M5 1.8 PB+LPG Gdzie ten olej znika ?

Postprzez dec87 » 15 lut 2018, 21:14

Witajcie, ostatnio po zrobieniu termostatu, który był przez cały czas otwarty dopadł mnie problem znikającego oleju w madzi.
A mianowicie wykalkulowałem, że ubywa około 1L na 300km.
Objawów żadnych poza tym, że oleju na miarce ubywa.

+ Przebieg ~160kkm w tym ~90kkm na LPG
+ Nie ma dymienia na niebiesko ani rano ani nawet przy mocniejszych przygazówkach
+ Płyn chłodniczy, normalny bez żadnych niepokojących śladów
+ Ani z miarki oleju, ani z korka wlewu oleju nie lecą spaliny
+ Filtr powietrza oraz dolot do przepustnicy w środku jak nowy – podejrzewałem że z "góry silnika" wężem olej idzie do dolotu, ale jest czysto
+ Martwiące jest, że przepustnica od strony "silnika" jest mega zasyfiona – ok, 3-5mm nagaru na klapce przepustnicy
+ Wycieków nie ma – to jest pewne, 1L na 300km nie da się nie zauważyć, stałe miejsca parkowania – chyba...
+ Luzy zaworowe sprawdzone ~15kkm temu – i wszytko w normie
+ Olej zmieniany regularnie co 10-15kkm 5W30 Dexelia
+ Świece irydowe NGK wymienione przy 100kkm
+ Jeżdżone jest głownie (30km ekspresówka ~110km/h + 5km miasto) X 2 na dzień
+ Żadnego spadku mocy
+ Zużycie paliwa w normie ~9L/100km LPG

Pierwsza myśl silnik był nie dogrzany i zbierał się nagar na pierścieniach, a olej nie spalał się w takich dużych ilościach bo nie był taki rzadki z powodu niższej temperatury. Po wymianie termostatu olej się już rozgrzewał dobrze i zrobił się rzadszy i łatwiej się dostawał do komory spalania przez "zaklejone" pierścienie.

Załamany perspektywą remontu podjąłem jeszcze próbę zalania naftą z tym, że tu kolejna niespodzianka – jakby spalała w takich ilościach olej to świece powinny być zaolejone, albo przynajmniej z czarnym nagarem z oleju, a są lekko na biało i mają już najechane ~60kkm.

Gdzie ten olej znika, bo świece są chyba kolejną wskazówką, że nie przez komorę spalania...

Narazie auto stoi na tygodniowej kuracji zalewania naftą, zobaczymy co z tego wyjdzie.
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2015, 19:49
Posty: 39 (0/1)
Auto: MAZDA 5, 1.8, 2006r

Postprzez Jaksa » 16 lut 2018, 15:23

90 tys km na LPG zrobilo robote a tyle razy pisałem ze mazdy nie trawia LPG . Nie pierwszy silnik tak się zachowuje ( trochę tych motorow już zrobiliśmy ) Szukac można , wmawiać sobie ze to wina innych elementow :) Jak dla mnie standardowo dzieje się to co w każdej benzynce z LPG .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez dec87 » 16 lut 2018, 18:22

Czyli co? Luzy zaworowe są w normie tak samo jakbym jeździł na PB.
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2015, 19:49
Posty: 39 (0/1)
Auto: MAZDA 5, 1.8, 2006r

Postprzez Biniu » 16 lut 2018, 19:11

No jak przez co olej znika. Jest spalany w silniku, stąd zasyfiona przepustnica od strony silnika. Spaliny co wracają z EGR przez dolot są zaolejone. Litr na 300km to silnik w stanie agonalnym jeśli nie ma wycieku. Cudów nie ma i nie liczylbym na nie i kurację naftą.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez dec87 » 16 lut 2018, 22:35

Spala olej? Pytam się jak skoro świece są czyste i nie kopci na niebiesko?
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2015, 19:49
Posty: 39 (0/1)
Auto: MAZDA 5, 1.8, 2006r

Postprzez Biniu » 16 lut 2018, 22:48

Albo jest wyciek, albo pali olej. Innej opcji nie ma. Nie musi na niebiesko kopcić. Kata ma to nie będzie bąków sadzić.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez dec87 » 17 lut 2018, 09:44

A świece, które mają najechane 60kkm dlaczego nie są w takim razie czarne ani zaolejone tylko z lekkim białym nalotem?
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2015, 19:49
Posty: 39 (0/1)
Auto: MAZDA 5, 1.8, 2006r

Postprzez Biniu » 17 lut 2018, 09:46

OK. Nie spala Ci oleju. Nie trzeba robić remontu.
Zadowolony? :)
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez dec87 » 17 lut 2018, 10:25

To pytanie jest gdzie znika. Możliwe jest żeby olej uszczelniaczami zaworów wydechowych leciał w kolektor wydechowy? Chodzi mi o to że nie chciałbym, żeby się okazało po zrobieniu pierscieni i głowicy, że olej nadal znika bo problem leżał w czymś innym... A czyste świece właśnie dały mi tą niepewność, że olej nie jest spalany.
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2015, 19:49
Posty: 39 (0/1)
Auto: MAZDA 5, 1.8, 2006r

Postprzez Biniu » 17 lut 2018, 10:46

Trzeba rozebrać silnik innej opcji nie ma.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez aqaz » 17 lut 2018, 12:29

Biniu masz cierpliwość. <rotfl>
Co do świec i 60k km to też bym je już wymienił. One mogą 80-120k ale na benzynie. Na gazie przyjmuje się skracanie interwału o połowę.
Wracając do tematu zawór PCV i odpowietrzania skrzyni korbowej albo pierścienie.
Sprawdź czy dymi przy odpalaniu na zimno albo jak już masz rozgrzany to zrób przygazówkę do 5-6 tyś. obr/min i szukaj niebieskiego dymu.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 12:28
Posty: 182 (0/5)
Auto: 1.8 100km, 2001

Postprzez mazda.5 » 17 lut 2018, 12:36

No i zmierz jeszcze jakie masz sprężanie na poszczególnych cylindrach,zanim zaczniesz remont.Da to odpowiedź co do stanu pierścieni,zaworów.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2014, 22:58
Posty: 103 (6/0)
Skąd: dolnośląskie
Auto: mazda5 2.0 rok2006

Postprzez dec87 » 17 lut 2018, 14:34

aqaz napisał(a):Biniu masz cierpliwość. <rotfl>
Co do świec i 60k km to też bym je już wymienił. One mogą 80-120k ale na benzynie. Na gazie przyjmuje się skracanie interwału o połowę.
Wracając do tematu zawór PCV i odpowietrzania skrzyni korbowej albo pierścienie.
Sprawdź czy dymi przy odpalaniu na zimno albo jak już masz rozgrzany to zrób przygazówkę do 5-6 tyś. obr/min i szukaj niebieskiego dymu.

Sprawdzałem już – w obydwu przypadkach tylko biały dym co przy obecnej pogodzie raczej normalne. PCV sprawdzę bo tez o tym słyszałem.
mazda.5 napisał(a):No i zmierz jeszcze jakie masz sprężanie na poszczególnych cylindrach,zanim zaczniesz remont.Da to odpowiedź co do stanu pierścieni,zaworów.

Przeglądając to forum można dojść do wniosku to przy padnietych pierscieniach olejowych kompresja i tak może wyjść dobra.
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2015, 19:49
Posty: 39 (0/1)
Auto: MAZDA 5, 1.8, 2006r

Postprzez szkodnik_byd » 17 lut 2018, 15:47

Dokładnie, pierścienie są dwa jeden trzyma ciśnienie drugi zbiera olej i olej może brać a kompresja będzie dobra jednak tak czy siak warto to sprawdzić

Niestety motory 1,8 słyną z brania oliwy i jeżdżenie na lpg nie ma tu wielkiego wpływu, zakładałem kiedyś lpg do 2,p FS brała olej przed i po 100 tys na lpg brała niewiele więcej

Jednak przy takim apetycie na olej rozbiera silnik i szykuj się na remont bo silników 1.8 jak na lekarstwo a jak już są to cena kosmos

I nie słuchaj tych co twierdzą że to wina lpg – poszukaj ile jest aut M6 i M5 czy nawet mx5 które robią mniejsze przebiegu z uszkodzonym 1,8 bo się zatarł bo ktoś nie sprawdził oleju – takie mamy smutne czasy silniki benzynowe nawet w nowych autach biorą olej poczytajcie o fordach i innych tego typu wynalazkach

A nasze mazdy niestety to już często stare 10 letnie auta często idzie to w parze z dużymi przebiegami,
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Biniu » 17 lut 2018, 16:01

Akurat Jaksa to nie jest byle jaki pierwszy oszołom trochę tych silników u siebie przemielił także jego zdania bym nie lekceważył.
Czy LPG może przyczynić się do zwiększenia poboru oleju przez silnik? Wg mnie TAK. Jednak temperatura spalin LPG jest wyższa, mieszanka nieco inaczej spala się niż Pb. Może przy pierścieniach z gównolitu, które stosowała Mazda w L serii znacznie skraca to ich żywot.
Oczywiście kwestia tego jak się jeździ. Jak delikatnie obchodzi się z pedałem przyspieszenia i trzyma obroty z dala od redline to bez różnicy, ale ostre obchodzenie przy LPG może szybko silnik kończyć.
Mi po zakupie przez pierwsze 10kkm nie brała nic oleju. Ale po jakichś 12kkm (w tym 8 na lpg) już zaczęła pobierać. Jak lekko się obchodzę z gazem to prawie nic, ale jak trochę ostrzej jeżdżę to nawet 500ml na 1000.
Czy gdybym nie zakładał LPG to byłoby tak samo? tego się już nie dowiemy.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez szkodnik_byd » 17 lut 2018, 16:28

Ile jest 1,8 co gazu nie widziały a biorą oleju na potęgę ile jest zatartych bo nagle zaczęły brać tyle że właściciel nie zauważył?

Nie twierdzę że jaksa nie ma racji bo ma silnik do remontu

A to że auta z lpg maja większe przebiegi to się częściej zdążą że jest z tym problem, widziałem M6 przywiezione z Niemiec nigdy lpg nieme widziały a tanie były po czym nagle problem z oliwa i remont lub wymiana

Zresztą z najnowszymi generacjami 2,0 też są podobne problemy
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez aqaz » 17 lut 2018, 16:42

Nie wiem jak wy, ale ja już Mazdy nie kupię...
Szwagier podkusił, bo w sumie spoko auto za dobre pieniądze ale problemy ze spalaniem oleju to jest porażka, jak do tego dodamy rdzę to lepiej kupić coś innego.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 12:28
Posty: 182 (0/5)
Auto: 1.8 100km, 2001

Postprzez dec87 » 17 lut 2018, 17:06

Co do LPG to powiem tak: jak ktoś zakłada najtańszą i byle jaką u pana mietka w garażu to może, a nawet na pewno problemy się pojawią. A gadanie, że to przez LPG to tylko ludzie z epoki początków LPG, a od tego czasu sporo się zmieniło. Ja na LPG i przeglądach jej nie oszczędzałem i przejechałem bez robienia niczego 90kkm/3 lata i zaoszczędzilem tyle, że mógłbym i nawet jakby trzeba było to kilka takich remontów zrobić, a mazdy i bez LPG też prędzej czy później będą tego wymagały.
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2015, 19:49
Posty: 39 (0/1)
Auto: MAZDA 5, 1.8, 2006r

Postprzez szkodnik_byd » 18 lut 2018, 04:36

Też tak uważam, dobrze założona instalacja lpg ma niewielki a tak naprawdę pomijalny wpływ na zużycie silnika

A jak ktoś zrobi 200 tysięcy na lpg plus z 200 tysięcy było wcześniej to przy tym przebiegu jak ma być ok
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Biniu » 18 lut 2018, 08:54

Czyli sugerujecie, że mam do pupy instalację i przez paprocha założona? :D
A temperatura spalin jest wyższa na LPG czy nie?
Zapłon mieszanki jest utrudniony czy nie?
Mieszanka spala się w inny sposób niz Pb czy nie?
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy