, tylko raz na jakiś czas i troche mnie to martwi. Ktoś coś ?
ZImne powietrze z nawiewów
Strona 1 z 1
jak jest dostęp to zdejmij oba węże z nagrzewnicy i przepłukaj wodą z węża ogrodowego. Może się okazać, że jest zakamieniona i przepływ jest minimalny, a takie coś nie pa prawa grzać.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3037 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Masz dużą szansę, że nagrzewnica jest w ciągłym obiegu, a temperaturą wewnątrz sterują klapki kierujące powietrze przez nagrzewnicę lub nie. Na chłopski rozum jak masz ograniczony przepływ, temperatura w układzie musi być wyższa, dlatego też zasugerowałem sprawdzenie drożności nagrzewnicy. Nie wiem jak w 5, ale spróbuj ściągnąć plastiki wewnątrz i sprawdź czy rurki doprowadzające wodę są ciepłe.
W nowszych Mazdach (spotkałem 2 przypadki w CX5) był problem z grzaniem jednej strony, bo pół nagrzewnicy nie było drożne. Rurki gorące, za to tylko pół nagrzewnicy – połowa (dalsza) zimna, woda nie przepływała przez tą część wcale. A powodem okazało się dolewanie mocno zmineralizowanej (zakamienionej) wody do koncentratu.
Zawsze możesz też sprawdzić czy działa sterowanie przepływem powietrza, powinien być tam 1 silniczek (lub 2 jeśli klima 2 strefowa)
W nowszych Mazdach (spotkałem 2 przypadki w CX5) był problem z grzaniem jednej strony, bo pół nagrzewnicy nie było drożne. Rurki gorące, za to tylko pół nagrzewnicy – połowa (dalsza) zimna, woda nie przepływała przez tą część wcale. A powodem okazało się dolewanie mocno zmineralizowanej (zakamienionej) wody do koncentratu.
Zawsze możesz też sprawdzić czy działa sterowanie przepływem powietrza, powinien być tam 1 silniczek (lub 2 jeśli klima 2 strefowa)
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3037 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Witam.
Wskazówka temperatury po nagrzaniu powinna stać w miejscu. Wzrost temperatury silnika i brak ogrzewania wskazuje na brak obiegu płynu. Przepłukałbym cały układ i dał nowy płyn. Jeżeli nie pomoże, to wymieniłbym pompę płynu chłodzącego.
Pozdrawiam.
Wskazówka temperatury po nagrzaniu powinna stać w miejscu. Wzrost temperatury silnika i brak ogrzewania wskazuje na brak obiegu płynu. Przepłukałbym cały układ i dał nowy płyn. Jeżeli nie pomoże, to wymieniłbym pompę płynu chłodzącego.
Pozdrawiam.
- Od: 11 cze 2013, 11:08
- Posty: 52
- Auto: Mazda 5 2,0 B, 2005
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości