Strona 1 z 5

Kiedy wymienić świece? Jakie świece są najlepsze?

PostNapisane: 7 lut 2011, 15:36
przez izi90
Witam chciałem zapytać co ile wymienia się świece w samochodzie posiadam M5 ROK 2005 przebieg 119 000 ?
I jeszcze jedno pytanko – zauważyłem że czasami muszę dłużej przytrzymać kluczyk z rozruchu aby odpalić samochód, niazależnie czy silnik jest ciepły czy zimny.Moje pytanie czy może to być powód świec? za wszelkie odpowiedzi dziękuję i pozdrawiam!

Re: WYMIANA ŚWIEC

PostNapisane: 7 lut 2011, 23:31
przez uciu
Benzyna czy diesiel?
W benzynie 2.0 wymiana co 100 000km
W dieslu nie wiem:)

M5 2.0 benzyna też mi zle odpalała /coś jak u Ciebie/
Wymieniłem świece ale tak nie do końca to pomogło... tzn coś na pewno bo wtedy praktycznie za kazdym razem musialem kręcić ale problem nie zniknął całkowiecie:/
Czasem też musze dłużej przytrzymać, lub złapie za 2 razem niestety.
Ktoś mi tu pisał, że w M3 z takim samym silnikiem (2.0 benzyna) ma podobnie.

Może po prostu jestem przyzwyczajony, że inne auta w rodzinie odpalają po "połowie obrotu rozrusznika" :)

Re: WYMIANA ŚWIEC

PostNapisane: 8 lut 2011, 08:34
przez say
izi90, to już drugi temat w którym proszę Cię o uzupełnienie profilu o dane auta !! Zobacz sam, znowu nie wiadomo o jakie auto chodzi.

Re: WYMIANA ŚWIEC

PostNapisane: 8 lut 2011, 11:17
przez izi90
Przepraszam znów zapomniałem, chodzi mi oczywiście o silnik benzynowy 2litry-pozdrawiam!

Re: WYMIANA ŚWIEC

PostNapisane: 8 lut 2011, 11:23
przez say
Profil !! :) czyli to co jest po prawej stronie twoich postów (pod twoim nickiem)

Re: WYMIANA ŚWIEC

PostNapisane: 8 lut 2011, 12:00
przez izi90
DZIĘKI ZA PODPOWIEDZ!

Re: WYMIANA ŚWIEC

PostNapisane: 8 lut 2011, 17:39
przez xenon90
uciu napisał(a):Benzyna czy diesiel?
W benzynie 2.0 wymiana co 100 000km
W dieslu nie wiem:)

M5 2.0 benzyna też mi zle odpalała /coś jak u Ciebie/
Wymieniłem świece ale tak nie do końca to pomogło... tzn coś na pewno bo wtedy praktycznie za kazdym razem musialem kręcić ale problem nie zniknął całkowiecie:/
Czasem też musze dłużej przytrzymać, lub złapie za 2 razem niestety.
Ktoś mi tu pisał, że w M3 z takim samym silnikiem (2.0 benzyna) ma podobnie.

Może po prostu jestem przyzwyczajony, że inne auta w rodzinie odpalają po "połowie obrotu rozrusznika" :)


Witam...mówiłem ci że to nie wina świec chociaż sam nie wiem co może być tego przyczyną i napewno nie jest tak że to jest normalne.powinno ci łapac na dotyk...myślę że musisz troche bardziej zgłebić temat i szukać innych przyczyn...

Re: WYMIANA ŚWIEC

PostNapisane: 8 lut 2011, 19:21
przez uciu
xenon90 napisał(a):mówiłem ci że to nie wina świec chociaż sam nie wiem co może być tego przyczyną i napewno nie jest tak że to jest normalne.powinno ci łapac na dotyk...myślę że musisz troche bardziej zgłebić temat i szukać innych przyczyn...


nagram odpalanie i wrzuce na YT:–)

tylko nie za kazdym razem sie tak dzieje...

ociepli sie to pogrzebie troche i posprawdzam.

Re: WYMIANA ŚWIEC

PostNapisane: 8 lut 2011, 22:31
przez grabarka
Ja też mam tak samo w 2,0 Benzyna . Zastanawiałem się właśnie nad wymianą świec ale w wydrukach
z serwisu Mazdy mam napisane, że przy 123.000 km były wymieniane a teraz mam 140.000km. Oryginały są chyba irydowe *L303-18-110 (ITR5F13)* – drogie i nie wiem czy jest sens???

Re: WYMIANA ŚWIEC

PostNapisane: 9 lut 2011, 13:36
przez xenon90
dokładnie takie są jak piszesz...cena też jest niezła...myśle ze standardowe świece z NGK wystarczą a i cena jest bardzo przystępna.być może ich żywotnośc jest mniejsza ale czy to ma takie znaczenie przy takiej różnicy cen???

Re: WYMIANA ŚWIEC

PostNapisane: 12 lut 2011, 07:57
przez bilu83
Witam,
Mam podobny objaw do kolegow. Czasem przy odpalaniu sie krztusi jakby to były świece, choć mechanikiem nie jestem, tylko logika i lekkie doświadczenie mi tak podpowiada. Przy okazji trzesie się niezmiernie.
Xenon90 mozesz powiedzieć jakie standardowe świece NGK masz na myśli? moze jakis kod części?
Wspomne tylko iż mój samochód posiada instalacje gazową i nie wiem czy zabawa w ewentualne inne świece niż fabrycznie wsadzane (ITR5F13) byloby dobrym wyjściem <co?>
Z drugiej strony kupno wspomnianych irydowych świec pozwala nam zapomnieć o ich wymianie na ok 100tyś km więc czemu nie zainwestowac w coś sprawdzonego <oczko>

pozdrawiam

Re: WYMIANA ŚWIEC

PostNapisane: 12 lut 2011, 22:21
przez uciu
wejdz sobie na strone intercarsu /jak zadziała/ (w katalog czy jakoś tak – teraz Ci nie powiem bo stronka im padła:] ).
Po modelu dojdziesz do świec.
Masz wszystkich producenów (jakim mają w ofercie), ceny itp.

Z tego co kojaze NGK irydowe sa po 68zł czy coś podobnego –> ale by tam kupic trzeba miec numer klienta.
Przynajmniej bedziesz mial poglad na ceny

Re: WYMIANA ŚWIEC

PostNapisane: 16 lut 2011, 22:22
przez xenon90
sorki że tak długo...te świece o których pisałem to NGK BPR 6 EF .można na nich śmiało robic wiele tysiecy kilometrów.pozdrawiam

Re: WYMIANA ŚWIEC

PostNapisane: 17 lut 2011, 00:04
przez grabarka
Pokopałem trochę i znalazłem: http://www.globaldenso.com/en/products/ ... 033_1.html
Pasują VT16 lub IT16. Nie rozumiem tylko czemu irydowe (IT) denso oferują jako tańsze niż (VT), które też są irydowe (cena IT ok. 40PLN a VT ok 57PLN)?

Re: WYMIANA ŚWIEC

PostNapisane: 15 mar 2011, 18:28
przez Nightdream
Witam.
Czy rozwiązaliście swoje problemy z odpalaniem? czy wymiana świeczek pomogła? Zastanawiam się czy nie pomogłaby wymiana filtra paliwa...
Może ktoś ze znawców tematu się wypowie i coś doradzi?
Pozdrawiam,
Nightdream

Re: WYMIANA ŚWIEC

PostNapisane: 15 mar 2011, 21:36
przez bilu83
Wracając do tematu to wymieniłem świece na fabryczne a więc NGK ITR5F13. Okazało sie iż poprzednie były mocno zużyte. Wymiana trochę pomogła, ale tak jak wspomniano wczesniej, nie do końca. Zdarzy się iż trzeba dłużej pokręcić więc może te Madzie tak mają <co?>

Re: WYMIANA ŚWIEC

PostNapisane: 20 mar 2011, 20:17
przez uciu
i poradził sobie ktoś z tym problemem?

Już wziąłem instrukcje do ręki i przeczytałem – bo może coś zle robiłem.
Odpalam wg niej (wciskam stop, sprzegło i biegi na 0) i nic nie pomaga... :(

Ja w tym tygodniu wybiore sie do mechanika bo zaczyna mnie to draznić...
– połowa odpaleń od strzału*...
– druga połowa z trzepaniem silnikiem za pierwszym razem, za drugim przekręceniem kluczyka odpala od strzału*

* "od strzału" a i tak wydaje mi się, ze za długo rozrusznik kręci (w seacie leonie wystarczy poł obrotu, w mikrze podbnie). Mazda z nich najnowsza a odpala jak rupieć.

Sprawdze sobie jeszcze czy nie ma przebicia na kablach, tylko tyle dam sam rade zrobić.
Z reszta pojade do MAZ WAG TECH (polecacie tu ich, a mam tam rzut kamieniem)

Re: Częstotliwość wymiany świec, filtr paliwa – silnik bezynowy

PostNapisane: 25 mar 2011, 19:33
przez uciu
Nightdream napisał(a):Czy ktoś rozwiązał problem odpalania?



W przyszłym tygodni jade do warsztatu MAZ VAG TECH i bedą szukali mi przyczyny...
troche sie boje by nic przy okazji nie spier... no ale skoro ich tu polecają wiec nic nie powinno sie stać:–)

Re: Częstotliwość wymiany świec, filtr paliwa – silnik bezynowy

PostNapisane: 27 mar 2011, 01:02
przez Krzemol
Chłopaki w MazVagTech wiedzą co robią, nic się nie bój :)

Re: Częstotliwość wymiany świec, filtr paliwa – silnik bezynowy

PostNapisane: 31 mar 2011, 21:25
przez bilu83
Witam kolegów,

Czy ktoś już rozwiązał ten problem z odpalaniem?
"Uciu" byleś w tym zakładzie? Coś wykryli albo jakieś wskazówki dali?