Ubytki oleju

Postprzez Wojtek » 18 lip 2015, 09:51

Normy ubytku oleju są po to by klient się nie denerwował... :P
Silnik w dobrej kondycji nie weźmie prawie nic przez rok... Chyba, że kręcicie go pod czerwone pole, wtedy ma prawo pić :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez brencik » 18 lip 2015, 10:16

Wojtek napisał(a):Normy ubytku oleju są po to by klient się nie denerwował... :P

No a efekt jest zazwyczaj odwrotny gdyż klient kupuje nowe auto grupy VAG (w instrukcji 1l oleju na 1000km) i faktycznie tyle mu bierze!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez Wojtek » 18 lip 2015, 10:39

Żadna moja była Mazda, ani żaden obecny Seat nie biorą oleju...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez matys » 13 sie 2015, 21:41

Niestety problem dotknął mojej Madzi
Wszystko ok kwietnia br było ok, do momentu gdy wskoczyłem na A4 i poleciałem sto kilkanaście ;). Po 300 km zaglądam na bagnet a tu minimum i niemiłe zaskoczenie, przecież nie dymił, nie było oznak, oleju nie ubywało. Dolewka i sprawdzam inne możliwe drogi wycieku ale niestety silnik suchy, pod spodem sucho. Pierwsze podejrzenie o spalaniu oleju przyszło mi do głowy gdy zobaczyłem po zdjęciu cewki, że na dnie ( pierwsza cewka po lewej stronie) że na dnie jest minimalnie oleju. Cewka minimalnie w oleju w miejscu styku ze świeca, gdyby olej wychodził przez otwór cewki to byłoby w nim więcej oleju i cewka była by w nim mokra. Pozostałe cewki i otwory suche. Znakiem tego, że na pierwszym garze z lewej strony coś się dzieje.
Jedyny plus jest taki że jak nie przekraczam 120 km/h to olej trzyma poziom.
Na razie nie mam czasu ale powoli zaczynam myśleć co z tym fantem zrobić.
Mazda 5 rok 2009 przebieg 184 tys. silnik. 2.0 benzyna M5 wersja sport.

Czy możliwe jest uszczelnienie na jednym garze?
Czy macie kogoś zaufanego i sprawdzonego na dolnym śląsku – Legnica i okolice?

Pozdro
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2015, 17:36
Posty: 19 (0/1)
Auto: Mazda 5 2.0 16V

Postprzez smile » 13 sie 2015, 21:44

Wojtek napisał(a):ormy ubytku oleju są po to by klient się nie denerwował... :P

Raczej po to, by producent nie musiał wydawać $$$ na kosztowne wymiany / remonty silników. Biznes.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez matys » 14 sie 2015, 16:34

czy ktoś tu zagląda <co?>
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2015, 17:36
Posty: 19 (0/1)
Auto: Mazda 5 2.0 16V

Postprzez dzux » 14 sie 2015, 19:02

zagląda ") napisz jeszcze ile tego oleju ci zjada na 1000km ja bym się nie martwił, dolewać i jeździć a co do szybkich prędkościach to się zgadza że te silniki potrafią wciągnąć olej :)
a tu mała lektura na wieczór silniki podobny
viewtopic.php?f=466&t=160344
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez matys » 14 sie 2015, 21:13

Gdy pociągnąłem 300km w 2 godziny to wyszło 100ml oleju na 100km drogi, teraz byłem na urlopie i przy jeździe 120 – 130km to na 1700km dolałem 100ml. Dziś sprawdzałem stan oleju i jakby nadal nic nie ubywało. Więc ogólnie nie ma tragedii i nie martwię się zbytnio. w bagażniku wożę litr na dolewkę w razie potrzeby. Jedyne co mnie zastanawia to czy apetyt na olej w pewnej chwili drastycznie nie wzrośnie? Dzięki poczytam teraz to co mi podesłałeś. Pozdro <nauka>
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2015, 17:36
Posty: 19 (0/1)
Auto: Mazda 5 2.0 16V

PostTen post został usunięty przez Yard 3 wrz 2015, 06:48.
Powód: OT

Postprzez mazdausers » 3 wrz 2015, 01:01

Ubytki oleju mogą wynikać z wielu przyczyn, nieszczelności silnika, pierścieni, kapy zaworowej dlatego też należy przeciwdziałać takowym sytuacją. W razie wystąpienia niewielkiego ubytku zawsze należy mieć w aucie litr oleju takiego jak się stosuję. Ja mam zawsze litr Shella we właściwej normie jak stosuję nawet pomimo faktu,że nie mam wycieków a silniki nie biorą oleju...
Początkujący
 
Od: 2 cze 2015, 12:41
Posty: 22
Auto: mazda rx-8
2005

Postprzez Bartek1986 » 3 wrz 2015, 01:13

mazdausers napisał(a): Ja mam zawsze litr Shella

Nie możesz napisać: "Ja mam zawsze litr oleju"?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez kombi78 » 18 paź 2015, 20:31

,
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lis 2014, 21:40
Posty: 25 (0/1)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 5 (CR) 1.8 115KM 2007

Postprzez litwin » 14 maja 2016, 21:05

Witam

Moja Madzia również pije olej około 0,7l na 2000km ponadto mój VIN zawiera się w zakresie który obejmuje komunikat mazdy o wadliwych tłokach.

Czy znacie godny polecenia warsztat serwis, który podjął by się naprawy silnika 2.0 146km i dał na to gwarancję na terenie województwa pomorskiego???


Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 9 sty 2014, 21:38
Posty: 10 (0/1)
Auto: SKODA OCTAVIA 1.9TDI 110KM '99, Mazda 5 2005 r. 2.0 Benzyna 146KM

Postprzez MarianG26 » 14 maja 2016, 21:23

Witam
napisz proszę jak po VIN-ie wiesz o tej usterce tłoków.
Maja M5 pije olej rożnie.
Po ostatnim dolaniu 1l jeździłem 2 miesiące bez ubytków (i tras i miasto) a obecne od 2 tyg. zjadła 0,5 miarki na bagnecie.

Z góry dziękuję za info o vin-ie
Początkujący
 
Od: 27 lis 2013, 15:14
Posty: 13 (2/0)
Auto: Mazda 5, 2.0, 2005 + LPG STAG 300

Postprzez Yard » 14 maja 2016, 21:27

W sprawie warsztatu pytaj w dziale lokalnym.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez paolomario » 14 maja 2016, 22:41

MarianG26 napisał(a):Witam
napisz proszę jak po VIN-ie wiesz o tej usterce tłoków.
Maja M5 pije olej rożnie.
Po ostatnim dolaniu 1l jeździłem 2 miesiące bez ubytków (i tras i miasto) a obecne od 2 tyg. zjadła 0,5 miarki na bagnecie.

Z góry dziękuję za info o vin-ie


Na poprzedniej stronie przecież jest. Ale to chyba nie jest regułą bo VIN w mojej poprzedniej Maździe 5, 1.8 Pb 113KM z 2005 kończył się 115000, czyli już poza podanym zakresem, a silnik żlopał olej niemiłosiernie.

Ciekawe jak będzie z nowym nabytkiem (2.0 Pb, z 2007). Świeżo po wymianie oleju, za niedługo dłuższa urlopowa trasa. Zobaczymy. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 15:20
Posty: 102 (4/0)
Skąd: Winchester - Zamość
Auto: Mazda 5 CR 2007 MZR 2.0

Postprzez litwin » 15 maja 2016, 17:30

Jest informacja o wadzie tłoków w zakresie numeru Vin z początku produkcji – do połowy czerwca 2005.
Uważam, że nie jest to jedyna przyczyna picia oleju. U mnie był padnięty termostat- możliwe, że termo był padnięty przy zakupie a po prostu nie zwróciłem na to uwagi i mogło dojść do przegrzania silnika- ale to mój wywód. Szukam warsztatu, który rzetelnie podejdzie do tematu, zagwarantuje jakość wykonania oraz trwałość. Liczę się z tym, że nikt tego za czapkę śliwek nie zrobi także pytam forumowiczów, aby nie oddać auta do jakiegoś "papudraka".
Początkujący
 
Od: 9 sty 2014, 21:38
Posty: 10 (0/1)
Auto: SKODA OCTAVIA 1.9TDI 110KM '99, Mazda 5 2005 r. 2.0 Benzyna 146KM

Postprzez alan07.07 » 24 maja 2016, 23:27

Witam dawno mnie tu nie było ale obiecałem że się pojawię i zdam relację .A więc Madzia po wymianie pierścieni, uszczelniaczy ,wymontowaniu klapek w kolektorze i regeneracji głowicy przejechała 45.000 km i od wymiany do wymiany oleju nie zjadła ani grama ,więc pomogło nie trzepie silnikiem przy odpalaniu i nie bierze oleju <jupi> .Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 10 sie 2014, 19:15
Posty: 11 (0/1)
Auto: Mazda5 1.8 2005

Postprzez loidd » 7 cze 2016, 21:08

Witam.
Główną przyczyną brania oleju w naszych mazdach są zapieczone pierścienie olejowe. Są wadliwe i koniec. Moja bierze ok 0,3 l na 1000km. Na razie jest to do zaakceptowanie dlatego nic nie ruszam.

Znajomy w Primerze 1.8 po wykręceniu świec, zalewał przez 3 dni tłoki nafą. Zapieczone pierścienie olejowe puściły. Następnie spuścił olej, zalał świeżym i pomogło.

Czy ktoś ma doświadczenie w ww. temacie
Początkujący
 
Od: 23 mar 2015, 20:06
Posty: 8
Auto: Mazda 5 1.8

Postprzez kriskus » 8 cze 2016, 13:39

Takich tematów w różnych modelach mazdy jest sporo – poszukaj. Różnych sposobów ludzie próbują (nafty też), ale ostatecznie na ogół kończy się remontem.
Ostatnio edytowano 12 cze 2016, 02:23 przez kriskus, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy