Witam, wie ktoś jaki jest nacisk na oryginalny hak montowany przez mazde?
Nie mam na niego papierów a mam obawy.
Po założeniu platformy na 4 rowery (20kg) i obciązeniu jej tylko 2 rowerami (ok 30kg) + 2 torby podróżne, kilka reklamówek itp w bagażniku tył siada i to dość mocno. Prześwit miedzy oponą a nadkolem wynosi około 2 cm – patrząc z boku.
Jakoś nie widze tego jakby na pokład wlazło 7 osób + 4 rowery + bagaż w boksie na dachu.... chyba bym tarł wydecham po asfalcie...
Ogolnie w mojej mazdzie mam wrażenie, że tył jest niżej niż przód macie podobnie?
Sprzężyny mi sprawdzali – ponić ok. Amortyzatory wymienione.
Są jakieś twardsze/wyższe sprzęzyny do tego autka?
Nacisk na hak
Strona 1 z 1
VPM napisał(a):standardowo na hak to 75 kg sa i 150 kg ale rowery na pewno tyle nie będą ważyć
jak 75 to ok (bagażnik 20 + 4 rowery koło 60)
Jakby ktoś coś wiedział o tych sprężynach to czekam na info:–)
Mało tego to jeszcze Mazda z takim naciskiem na hak, podczas jazdy kiwa się fatalnie tyłem. Kucanie to powoduje że jazda po naszych krzywych drogach nie należy do przyjemności. Lekki bagażnik i max 2 rowery. Jak ktoś ciągnął mazda5 nierownoważnie załadowaną przyczepkę jednoosiową wie o co chodzi.
Fabrycznie sprężyny są tylko z uwzględnieniem podziału benzyna/diesel. Nie wiem, które są twardsze (prawdopodobnie diesel), ale na pewno i tak są za słabe. Jedynym wyjściem jest założenie sztywniejszych amortyzatorów (już sama wymiana na nowe bardzo pomaga) i dorobienie sprężyn na zamówienie.
Niestety, ale miękkie tylne zawieszenie "piątki" pochodzące z "trójki" jest jej największą wadą. Praktycznie uniemożliwia jej używanie zgodnie z teoretycznym przeznaczeniem. :(
Niestety, ale miękkie tylne zawieszenie "piątki" pochodzące z "trójki" jest jej największą wadą. Praktycznie uniemożliwia jej używanie zgodnie z teoretycznym przeznaczeniem. :(
the right man in the wrong place...
Paweł napisał(a):Jak ktoś ciągnął mazda5 nierownoważnie załadowaną przyczepkę jednoosiową wie o co chodzi.
nie wiem o co chodzi.
Mam od samego początku zamontowany hak. Ciągnę przyczepę często (jednoosiową) i na długich trasach i jakoś nie widzę minusów. Na pewno samochód siedzi, ale mam już 2 letnie amorki z tyłu i nie odczuwam kiwania większego – może masz już wylane amortyzatory?
Też ciągnąłem przyczepy, montowałem po 3 rowery na haku – żadnego kiwania nie miałem.
Nawet przy prędkości koło 120-130 z przyczpką załadowaną kamieniem...
Jedyny minus to to, że d... strasznie siada – nie wyobrażam sobie jazdy z kompletem pasażerów (7 osób).
Wtedy chyba tył siadłby na odbojach a światełka z przodu świeciły w kosmos....
Nawet przy prędkości koło 120-130 z przyczpką załadowaną kamieniem...
Jedyny minus to to, że d... strasznie siada – nie wyobrażam sobie jazdy z kompletem pasażerów (7 osób).
Wtedy chyba tył siadłby na odbojach a światełka z przodu świeciły w kosmos....
2 miesiące temu miałem doczepioną przyczepkę 2 osiową, na niej miałem połówkę palety kostki brukowej 4mm więc ok 600 – 700 kg i całkiem znośnie się jechało, fakt było czuć już ciężar, a w zeszłą niedzielę jechaliśmy w 7os do kluczborka i nie spodziewałem się że mazda bedzie się tak fajnie zachowywać, spalanie także mnie zaskoczyło na plus
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości