Samodzielny montaż czujników cofania / parkowania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez iwi » 23 paź 2012, 12:39

A tak u mnie to wygląda. Jeżeli macie hak to minimalnie zwiększcie odległość od środka dla wewnętrznych czujników. Ogólnie działa dobrze, ale czasami rozpoznaje hak jako słupek (chyba), ale co można oczekiwać od czujników za 55zł.
Nie ma co dopłacać do wyświetlaczy – no chyba, żeby widzieć, który czujnik wariuje i pokazuje bzdury, bo w wersji bez wyświetlacza nie wiadomo który się wzbudza.

Co do wersji z 8 czujnikami (przód tył) – to przemyślcie to czy jest warte roboty z kilku powodów.
1. Jeżeli to jest wersja kablowa to bardzo ciężko poprowadzić kable z przedniego zderzaka do środka.
2. Tylne kable też trzeba doprowadzić do środka samochodu.
3. Czujniki przednie są cały czas pod napięciem więc trzeba kupić porządnej firmy bo jak będą się wzbudzały to nas trafi (jedziesz 140km/h i słyszysz pisk czujnika ) :) – czujniki tylne włączane są tylko w czasie włączenia wstecznego.
4. Jeżeli już tak kombinujesz to lepszym rozwiązaniem jest kamerka z przodu i tyłu (z tym, że to źle działa w nocy, we mgle i w czasie deszczu)

WIęc ja odradzam montaż czujników z przodu – oryginalnie montowane przez producenta działają świetnie, ale dokupowane (nie wiem jak Valeo) działają fatalnie (sprawdzałem na własnej skórze i koniec końców odłączyłem kable od przednich czujników
Załączniki
hak1_mazda.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez jeziorek » 24 paź 2012, 17:18

Bardzo dziękuje za odpowiedzi. Zdecydowałem, że kupie czujniki bez wyświetlacza i zamontuje je tak jak kolega Iwi. Nie mam haka, wiec nie powinno być problemu. Dzis na ulicy widziałem M5 z własnie tak zamontowanymi czujnikami. Zastanawiam się teraz nad porządną firmą. Ktoś tutaj pisał, że czujniki nie różnią się niczym od siebie, ale muszę trochę o tym poczytać.
pozdrawiam.
jzk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez atommy78 » 29 paź 2012, 23:08

U mnie Valeo z wyświetlaczem za ok. 250 zł spisują się całkiem nieźle. Czasem wariują jak pada deszcz.
Z wyświetlacza korzystam dość często jeśli mam zamiar zaparkować w miarę blisko przy dużej przeszkodzie (np. ściana garażu).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 20:33
Posty: 219
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez andser » 12 lis 2012, 01:08

Witam ja kupiłem czujniki za 110 zł z wyświetlaczem , polecam wyświetlacz gdyż podczas cofania widać na nim z której strony jest przeszkoda to w sumie ważne. Moja 5 z 2008r po lifcie ma z tyłu dwie duże lampy przeciwmgielne, czujniki zewnętrzne zamontowałem nad tymi lampami, a pod krawędziom załamania zderzaka. Kable centralki wpiołem za pomocą krokodylków w lampę z tyłu, którą trzeba wymontować. Uwaga podczas montażu należy na linii wierconych otworów nakleić taśmę malarską i uważajcie na samo wiercenie otworów robimy to na początku bardzo delikatnie ale na wysokich obrotach, czujniki mają mały kołnierz i nie wiele maskują, jeżeli uszkodzimy zderzak coś nam szaropnie zejdzie itp. będzie widać . Pozdrawiam.
andser
 

PostTen post został usunięty przez Gość 18 lis 2012, 12:16.
Powód: brak zdjęć

Postprzez andser » 18 lis 2012, 12:47

Witam dodaję zdjęcia mojej mazdy z czujnikami
Obrazek

Obrazek
andser
 

Postprzez jeziorek » 30 kwi 2013, 09:17

Przyszła wiosna, wiec zabieram się za montaż czujników. Mam już kupione i polakierowane.
Chcę je zamontować tak jak iwi pomiędzy odblaskami i w związku z tym mam kilka pytań.
1. Wiem ze zderzaka nie trzeba zdejmować, jednak za nim powinna być belka metalowa – czy jest w wystarczającej odłegłości na całej szerokości zderzaka?
2. NIestety nie mam w komplecie otwornicy, mam za to frez 20 mm do wiercenia otworów pod zawiasy we frontach mdf z krótką stożkową prowadnicą. Dostałem go od kolegi – jest bardzo ostry i wydaje się być odpowiedni. Chcialbym podpytać o technikę wiercenia otwórów pod czujniki. Czy lepiej użyć takiego freza, czy też wiertła zwykłego i zacząć od wiercenia na bardzo wolnych obrotąch? Czy może typowa otwornica do drzewa wystarczy?
Postaram się zrobić kilka fotek, tak by kolejna osoba wiedziała co gdzie i jak.
pozdrawiam
jzk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez M5 » 20 maja 2013, 19:28

Właśnie zamontowałem. Układ idealny do M5.
czujniki M5.JPG

https://www.dropbox.com/s/r1ynz7z1v4otouv/IMG_0783.JPG
Oczywiście wziąłem pod uwagę wszystkie cenne uwagi poprzedników.
Przeprowadziłem wnikliwe badania przed montażem i wreszcie sfinalizowałem zmagania.

Zamontowałem Parking System zakupiony za 285PLN. Cztery czujniki sygnalizacja dźwiękowa.
Działa znakomicie i wykrywa cienki kijek trekingowy bez problemu.
Fantastycznie wyszło zamontowanie przy odblaskach zewnętrznych czujników lekko odchylonych na zewnątrz.
Dzięki temu pole ochrony działa idealnie nawet podczas wjazdu tyłem pomiędzy ciasno ustawione auta lub w garażu wykrywa ściany boczne i przy próbie najechania na obcierke sygnalizuje ciągłym piskiem. Idealnie działa tak jak tego oczekiwałem.

Sygnalizuje pulsowaniem o wysokim krawężniku, natomiast niskie są ignorowane. Wykrywa siatkę ogrodzeniową i krzaki.
Mikrofony dają wiązki 25cm wzdłuż do 2metrów. Nad zderzakiem jest martwa strefa. Na wysokości mikrofonów i w dół do 25cm jest strefa wykrywania i działa idealnie. Mikrofony mają oznaczenia UP i strzałkę ale zamontowałem ich odwrotnie bo coś mi się wydaje że producent coś sknocił z oznaczeniem.
Reszta jest banalna.
Pozdrawiam.
M5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez arellarti » 25 wrz 2013, 08:05

Witam,

Mam oryginalne czujniki parkowania, ale niedawno założyłem hak. Problem z którym się borykam jest taki że w przypadku gdy ciągnę przyczepę, przy cofaniu czujniki cały czas piszczą. Czy u Was jest podobnie, czy to problem z nie-do-konfigurowaniem ( moduł, komputer?)
Mazda 5, 2.0 CRDi (110KM)
Rok produkcji 2006/ 1 rej. 2007
Początkujący
 
Od: 9 sie 2013, 09:00
Posty: 6
Auto: Mazda 5, 2.0 CRDi (110KM)
Rok produkcji 2006/ 1 rej. 2007
Przebieg 153 250

Postprzez uciu » 25 wrz 2013, 14:24

jak ciągniesz przyczepe to na wstecznym muszą piszczeć bo wykrywają przyczepe jako przeszkodę – chyba to normalne:–) Wątpie, że jest jakiś moduł, który by je automatycznie wyłączył jeśli podpięta zostanie przyczepa.
Ostatnio edytowano 25 wrz 2013, 15:08 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: niepotrzebne cytowanie
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez iwi » 25 wrz 2013, 15:47

Jak nie jest jak jest.
Ostatnio jakiś gościu zakładał hak z modułem. Mając taki moduł masz odseparowane napięcie pomiędzy przyczepą a samochodem (bezpieczeństwo) oraz możesz w prosty sposób wyprowadzić sobie sygnał z tego modułu do modułu cofania. Po prostu po podpięciu przyczepy przekaźnik odłączy Ci zasilanie od modułu cofania :)
Proste i skuteczne – ale po co – przecież cofając aż miłe dla ucha jest to piiii – piiiii – piiii?

Dopisano 25 wrz 2013, 15:48:

Jak nie jest jak jest.
Ostatnio jakiś gościu zakładał hak z modułem. Mając taki moduł masz odseparowane napięcie pomiędzy przyczepą a samochodem (bezpieczeństwo) oraz możesz w prosty sposób wyprowadzić sobie sygnał z tego modułu do modułu cofania. Po prostu po podpięciu przyczepy przekaźnik odłączy Ci zasilanie od modułu cofania :)
Proste i skuteczne – ale po co – przecież cofając aż miłe dla ucha jest to piiii – piiiii – piiii?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez arellarti » 28 wrz 2013, 12:49

Tak właśnie myślałem, moduł mam założony który odseparowuje instalację przyczepy od auta, tylko nie odcina parktroników przy włączaniu wstecznego, koleś który zakładał powiedział że przyczepa jest w większej odległości niż łapią czujniki i nikt do tej pory się nie skarżył, ale przyznam że mi to trochę przeszkadza jak cofam do załadunku i piszczy jak ....

Dzięki za odpowiedź
POzdr.
Mazda 5, 2.0 CRDi (110KM)
Rok produkcji 2006/ 1 rej. 2007
Początkujący
 
Od: 9 sie 2013, 09:00
Posty: 6
Auto: Mazda 5, 2.0 CRDi (110KM)
Rok produkcji 2006/ 1 rej. 2007
Przebieg 153 250

Postprzez mazdzior » 8 sty 2014, 11:39

Cześć!

na wstępie życzę wszystkim forumowiczom bezawaryjnej i bezpiecznej jazdy w 2014 roku!

mam takie pytanie odnośnie czujników parkowania tylnych, po vin wszyło mi że moja Madzia powinna mieć zamontowane owe urządzenie ułatwiające parkowanie, ale wchodząc pod auto zauważyłem że zderzak mam zmieniony i założony z innego autka, jak czujniki działają w M5? czy jest jakiś wyświetlacz dodatkowy w kabinie wskazujące odległość czy tylko powiadamia piskiem/pikaniem ? czy mogę kupić jakieś zamienniki i podpiąć je od fabryczną instalację elektryczną (o ile ją znajdę), czy tylko oryginalne będą pasować?

pozdrawiam!
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2013, 09:10
Posty: 29
Auto: Mazda 5 2.0 benzin 2006

Postprzez Wojtek » 8 sty 2014, 11:47

mazdzior napisał(a):czy mogę kupić jakieś zamienniki i podpiąć je od fabryczną instalację elektryczną (o ile ją znajdę), czy tylko oryginalne będą pasować?

witaj,
znajdz ja i sprawdz jakie sa wtyczki... Podejrzewam, ze przy zmianie zderzaka "koledzy" cieli przewody...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez iwi » 8 sty 2014, 14:17

mazdzior napisał(a): po vin wszyło mi że moja Madzia powinna mieć zamontowane owe urządzenie ułatwiające parkowanie, ale wchodząc pod auto zauważyłem że zderzak mam zmieniony i założony z innego autka,

Mam instrukcję do M5 z 2006r i nigdzie nie ma o tych czujnikach. Były montowane kamery cofania, ale chyba nie czujniki parkowania, ale może masz sprowadzaną np z USA a tam mogli robić inne wersje.
Odkręć zderzak i sprawdź czy masz przewody. Być może gościu który wymieniał zderzak nie zrobiłdemolki i zostawił CI gdzieś to z boku.
W zderzaku są specjalne uchwyty do mocowania czujników parkowania.

Jeśli masz kable to tylko zmienić zderzak na oryginalny i podpiąć czujniki i gotowe. Zastanawia mnie tylko gdzie może być centralka od tych czujników, bo w wersji przedliftowej chyba nie występowały (nie ma na schematach).
Jeśli nie masz kabli i czujników (bo po prostu je wyciął) to kup jakieś czujniki i podepnij niezależnie.

Oryginalne czujniki piskają tylko – nie ma specjalnego wyświetlacza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez mazdzior » 8 sty 2014, 14:29

w weekend rzucę się pod auto i obejrzę dokładnie co i jak tam wygląda, póki co znalazłem wąsy do mocowania haka i instalację do niego, ale haka już nie ma :(
a wersja autka to EU z Niemiec

iwi napisał(a):Oryginalne czujniki piskają tylko – nie ma specjalnego wyświetlacza.


ok dzięki za info!
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2013, 09:10
Posty: 29
Auto: Mazda 5 2.0 benzin 2006

Postprzez HAJNA » 8 sty 2014, 15:17

Jakbyś uważnie czytał ten wątek to byś zrozumiał że trzeba przeciągnąć przewody od czujników parkowania przez gumkę którą przechodzą przewody od przeciwmgielnego <nie powiem>Ja wiem bo czytam :)

Dopisano 8 sty 2014, 14:27:

cristow napisał(a):Witam ponownie.

Zamontowałem bez zadnego zdejmowania zderzaka.

Przwody od czujników wprowadzilem do bagażnika tym samym otworem którym wychodzi zasilanie do światla przeciwmgielnego.

Dziala Super !

Oto fotka:

czujniki cofania M5.jpg
Początkujący
 
Od: 4 sty 2014, 18:45
Posty: 11
Auto: Mazda 5 1.8benzyna 2008

Postprzez telek25 » 1 mar 2014, 18:55

Witam, mam problem z moją 5 mam czujnik parkowania tył i przód zamontowany był od początku (fabrycznie) ale wydaje mi się że nie działa. Po przekręceniu kluczyka zaczyna piszczeć można to wyłączyć przyciskiem kolo biegów, ale jak się zbliżam do przeszkody to sygnał się nie zmienia i tak samo piszczy. I jeszcze jedno można wyłączyć dźwięk od wstecznego? Proszę o podpowiedź, jeśli była już o tym mowa na forum to przepraszam z góry ale nie znalazłem.
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2014, 21:25
Posty: 47
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 5 2007 CR 2.0D 143KM

Postprzez litwin » 16 lip 2014, 11:36

Witam

Wie ktoś jak ściągnąć tylny zderzak w madzi 5? widzę, że niektórzy montują czujnik bez jego zdejmowania tyle tylko, że ja posiadam czujnik z przyklejaną anteną do wnętrza zderzaka bez wiercenia otworów na czujki.
Za pomoc dziękuję i pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 9 sty 2014, 21:38
Posty: 10 (0/1)
Auto: SKODA OCTAVIA 1.9TDI 110KM '99, Mazda 5 2005 r. 2.0 Benzyna 146KM

Postprzez hog » 9 lis 2014, 18:19

Witam
troszkę odświeżę temat, wczoraj założyłem czujniki i porobiłem kilka fotek.
Z allegro 55zł zwykłe czarne, malował lakiernik działają
opis_rd008x4.jpg

Montaż bez zdejmowania zderzaka i jak pisali przedmówcy przechodzimy z wiązka od przeciwmgielnego do środka (od strony pasażera)
Czujniki posiadając t.z.w złącze serwisowe wiec dla spokoju owinąłem tasiemką, widać tam też otwornicę która nabyłem z zestawem czujników.
a.jpg

a (1).jpg

a (2).jpg

a (3).jpg


Kolejny krok zdemontowanie prawego boczku choć zakończyłem na odkręceniu 3 śrub i miałem już dosyć miejsca(na zdjęciu również widoczne żółte zatrzaski troszkę!!! siły lub podważyć i wyjdzie bez łamania)
a (7).jpg

Pod głośnikiem biała kostka wiązka tylnej lampy kabelek niebiesko/czerwony światło wsteczne tam +,
do śruby z masą –:) i gra.
a (4).jpg

a (5).jpg

a (6).jpg

centralkę i buzer upakowałem za plastik i teraz testuje
a (8).jpg
a (9).jpg
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 19:36
Posty: 68 (0/1)
Skąd: DE
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 110KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy