Witam
Mam bardzo dziwny problem z grzejącym się silnikiem.
Mianowicie w mojej "5-tce" wygląda to tak : przejeżdżam np. 15km trasy ,spokojnie , powiedzmy ok. 100-110km/h i nic się nie dzieje , wjeżdżam do miasta ,światła , korki , częste ruszanie i pierwszy objaw jest taki ,że z nawiewów zamiast zimnego powietrza z klimy zaczyna lecieć powietrze ciepłe a zaraz potem strzałka wskaźnika temp. wody zaczyna się podnosić . Podnosi się gdy podnoszą się obroty silnika a opada gdy np. stoję na światłach lub jadąc nie przekraczam 2000rpm i nie jest pod górę.
Objawy wskazywały ewidentnie na termostat , więc został wymieniony. Niestety nic to nie dało a termostat okazał się sprawny (przy okazji – mam do sprzedania oryginalny termostat do silnika 2.0 benz.)
Po wymianie termostatu temat powrócił tzn. trasa- ok, miasto – grzanie. Postanowiłem zrobić 10 km nie spuszczając mazdy poniżej 5000rpm i co się okazało? – temperatura ok. klima chłodzi aż miło i ogólnie wszystko ok. Sam już nie wiem co o tym myśleć . Auto ma przejechane 78000km . Może pompa wody? Może uszczelka pod głowicą? Ale płynu nie ubywa ani trochę , nie ma bąbelków w chłodnicy . Nawet chłodnica jest nowa , bo żona miała zimą małego dzwona, i trzeba było wymienić cały komplet
Grzejący się silnik
Strona 1 z 1
Tego nigdy nie można być pewnym ale chłodnica była wymieniana w grudniu i myślisz ,że przez pół roku się nie odpowietrzyła? A swoją drogą gdzie są jakieś odpowietrzniki w naszych mazdach ? Ja nie znalazłem żadnego
Znajomy mechanior mówi ,że może gdzieś delikatnie wydmuchało uszczelkę pod głowicą i ciśnienie tworzy jakąś poduszkę powietrzną...
Znajomy mechanior mówi ,że może gdzieś delikatnie wydmuchało uszczelkę pod głowicą i ciśnienie tworzy jakąś poduszkę powietrzną...
- Od: 14 mar 2011, 13:05
- Posty: 21
- Skąd: Pomorskie
- Auto: Mazda CX-5 2.2 SKYACTIV-D AWD Leder Navi BOSE LED AHK 2016r Black
A znasz może jakiś efektywny sposób na odpowietrzenie układu?? Bo jeżeli nie odpowietrzył się przez pół roku sam to może jest jakiś "magiczny" sposób gdy brak odpowietrzników. Płynu przez cały czas jest i było na full w chłodnicy jak i w zbiorniczku i ani go nie ubywa ani też nie przybywa
- Od: 14 mar 2011, 13:05
- Posty: 21
- Skąd: Pomorskie
- Auto: Mazda CX-5 2.2 SKYACTIV-D AWD Leder Navi BOSE LED AHK 2016r Black
no wg mnie na bank zapowietrzony.
Miałem przegryzione przez kuny przewody od układy chłodzenia i po ich wymianie miałem takie same objawy. Nie chodzi tu o prędkość czy też cykl miejski.... tylko od predkości obrotowej silnika – przy określonych obrotach chłodzenie niedomaga bo jest układ częściowo zabezpieczony.
dolewasz płynu chłodzącego pod korek chłodnicy ( nie do zbiorniczka wyrównawczego) i lekko naciskasz reką przewody gumowe aby powietrze pouciekało – bedzie widac bąble właśnie w chłodnicy. Przejerdzasz troche i znowyu dolewasz pod korek ( oczywiscie nie odkrecaj jak jest rozgrzany silnik coby Cie nie poparzyło).... operacje powtarzasz do skutku jednocześnie kontrolując tez stan w zbiorniczku wyrównawczym
Miałem przegryzione przez kuny przewody od układy chłodzenia i po ich wymianie miałem takie same objawy. Nie chodzi tu o prędkość czy też cykl miejski.... tylko od predkości obrotowej silnika – przy określonych obrotach chłodzenie niedomaga bo jest układ częściowo zabezpieczony.
dolewasz płynu chłodzącego pod korek chłodnicy ( nie do zbiorniczka wyrównawczego) i lekko naciskasz reką przewody gumowe aby powietrze pouciekało – bedzie widac bąble właśnie w chłodnicy. Przejerdzasz troche i znowyu dolewasz pod korek ( oczywiscie nie odkrecaj jak jest rozgrzany silnik coby Cie nie poparzyło).... operacje powtarzasz do skutku jednocześnie kontrolując tez stan w zbiorniczku wyrównawczym
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
Odgrzeje temat,czy ktoś zlokazlizował odpowietrznik w bloku mazdy 5( 2.0 Pb) .Myśle o wymianie płynu chłodzącego przed zimą i zbieram dane co i gdzie. Jeszcze jedno ,ile wejdzie płynu do silniczka 2.0 benzyna? Dzięki
ronin00 napisał(a):ile wejdzie płynu do silniczka 2.0 benzyna?
7 litrów
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Układ chłodzenia w Madzi jest samo-odpowietrzającym się układem...
Dlatego tyle wysiłku trzeba włożyć, aby go dobrze (poprawnie) odpowietrzyć
Dlatego tyle wysiłku trzeba włożyć, aby go dobrze (poprawnie) odpowietrzyć
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości