lekkie drgania silnika 2.0Pb

Postprzez Szymek85 » 2 mar 2017, 22:48

Witam,
od miesiąca jestem posiadaczem Mazdy 5 2.0 Pb z 11.2006 r sprowadzona z Dani przebieg 154tyś.

Męczy mnie parę rzeczy

1. Zauważyłem, że na postoju silnik na biegu jałowym lekko drży – czuć to na kierownicy.
Czy zimny czy ciepły nie ma znaczenia. Szukać dziury w całym czy tak jest dobrze? Obroty nie falują, błędów nie ma.

2. Czasami zapala dopiero za drugim kręceniem (raz na 3 razy). Także nie ważne czy ciepły czy zimny.

3. Czy wyżej wymienione rzeczy kwalifikują silnik do wymiany np. świec? Czy jak jeździ ok nie ruszać bo to i tak nic mi nie poprawi.
Początkujący
 
Od: 15 gru 2016, 20:59
Posty: 13 (1/0)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda 5 CR 2.0 Pb 2006

Postprzez arturg_ar » 3 mar 2017, 07:35

Witam
więc tak...
1) Drgania to może być poduszka silnika od strony rozrządu... sprawdź to u mechanika – u mnie tak było, objawy identyczne... po wymianie w moim przypadku drgania ustały

2) odpalanie za drugim, trzecim razem to niestety wada tych silników.... Winne w wielu przypadkach są klapki dolotowe w kolektorze a ściśle to ich niedomykanie po zgaszeniu auta. Można z tym żyć, albo je usunąć ale to już rozbieranie silnika.

3) świece mimo wszystko warto sprawdzić... powinny być wymienione co 100tyś, ale nie wiadomo czy u ciebie tak zrobiono i na jakie wymienili....

Obserwuj dobrze olej – jego stan na bagnecie! upewnij się czy auto nie bierze Ci oleju – ten rocznik ma wadę tłoków i rowków pierścieni! Te silniki biorą w tedy spore ilości oleju!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2013, 08:17
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Auto: Madzia 5, 2.0 Pb, 2006r.

Postprzez Szymek85 » 3 mar 2017, 08:23

Dzięki arturg_ar.
Sprawdzę u mechanika poduszkę.
Olej sprawdzam i na razie wygląda, że wszystko w normie.

A czy ta poduszka może być przyczyną intensywnego pukania na dużych dziurach?
Autko po sprowadzeniu miało wymieniony lewy i prawy drążek stabilizatora – tak zalecił diagnosta na 1 przeglądzie w PL. Niestety mam kiepski dojazd do bloku i na drodze bardzo nierównej z głębokimi dziurami – tak jakbym jechał po drabinie – coś głośno puka mimo niewielkiej prędkości.
Podczas normalnej jazdy na drogach/bruku z umiarkowanymi i małymi nierównościami jest cisza. Przejazd przez policjanta też cisza.
Mechanik powiedział, że w zawieszeniu nie ma się do czego przyczepić i nie będzie mi nic wymieniał bo nie chce mnie naciągać na kasę.
Początkujący
 
Od: 15 gru 2016, 20:59
Posty: 13 (1/0)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda 5 CR 2.0 Pb 2006

Postprzez ath48 » 3 mar 2017, 17:12

przy tym przebiegu jak będziesz wymieniał świeczki to przeczyść przepustnice może też pomóc
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2016, 17:31
Posty: 30
Auto: mazda 5 2.0 benzyna 2008r

Postprzez Szymek85 » 3 mar 2017, 21:30

Z wydruku, który uzyskałem na tym forum wynika, że świeczki były wymienianie przy stanie 130tyś km na koniec 2015 roku.
Początkujący
 
Od: 15 gru 2016, 20:59
Posty: 13 (1/0)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda 5 CR 2.0 Pb 2006

Postprzez Rafi » 25 mar 2017, 20:46

Witajcie.
Czy nie kolega Szymek85 uporal sie z problemem drżenia silnika na biegu jałowym i sztukami przy wolnej jeździe po nierównościach?
Mam to samo,ale w M3 BK LF, dlatego pytam.
Z tym, że u mnie występuje dodatkowo lekkie szarpanie przy jednostajnej prędkości,
w zakresie 2-3 tyś. RPM.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2004, 18:54
Posty: 66
Skąd: okolice Radomia
Auto: 626 GF FS 115 KM, 01r.

Postprzez Szymek85 » 30 mar 2017, 15:08

Śmieszna historia. Zacząłem oglądać tą poduszkę od strony rozrządu silnika – nic nie wyciekało itd. Nacisnąłem od strony membrany mocniej palcem z góry i guma była sparciała przez co membrana się zapadła i zrobiłem dziurę palcem – do wymiany bo już olej pryskał hehe :).

Po wymianie
-drgania zmalały – są prawie niewyczuwalne
-przy zmianie biegów nie szarpie autem jak wcześniej – zdziwiłem się bo myślałem, że mazda 5 ma po prostu takie sprzęgło.... a to była wina poduszki
-ogólnie o wiele bardziej komfortowo się jeździ – koszt zamiennika 200 zł – mechanik mówił, że wstawia taką jak używa ford – też z olejem bo są zamienniki podobno bez oleju.
-wg mnie pewnie pozostałe dwa mocowania silnika też są sparciałe po 10 latach – ale na razie ta poduszka naprawiła mój problem drgań i komfortu.

Jednak pukania w zawieszeniu to chyba amory zużyte. No ale cuż auto ma 10 lat i 150 tyś najechane. Nie jet to jakieś uporczywe ale mi osobiście przeszkadza.

Szarpań podczas jazdy nie miałem nigdy.
Początkujący
 
Od: 15 gru 2016, 20:59
Posty: 13 (1/0)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda 5 CR 2.0 Pb 2006

Postprzez Rafi » 3 kwi 2017, 19:24

Szymek
Natchnąłeś mnie z tymi dokładniejszymi oględzinami poduchy silnika. U mnie też jest sparciała guma :D
Jest szansa że został znaleziony powód szarpania podczas jazdy i wibracji na biegu jałowym.
Pytałem o to mocowanie w Maździe – 550 zł <faja>
Pisałeś, że kupiłeś jakiś zamiennik do Forda.
U mnie jest ciekawa sytuacja, bo na tej łapie a dokładnie na gumie jest wytłoczony napis FoMoCo, czyli Ford Motor Company, więc teoretycznie można kupić OEM od Forda.
Penie będzie taniej, tylko potrzebny jest part number.
I tutaj ukłon w Twoją stronę :)
Mógłbyś mi napisać w którym miejscu znajduje się nr seryjny na oryginalnej łapie? Nie mogę go zlokalizować.
Tylko pytanie czy też miałeś FoMoCo? A może taką kupiłeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2004, 18:54
Posty: 66
Skąd: okolice Radomia
Auto: 626 GF FS 115 KM, 01r.

Postprzez Szymek85 » 10 kwi 2017, 11:16

Ja miałem chyba oryginalną z Mazdy 5 z logiem mazdy. A ta wstawiona to nie wiem gdzie ma jakieś nr bo to wszystko mechanicy robili i tylko wspomniał, że to z Forda.
Zobaczę po robicie czy mam jakieś nr widoczne z góry.
Początkujący
 
Od: 15 gru 2016, 20:59
Posty: 13 (1/0)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda 5 CR 2.0 Pb 2006

Postprzez dzux » 6 cze 2017, 19:07

Witam ja również rozwiązałem problem z drganiami wystarczyło wymienić poduszkę silnika prawą (tą od pasażera) z tym że podejrzewałem od dłuższego czasu że tam leży problem, a mechanik sprawdzał i mówił że jest ok więc wiozłem sprawę swoje ręce podejrzałem filmy na yt wymieniłem sam i okazało się że miałem rację poduszka w strasznym stanie, wymiana banalnie prosta zajęło mi to ok 40min. robota pod blokiem (pierwszy raz wymieniałem), poniżej link do filmu z jakiego korzystałem oraz zdjęcia. koszt poduszki 150zł oraz satysfakcja ze zrobionej roboty :D

1. Musimy ściągnąć osłonę silnika od spodu
2. Lewarek z kawałkiem deski pod silnik (unieś trochę silnik do góry) -miałem lewarek typu żaba
3. Luzujemy śruby zaznaczone na czerwono zdj. nr 3( jak silnik będzie się obniżał to lewarkiem kontrujemy do góry) -zaznaczamy sobie mazakiem na ramie jak był przykręcona stara poduszka)
4. Luzujemy śruby znaczone na zielono
5. Jeżeli silnik mamy stabilny na lewarku to ściągamy najpierw śruby te zaznaczone na czerwono później te na zielono i poduszka do góry :)
– montaż w odwrotnej kolejności

teraz aż miło cichutko i bez drgań, silnik też nie szarpie tak przy zmianie biegów.

http://www.youtube.com/watch?v=vVaEEwVW1Uk&t=1063s – ford mk4 układ silnika bardzo podobny.
Załączniki
DSC_1072.jpg
zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego wyciągamy z uchwytów i kładziemy na silniku nic nie trzeba wylewać ze zbiorniczka ani odczepiać rurek.
DSC_1073.jpg
DSC_0184.JPG
DSC_0185.JPG
nowa poducha jeszcze przed przykręceniem jak będzie brakować gwintu to wystarczy unieść silnik na lewarku
DSC_0187.JPG
dziura od góry
DSC_0188.JPG
pęknięta od spodu cały środek poduszki ledwo się trzymał
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 21:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez AXe_MeXx » 8 cze 2017, 09:26

Super, dzieki za fotorelacje, na pewno się przyda na przyszość, daj jeszze znać gdzie poduche kupiłeś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2013, 18:37
Posty: 191 (4/4)
Skąd: GKW
Auto: Była: Mazda 323f Ba 1.5 benz 1997r.
Są: Mazda Premacy 2003r., 1.8 benz + lpg
Mazda 5 2008r., 2.0
benz + lpg

Postprzez dzux » 8 cze 2017, 19:24

Poduchę kupiłem na allegro jest tego sporo.
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 21:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez szym821 » 7 lip 2017, 22:09

Też miałem problem z drganiami na jałowy i w zakresie 2200-3000 wyzamontowałem wczoraj poduche firmy Febest i różnica jest duża. Brak drgań i szarpań. Zadowolenie w 100%.

Dopisano 7 lip 2017, 22:09:

Też miałem problem z drganiami na jałowy i w zakresie 2200-3000 zamontowałem wczoraj poduche firmy Febest i różnica jest duża. Brak drgań i szarpań. Zadowolenie w 100%.
Początkujący
 
Od: 12 lut 2017, 18:58
Posty: 2

Postprzez dylan171081 » 25 kwi 2018, 21:56

Witam ja również mam takie przypadłości i dzięki temu postowi dziś zajrzałem pod maskę .Przycisnąłem gumę od góry od strony 2ch śrub a tam dziura jak cho...ra:) tak jak u Ciebie.Czyli trzeba będzie się pobawić niedługo jak znajdę poduszkę na wymianę.Dzięki bardzo pozdrawiam :)
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2018, 17:47
Posty: 20 (1/0)
Auto: Mazda 5 146 km. 2.0 benzyna 2005

Postprzez dylan171081 » 14 lip 2018, 11:04

Siemka wymieniłem poduszkę silnika tą od pasażera ale nadal mam problem ostatnio chciałem sprawdzić poduszkę silnika od kierowcy .Wyjąłem akumulator odkręciłem śruby odosłony aku a tu lipa do osłony aku jest jeszcze przymocowana osłona chyba od kompa samochdu i za cholere nie mogłem tego od siebie odczepić. Czy ma ktoś patent, dostawał sie do tej poduszki ??Proszę o pomoc . Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2018, 17:47
Posty: 20 (1/0)
Auto: Mazda 5 146 km. 2.0 benzyna 2005

Postprzez szym821 » 17 lip 2018, 06:57

Na YouTube masz sporo filmików w tym temacie. Poniżej link do m3 tam jest to samo co w M5.
https://youtu.be/0TX_Z5MDrfg
Początkujący
 
Od: 12 lut 2017, 18:58
Posty: 2

Postprzez dylan171081 » 8 sie 2018, 22:38

witam wyeliminowałem drgania wymieniłem 2 poduszki silnika 1 od strony pasażera drugą pod aku i po tej drugiej chyba ustały drgania ,dodatkowo w tym samym czasie zrobiłem jeszcze tłumik .pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2018, 17:47
Posty: 20 (1/0)
Auto: Mazda 5 146 km. 2.0 benzyna 2005

Postprzez dylan171081 » 11 sie 2018, 20:03

Czy może mi ktoś powiedzieć czy przy wymianie tylnej poduszki silnika trzeba podeprzeć silnik lewarkiem? Proszę o odpowiedź.
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2018, 17:47
Posty: 20 (1/0)
Auto: Mazda 5 146 km. 2.0 benzyna 2005

Postprzez stefan » 4 paź 2018, 09:55

Proszę o poradę tych co wymieniali lub mają wiedzę. <nauka> Mam do wymiany poduszkę silnika z prawej strony. Mogę kupić YAMATO, FEBI, SWAG, TEDGUM od ręki, czy szukać innych?. Które z wymienionych najlepsze?
P.S. Jeszcze wyszukałem KAVO PARTS droższy ale podobno OEM.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 23:25
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Wieluń
Auto: Było: 626 GE 2.0 LPG '96
Jest:
Mazda 5 CR 2.0 LPG 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy