Samodzielny montaż czujników cofania / parkowania
A tak u mnie to wygląda. Jeżeli macie hak to minimalnie zwiększcie odległość od środka dla wewnętrznych czujników. Ogólnie działa dobrze, ale czasami rozpoznaje hak jako słupek (chyba), ale co można oczekiwać od czujników za 55zł.
Nie ma co dopłacać do wyświetlaczy – no chyba, żeby widzieć, który czujnik wariuje i pokazuje bzdury, bo w wersji bez wyświetlacza nie wiadomo który się wzbudza.
Co do wersji z 8 czujnikami (przód tył) – to przemyślcie to czy jest warte roboty z kilku powodów.
1. Jeżeli to jest wersja kablowa to bardzo ciężko poprowadzić kable z przedniego zderzaka do środka.
2. Tylne kable też trzeba doprowadzić do środka samochodu.
3. Czujniki przednie są cały czas pod napięciem więc trzeba kupić porządnej firmy bo jak będą się wzbudzały to nas trafi (jedziesz 140km/h i słyszysz pisk czujnika ) – czujniki tylne włączane są tylko w czasie włączenia wstecznego.
4. Jeżeli już tak kombinujesz to lepszym rozwiązaniem jest kamerka z przodu i tyłu (z tym, że to źle działa w nocy, we mgle i w czasie deszczu)
WIęc ja odradzam montaż czujników z przodu – oryginalnie montowane przez producenta działają świetnie, ale dokupowane (nie wiem jak Valeo) działają fatalnie (sprawdzałem na własnej skórze i koniec końców odłączyłem kable od przednich czujników
Nie ma co dopłacać do wyświetlaczy – no chyba, żeby widzieć, który czujnik wariuje i pokazuje bzdury, bo w wersji bez wyświetlacza nie wiadomo który się wzbudza.
Co do wersji z 8 czujnikami (przód tył) – to przemyślcie to czy jest warte roboty z kilku powodów.
1. Jeżeli to jest wersja kablowa to bardzo ciężko poprowadzić kable z przedniego zderzaka do środka.
2. Tylne kable też trzeba doprowadzić do środka samochodu.
3. Czujniki przednie są cały czas pod napięciem więc trzeba kupić porządnej firmy bo jak będą się wzbudzały to nas trafi (jedziesz 140km/h i słyszysz pisk czujnika ) – czujniki tylne włączane są tylko w czasie włączenia wstecznego.
4. Jeżeli już tak kombinujesz to lepszym rozwiązaniem jest kamerka z przodu i tyłu (z tym, że to źle działa w nocy, we mgle i w czasie deszczu)
WIęc ja odradzam montaż czujników z przodu – oryginalnie montowane przez producenta działają świetnie, ale dokupowane (nie wiem jak Valeo) działają fatalnie (sprawdzałem na własnej skórze i koniec końców odłączyłem kable od przednich czujników
Bardzo dziękuje za odpowiedzi. Zdecydowałem, że kupie czujniki bez wyświetlacza i zamontuje je tak jak kolega Iwi. Nie mam haka, wiec nie powinno być problemu. Dzis na ulicy widziałem M5 z własnie tak zamontowanymi czujnikami. Zastanawiam się teraz nad porządną firmą. Ktoś tutaj pisał, że czujniki nie różnią się niczym od siebie, ale muszę trochę o tym poczytać.
pozdrawiam.
jzk
pozdrawiam.
jzk
U mnie Valeo z wyświetlaczem za ok. 250 zł spisują się całkiem nieźle. Czasem wariują jak pada deszcz.
Z wyświetlacza korzystam dość często jeśli mam zamiar zaparkować w miarę blisko przy dużej przeszkodzie (np. ściana garażu).
Z wyświetlacza korzystam dość często jeśli mam zamiar zaparkować w miarę blisko przy dużej przeszkodzie (np. ściana garażu).
- Od: 2 wrz 2008, 20:33
- Posty: 219
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD
Witam ja kupiłem czujniki za 110 zł z wyświetlaczem , polecam wyświetlacz gdyż podczas cofania widać na nim z której strony jest przeszkoda to w sumie ważne. Moja 5 z 2008r po lifcie ma z tyłu dwie duże lampy przeciwmgielne, czujniki zewnętrzne zamontowałem nad tymi lampami, a pod krawędziom załamania zderzaka. Kable centralki wpiołem za pomocą krokodylków w lampę z tyłu, którą trzeba wymontować. Uwaga podczas montażu należy na linii wierconych otworów nakleić taśmę malarską i uważajcie na samo wiercenie otworów robimy to na początku bardzo delikatnie ale na wysokich obrotach, czujniki mają mały kołnierz i nie wiele maskują, jeżeli uszkodzimy zderzak coś nam szaropnie zejdzie itp. będzie widać . Pozdrawiam.
-
andser
Przyszła wiosna, wiec zabieram się za montaż czujników. Mam już kupione i polakierowane.
Chcę je zamontować tak jak iwi pomiędzy odblaskami i w związku z tym mam kilka pytań.
1. Wiem ze zderzaka nie trzeba zdejmować, jednak za nim powinna być belka metalowa – czy jest w wystarczającej odłegłości na całej szerokości zderzaka?
2. NIestety nie mam w komplecie otwornicy, mam za to frez 20 mm do wiercenia otworów pod zawiasy we frontach mdf z krótką stożkową prowadnicą. Dostałem go od kolegi – jest bardzo ostry i wydaje się być odpowiedni. Chcialbym podpytać o technikę wiercenia otwórów pod czujniki. Czy lepiej użyć takiego freza, czy też wiertła zwykłego i zacząć od wiercenia na bardzo wolnych obrotąch? Czy może typowa otwornica do drzewa wystarczy?
Postaram się zrobić kilka fotek, tak by kolejna osoba wiedziała co gdzie i jak.
pozdrawiam
jzk
Chcę je zamontować tak jak iwi pomiędzy odblaskami i w związku z tym mam kilka pytań.
1. Wiem ze zderzaka nie trzeba zdejmować, jednak za nim powinna być belka metalowa – czy jest w wystarczającej odłegłości na całej szerokości zderzaka?
2. NIestety nie mam w komplecie otwornicy, mam za to frez 20 mm do wiercenia otworów pod zawiasy we frontach mdf z krótką stożkową prowadnicą. Dostałem go od kolegi – jest bardzo ostry i wydaje się być odpowiedni. Chcialbym podpytać o technikę wiercenia otwórów pod czujniki. Czy lepiej użyć takiego freza, czy też wiertła zwykłego i zacząć od wiercenia na bardzo wolnych obrotąch? Czy może typowa otwornica do drzewa wystarczy?
Postaram się zrobić kilka fotek, tak by kolejna osoba wiedziała co gdzie i jak.
pozdrawiam
jzk
Właśnie zamontowałem. Układ idealny do M5.
https://www.dropbox.com/s/r1ynz7z1v4otouv/IMG_0783.JPG
Oczywiście wziąłem pod uwagę wszystkie cenne uwagi poprzedników.
Przeprowadziłem wnikliwe badania przed montażem i wreszcie sfinalizowałem zmagania.
Zamontowałem Parking System zakupiony za 285PLN. Cztery czujniki sygnalizacja dźwiękowa.
Działa znakomicie i wykrywa cienki kijek trekingowy bez problemu.
Fantastycznie wyszło zamontowanie przy odblaskach zewnętrznych czujników lekko odchylonych na zewnątrz.
Dzięki temu pole ochrony działa idealnie nawet podczas wjazdu tyłem pomiędzy ciasno ustawione auta lub w garażu wykrywa ściany boczne i przy próbie najechania na obcierke sygnalizuje ciągłym piskiem. Idealnie działa tak jak tego oczekiwałem.
Sygnalizuje pulsowaniem o wysokim krawężniku, natomiast niskie są ignorowane. Wykrywa siatkę ogrodzeniową i krzaki.
Mikrofony dają wiązki 25cm wzdłuż do 2metrów. Nad zderzakiem jest martwa strefa. Na wysokości mikrofonów i w dół do 25cm jest strefa wykrywania i działa idealnie. Mikrofony mają oznaczenia UP i strzałkę ale zamontowałem ich odwrotnie bo coś mi się wydaje że producent coś sknocił z oznaczeniem.
Reszta jest banalna.
Pozdrawiam.
M5
https://www.dropbox.com/s/r1ynz7z1v4otouv/IMG_0783.JPG
Oczywiście wziąłem pod uwagę wszystkie cenne uwagi poprzedników.
Przeprowadziłem wnikliwe badania przed montażem i wreszcie sfinalizowałem zmagania.
Zamontowałem Parking System zakupiony za 285PLN. Cztery czujniki sygnalizacja dźwiękowa.
Działa znakomicie i wykrywa cienki kijek trekingowy bez problemu.
Fantastycznie wyszło zamontowanie przy odblaskach zewnętrznych czujników lekko odchylonych na zewnątrz.
Dzięki temu pole ochrony działa idealnie nawet podczas wjazdu tyłem pomiędzy ciasno ustawione auta lub w garażu wykrywa ściany boczne i przy próbie najechania na obcierke sygnalizuje ciągłym piskiem. Idealnie działa tak jak tego oczekiwałem.
Sygnalizuje pulsowaniem o wysokim krawężniku, natomiast niskie są ignorowane. Wykrywa siatkę ogrodzeniową i krzaki.
Mikrofony dają wiązki 25cm wzdłuż do 2metrów. Nad zderzakiem jest martwa strefa. Na wysokości mikrofonów i w dół do 25cm jest strefa wykrywania i działa idealnie. Mikrofony mają oznaczenia UP i strzałkę ale zamontowałem ich odwrotnie bo coś mi się wydaje że producent coś sknocił z oznaczeniem.
Reszta jest banalna.
Pozdrawiam.
M5
Witam,
Mam oryginalne czujniki parkowania, ale niedawno założyłem hak. Problem z którym się borykam jest taki że w przypadku gdy ciągnę przyczepę, przy cofaniu czujniki cały czas piszczą. Czy u Was jest podobnie, czy to problem z nie-do-konfigurowaniem ( moduł, komputer?)
Mam oryginalne czujniki parkowania, ale niedawno założyłem hak. Problem z którym się borykam jest taki że w przypadku gdy ciągnę przyczepę, przy cofaniu czujniki cały czas piszczą. Czy u Was jest podobnie, czy to problem z nie-do-konfigurowaniem ( moduł, komputer?)
Mazda 5, 2.0 CRDi (110KM)
Rok produkcji 2006/ 1 rej. 2007
Rok produkcji 2006/ 1 rej. 2007
- Od: 9 sie 2013, 09:00
- Posty: 6
- Auto: Mazda 5, 2.0 CRDi (110KM)
Rok produkcji 2006/ 1 rej. 2007
Przebieg 153 250
jak ciągniesz przyczepe to na wstecznym muszą piszczeć bo wykrywają przyczepe jako przeszkodę – chyba to normalne:–) Wątpie, że jest jakiś moduł, który by je automatycznie wyłączył jeśli podpięta zostanie przyczepa.
Ostatnio edytowano 25 wrz 2013, 15:08 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: niepotrzebne cytowanie
Powód: niepotrzebne cytowanie
Jak nie jest jak jest.
Ostatnio jakiś gościu zakładał hak z modułem. Mając taki moduł masz odseparowane napięcie pomiędzy przyczepą a samochodem (bezpieczeństwo) oraz możesz w prosty sposób wyprowadzić sobie sygnał z tego modułu do modułu cofania. Po prostu po podpięciu przyczepy przekaźnik odłączy Ci zasilanie od modułu cofania
Proste i skuteczne – ale po co – przecież cofając aż miłe dla ucha jest to piiii – piiiii – piiii?
Dopisano 25 wrz 2013, 15:48:
Jak nie jest jak jest.
Ostatnio jakiś gościu zakładał hak z modułem. Mając taki moduł masz odseparowane napięcie pomiędzy przyczepą a samochodem (bezpieczeństwo) oraz możesz w prosty sposób wyprowadzić sobie sygnał z tego modułu do modułu cofania. Po prostu po podpięciu przyczepy przekaźnik odłączy Ci zasilanie od modułu cofania
Proste i skuteczne – ale po co – przecież cofając aż miłe dla ucha jest to piiii – piiiii – piiii?
Ostatnio jakiś gościu zakładał hak z modułem. Mając taki moduł masz odseparowane napięcie pomiędzy przyczepą a samochodem (bezpieczeństwo) oraz możesz w prosty sposób wyprowadzić sobie sygnał z tego modułu do modułu cofania. Po prostu po podpięciu przyczepy przekaźnik odłączy Ci zasilanie od modułu cofania
Proste i skuteczne – ale po co – przecież cofając aż miłe dla ucha jest to piiii – piiiii – piiii?
Dopisano 25 wrz 2013, 15:48:
Jak nie jest jak jest.
Ostatnio jakiś gościu zakładał hak z modułem. Mając taki moduł masz odseparowane napięcie pomiędzy przyczepą a samochodem (bezpieczeństwo) oraz możesz w prosty sposób wyprowadzić sobie sygnał z tego modułu do modułu cofania. Po prostu po podpięciu przyczepy przekaźnik odłączy Ci zasilanie od modułu cofania
Proste i skuteczne – ale po co – przecież cofając aż miłe dla ucha jest to piiii – piiiii – piiii?
Tak właśnie myślałem, moduł mam założony który odseparowuje instalację przyczepy od auta, tylko nie odcina parktroników przy włączaniu wstecznego, koleś który zakładał powiedział że przyczepa jest w większej odległości niż łapią czujniki i nikt do tej pory się nie skarżył, ale przyznam że mi to trochę przeszkadza jak cofam do załadunku i piszczy jak ....
Dzięki za odpowiedź
POzdr.
Dzięki za odpowiedź
POzdr.
Mazda 5, 2.0 CRDi (110KM)
Rok produkcji 2006/ 1 rej. 2007
Rok produkcji 2006/ 1 rej. 2007
- Od: 9 sie 2013, 09:00
- Posty: 6
- Auto: Mazda 5, 2.0 CRDi (110KM)
Rok produkcji 2006/ 1 rej. 2007
Przebieg 153 250
Cześć!
na wstępie życzę wszystkim forumowiczom bezawaryjnej i bezpiecznej jazdy w 2014 roku!
mam takie pytanie odnośnie czujników parkowania tylnych, po vin wszyło mi że moja Madzia powinna mieć zamontowane owe urządzenie ułatwiające parkowanie, ale wchodząc pod auto zauważyłem że zderzak mam zmieniony i założony z innego autka, jak czujniki działają w M5? czy jest jakiś wyświetlacz dodatkowy w kabinie wskazujące odległość czy tylko powiadamia piskiem/pikaniem ? czy mogę kupić jakieś zamienniki i podpiąć je od fabryczną instalację elektryczną (o ile ją znajdę), czy tylko oryginalne będą pasować?
pozdrawiam!
na wstępie życzę wszystkim forumowiczom bezawaryjnej i bezpiecznej jazdy w 2014 roku!
mam takie pytanie odnośnie czujników parkowania tylnych, po vin wszyło mi że moja Madzia powinna mieć zamontowane owe urządzenie ułatwiające parkowanie, ale wchodząc pod auto zauważyłem że zderzak mam zmieniony i założony z innego autka, jak czujniki działają w M5? czy jest jakiś wyświetlacz dodatkowy w kabinie wskazujące odległość czy tylko powiadamia piskiem/pikaniem ? czy mogę kupić jakieś zamienniki i podpiąć je od fabryczną instalację elektryczną (o ile ją znajdę), czy tylko oryginalne będą pasować?
pozdrawiam!
- Od: 21 wrz 2013, 09:10
- Posty: 29
- Auto: Mazda 5 2.0 benzin 2006
mazdzior napisał(a):czy mogę kupić jakieś zamienniki i podpiąć je od fabryczną instalację elektryczną (o ile ją znajdę), czy tylko oryginalne będą pasować?
witaj,
znajdz ja i sprawdz jakie sa wtyczki... Podejrzewam, ze przy zmianie zderzaka "koledzy" cieli przewody...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
mazdzior napisał(a): po vin wszyło mi że moja Madzia powinna mieć zamontowane owe urządzenie ułatwiające parkowanie, ale wchodząc pod auto zauważyłem że zderzak mam zmieniony i założony z innego autka,
Mam instrukcję do M5 z 2006r i nigdzie nie ma o tych czujnikach. Były montowane kamery cofania, ale chyba nie czujniki parkowania, ale może masz sprowadzaną np z USA a tam mogli robić inne wersje.
Odkręć zderzak i sprawdź czy masz przewody. Być może gościu który wymieniał zderzak nie zrobiłdemolki i zostawił CI gdzieś to z boku.
W zderzaku są specjalne uchwyty do mocowania czujników parkowania.
Jeśli masz kable to tylko zmienić zderzak na oryginalny i podpiąć czujniki i gotowe. Zastanawia mnie tylko gdzie może być centralka od tych czujników, bo w wersji przedliftowej chyba nie występowały (nie ma na schematach).
Jeśli nie masz kabli i czujników (bo po prostu je wyciął) to kup jakieś czujniki i podepnij niezależnie.
Oryginalne czujniki piskają tylko – nie ma specjalnego wyświetlacza.
w weekend rzucę się pod auto i obejrzę dokładnie co i jak tam wygląda, póki co znalazłem wąsy do mocowania haka i instalację do niego, ale haka już nie ma
a wersja autka to EU z Niemiec
ok dzięki za info!
a wersja autka to EU z Niemiec
iwi napisał(a):Oryginalne czujniki piskają tylko – nie ma specjalnego wyświetlacza.
ok dzięki za info!
- Od: 21 wrz 2013, 09:10
- Posty: 29
- Auto: Mazda 5 2.0 benzin 2006
Jakbyś uważnie czytał ten wątek to byś zrozumiał że trzeba przeciągnąć przewody od czujników parkowania przez gumkę którą przechodzą przewody od przeciwmgielnego Ja wiem bo czytam
Dopisano 8 sty 2014, 14:27:
Dopisano 8 sty 2014, 14:27:
cristow napisał(a):Witam ponownie.
Zamontowałem bez zadnego zdejmowania zderzaka.
Przwody od czujników wprowadzilem do bagażnika tym samym otworem którym wychodzi zasilanie do światla przeciwmgielnego.
Dziala Super !
Oto fotka:
- Od: 4 sty 2014, 18:45
- Posty: 11
- Auto: Mazda 5 1.8benzyna 2008
Witam, mam problem z moją 5 mam czujnik parkowania tył i przód zamontowany był od początku (fabrycznie) ale wydaje mi się że nie działa. Po przekręceniu kluczyka zaczyna piszczeć można to wyłączyć przyciskiem kolo biegów, ale jak się zbliżam do przeszkody to sygnał się nie zmienia i tak samo piszczy. I jeszcze jedno można wyłączyć dźwięk od wstecznego? Proszę o podpowiedź, jeśli była już o tym mowa na forum to przepraszam z góry ale nie znalazłem.
- Od: 12 lut 2014, 21:25
- Posty: 47
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Mazda 5 2007 CR 2.0D 143KM
Witam
Wie ktoś jak ściągnąć tylny zderzak w madzi 5? widzę, że niektórzy montują czujnik bez jego zdejmowania tyle tylko, że ja posiadam czujnik z przyklejaną anteną do wnętrza zderzaka bez wiercenia otworów na czujki.
Za pomoc dziękuję i pozdrawiam.
Wie ktoś jak ściągnąć tylny zderzak w madzi 5? widzę, że niektórzy montują czujnik bez jego zdejmowania tyle tylko, że ja posiadam czujnik z przyklejaną anteną do wnętrza zderzaka bez wiercenia otworów na czujki.
Za pomoc dziękuję i pozdrawiam.
Witam
troszkę odświeżę temat, wczoraj założyłem czujniki i porobiłem kilka fotek.
Z allegro 55zł zwykłe czarne, malował lakiernik działają
Montaż bez zdejmowania zderzaka i jak pisali przedmówcy przechodzimy z wiązka od przeciwmgielnego do środka (od strony pasażera)
Czujniki posiadając t.z.w złącze serwisowe wiec dla spokoju owinąłem tasiemką, widać tam też otwornicę która nabyłem z zestawem czujników.
Kolejny krok zdemontowanie prawego boczku choć zakończyłem na odkręceniu 3 śrub i miałem już dosyć miejsca(na zdjęciu również widoczne żółte zatrzaski troszkę!!! siły lub podważyć i wyjdzie bez łamania)
Pod głośnikiem biała kostka wiązka tylnej lampy kabelek niebiesko/czerwony światło wsteczne tam +,
do śruby z masą –:) i gra.
centralkę i buzer upakowałem za plastik i teraz testuje
troszkę odświeżę temat, wczoraj założyłem czujniki i porobiłem kilka fotek.
Z allegro 55zł zwykłe czarne, malował lakiernik działają
Montaż bez zdejmowania zderzaka i jak pisali przedmówcy przechodzimy z wiązka od przeciwmgielnego do środka (od strony pasażera)
Czujniki posiadając t.z.w złącze serwisowe wiec dla spokoju owinąłem tasiemką, widać tam też otwornicę która nabyłem z zestawem czujników.
Kolejny krok zdemontowanie prawego boczku choć zakończyłem na odkręceniu 3 śrub i miałem już dosyć miejsca(na zdjęciu również widoczne żółte zatrzaski troszkę!!! siły lub podważyć i wyjdzie bez łamania)
Pod głośnikiem biała kostka wiązka tylnej lampy kabelek niebiesko/czerwony światło wsteczne tam +,
do śruby z masą –:) i gra.
centralkę i buzer upakowałem za plastik i teraz testuje
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości