M5 2.0 PB+LPG – błąd P0134 i P030

Postprzez kallak » 20 lip 2017, 18:18

Witam,

Borykam się z następującym błędęm (prawdopodobnie) sondy lambda.
Po odczycie programem Torque z ELM327 wychodził początkowo błąd P0134.

O2 sensor Circuit No Activity Detected (Bank 1 Sensor 1).


Po skasowaniu, błąd powrócił po około 15 km, a dokładniej po odpaleniu auta następnego dnia.
Skasowałem błąd, wyłączyłem LPG.
Następnego dnia z rana znów, po wyjezdzie z garażu bład (a właściwie 2):
P0134 i P030
czyli ten co wyżej plus nowy:

HO2S Heater Control Circuit (Bank 1 Sensor 1)


Gdzie szukać przyczyny? Przeczytałem trochę postów i wygląda to na uszkodzenie sondy przed katem. Niestety mój mechanik ma wolne przez najblizszy miesiąc, musiałbym szukać po mieście kogoś godnego zaufania.

1. Czy od razu celować w wymianę sondy?
2. jakiej sondy szukac – używke czy lepiej nowy zamiennik?
3. Mam dostęp do kanału, czy taka wymiana jest w miarę wykonalna przez osobę o "przeciętnej wprawie w robotach garażowych"?

Dopisano 20 lip 2017, 20:33:

Update:
Czy wspomniane błędy mogłyby być efektem .... przeciekającej chłodnicy?
Pod autem zauważyłem plamę, płyn zielonej barwy raczej nie pachnie jak mój płyn od spryskiwaczy, a w zbiorniczku wyrównawczym prawie pustka... (3 tygodnie temu dolewane do max)..

Albo mam pecha i to druga, niezależna usterka w tym samym czasie...

EDIT: Chłodnica musiała zostać wymieniona. Check engine jest nadal, więc usterki chyba niezależne. Pierwsze przeboje (i w sumie jakakolwiek usterka) od kiedy mam M5.
Ostatnio edytowano 31 lip 2017, 07:36 przez kallak, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2013, 14:49
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 Exclusive + | 2.0 Pb | '09

Postprzez Paweł_Radom » 21 lip 2017, 11:12

Sprawdź tutaj
P0134
Kod: Zaznacz cały
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda5/20070830190420/html/id0102b1804900.html

P030
Kod: Zaznacz cały
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda5/20070830190420/html/id010245801900.html

Dodatkowo poniżej jest pdf który zawiera gdzie i jakie napięcie powinno być
Kod: Zaznacz cały
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda5/20070830190420/pdf/id0140f1802500.pdf

Sprawdź wtyczkę z poniższego ekranu
Kod: Zaznacz cały
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda5/20070830190420/html/MZ5ECEC0140_305.html
Paweł_Radom
 

Postprzez kallak » 27 lip 2017, 14:36

Moją mazdzinkę odstawilem do elektromechanika – jednak mowil ze potrzebuje czasu by wszystko obmierzyć i zdiagnozować, ale uprzedził mnie o możliwym koszcie nowej sondy (~1400zł za NGK w sklepie, choć nie szukał gdzie taniej tylko dzwonił orientacyjnie, więc być moze da się znaleźć taniej), co w kontekscie ostatniej wymiany chłodnic mnie dobiło do reszty...

Rozumiem taki punkt widzenia, że najlepiej wstawiać części pewne i będące jak najbliżej oryginału by uniknac wszelkich problemów, powtarzania usterki itp... sam mam podobne podejscie, ale może jednak są jakieś sprawdzone zamienniki sond, jakies modele/producent. A moze lepiej szukać używek?
A może ma ktoś jakiś porzadny rabat w jakims sklepie internetowym by cena tak nie bolała?

Z tego co widzę to sonda jest pięcioprzewodowa.
Na Alle.. masa sond markowanych "NTY" około 200zł, w hurtowni dostępne są m.in. Delphi, podobno nienajgorsze itp... .. ale musze się zorientowac w temacie zanim elektryk postawi ostateczna diagnoze by byc gotowym na decyzje...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2013, 14:49
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 Exclusive + | 2.0 Pb | '09

Postprzez Paweł_Radom » 27 lip 2017, 16:45

Wysłałem Tobie manuale. I napisałem sprawdź wtyczkę

2017-07-27 16_43_01-AIR FUEL RATIO (A_F) SENSOR, HEATED OXYGEN SENSOR (HO2S) INSPECTION [L8, LF].png

Byś wiedział od razu czy to wina sondy.
Dużo czasu by Ci nie zajęło
Paweł_Radom
 

Postprzez kallak » 29 lip 2017, 09:17

Dzięki – chyba sproboję.

Dopisano 29 lip 2017, 11:18:

Rozumiem że chodzi o sprawdzenie oporności, na obu białych przewodach z 4pinowej wtyczki?... Jeśli tak, to wychodzi że jest 3.6.
Tylko że to jest chyba sonda za katem, a u mnie błąd jest na sensor 1 bank 1.

Dopisano 29 lip 2017, 12:07:

Bazując na wątku z https://[...].pl/viewtopic.php?f=39&t=2916 oraz https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda5/20070830190420/html/id0140i7899800.html sprawdziłem oporność na przedniej sondzie, między pinami A i E, czyli niebieskim i żółtym, wychodzi dokładnie 3.0.

Jakie z tego wnioski można wyciągać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2013, 14:49
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 Exclusive + | 2.0 Pb | '09

Postprzez Paweł_Radom » 29 lip 2017, 13:47

Na nagrzanym silniku jest 3 OHM ??
Time from engine start is 74 s or more

Ogólnie to oporność jest OK. Więc teraz trzeba sprawdzić styki.
Dalej była rozpiska gdzie idzie i jak powinny wygladać PID-y, trzeba teraz sprawdzić i porównać wartości.

Trzeba przelecieć punkty z diagnostyki z linku do DTC P0030.
Paweł_Radom
 

Postprzez kallak » 29 lip 2017, 13:54

Sprawdzałem na zimnym silniku. To ok czy nie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2013, 14:49
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 Exclusive + | 2.0 Pb | '09

Postprzez Paweł_Radom » 29 lip 2017, 17:58

Tak silnik musi byc nagrzany.
Bardzo ciekawy jest punkt:
ENGINE COOLANT LEVEL INSPECTION [L3]
Kiedy wymieniałeś płyn w chłodnicy?

Poza tym trzeba sprawdzić ciągłość połączenia pomiędzy wtyczką a PCM
INSPECT A/F SENSOR CIRCUIT FOR OPEN
• A/F sensor and PCM connectors disconnected.
• Measure the continuity following circuit at wiring harness-side terminal.
― Between A/F sensor terminal E and PCM terminal 2A
― Between A/F sensor terminal D and PCM terminal 2AC

Zmierz jeszcze napięcie pomiędzy pinem E do masy
INSPECT A/F SENSOR HEATER CONTROL CIRCUIT FOR SHORT TO POWER
• A/F sensor and PCM connectors disconnected.
• Measure the voltage between A/F sensor terminal E (wiring-harness-side) and ground?
• Is the voltage greater than 1.5V
Paweł_Radom
 

Postprzez KacY » 30 lip 2017, 21:18

kallak mam też benzynę 2.0 z LPG i co do wycieku moja osobista teoria jest taka, że płynu ubywa w związku z jazdą na klimatroniku. Włączasz klimę na ileś stopni. W związku z tym załącza się obieg ogrzewania co by utrzymać zadaną temperaturę. U mnie przed założeniem LPG było OK a teraz po włączeniu w szereg parownika czy jak to tam się nazywa przez nieszczelności na łączeniach płynu ubywa. Weź do reki śrubokręt krzyżowy/ lub nasadka do opasek i po dokręcaj na łączeniach węży. Co do błędów na kompie się nie wypowiadam bo ja chyba takowych nie mam. Co do LPG pisz na PW, może mamy zakładany gaz u tego samego gaziaża :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 21:01
Posty: 254 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 2.0Pb/Lpg 06r.

Postprzez kallak » 31 lip 2017, 07:33

Paweł_Radom napisał(a):Tak silnik musi byc nagrzany.


OK to dziś sprawdzę sobie ponownie na ciepłym

Bardzo ciekawy jest punkt:
ENGINE COOLANT LEVEL INSPECTION [L3]
Kiedy wymieniałeś płyn w chłodnicy?

Jak pisałem w art wyżej – rownoczesnie ze wspomnianym check engine, trafiła mi się wymiana chłodnicy, płyn lał się pod autem z dziur w chłodnicy, wymieniłem obydwie, tj wody i chłodnicy + cały płyn parę dni temu (check engine jak był tak jest).

Poza tym trzeba sprawdzić ciągłość połączenia pomiędzy wtyczką a PCM
INSPECT A/F SENSOR CIRCUIT FOR OPEN
• A/F sensor and PCM connectors disconnected.
• Measure the continuity following circuit at wiring harness-side terminal.
― Between A/F sensor terminal E and PCM terminal 2A
― Between A/F sensor terminal D and PCM terminal 2AC

Zmierz jeszcze napięcie pomiędzy pinem E do masy
INSPECT A/F SENSOR HEATER CONTROL CIRCUIT FOR SHORT TO POWER
• A/F sensor and PCM connectors disconnected.
• Measure the voltage between A/F sensor terminal E (wiring-harness-side) and ground?
• Is the voltage greater than 1.5V


Pomierzę dziś co mi się da, eletryk ze mnie żaden, jak nie to jutro elektryk i tak dostaje auto. Może on znajdzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2013, 14:49
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 Exclusive + | 2.0 Pb | '09

Postprzez dzux » 3 sie 2017, 17:21

KacY napisał(a):kallak mam też benzynę 2.0 z LPG i co do wycieku moja osobista teoria jest taka, że płynu ubywa w związku z jazdą na klimatroniku. Włączasz klimę na ileś stopni. W związku z tym załącza się obieg ogrzewania co by utrzymać zadaną temperaturę. U mnie przed założeniem LPG było OK a teraz po włączeniu w szereg parownika czy jak to tam się nazywa przez nieszczelności na łączeniach płynu ubywa. Weź do reki śrubokręt krzyżowy/ lub nasadka do opasek i po dokręcaj na łączeniach węży. Co do błędów na kompie się nie wypowiadam bo ja chyba takowych nie mam. Co do LPG pisz na PW, może mamy zakładany gaz u tego samego gaziaża :)


Potwierdzam to co piszesz mi też delikatnie ubywa płynu, na łączniku za silnikiem gaziarz dokręcał ale łącznik i tak jest delikatnie mokry także rada 1l pestone na rok wystarcza :)
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez kallak » 4 sie 2017, 11:30

Diagnoza elektryka – wszystkie połączenia i pomiary są ok, ale sonda mimo iż działa i daje pomiary w granicach, generuje co pewien czas błąd, i najpewniej nadaje sie do wymiany.

Ja to rozumiem tak, że pewnie jej żywot zbliza się do krytycznej granicy przy której czasami mieści się w granicach błędu a czasami nie.
Więc chyba zamawiam, nie chce bawić się w używki bo chce mieć pewnośćze to co zamówie jest 100% sprawne i polata przynajmniej kilka dobrych lat.

Na sondzie oznaczenie LFL7-188G1 , więc o ile dobrze poszukałem, to NGK 94805 będzie ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2013, 14:49
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 Exclusive + | 2.0 Pb | '09

Postprzez kallak » 15 sie 2017, 08:24

Po wymianie sondy regulacyjnej wszystko wróciło do normy.
Model NGK 94805, LZA07-MD5.
Czy wpłynęło to na spalanie – okaze się po około 3-4 tankowaniach, jak wyliczę średnią. Najwazniejsze ze błąd sie nie pojawia a ja jezdzę juz bez stresu <serduszka>

Dzięki za wszelkie sugestie i podpowiedzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2013, 14:49
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 Exclusive + | 2.0 Pb | '09

Postprzez Paweł_Radom » 15 sie 2017, 09:44

Jak byś mógł to napisz jak wyszło ze spalaniem po paru tankowaniach
Jaki koszt sondy ?
Paweł_Radom
 

Postprzez kallak » 15 sie 2017, 10:57

Zatem procentowo roznicę (o ile będzie) w spalaniu podam za jakiś czas.

Koszt sondy to 690zł po rabacie na Iparts.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2013, 14:49
Posty: 70 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 Exclusive + | 2.0 Pb | '09

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy