LPG w Mazda 5 2.0 – czy można założyć?

Postprzez wegus_1 » 30 kwi 2013, 11:18

Cześć

Szukam i szukam na forum i nie mogę znaleźć wątku w którym opisana jest sprawa podniesienia do góry trzeciego rzędu siedzeń po montażu butli LPG....

Kto pomoże :–)

Możnaby wrzucić temat do FAQ.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2011, 15:51
Posty: 91 (2/0)
Skąd: Piła
Auto: Mazda 5 1.8 2010 r. FL
626 GF/GW 2.0 2000 r. FL
Ford Scorpio 2.9 V6 12V 1995 r.
sprzedana: Premacy 1.9 2004 r. FL

Postprzez brencik » 30 kwi 2013, 21:46

A po co podnoscić? Daj mniejszy zbiornik i będzie dobrze, bagażnik sie nie zmniejszy a i tak jest juz dośc wysoko podłoga ze względu na 3 rząd siedzeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 13:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez martin77 » 1 maja 2013, 16:54

Mozna jak najbardziej!!!
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 19:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez wegus_1 » 1 maja 2013, 20:57

martin77 napisał(a):Szukam i szukam na forum i nie mogę znaleźć wątku w którym opisana jest sprawa podniesienia do góry trzeciego rzędu siedzeń po montażu butli LPG....

Kto pomoże :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2011, 15:51
Posty: 91 (2/0)
Skąd: Piła
Auto: Mazda 5 1.8 2010 r. FL
626 GF/GW 2.0 2000 r. FL
Ford Scorpio 2.9 V6 12V 1995 r.
sprzedana: Premacy 1.9 2004 r. FL

Postprzez brencik » 1 maja 2013, 23:03

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 13:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez wegus_1 » 3 maja 2013, 17:06

brencik napisał(a):Pomoże wyszukiwarka forum:
viewtopic.php?f=393&t=100093&p=1917777&hilit=osb#p1917777 itp itd


to nie to, był wątek w którym był opisany sposób podniesienia trzeciego rzędu siedzeń o 4 cm do góry za pomocą podkładek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2011, 15:51
Posty: 91 (2/0)
Skąd: Piła
Auto: Mazda 5 1.8 2010 r. FL
626 GF/GW 2.0 2000 r. FL
Ford Scorpio 2.9 V6 12V 1995 r.
sprzedana: Premacy 1.9 2004 r. FL

Postprzez brencik » 7 maja 2013, 08:10

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 13:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez Radza » 13 kwi 2017, 20:49

Panowie,
zainstalowałem w M5 1.8 2008 gaz sekwencyjny KME + wtryski barracuda. Auto na ciepłym silniku nie chce palić od pierwszego strzału, trzeba trochę przeciągnąć/pochetłać. Rano odpala od razu, po rozgrzaniu zatrzymuję się w sklepie, po pięciu minutach wracam i już trzeba chetłać. Jezdziłem 3 dni na próbę z wyłączonym gazem i nie było takiego efektu. Czy wiecie co jest przyczyną?
Z góry dziękuję za pomoc.
R.
Początkujący
 
Od: 9 lip 2016, 20:35
Posty: 3 (1/0)
Auto: Mazda 5 1.8 beznyna 2008r.

Postprzez Luke44pl » 6 maja 2017, 17:23

@Radza
Udało Ci się to rozwiązać?
Luke44pl
 

Postprzez PiolasM5 » 6 wrz 2017, 21:42

Cześć

Pytanie do właścicieli 5tek ,którzy już zrobili min. 40-50tyś km z LPG – Jak tam wasze silniki, jak z poziomem oleju, kondycją świec, jak to wygląda po prostu pod kątem serwisowania i eksploatacji.

Natknąłem się na filmiki na YouTube firmy EnergyGazPolska z naszymi autami w roli głównej:

https://www.youtube.com/watch?v=zqYwsADLv1Y

Chyba z 3/4 filmiki mają z Mazdą 5

Twierdzą, że instalacja zwraca się po 10tys km, a to jest mój roczny przebieg. Koszt instalacji 2900zł.

Nie jestem zwolennikiem LPG i raczej nic mnie do tego nie przekona ale pytam tak z ciekawości. Jak wygląda eksploatacja po kilku latach od montażu i przejechaniu 40-50tyś km? Czy dalej jest tak super ekonomicznie i bez nadmiarowych "akcji serwisowych" ??

Czy może jest tak, że pierwsze dwa lata jest cacy a potem wieczne jeżdżenie na jakieś regulacje, wymiany filtrów, mieszalników itp itd?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2014, 22:48
Posty: 70 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda-5-MZR-146KM-2006;

Postprzez ronin00 » 7 wrz 2017, 07:53

Witam! Moja mazda 5 130000km przebiegu,od 70kkm jeżdzi na Lpg .Trochę łyka oleju (ok 200ml na 1000km) ale przyzwyczaiłem sie i nie robie z tego wielkiej tragedii ,bo widze że na forum jest to problem powszedni,czyli ten typ tak ma.Co do problemów to większych nie było ,świece wymieniłem jak było w instrukcji po 120000km też na irydowe( Denso),zawory kontroluje co 30000km (niedługo taka wypada,ciekawe co wykaże ;) ) Lubryfikacja założona ,filtry gazowe wymieniam samodzielnie co roku(kilkanaście zł), olej co 10-12kkm GM 5w30.Pali ok 10 l gazu na 100km więc wizyta na CPNie nie jest tragedią :) Polecam LpG ,bo po co nabijać kabzę prezesom Lotosu czy Orlenu,jak można samemu jechać na wycieczkę czy wczasy za oszczędzone pieniądze :D .Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2011, 13:43
Posty: 68 (0/2)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 5 2.0 MZR LPG

Postprzez Religen » 15 wrz 2017, 22:06

Witajcie

W tym tygodniu sprowadziłem Żonie Mazdę 5 z gazem BRC i Lubryfikacją
auto na wolnych obrotach trochę nierówno pracuje(nie faluje ale tak jakby troche dławiło) po przekroczeniu 1000obr/min wszystko jest ok
na benzynie zapala się czasami check silnika na gazie nie ma takiego problemu

proszę o polecenie jakiegoś dobrego fachowca(śląsk/małopolska) który zrobi przegląd instalacji LPG i pomoze z w/w problemem nierównej pracy na wolnych ewentualnie zrobi regulacje zaworów itd.

Z góry dzięki za pomoc.
Religen
 

Postprzez Mat03 » 1 paź 2017, 20:08

U mnie sprawa wygląda tak:
Stag 200 goFast,wtryski w02, reduktor na 170km do tego lubryfikacja osobno na każdy cylinder. Wlew pod klapka. Cena 2600. Butla w kole 34L bez jakiegoś podnoszenia foteli... oryginalna półka wycięta maksymalnie od dołu- klapa podniesiona jakieś 1.5-2cm od oryginału- jest praktycznie na równo... jedynie półka opiera się tylko na butli – ale w wolnej chwili postaram się coś z tym zrobić. W ogóle wydaje mi się, że gdybym mógł sam zamontować butle to tak bym kombinował, że podłoga była by na równo. Koło zamontowane od dołu mojego pomysłu.
Gaz mam od lipca i zrobiłem na razie ok 7tys km.
Spalanie: gazu wchodzi 33,5L (tak chciałem, na własna odpowiedzialność) na tym zrobię 300-330km głównie krótkie trasy po małym mieście + trasy 7km na wieś do rodziców. 2os i dziecko. 120km/h max spalanie przyjmijmy 10,6L/100
Trasa na wakacje ok 600km w 6 os + załadowany duży box na dachu. Z tyłu opona zaczynała sie równo z nadkolem hehe raz nawet przytarłem śrubą od mocowania dojazdówki na uskoku i koleinach. Prędkość 150max, spalanie gazu 12,4L/100 na zbiorniku robiłem 260-280km

na razie same plusy... muszę tylko podjechać na korektę wskaźnika poziomu paliwa bo jest źle ustawiony.
Co do lubryfikacji są różne opinie ale wszyscy byli zgodni- może nic nie dać ale na pewno nie zaszkodzi... ja wole spać spokojnie.

oleju nie spal, nawet po założeniu lpg Przebieg 177tys.kilka fotek:
Załączniki
DSC_0149.JPG
DSC_0151.JPG
DSC_0152.JPG
DSC_0153.JPG
DSC_0155.JPG
DSC_0156.JPG
DSC_0159.JPG
DSC_0160.JPG
DSC_0162.JPG
DSC_0163.JPG
DSC_0165.JPG
DSC_0168.JPG
DSC_0171.JPG
DSC_0176.JPG
DSC_0177.JPG
DSC_0178.JPG
DSC_0181.JPG
DSC_0183.JPG
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2017, 20:51
Posty: 6
Auto: Mazda 5 2.0B 2006r

Postprzez j.kowal » 17 lis 2017, 15:11

Mam instalację Stag400 i jestem zadowolony. Olejarki nie mam ale kontrolowałem po 60k zawory i żadnych uwag nie mieli. Polecam gaz do Mazdy.
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2015, 09:36
Posty: 8 (7/0)
Skąd: Świnoujście
Auto: MAZDA 5, 2.0 Benzyna, 2006 rok

Postprzez pawel-e34 » 2 maja 2018, 11:43

Hej.
Autko kupiłem w marcu tego roku z 2 litrów benzyna, gazowni u którego byłem polecił mi staga Q-boxa z dotryskiem benzyny bez lubryfikacji ( jezeli bede chcial zalozy za 80zł), wtryski staga, przewody faro, a reduktora nie pamietam firmy. Koszt ok 2900 z wlewem po klapka paliwa.
Moje pytania:
Każda 5 posiada koło dojazdowe czy są też pełnowymiarowe?
Jaki wejdzie największy zbiornik gazu?
Czy jest sens bawić się w dotrysk benzyny czy lepiej lubryfikacji, a może jedno i drugie?
Co sądzicie o Stagu?
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2018, 18:11
Posty: 32
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 5 2.0 Pb 2006/7 manual

Postprzez dec87 » 6 maja 2018, 16:43

Wydaje mi się, że dotrysk paliwa to niepotrzebny wydatek -choć jeśli możesz mieć w tej cenie. Ja trzy lata temu za BRC płaciłem 2700 i tylko z lubryfikacja. Po tym czasie i 100kkm nie ma żadnych problemów z zaworami. Ważne jest to, aby instalacja była dobrze założona i wyregulowana. Średnie spalanie gazu ~9L/100km gdzie jazda to głównie ekspresówka 110 – 130km/h
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2015, 18:49
Posty: 39 (0/1)
Auto: MAZDA 5, 1.8, 2006r

Postprzez AXe_MeXx » 10 maja 2018, 14:11

z dotryskiem paliwa też się nie spotkałem w naszych madziach, a o lubryfikacji piszą, że to pic na wodę, choć nie drogi, sam nie mam, bo mi gaziarz to samo powiedział. Może i nie pomoże, ale też pwenie nie zaszkodzi takze zdecyduj sam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2013, 18:37
Posty: 191 (4/4)
Skąd: GKW
Auto: Była: Mazda 323f Ba 1.5 benz 1997r.
Są: Mazda Premacy 2003r., 1.8 benz + lpg
Mazda 5 2008r., 2.0
benz + lpg

Postprzez pawel-e34 » 11 maja 2018, 07:45

To jeszcze jedno pytanie: czy warto dopłacic 400 zł zeby mieć tzw. autoadaptacje OBD 2. Instalacja gazowa dostosowywuje się do parametrów silnika w danej chwili?
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2018, 18:11
Posty: 32
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 5 2.0 Pb 2006/7 manual

Postprzez dec87 » 14 maja 2018, 20:53

Zawsze jest to lepsze dostosowanie mieszanki do bieżących warunków spalania. Czy warto? Hmm podziel sobie tą kwotę przez czas jaki chcesz użytkować auto i ile km przyjedziesz, a nastepnie wtedy zadaj sobie to pytanie czy warto dopłacić żeby mieć bezproblemową eksploatację.
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2015, 18:49
Posty: 39 (0/1)
Auto: MAZDA 5, 1.8, 2006r

Postprzez stefan » 29 cze 2018, 12:36

Paweł-e34 Oczywiście, że warto mieć autoadaptację sterownika instalacji gazowej do warunków wyznaczanych przez komputer silnika. Ja tak mam bez dopłaty w pakiecie. Zależy to tylko od zaawansowania sterownika instalacji. W dużym uproszczeniu pozwala to nie stosować żadnych lubryfikacji, bo dawkowanie gazu utrzymywane jest na właściwym poziomie. Właśnie za mała dawka gazu w niektórych momentach powoduje nadmierny wzrost temperatury i kłopoty z zaworami, stąd wymyślono lubryfikację.
U mnie 41 tys. na gazie zero problemów, 2 razy wymieniony filtr gazowy ( instalacja sama informuje o potrzebie serwisu co ileś godzin pracy), spalanie 10,5l ale ciężka noga :D
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 23:25
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Wieluń
Auto: Było: 626 GE 2.0 LPG '96
Jest:
Mazda 5 CR 2.0 LPG 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy