Spalanie oleju

Postprzez PiolasM5 » 29 wrz 2017, 11:03

No właśnie nie jestem za zmianą oleju, bo kupiłem auto z przebiegiem praktycznie takim samym jak hrabia82 (127ooo vs 124ooo), wymieniamy olej co ok 10-12oookm, Dexelie na Dexelie, ja dolatuje do 160ooo, kolega pewnie już 190ooo przejechał i mamy spokój. Dodatkowo u kolegi jest LPG.

Także co tu zmieniać jak jest dobrze?

Mazda ORIGINAL OIL ULTRA 5W30 – ACEA: A5/B5 API, SL/CF
Valvoline SynPower FE 5W-30 – ma normę ACEA A5/B5 API: SL/CF (Olej zalecany do Forda a jak wiadomo mamy te same jednostki)
http://www.valvolineeurope.com/english/products/engine_oils/synpower/cid(7545)/synpower_fe_5w-30


a cena? Ta sama wg ceneo +/– pare zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2014, 22:48
Posty: 58 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda-5-MZR-146KM-2006;

Postprzez AXe_MeXx » 10 paź 2017, 12:06

Cześć
Już zaczynam szukać odpoweidnich pierścieni. Po kolejnej płukance zrobiłem 1500km i i prawie 1,5 litra dolać musiałem, tak więc żadnej poprawy po drugiej płukance jesli chodzi o ubywanie oleju (a zmieniłem na 5W40). Możliwe, że jeszcze w tym roku zrobię remont (jak znajdę chętnego i ogarniętego mechanika).

Jedna kwestia: pierscienie, nie daje mi spokoju wybór odpowiednich, bo w ofercie IC jest kilka rónych rodzajów, a przy każdym rodzaju napisane, że do M5. Może podpowiecie jak odpowiednio dobrać pierscienie, na jakie oznaczenie zwracać uwagę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2013, 18:37
Posty: 156 (2/2)
Skąd: GKW
Auto: Była: Mazda 323f Ba 1.5 benz 1997r.
Są: Mazda Premacy 2003r., 1.8 benz + lpg
Mazda 5 2008r., 2.0
benz + lpg

Postprzez MAZVAGTECH » 11 paź 2017, 23:38

Ja zawsze daje pierscienie kolbenshmidt do tego remont glowicy z ustawieniem luzow zaworowych, uszczelka pod glowice reinz i nie ma prawa lykac oleju
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 14:28
Posty: 271 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez AXe_MeXx » 12 paź 2017, 07:36

Cześć, dzięki za inf., a jaką podają średnicą cylindra przy tych pierścieniach? Bo widze, ze mogą być nawet 3 rózne średnice: 87,5mm (dostępne od ręki firmy MAHLE I GOETZE), oraz 87,75mm, 88,00mm (te akurat są w ofercie IC, ale nie dostępne od ręki) Czy te wymiary mają znaczenie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2013, 18:37
Posty: 156 (2/2)
Skąd: GKW
Auto: Była: Mazda 323f Ba 1.5 benz 1997r.
Są: Mazda Premacy 2003r., 1.8 benz + lpg
Mazda 5 2008r., 2.0
benz + lpg

Postprzez MAZVAGTECH » 13 paź 2017, 02:04

1,8 rozmiar 83mm 2,0 i 2,3 rozmiar 87,5mm
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 14:28
Posty: 271 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez dzux » 13 paź 2017, 17:33

MAZVAGTECH napisał(a):Ja zawsze daje pierscienie kolbenshmidt do tego remont glowicy z ustawieniem luzow zaworowych, uszczelka pod glowice reinz i nie ma prawa lykac oleju


jaki koszt takiego remontu?
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 21:38
Posty: 775 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez AXe_MeXx » 3 gru 2017, 10:43

Cześć
No to jestem już po.... Wczoraj odebrałem madzię po 8 dniowej rozłące, ale akurat byłem poza granicami RP, auto nie było mi potrzbne to wykorzystałem ten czas i oddałem na wymianę pierścionków. Mechanik z opinni i z tego jakie wrażenie robi wydaje się być mega ogarnięty, ponoć już remontów w róznych markach w swoim życiu porobił. Po pierwszej kontroli stanu oleju potwierdzę stopień jego profesjonalizmu :>
Koszty związane z remontem wyglądają natępująco:
– świeca zapłonowa NGK ILTR5A-13G 4szt,. 220zł
– zestaw łańcucha rozrządu 750zł (mechanik powiedział, że po jego naprawie następna rozbiórka silnika będzie za 200-300kkm to bez sensu nie wymienić łańcuchów)
– uszczelka głowicy REINZ 250zł
– uszczelniacze trzonków zaworów REINZ 16szt., 140zł
– uszczelka pokrywy zaworów REINZ 120zł
– Pierścienie tłokowe GOETZE 286zł
– planowanie głowicy 100zł
– robocizna 700zł
– filtr (FILTRON), olej (COMMA X-FLOW 5W40) i płyn chłodniczy były moje.

Ocena mechanika: silnik wyglądał bardzo dobrze, ale po oczyszczeniu go z wszędzie zalegającego nagaru, jak to powiedział mechanior "kocór spośród wszystkich silników, które remontował pod względem ilości nagaru". Przypominam, że już dwa razy robiłem madzi płukankę LM.
Tak znów mi się myśl o tych Niemiaszkach nasuwa, że te "płakał jak sprzedawał" o kant <dupa> rozbić. Jak ją kupowałem z salonu Forda (oddana była w rozliczeniu) miała 117kkm, czyli olej może z 2 razy był zmieniony.... pfff.

Wczoraj zrobiłem 30km i wszystko ładnie, śmiga jak ta lala (oczywiscie nie wkręcam jej jeszcze wysoko), ale pierwsze podsumowanie napisze po tysiącu.

Pozdrówki 4all papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2013, 18:37
Posty: 156 (2/2)
Skąd: GKW
Auto: Była: Mazda 323f Ba 1.5 benz 1997r.
Są: Mazda Premacy 2003r., 1.8 benz + lpg
Mazda 5 2008r., 2.0
benz + lpg

Postprzez dzux » 4 gru 2017, 20:43

Koszty ok napisz z skąd mechanik.
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 21:38
Posty: 775 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez AXe_MeXx » 4 gru 2017, 23:09

<czarodziej> Z mojej miesciny , że swojego garażu do jego nowo powstałego warsztatu mam minute drogi....piechota
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2013, 18:37
Posty: 156 (2/2)
Skąd: GKW
Auto: Była: Mazda 323f Ba 1.5 benz 1997r.
Są: Mazda Premacy 2003r., 1.8 benz + lpg
Mazda 5 2008r., 2.0
benz + lpg

Postprzez AXe_MeXx » 14 gru 2017, 12:28

A więc tak: 700km przyjechane, jak był max na bagnecie, tak jest i teraz <jupi> (prędzej po 500km bagnet był suchy)
Jest jednak pewien niuansik: auto przyszarpuje, gdy sie dodaje gazu tak w zakresie 1500-3000rpm, raz mniej, raz bardziej, cóż to może być?

Ze świecami zaraz po wymianie pierścieni auta miałem nie miłą przygodę, bo w sklepie na podstawie VIN dobrali mechanikowi jakieś świece BOSCH (komplet za 80zł, ale nie pamiętam modelu). Po odbiorze przejechałem sie pare klilometrów i auto zaczeło się dławić i gasnąć, a jak odpalono to ostro trzepotało silnikiem. Mechanik przyjechał do mnie i powiedział, że wiedział by nie wierzyc w te świece, ale przecież dobrali po VIN... No nic wrócił do warsztatu znalazł stare świece i zakupił nowe takie same: NGK ILTR5A-13G 4szt,. 220zł za komplet i je zamontował od razu. Odłączyliśmy aku, poczekaliśmy, odpalilismy auto, które dławiło się dalej, ale już coraz mniej i mniej, troszkę pogazowaliśmy i jak było lepiej wróciliśmy te pare kilometrów do domu (było zdecydowanie lepiej niż na starych świecach, ale zaczeło poszarpywać tak jak opisałem to wyżej. Jestem umówiony z tym mechanikiem na wymianę oleju po 1000km i wtedy ma mi to sprawdzić, myśli ze może coś z czujnikiem położenia wału korbowego, albo cos z przepustnicą po czyszczeniu, bo była bardzu usyfiona.

Myślałem, zę może jednak źle świece są dobrane ( w wątku na forum nie znalazłem tego modelu jako polecane do M5), ale przecież jeśli jeździłem prędzej na takich i nic się nie działo to czemu teraz miałoby być źle?!
Auto pali na raz bez problemu, jadąc na autostradzie przy 3500rpm włączyłem tempomat i szarpnięć nie odczuwałem. Szarpnięcia odczuwam najbardziej na wyższych biegach po woli dodając gazu, na niższych (do 3) przyśpieszajac dynamicznie szarpnięcie jest prawie nie odczuwalne.\

Jakieś sugestie?