Ubytki oleju

Postprzez marcin255 » 26 lis 2014, 15:15

Oryginalne pierścienie kosztują ok 800 zł , za 260 to jakieś inne
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tomasek77 » 26 lis 2014, 21:41

Bary75 podeślij info na PW gdzie robiłeś swoją Madzie.Przymierzałem się również ale w ostatniej chwili musiałem spasować. Dlatego próbowałem pół środków ,poprawa jest ale znikoma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2014, 21:03
Posty: 70 (2/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 (2005) 1.8

Postprzez bary75 » 27 lis 2014, 08:54

Ja swoją Madzię robiłem u mechanika niedaleko mojej miejscowości. Do Wrocławia to sporo kilometrów.
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 20:25
Posty: 90
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG

Postprzez arturg_ar » 18 sty 2015, 20:03

Witam
Kolejna Madzia uratowana... <jupi>
silnik (2.0 benzyna) przeszedł gruntowną przemianę i otrzymał nowe podzespoły, to jest:

pierścienie, uszczelniacze oraz regeneracja głowicy i honowanie cylindrów

EFEKT – zero ubytku oleju (od naprawy przejechane 3tyś km) <serduszka>

Normalnie inne auto, przyjemność z jazdy, wreszcie nie sprawdzam gorączkowo po każdej trasie oleju i nie martwię się czy mi starczy w drodze powrotnej do domu. Auto piło przed naprawą blisko litr oleju na 1000km.

<spoko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2013, 09:17
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Auto: Madzia 5, 2.0 Pb, 2006r.

Postprzez brencik » 18 sty 2015, 20:29

Jaki przebieg auta? Ile kosztowała naprawa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez arturg_ar » 18 sty 2015, 20:37

przebieg – 190tyś
koszt – około 3tyś (dokładnie nie wiem bo robiłem jeszcze inne rzeczy i robocizny było sporo) <faja>

Generalnie auto było przegrzane – cylindry były fioletowe!!! to było przyczyną całej historii z "olejobraniem"

<peace>


Moja Madzia była na hamowni...
ciekawy wynik... polecam obejrzeć:

viewtopic.php?f=102&t=42101&start=100

MOCY PRZYBYWAJ DALEJ... <serduszka>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2013, 09:17
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Auto: Madzia 5, 2.0 Pb, 2006r.

Postprzez waluspiotrek » 30 kwi 2015, 14:09

Witam

Moja Madzia bezpośrednio przed remontem podbierała już ponad 3L oleju na 1000km dla mnie szok!!!!!, tym bardziej że przebieg oryginał 86 tyś sprawdzany w ASO.
Okazało się iż przyczyną były uszczelniacze trzonków zaworów które wręcz spróchniały prawdopodobnie w skutek przegrzania + starość.
w Stolicy krzyknięto mi za remont od 3 do 5 tyś zł wiec postanowiłem poszukać poza stolicą, części kupiłem sam w internetowym sklepie http://www.mazparts.pl
pierścienie tłokowe OE MAZDA, oryginał – 379PLN,
komplet uszczelek góry silnika TAKOMA – 429PLN, w tym uszczelniacze trzonków,
no i znalazłem mechanika w okolicach RZESZOWA który za robotę + olej ,filtr , masa uszczelniająca misy i obudowy rozrządu wziął łącznie 625zł
podsumowując
808 zł części
625 zł robota oleje
=1433 zł
Efekt!!!!! kolejne 2 tyś/km bez widocznego zużycia oleju.
RADA!! Nie dawajcie się naciągać cwaniakom !!!!!!!
waluspiotrek
 

Postprzez robimel » 7 maja 2015, 13:16

Koledzy moja Madzia tez pobiera sporo oleju , ale jest jeszcze jedna sprawa która mnie niepokoi. Przy zapalaniu i podczas dodawania gazu słychać taki gwizd lekki, jak kiedyś turbo w starym Passacie. Ten gwizd zaczał się zimą i od tego czasu Madzia pali więcej oleju. Co to może być za gwizd?
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2013, 21:35
Posty: 59
Skąd: Grudziadz
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna rok 2006

Postprzez marcino84 » 14 maja 2015, 11:11

To ja muszę się pochwalić . Przedwczoraj wymieniałem olej. Ubytków prawie nie było.
Z 3/4 poziomu zrobiło się równo połowa :D
Przebieg 178000
Początkujący
 
Od: 19 maja 2014, 13:54
Posty: 28
Auto: Mazda 5 1.8 07'

Postprzez robimel » 14 maja 2015, 12:58

Kolego a jaki olej jej wlałeś?
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2013, 21:35
Posty: 59
Skąd: Grudziadz
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna rok 2006

Postprzez zas3k » 19 cze 2015, 12:07

wklejałem to już na podforum 6ki

Kod: Zaznacz cały
INFORMACJA SERWISOWA Z DNIA 7.02.2006R.

Dotyczy modeli Mazda 6 (GG/GY) Facelift z silnikiem L3/LF i Mazda 5 (CR) z silnikiem LF

DUŻE ZUŻYCIE OLEJU

Opis problemu:

W niektórych samochodach z zakresu VIN podanego poniżej może występować nadmierne zużycie oleju silnikowego.
Może to być spowodowane niewłaściwą obróbką mechaniczną tłoków, która powoduje przedostawanie się oleju przez pierścienie tłokowe i następnie jego spalanie w komorze spalania.

Przyczyna:

Przez pewną ilość miesięcy obróbka mechaniczna rowka pierścieni tłokowych była wykonywana niewłaściwie. Proces obróbki tłoków poprawiono od dnia 28 czerwca 2005r.

DOTYCZY ZAKRESU VIN :

JMZCR**** ** od 100001 (Job#1) do 108292
JMZGG***** ** od 600001 (Job#1) do 613968
JMZGY**** ** od 400001 (Job#1) do 406598

Zalecenia:

Jeśli zużycie oleju w samochodach z wyżej podanego zakresu VIN jest nieprawidłowe i nie wystąpiły inne widoczne powody takie jak wycieki oleju NALEŻY DOKONAĆ WYMIANY TŁOKÓW!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 14:08
Posty: 56 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: M6 GY '06 FL Active 147KM 2.0 Pb

Postprzez brencik » 19 cze 2015, 19:50

Ale ludziom lepiej i taniej wymienić olej na najlepiej mineralny...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez marcino84 » 24 cze 2015, 15:18

robimel napisał(a):Kolego a jaki olej jej wlałeś?


Castol 10w30
Początkujący
 
Od: 19 maja 2014, 13:54
Posty: 28
Auto: Mazda 5 1.8 07'

Postprzez Yard » 25 cze 2015, 22:27

brencik napisał(a):Ale ludziom lepiej i taniej wymienić olej na najlepiej mineralny...

... i zarżnąć silnik na amen
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Ventus » 9 lip 2015, 17:49

Kolejna Mazda podleczona. Mazda 5, 1.8, LPG od 50 tys. Przebieg 250. Żarła z 7 litrów oleju. Koszt 2,5 tys. Od zrobienia przejechała już 15 tys. Zero dolewek oleju. Robiłem w Mazvagtechu (silnik zrobili dobrze, ale z różnymi pierdołami, które zrobili nie tak jak trzeba, musiałem jeździć 5 razy 70 km w jedną stronę <nie powiem> ). Jedyna rzecz, która mnie niepokoi, to od momentu naprawy auta słychać – zwłaszcza przy przyspieszaniu – lekkie brzęczenie w silniku. Może nie było wcześniej, bo jeździłem na 10w40, a teraz 5w30. Słychać tego świerszcza tylko na ciepłym. Co sądzicie?
Początkujący
 
Od: 9 lut 2014, 17:33
Posty: 4
Auto: Mazda 5, 1.8 Pb, LPG STAG 300

Postprzez arturg_ar » 10 lip 2015, 08:46

Witaj Ventus
Gratuluje, niech służy i długo cieszy teraz Twoja Madzia... :D

Mam pytania:
Czy ubytki oleju znikły do 0 – NAWET NA JEŹDZIE AUTOSTRADOWEJ? Ile przejechałeś już od naprawy?
Czy na początku (na dotarciu po remoncie) brała trochę a potem przestała? Czy taka sytuacja miała miejsce i czy długo trwała?

Piszę bo jestem ciekawy jak to jest/było u Ciebie. Ja niestety mam pewne wątpliwości co do wykonanej u mnie naprawy... <glupek2>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2013, 09:17
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Auto: Madzia 5, 2.0 Pb, 2006r.

Postprzez Ventus » 10 lip 2015, 11:44

Witaj! :)

Różnie z tym olejem na bagnecie. Czasem wydaje się, że jest w połowie, następnego dnia maks. Ogólnie nie dolewałem, z dozą nieufności kontrolowałem po przejechaniu 300 km autostradą. I – ku mojej uciesze – żadnych ubytków nie obserwowałem. Wcześniej po przejechaniu 300 – 500 km musiałem dolewać....
Od naprawy przejechała 15 kkm. A na czym polegają Twoje wątpliwości? <co?>
Początkujący
 
Od: 9 lut 2014, 17:33
Posty: 4
Auto: Mazda 5, 1.8 Pb, LPG STAG 300

Postprzez arturg_ar » 10 lip 2015, 14:00

Problem u mnie polega na tym że silnik bierze olej... nie dużo bo około 100 – 150ml na 1000km – ale jest po kapitalnym remoncie. <cisza>

Przez 15000km przepaliłem teraz prawie 2l oleju. Na autostradzie silnik potrafi wziąć jeszcze więcej... <głaszcze>

Interweniowałem, pytałem mechanika... twierdzi że ma prawo brać, trzeba jeździć, ułoży się... pytanie tylko jak długo jeździć? <płacze>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2013, 09:17
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Auto: Madzia 5, 2.0 Pb, 2006r.

Postprzez Ventus » 11 lip 2015, 22:32

Uważam, że ubytek 1l – 1,5 l na 10 tys km to norma :)
Początkujący
 
Od: 9 lut 2014, 17:33
Posty: 4
Auto: Mazda 5, 1.8 Pb, LPG STAG 300

Postprzez brencik » 11 lip 2015, 23:55

Mi 0,1l ubywa po 10 tys km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy