Witam, od jakiegoś czasu do moich uszu podczas jazdy moją M5 dochodzą dźwięki tak jakby zużytego łożyska lub coś w tym stylu.
Na filmiku mniej więcej słychać jaki to rodzaj dźwięku.
https://youtu.be/tjWdwmTZ9uo
Przy okazji wymiany oleju mechanik zwrócił uwagę na te odgłosy i powiedział, że to pewnie któraś z rolek na pasku klinowym(?) Czy ktoś wie może dokładniej o co może chodzić i co najlepiej wymienić?
Jeżeli to jest pasek to wymienić cały komplet tj. rolki, pompę wody itp? I jaki jest przybliżony koszt części?
Pozdrawiam.
Mazda5 2.0 głośna praca paska
Strona 1 z 1
Podejrzewam jak mechanik mówi jakaś rolka lub łożysko podjedz do kumatego mechanika powinien pomóc. silnik podobny, poszukaj na forum jest trochę tematów
viewtopic.php?f=411&t=153068
viewtopic.php?f=411&t=153068
Jeżeli kolega nałoży klucz na śrubę napinacza i go odciągnie, to pasek się poluzuje i można go na próbę ściągnąć z pompy wody. Teraz próba odpalenia na chwilę i odsłuch. Jeżeli dalej hałasuje to łożysko sprzęgiełka klimatyzacji lub łańcuch rozrządu. Jeżeli nie hałasuje to na zgaszonym silniku kręcimy ręką rolkę napinacza, pompę wody i alternator. Wszystko powinno się kręcić w miarę lekko i bezgłośnie.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Od: 11 cze 2013, 10:08
- Posty: 52
- Auto: Mazda 5 2,0 B, 2005
Też podejrzewam właśnie łożysko od sprężarki. Te odgłosy zaczęły dobiegać po trasie, gdy przez pewien moment przestała chłodzić klima, ale po kilku minutach zaczęła działać. Myślałem, że znowu będę miał problem z klimą ponieważ kilka dni wcześniej mechanik wymieniał mi spaloną cewkę na tej sprężarce i być może coś źle zamontował bądź po prostu łożysko doczekało swoich dni. Gdy to się zaczynało, to podczas postoju auta z włączoną klimą, w momencie gdy sprzęgło sprężarki łapało odgłosy tak jakby ustawały. Teraz już dźwięki są cały czas. Tak więc faktycznie na 90% to będzie to, ale zobaczę tak jak napisałeś, żeby ściągnąc pasek i posłuchać.
A co jeżeli to nie to łożysko na sprężarce tylko łąńcuch? Co to może oznaczać?
A co jeżeli to nie to łożysko na sprężarce tylko łąńcuch? Co to może oznaczać?
- Od: 9 gru 2015, 17:17
- Posty: 16
- Auto: Mazda 5 2.0 MZR. Rok 2008 (Po lifcie)
Myślę, że wymianę rozrządu. Jeżeli podejrzewasz sprzęgiełko, to zaopatrując się w szczypce do ściągania pierścieni zaciskowych Segera możesz dostać się w warunkach garażowych do łożyska. Żeby zdjąć/założyć pasek, trzeba odkręcić śruby mocujące sprężarkę. Prosta robota, ale jak już się zdecydujesz tam zajrzeć, to warto mieć i nowe łożysko i umówioną praskę.
- Od: 11 cze 2013, 10:08
- Posty: 52
- Auto: Mazda 5 2,0 B, 2005
Witam odnowię trochę temat
W ostatnim czasie zacząłem słyszeć w mojej 5 niesystematyczne chrobotanie od strony paska, gdy nachyliłem się od strony koła ewidentnie dochodziło od klimy. Czy ktoś tego doświadczył, czy trzeba wymieniać pompę klimy czy np. łożysko? Proszę o podpowiedź?
Pozdro Matys
W ostatnim czasie zacząłem słyszeć w mojej 5 niesystematyczne chrobotanie od strony paska, gdy nachyliłem się od strony koła ewidentnie dochodziło od klimy. Czy ktoś tego doświadczył, czy trzeba wymieniać pompę klimy czy np. łożysko? Proszę o podpowiedź?
Pozdro Matys
Witam jeśli chodzi o wymianę łożyska klimy to jestem przeciwny,ponieważ wymieniałem już dwa razy a przejechałem zaledwie 18.000 km i lipa.Postanowiłem kupić sprężarkę używkę zrobiłem już 35.000 km i święty spokój . Dodam tylko że ja z klimy korzystam cały czas wiosna,lato,jesień i zima.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości