Nacisk na hak

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez uciu » 7 lip 2013, 23:01

Witam, wie ktoś jaki jest nacisk na oryginalny hak montowany przez mazde?
Nie mam na niego papierów a mam obawy.
Po założeniu platformy na 4 rowery (20kg) i obciązeniu jej tylko 2 rowerami (ok 30kg) + 2 torby podróżne, kilka reklamówek itp w bagażniku tył siada i to dość mocno. Prześwit miedzy oponą a nadkolem wynosi około 2 cm – patrząc z boku.

Jakoś nie widze tego jakby na pokład wlazło 7 osób + 4 rowery + bagaż w boksie na dachu.... chyba bym tarł wydecham po asfalcie...

Ogolnie w mojej mazdzie mam wrażenie, że tył jest niżej niż przód macie podobnie?
Sprzężyny mi sprawdzali – ponić ok. Amortyzatory wymienione.
Są jakieś twardsze/wyższe sprzęzyny do tego autka?
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez VPM » 8 lip 2013, 18:32

standardowo na hak to 75 kg sa i 150 kg ale rowery na pewno tyle nie będą ważyć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez uciu » 8 lip 2013, 20:44

VPM napisał(a):standardowo na hak to 75 kg sa i 150 kg ale rowery na pewno tyle nie będą ważyć


jak 75 to ok (bagażnik 20 + 4 rowery koło 60)

Jakby ktoś coś wiedział o tych sprężynach to czekam na info:–)
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez M5 » 15 wrz 2013, 07:48

Mało tego to jeszcze Mazda z takim naciskiem na hak, podczas jazdy kiwa się fatalnie tyłem. Kucanie to powoduje że jazda po naszych krzywych drogach nie należy do przyjemności. Lekki bagażnik i max 2 rowery. Jak ktoś ciągnął mazda5 nierownoważnie załadowaną przyczepkę jednoosiową wie o co chodzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez Paweł » 15 wrz 2013, 08:05

Fabrycznie sprężyny są tylko z uwzględnieniem podziału benzyna/diesel. Nie wiem, które są twardsze (prawdopodobnie diesel), ale na pewno i tak są za słabe. Jedynym wyjściem jest założenie sztywniejszych amortyzatorów (już sama wymiana na nowe bardzo pomaga) i dorobienie sprężyn na zamówienie.

Niestety, ale miękkie tylne zawieszenie "piątki" pochodzące z "trójki" jest jej największą wadą. Praktycznie uniemożliwia jej używanie zgodnie z teoretycznym przeznaczeniem. :(
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez iwi » 16 wrz 2013, 00:04

Paweł napisał(a):Jak ktoś ciągnął mazda5 nierownoważnie załadowaną przyczepkę jednoosiową wie o co chodzi.

nie wiem o co chodzi.
Mam od samego początku zamontowany hak. Ciągnę przyczepę często (jednoosiową) i na długich trasach i jakoś nie widzę minusów. Na pewno samochód siedzi, ale mam już 2 letnie amorki z tyłu i nie odczuwam kiwania większego – może masz już wylane amortyzatory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez uciu » 16 wrz 2013, 19:43

Też ciągnąłem przyczepy, montowałem po 3 rowery na haku – żadnego kiwania nie miałem.
Nawet przy prędkości koło 120-130 z przyczpką załadowaną kamieniem...
Jedyny minus to to, że d... strasznie siada – nie wyobrażam sobie jazdy z kompletem pasażerów (7 osób).
Wtedy chyba tył siadłby na odbojach a światełka z przodu świeciły w kosmos....
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez skawin » 19 wrz 2013, 15:47

2 miesiące temu miałem doczepioną przyczepkę 2 osiową, na niej miałem połówkę palety kostki brukowej 4mm więc ok 600 – 700 kg i całkiem znośnie się jechało, fakt było czuć już ciężar, a w zeszłą niedzielę jechaliśmy w 7os do kluczborka i nie spodziewałem się że mazda bedzie się tak fajnie zachowywać, spalanie także mnie zaskoczyło na plus
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 13:16
Posty: 96 (0/1)
Skąd: G.Śląśk (SW)
Auto: Mazda 5, 1.8 benz

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy