Kiedy wymienić świece? Jakie świece są najlepsze?

Postprzez izi90 » 7 lut 2011, 15:36

Witam chciałem zapytać co ile wymienia się świece w samochodzie posiadam M5 ROK 2005 przebieg 119 000 ?
I jeszcze jedno pytanko – zauważyłem że czasami muszę dłużej przytrzymać kluczyk z rozruchu aby odpalić samochód, niazależnie czy silnik jest ciepły czy zimny.Moje pytanie czy może to być powód świec? za wszelkie odpowiedzi dziękuję i pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2010, 19:46
Posty: 20
Skąd: PSZÓW
Auto: MAZDA 5 2L. BENZYNA 145 KM.

Postprzez uciu » 7 lut 2011, 23:31

Benzyna czy diesiel?
W benzynie 2.0 wymiana co 100 000km
W dieslu nie wiem:)

M5 2.0 benzyna też mi zle odpalała /coś jak u Ciebie/
Wymieniłem świece ale tak nie do końca to pomogło... tzn coś na pewno bo wtedy praktycznie za kazdym razem musialem kręcić ale problem nie zniknął całkowiecie:/
Czasem też musze dłużej przytrzymać, lub złapie za 2 razem niestety.
Ktoś mi tu pisał, że w M3 z takim samym silnikiem (2.0 benzyna) ma podobnie.

Może po prostu jestem przyzwyczajony, że inne auta w rodzinie odpalają po "połowie obrotu rozrusznika" :)
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 16:34
Posty: 213 (1/1)
Skąd: Mysłowice
Auto: DO SPRZEDANIA:
piątka 2.0 MZR top LPG

Postprzez say » 8 lut 2011, 08:34

izi90, to już drugi temat w którym proszę Cię o uzupełnienie profilu o dane auta !! Zobacz sam, znowu nie wiadomo o jakie auto chodzi.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 07:58
Posty: 1644 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez izi90 » 8 lut 2011, 11:17

Przepraszam znów zapomniałem, chodzi mi oczywiście o silnik benzynowy 2litry-pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2010, 19:46
Posty: 20
Skąd: PSZÓW
Auto: MAZDA 5 2L. BENZYNA 145 KM.

Postprzez say » 8 lut 2011, 11:23

Profil !! :) czyli to co jest po prawej stronie twoich postów (pod twoim nickiem)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 07:58
Posty: 1644 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez izi90 » 8 lut 2011, 12:00

DZIĘKI ZA PODPOWIEDZ!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2010, 19:46
Posty: 20
Skąd: PSZÓW
Auto: MAZDA 5 2L. BENZYNA 145 KM.

Postprzez xenon90 » 8 lut 2011, 17:39

uciu napisał(a):Benzyna czy diesiel?
W benzynie 2.0 wymiana co 100 000km
W dieslu nie wiem:)

M5 2.0 benzyna też mi zle odpalała /coś jak u Ciebie/
Wymieniłem świece ale tak nie do końca to pomogło... tzn coś na pewno bo wtedy praktycznie za kazdym razem musialem kręcić ale problem nie zniknął całkowiecie:/
Czasem też musze dłużej przytrzymać, lub złapie za 2 razem niestety.
Ktoś mi tu pisał, że w M3 z takim samym silnikiem (2.0 benzyna) ma podobnie.

Może po prostu jestem przyzwyczajony, że inne auta w rodzinie odpalają po "połowie obrotu rozrusznika" :)


Witam...mówiłem ci że to nie wina świec chociaż sam nie wiem co może być tego przyczyną i napewno nie jest tak że to jest normalne.powinno ci łapac na dotyk...myślę że musisz troche bardziej zgłebić temat i szukać innych przyczyn...
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2009, 08:43
Posty: 110
Skąd: Lublin
Auto: mazda 5 2.0 benzyna

Postprzez uciu » 8 lut 2011, 19:21

xenon90 napisał(a):mówiłem ci że to nie wina świec chociaż sam nie wiem co może być tego przyczyną i napewno nie jest tak że to jest normalne.powinno ci łapac na dotyk...myślę że musisz troche bardziej zgłebić temat i szukać innych przyczyn...


nagram odpalanie i wrzuce na YT:–)

tylko nie za kazdym razem sie tak dzieje...

ociepli sie to pogrzebie troche i posprawdzam.
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 16:34
Posty: 213 (1/1)
Skąd: Mysłowice
Auto: DO SPRZEDANIA:
piątka 2.0 MZR top LPG

Postprzez grabarka » 8 lut 2011, 22:31

Ja też mam tak samo w 2,0 Benzyna . Zastanawiałem się właśnie nad wymianą świec ale w wydrukach
z serwisu Mazdy mam napisane, że przy 123.000 km były wymieniane a teraz mam 140.000km. Oryginały są chyba irydowe *L303-18-110 (ITR5F13)* – drogie i nie wiem czy jest sens???
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2011, 17:36
Posty: 10
Skąd: Będzin
Auto: Mazda5*2,0*MZR

Postprzez xenon90 » 9 lut 2011, 13:36

dokładnie takie są jak piszesz...cena też jest niezła...myśle ze standardowe świece z NGK wystarczą a i cena jest bardzo przystępna.być może ich żywotnośc jest mniejsza ale czy to ma takie znaczenie przy takiej różnicy cen???
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2009, 08:43
Posty: 110
Skąd: Lublin
Auto: mazda 5 2.0 benzyna

Postprzez bilu83 » 12 lut 2011, 07:57

Witam,
Mam podobny objaw do kolegow. Czasem przy odpalaniu sie krztusi jakby to były świece, choć mechanikiem nie jestem, tylko logika i lekkie doświadczenie mi tak podpowiada. Przy okazji trzesie się niezmiernie.
Xenon90 mozesz powiedzieć jakie standardowe świece NGK masz na myśli? moze jakis kod części?
Wspomne tylko iż mój samochód posiada instalacje gazową i nie wiem czy zabawa w ewentualne inne świece niż fabrycznie wsadzane (ITR5F13) byloby dobrym wyjściem <co?>
Z drugiej strony kupno wspomnianych irydowych świec pozwala nam zapomnieć o ich wymianie na ok 100tyś km więc czemu nie zainwestowac w coś sprawdzonego <oczko>

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2010, 21:20
Posty: 28 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 5 2.0 145KM benzyna

Postprzez uciu » 12 lut 2011, 22:21

wejdz sobie na strone intercarsu /jak zadziała/ (w katalog czy jakoś tak – teraz Ci nie powiem bo stronka im padła:] ).
Po modelu dojdziesz do świec.
Masz wszystkich producenów (jakim mają w ofercie), ceny itp.

Z tego co kojaze NGK irydowe sa po 68zł czy coś podobnego –> ale by tam kupic trzeba miec numer klienta.
Przynajmniej bedziesz mial poglad na ceny
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 16:34
Posty: 213 (1/1)
Skąd: Mysłowice
Auto: DO SPRZEDANIA:
piątka 2.0 MZR top LPG

Postprzez xenon90 » 16 lut 2011, 22:22

sorki że tak długo...te świece o których pisałem to NGK BPR 6 EF .można na nich śmiało robic wiele tysiecy kilometrów.pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2009, 08:43
Posty: 110
Skąd: Lublin
Auto: mazda 5 2.0 benzyna

Postprzez grabarka » 17 lut 2011, 00:04

Pokopałem trochę i znalazłem: http://www.globaldenso.com/en/products/ ... 033_1.html
Pasują VT16 lub IT16. Nie rozumiem tylko czemu irydowe (IT) denso oferują jako tańsze niż (VT), które też są irydowe (cena IT ok. 40PLN a VT ok 57PLN)?
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2011, 17:36
Posty: 10
Skąd: Będzin
Auto: Mazda5*2,0*MZR

Postprzez Nightdream » 15 mar 2011, 18:28

Witam.
Czy rozwiązaliście swoje problemy z odpalaniem? czy wymiana świeczek pomogła? Zastanawiam się czy nie pomogłaby wymiana filtra paliwa...
Może ktoś ze znawców tematu się wypowie i coś doradzi?
Pozdrawiam,
Nightdream
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2003, 23:22
Posty: 364
Skąd: woj. dolnoślaskie
Auto: M5, 1,8 Pb, 2005 r.

Postprzez bilu83 » 15 mar 2011, 21:36

Wracając do tematu to wymieniłem świece na fabryczne a więc NGK ITR5F13. Okazało sie iż poprzednie były mocno zużyte. Wymiana trochę pomogła, ale tak jak wspomniano wczesniej, nie do końca. Zdarzy się iż trzeba dłużej pokręcić więc może te Madzie tak mają <co?>
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2010, 21:20
Posty: 28 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 5 2.0 145KM benzyna

Postprzez uciu » 20 mar 2011, 20:17

i poradził sobie ktoś z tym problemem?

Już wziąłem instrukcje do ręki i przeczytałem – bo może coś zle robiłem.
Odpalam wg niej (wciskam stop, sprzegło i biegi na 0) i nic nie pomaga... :(

Ja w tym tygodniu wybiore sie do mechanika bo zaczyna mnie to draznić...
– połowa odpaleń od strzału*...
– druga połowa z trzepaniem silnikiem za pierwszym razem, za drugim przekręceniem kluczyka odpala od strzału*

* "od strzału" a i tak wydaje mi się, ze za długo rozrusznik kręci (w seacie leonie wystarczy poł obrotu, w mikrze podbnie). Mazda z nich najnowsza a odpala jak rupieć.

Sprawdze sobie jeszcze czy nie ma przebicia na kablach, tylko tyle dam sam rade zrobić.
Z reszta pojade do MAZ WAG TECH (polecacie tu ich, a mam tam rzut kamieniem)
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 16:34
Posty: 213 (1/1)
Skąd: Mysłowice
Auto: DO SPRZEDANIA:
piątka 2.0 MZR top LPG

Postprzez uciu » 25 mar 2011, 19:33

Nightdream napisał(a):Czy ktoś rozwiązał problem odpalania?



W przyszłym tygodni jade do warsztatu MAZ VAG TECH i bedą szukali mi przyczyny...
troche sie boje by nic przy okazji nie spier... no ale skoro ich tu polecają wiec nic nie powinno sie stać:–)
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 16:34
Posty: 213 (1/1)
Skąd: Mysłowice
Auto: DO SPRZEDANIA:
piątka 2.0 MZR top LPG

Postprzez Krzemol1994 » 27 mar 2011, 01:02

Chłopaki w MazVagTech wiedzą co robią, nic się nie bój :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 22:11
Posty: 1166 (62/32)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda5 MZR-CD 143KM
Suzuki Swift MK4 GLX 68KM

Postprzez bilu83 » 31 mar 2011, 21:25

Witam kolegów,

Czy ktoś już rozwiązał ten problem z odpalaniem?
"Uciu" byleś w tym zakładzie? Coś wykryli albo jakieś wskazówki dali?
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2010, 21:20
Posty: 28 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 5 2.0 145KM benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy