Spalanie oleju
Oho....
Po wymianie oleju w M5 (mazda original oil 5W-30) 2tkm i na bagnecie sucho, dolałem ponad litr oleju i dopiero załapało minimum. Z góry komory silnika pod korkiem wygrzebałem palcem trochę oliwy, widać i czuć miękkie gródki, skawalenia (nie wiem jak to nazwać, ale widoczne na zdjęciach), w zbiorniczku płynu chłodniczego widoczne czarne wtrącenia, opiłki (zdjęcia). Gaz założony zaraz po wymianie oleju aktualny stan licznika 120tkm. Widać po powyższych postach, że muszę dokładniej sprawdzić ile moja M5 spala oliwy na tkm i pomyśleć o remoncie ewentualnym, jaki to może być koszt?
Auto równo jeździ zimne jak i ciepłe, nie zauważyłem dymienia z rury po odpaleniu. Czy załączone zdjęcia mogą wskazywać na inną przyczynę niż zapieczone/zużyte pierścienie olejowe?
Po wymianie oleju w M5 (mazda original oil 5W-30) 2tkm i na bagnecie sucho, dolałem ponad litr oleju i dopiero załapało minimum. Z góry komory silnika pod korkiem wygrzebałem palcem trochę oliwy, widać i czuć miękkie gródki, skawalenia (nie wiem jak to nazwać, ale widoczne na zdjęciach), w zbiorniczku płynu chłodniczego widoczne czarne wtrącenia, opiłki (zdjęcia). Gaz założony zaraz po wymianie oleju aktualny stan licznika 120tkm. Widać po powyższych postach, że muszę dokładniej sprawdzić ile moja M5 spala oliwy na tkm i pomyśleć o remoncie ewentualnym, jaki to może być koszt?
Auto równo jeździ zimne jak i ciepłe, nie zauważyłem dymienia z rury po odpaleniu. Czy załączone zdjęcia mogą wskazywać na inną przyczynę niż zapieczone/zużyte pierścienie olejowe?
Witam moja Madzia brała olej ( żarła) 4litry oleju na 1000km .Start Częstochowa- meta Memmingen Niemcy i kontrolka się zapalała na zakrętach masakra.Przyczyną brania oleju jest wada konstrukcyjna tłoka i pierścieni olejowych ,nie wierzcie w żadne płukanki zmianę oleju itd. przerabiałem wszystko .Postanowiłem zrobić remont silnika ,wymiana pierścieni olejowych na fordowskie z Mondeo,szlif głowicy plus regeneracja jej całkowita ,mechanik też pozbył się tak zwanych klapek w kolektorze bo silnik czasami lubił zatrzepotać przy odpalaniu ,wymiana uszczelniaczy itd ,itd .Obecnie zrobiłem po remoncie 55000km grama oleju nie bierze Proponuję zwrócić uwagę jak Wasza Madzia połyka olej a końcówka wydechu jak jest czarna i smolista (lepka) to znak że trzeba wymienić pierścienie (ona nie spala oleju tylko wyrzuca) .Rok temu na forum opisywałem cały remont wraz z ceną . 1,8 116km 2005 rok 175000km .
Dopisano 14 lut 2017, 22:08:
Dodam jeszcze że auto nie kopciło przy odpalaniu tylko jak przeciągałem na biegach 1,2,3 to w lusterku od kierowcy zauważyłem czarne chmurki.
Dopisano 14 lut 2017, 22:08:
Dodam jeszcze że auto nie kopciło przy odpalaniu tylko jak przeciągałem na biegach 1,2,3 to w lusterku od kierowcy zauważyłem czarne chmurki.
Sprawdziłem końcówkę wydechu i jest ona czarna w środku, ale nie lepka/smolista, cały osad schodzi z palca jak sie potrze palec o palec i nic się nie klei. Myślę, że decyzja płukanka czy remont zależy od stopnia zaawansowania problemu. Jeśli coś siedzieje tj., bierze litr a nie cztery na 1tkm to może wystarczy przepłukac 2-3 razy silnik by pierścienie pozbyły się syfu. Ja tak zadziałam i jeśli to nic nie pomoże to pojdę Twoją drogą.
Jeszcze jedno pytanie do Ciebie: czemu jeśli przyczyną brania oleju jest wada konstrukcyjna tłoka i pierścieni olejowych to naprawiałeś także :"szlif głowicy plus regeneracja jej całkowita "? Czy to jest konieczne?
Jeszcze jedno pytanie do Ciebie: czemu jeśli przyczyną brania oleju jest wada konstrukcyjna tłoka i pierścieni olejowych to naprawiałeś także :"szlif głowicy plus regeneracja jej całkowita "? Czy to jest konieczne?
pierwsze modele Mazd 5 były cofane na gwarancyjną korektę tłoków i pierścieni jest to wada tych modeli ( opisuję tu info które dostałem od kolegi mechanika z Niemiec) Moja Madzia pochodzenie ma z Włoch tam nikt nie zadbał o ten incydent. A co do szlifu głowicy itd. lepiej zrobić raz a dobrze niż dwa razy rozbierać ( KOSZT) . Tak ogólnie kulam się Madzią już 75000 km .Szczerze nie jestem z niej zadowolony (skarbonka) może trafiłem na taki egzemplarz .Wersja ful navi,kamera cofania itd.1 LITR OLEJU NA 1000KM NA POCZĄTEK PO 6 MIESIĄCACH 2 LITRU OLEJU NA 1000KM itd......
Witam forumowiczow , czytam o tym braniu oleju przez madzie , troche sie obawialem przy jej zakupie , ale sam jestem zdziwiony ze moja tak malo bierze ,wyszlo mi ostatnio ok 0,5 l na 5 tys .Mam teraz przebieg 153 tys ,noge mam ciezka na autostradach niemieckich bo nie da sie jechac inaczej , ale chyba powinienem byc zadowolony ze nie zre mi tego oleju tyle co u Was .Mam moja madzie trzeci rok , jedyne co wymienilem to zaraz po zakupie termostat , klocki i oleje to oczywiscie norma .
- Od: 2 mar 2016, 17:41
- Posty: 18
- Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski , Blumberg
- Auto: Mazda 5 benzyna 1,8 2006 Saab 93 benzyna , 2004 ,Areo 210KM
Jakaś masakra i was z tym wciaganiem oleju. Moja 5 póki co nic nie zjada. Kupiłem przy przebiegu 124tyś. Założyłem LPG i po 3 latach mam 185tyś. Olej dexelia 5w30 od początku wlewam i nic mi nie ubywa między zmianami (co 10-12 tys).
nadane telegrafem G4
nadane telegrafem G4
Czyli poprzedni właściel dbał i w porę odpowiedni olej wymieniał. Moja pije, na początek będę płukał 2-3 razy przed wymianami i dolewał, ale jeśli zauważe, ze dolewki nie są mniejsze to trzeba bedzie się wziąć się za pierścionki.
Myślę że remontu nie unikniesz i płukanie nic nie da. Pewnie płukanie i zmiana na gestrzy olej coś by pomogło na jakiś czas. W swojej MPV jak zaczął pić olej tak 1L na 5-6tys to zrobiłem remoncik i kolejne 60tyś przejechałem bez żadnych dolewek, potem zmieniłem na piątkę.
nadane telegrafem G4
nadane telegrafem G4
Tak wiem, liczę się z tym, ale póki co miałem okazję kupić 3 plukanki i 15 litrów oleju w dobrej cenie, także zapas mam a jak jak skończy pewnie będę działał konkretniej. Tak jak marginesie 1L na 5-6tys to i tak nie dużo. U mnie 1 na 1
AXe_MeXx napisał(a): U mnie 1 na 1
To już raczej i płukanie nic nie pomoże, a wręcz może być jeszcze gorzej.
Tak czy inaczej powodzenia
nadane telegrafem G4
Zatem tak czy inaczej zaczynam zbierać na pierścionki i ich wymianę,ale póki co zrobię to plukanki i napisze jakie są efekty tego zabiegu dzięki za podpowiedzi
Panowie zestaw na dzis jak na zdjeciu ponizej + filtr MAHLE, od kiedy zauwazylem suchy bagnet minelo 4410km, przez ten czas dolalem 5litrow oleju, dzis na bagnecie wskazanie pomiedzy min., a max. Chleje oleju M5 mega sporo. Przed gazowaniem sprawdzalem stan (od kupna do zagazowania zrobilem 600-700km) i wtedy nie zauwazylem ubytku, takze na pewno LPG powiekszyl problem zlopania oleju.
Wiem ze raczej nie ominie mnie wymiana pierscieni, ale na poczatku jak juz pisalem kupilem plukanki, stabilziator i ceratec, tak wiec dwa razy wymienie olej z tymi srodkami i napisze jak to naprawde dziala. Tez jak pisalem wczesniej auto nie kopci, jest dynamiczne, nie ma wyciekow.
Za 500 kilometrow dam znac jak to wyglada po pierwszym zabiegu.
P.S Sorry za brak polskich znakow, w pracy tak mam
Wiem ze raczej nie ominie mnie wymiana pierscieni, ale na poczatku jak juz pisalem kupilem plukanki, stabilziator i ceratec, tak wiec dwa razy wymienie olej z tymi srodkami i napisze jak to naprawde dziala. Tez jak pisalem wczesniej auto nie kopci, jest dynamiczne, nie ma wyciekow.
Za 500 kilometrow dam znac jak to wyglada po pierwszym zabiegu.
P.S Sorry za brak polskich znakow, w pracy tak mam
Widzę, że temat się ożywił. Ja póki co stosuję się do zasady: "Jeździć, obserwować, nie narzekać" Raz w miesiącu mam dolewkę około 0,3-0,4 l oleju na 1kkm. Na początku maja będzie kolejna wymiana oleju, zobaczymy jak będzie po niej, bo jak autko zaczęło jeździć regularnie to w moim odczuciu ubytek oleju się zmniejszył. Zobaczymy...
- Od: 19 wrz 2016, 10:36
- Posty: 14
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 5 CR 2.0 16V Benzyna, Rok: 2009.
Koledzy moja madzia tez bierze olej ostanio mialem regulacje zaworow i po tym zrobilem 2000 km i wlalem 2 litry oleju niepuszcza dymku na rano i wedlug mnie chyba bedzie remont tylko ile musze szykowac na taki i jak macie jakis dobry serwis w okolicy poznania lub gorzowa
- Od: 4 lut 2016, 20:32
- Posty: 6
- Auto: Mazda 5 2007 rok 2,0 benzyna/Lpg
Piatkowicze... po 504 kilometrach po wymianie oleju poziom na bagnecie poniżej minimum. Dodałem pół litra oliwy i poziom pomiędzy min. a max. tak wiec jakby spalanie oleju wieksze
no bo żadne "czary mary" magiczne środki tu nie pomogą.... albo dolewki albo nowe pierścienie.
czah666 napisał(a):no bo żadne "czary mary" magiczne środki tu nie pomogą.... albo dolewki albo nowe pierścienie.
Dokładnie.
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Witam, miałem/mam podobny problem.
Do swojej M5 2.0 leję tylko olej Motul. Od zakupu zalewałem 5w30. Przy poruszaniu się po mieście oleju nie brała, albo znikome ilości. Problem pojawiał się przy prędkościach autostradowych i wyższych obrotach. Spalanie oleju było w granicach 0,5l/1k km.
Po kilku miesiącach zainstalowałem LPG, co nie wpłynęło na większy pobór oleju. Objawy nie zmieniły się, w mieście prawie nic, w trasie 0,5l.
W sklepie, w którym kupuję olej poradzili mi zmienić na Motul 8100 x-clean 5w40 i zaobserwować.
Różnica jest znaczna tj. bierze mi oleju przy dużych obrotach ok. 0,2l/1k km.
Tak więc polecam spróbować
Do swojej M5 2.0 leję tylko olej Motul. Od zakupu zalewałem 5w30. Przy poruszaniu się po mieście oleju nie brała, albo znikome ilości. Problem pojawiał się przy prędkościach autostradowych i wyższych obrotach. Spalanie oleju było w granicach 0,5l/1k km.
Po kilku miesiącach zainstalowałem LPG, co nie wpłynęło na większy pobór oleju. Objawy nie zmieniły się, w mieście prawie nic, w trasie 0,5l.
W sklepie, w którym kupuję olej poradzili mi zmienić na Motul 8100 x-clean 5w40 i zaobserwować.
Różnica jest znaczna tj. bierze mi oleju przy dużych obrotach ok. 0,2l/1k km.
Tak więc polecam spróbować
- Od: 9 gru 2015, 18:17
- Posty: 16
- Auto: Mazda 5 2.0 MZR. Rok 2008 (Po lifcie)
Potwierdzam to co pisze lakusjo motul to bardzo dobry olej w moim przypadku gdzie zużycie oleju mam niewielkie to motul jeszcze to poprawił, powiem wam z moich obserwacji wynika podobnie jak u kolegi wyżej że dużo zależy od stylu jazdy jeżeli będziemy piłować silnik to zużycie będzie duże no i jazda powyżej 120km/h też większe zużycie oleju. Spróbujcie zalać dobry olej i pojeździć spokojnie z 1000km
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości