W czasie szybkiej jazdy spada temperatura silnika

Postprzez robimel » 4 mar 2015, 10:33

czyli wg was pompa raczej nie siadła? no u mnie zaczal się cyrk po dolaniu plynu wlasnie bo zauwazylem ze ma trochę za mało w zbiorniczku i dolałem zwykłego plynu ale niby mieszalnego ze wszystkimi? może ten plyn rozwalil termostat?
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2013, 21:35
Posty: 59
Skąd: Grudziadz
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna rok 2006

Postprzez an15 » 4 mar 2015, 13:22

Co do płynu to jeżeli na korku chłodnicy masz napis FL22 to "... używaj płynu chłodzącego typu FL22. Jeżeli w silniku używany jest płyn chłodzący innego typu niż FL22, płyn chłodzący musi być wymieniony wcześniej niż przewiduje to plan przeglądów okresowych." oraz "Używać płynu chłodzącego typu FL22 w samochodach z etykietami FL22 widniejącymi na korku chłodnicy lub na powierzchni wokół korka. Podczas wymiany używać płyn chłodzący typu FL22." I w końcu wymień ten termostat, bo od gdybania usterka nie zniknie.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2013, 11:08
Posty: 52
Auto: Mazda 5 2,0 B, 2005

Postprzez robimel » 4 mar 2015, 18:58

tu nie chodzi o gdybanie tylko czy to robota nie na próżno. Bo czy to sa objawy na pewno na termostat. A ja np. nie spotkałem się z płynem typu FL 22. No u mnie na korku tak jest napisane ale mamy w sprzedaży płyny mieszalne z innymi wiec jak troszkę dolałem to zaszkodziło termostatowi czy jak?
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2013, 21:35
Posty: 59
Skąd: Grudziadz
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna rok 2006

Postprzez mazda.5 » 4 mar 2015, 19:48

Termostatowi na pewno nie zaszkodziło zmieszanie płynów.Co do samego płynu to też się tym nie przejmuj.Trzeba walczyć z przyczyną usterki i ją usunąć.Co do płynu FL22 to znajdziesz go nawet na allegro,oczywiście jest odpowiednio droższy.Tak na dobrą sprawę to niewiele osób przykłada do tego uwagę.Są nawet tacy co leją pod kolor niebieski to niebieski,różowy to różowy.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2014, 22:58
Posty: 103 (6/0)
Skąd: dolnośląskie
Auto: mazda5 2.0 rok2006

Postprzez robimel » 4 mar 2015, 20:07

ja wlasnie się nie przejmuje tym płynem tylko ta usterka. Mam dylemat czy to pompa wody czy jednak termostat? i jestem w kropce.
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2013, 21:35
Posty: 59
Skąd: Grudziadz
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna rok 2006

Postprzez mazda.5 » 4 mar 2015, 21:50

Tak jak większość stawia ,zacznij od termostatu.Dasz rade spokojnie samemu to zrobić.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2014, 22:58
Posty: 103 (6/0)
Skąd: dolnośląskie
Auto: mazda5 2.0 rok2006

Postprzez robimel » 4 mar 2015, 21:55

Koledzy jeszcze jedna sprawa w tym temacie. Bo sprawdzałem zachowanie węży. Kiedy silnik się rozgrzewa to weże sa zimne. Po jakims czasie cieply zaczyna się robić ten cienkiwąż z prawej strony chłodnicy. Dopiero kiedy silnik osiągnie ponad połowę temp ten grubszy wąż z lewej strony zaczyna robic się ciepły. Czyli termostat działa i się otwiera na duży obieg.

Jednak zastanawia mnie sprawa korka od chłodnicy. Po odkręceniu go ciśnienie wyrzuca płyn. Kiedy zakręciłem korek silnik popracował trochę i znów odkręciłem korek to znów wyrzuciło trochę płynu.
Czyli robi się ciśnienie w chłodnicy i nie ma gdzie ujść ale czemu robi się tam ciśnienie? Czyżby uszczelka pod głowicą? Czy po prostu korek do wymiany?
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2013, 21:35
Posty: 59
Skąd: Grudziadz
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna rok 2006

Postprzez Fred.X » 4 mar 2015, 22:48

robimel napisał(a):Jednak zastanawia mnie sprawa korka od chłodnicy. Po odkręceniu go ciśnienie wyrzuca płyn. Kiedy zakręciłem korek silnik popracował trochę i znów odkręciłem korek to znów wyrzuciło trochę płynu.
tak jest prawidłowo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez mazda.5 » 4 mar 2015, 22:55

Ciśnienie jest i ma być.Dlatego na korku od chłodnicy jest podana nawet wartość ciśnienia,jak się nie mylę to 1,1 bar.W książce obsługi też podają jako ostrzeżenie aby nie odkręcać korka jak silnik jest gorący.Sama zresztą konstrukcja korka chłodnicy robiona jest w ten sposób aby w trakcie odkręcania przekręcić go lekko aby uszło ciśnienie a dopiero potem go odkręcić całkiem.Także ciśnienie w układzie to normalna rzecz.Co do głowicy i uszczelki to miałbyś bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym,kopciłby na biało i z oleju może się zrobić emulsja
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2014, 22:58
Posty: 103 (6/0)
Skąd: dolnośląskie
Auto: mazda5 2.0 rok2006

Postprzez robimel » 4 mar 2015, 22:55

No to skoro to jest prawidłowo to już cały głupi jestem. Co w końcu jest z ta temp?
Może jednak pompa wody scieła klin co?
Podpowiedzcie bo noc długa przede mna z tym mysleniem.

Dopisano 4 mar 2015, 22:58:

mazda.5 napisał(a):Ciśnienie jest i ma być.Dlatego na korku od chłodnicy jest podana nawet wartość ciśnienia,jak się nie mylę to 1,1 bar.W książce obsługi też podają jako ostrzeżenie aby nie odkręcać korka jak silnik jest gorący.Sama zresztą konstrukcja korka chłodnicy robiona jest w ten sposób aby w trakcie odkręcania przekręcić go lekko aby uszło ciśnienie a dopiero potem go odkręcić całkiem.Także ciśnienie w układzie to normalna rzecz.Co do głowicy i uszczelki to miałbyś bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym,kopciłby na biało i z oleju może się zrobić emulsja

Tak na korku jest podane 1.1 bara
Majonezu na bagnecie nie ma, w wyrównawczym tez nic się nie dzieje a wskazówka w czasie szybszej jazdy jak opadała tak opada.
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2013, 21:35
Posty: 59
Skąd: Grudziadz
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna rok 2006

Postprzez mazda.5 » 4 mar 2015, 23:02

Co prawda nie słyszałem żeby komuś ścięło klin na pompie chłodzenia,równie dobrze może to być przycinający się termostat.I raczej od tego bym zaczął.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2014, 22:58
Posty: 103 (6/0)
Skąd: dolnośląskie
Auto: mazda5 2.0 rok2006

Postprzez robimel » 4 mar 2015, 23:08

a jednak termostat?
Wiesz już sam nie wiem. Mechanik tez podrzuca mi różne dziwne pomysły dlatego pytam tu na forum, bo może ktoś miał podobny przypadek.
Ale węże reagują prawidłowo, robią się ciepłe po kolei. A wiesz może czy mech termometrem na podczerwień jest w stanie sprawdzić ten termostat?
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2013, 21:35
Posty: 59
Skąd: Grudziadz
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna rok 2006

Postprzez mazda.5 » 4 mar 2015, 23:24

Nie jest w stanie w ten sposób sprawdzić termostatu.Załóżmy że termostat się przycina i w związku z tym działa z opóźnieniem.Po pełnym otwarciu jeżeli płyn jest na tyle chłodny że termostat powinien już go zamknąć,nie robi tego w odpowiednim czasie.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2014, 22:58
Posty: 103 (6/0)
Skąd: dolnośląskie
Auto: mazda5 2.0 rok2006

Postprzez Wojtek » 8 mar 2015, 11:42

heh...
Niech kolega wymieni w końcu ten termostat i przy okazji wymieni cały płyn chłodzący... W końcu jego auto ma już 9 lat i wymiana płynu zbliża się nieubłagalnie...
Czy na FL22 (na kolejne 10 latek) czy na inny 3 czy 5 -cio latka to już jego sprawa...
Jak mu portfel pozwoli :P
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dzux » 30 mar 2015, 20:47

robimel ciekawe zjawisko z tą temperaturą, napisz czy rozwiązałeś problem
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez robimel » 30 mar 2015, 21:07

No koledzy udało się chyba.
Po prostu wymieniłem termostat i wszystko ok. Cały termostat a nie jak ktoś tam pisał sam wkład.
Teraz temp trzyma jak należy.
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2013, 21:35
Posty: 59
Skąd: Grudziadz
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna rok 2006

Postprzez gryfel1997 » 6 kwi 2015, 21:29

Witam. Panowie w mojej mazda 5 benzyna dzieje się coś z temperaturą silnika a mianowicie podczas jazdy krótkich odcinkach wskaźnik temperatury nie dochodzi do połowy, jak stanę to po kilku minutach podejdzie na połowę wskaźnika a jak jadę to spada.Wentylator chłodnicy się nie załącza. Proszę o pomoc co to morze być Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2010, 21:21
Posty: 71 (0/1)

Postprzez robimel » 6 kwi 2015, 21:30

Kolego przeczytaj ten cały wątek a się dowiesz co to może być. TERMOSTAT!!!
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2013, 21:35
Posty: 59
Skąd: Grudziadz
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna rok 2006

Postprzez loidd » 20 sie 2015, 11:15

robimel napisał(a):Koledzy mam pytanko. Moja Madzia nagrzewa się ok, ale jak jade szybciej tak w trasie około 90 km/h to wskazówka spada w dolne rejony. Zawsze stała gdzies w połowie, po dolaniu płynu zauważyłęm ze w czasie jazdy wskazówka opada nieco. Czy to termostat czy zapowietrzony układ? A może cos innego?


Miałem to samo.
Wymień termostat.
Początkujący
 
Od: 23 mar 2015, 20:06
Posty: 8
Auto: Mazda 5 1.8

Postprzez safek » 18 lis 2015, 16:04

Koledzy,

Na poprzedniej stronie były linki do ford'owskich termostatów, czy będą pasowały do 5 1.8 2005?
A może pasują jeszcze jakieś inne?

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 19 mar 2013, 10:09
Posty: 4
Skąd: Leszno/Błonie
Auto: Była Mazda 5 1.8 '05
Była Mazda Premacy 1.8 Kat '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy