Montaż xcarlink – czyli kolejna wariacja na temat jak wyjąć panel z radiem
1, 2
Witam. Poniżej przedstawiam kolejną fotorelację z cyklu jak wyjąć panel z radiem – tym razem w celu montażu xcarlink'a.
Zanim przystąpiłem do demontażu panelu radia przestudiowałem jak to robili inni (viewtopic.php?p=2067213#p2067213)
Pomocny okazał się również PDF opisujący nie tylko jak zdjąć panel radia ale również jak dostać się i zdemontować wszystkie głośniki.
Dobra do dzieła. Jak ktoś nie jest wprawiony to niech lepiej odłączy akumulator (pamiętajmy najpierw "–" potem "+", podłączając akumulator robimy odwrotnie, najpierw "+" potem "–").
1) Odkręcamy gałkę drążka skrzyni biegów – trzeba złapać jedną reką za podstawę drążka a drugą kręcić w lewo.
2) Po odkręceniu gałki zdejmujemy mieszek – trzeba obiema rękami chwycić od wewnętrznej strony i mocno pociągnąć do góry.
3) Następnie bierzemy się do zdjęcia bocznych osłonek przy nogach – dwa zatrzaski z przodu – potem trzeba pociągnąć do siebie.
4) Po zdjęciu boczków odkręcamy po jednej śrubie
5) Kolejna śruba znajduje się na górze przy drążku skrzyni biegów
6) Po odkręceniu śrub – łapiemy osłonę plastikową i zdejmujemy ją podnosząc w górę
7) Po jej zdjęciu mamy ładny dostęp do dalszych śrub
8) Odkręcamy je
9) Teraz najtrudniejsza część Musimy zdjąć panel – a właściwie wyrwać go nie łamiąc nic po drodze. Ja zrobiłem tak.
– dwoma rękami podważyłem plastik od dołu
– następnie podważając palcami przesuwałem się w górę jednosześnie starając się wyszarpnąć go (ruchami lewo-prawo)
– gdy byłem mniej więcej w połowie panel wyskoczył
10) Podłączamy kabel xcarlinka do jedynego wolnego gniazda po prawej stronie radia (patrząc od tyłu radia)
11) Przeprowadzamy kabel do schowka – uwaga nie zróbcie się tak jak ja i przeprowadźcie kabel za blachą podtrzymującą radio – bo inaczej nie włożycie radia na swoje miejsce
12) Kabel wychodzi prosto do schowka (bez żadnego robienia dziur)
13) Pozostaje go tylko podwiesić – zapewne tak.
Miłego słuchania
Zanim przystąpiłem do demontażu panelu radia przestudiowałem jak to robili inni (viewtopic.php?p=2067213#p2067213)
Pomocny okazał się również PDF opisujący nie tylko jak zdjąć panel radia ale również jak dostać się i zdemontować wszystkie głośniki.
Dobra do dzieła. Jak ktoś nie jest wprawiony to niech lepiej odłączy akumulator (pamiętajmy najpierw "–" potem "+", podłączając akumulator robimy odwrotnie, najpierw "+" potem "–").
1) Odkręcamy gałkę drążka skrzyni biegów – trzeba złapać jedną reką za podstawę drążka a drugą kręcić w lewo.
2) Po odkręceniu gałki zdejmujemy mieszek – trzeba obiema rękami chwycić od wewnętrznej strony i mocno pociągnąć do góry.
3) Następnie bierzemy się do zdjęcia bocznych osłonek przy nogach – dwa zatrzaski z przodu – potem trzeba pociągnąć do siebie.
4) Po zdjęciu boczków odkręcamy po jednej śrubie
5) Kolejna śruba znajduje się na górze przy drążku skrzyni biegów
6) Po odkręceniu śrub – łapiemy osłonę plastikową i zdejmujemy ją podnosząc w górę
7) Po jej zdjęciu mamy ładny dostęp do dalszych śrub
8) Odkręcamy je
9) Teraz najtrudniejsza część Musimy zdjąć panel – a właściwie wyrwać go nie łamiąc nic po drodze. Ja zrobiłem tak.
– dwoma rękami podważyłem plastik od dołu
– następnie podważając palcami przesuwałem się w górę jednosześnie starając się wyszarpnąć go (ruchami lewo-prawo)
– gdy byłem mniej więcej w połowie panel wyskoczył
10) Podłączamy kabel xcarlinka do jedynego wolnego gniazda po prawej stronie radia (patrząc od tyłu radia)
11) Przeprowadzamy kabel do schowka – uwaga nie zróbcie się tak jak ja i przeprowadźcie kabel za blachą podtrzymującą radio – bo inaczej nie włożycie radia na swoje miejsce
12) Kabel wychodzi prosto do schowka (bez żadnego robienia dziur)
13) Pozostaje go tylko podwiesić – zapewne tak.
Miłego słuchania
Ostatnio edytowano 14 cze 2013, 12:00 przez adalbertus, łącznie edytowano 4 razy
- Od: 3 mar 2006, 16:34
- Posty: 131 (0/1)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 5 CR Diesel 143KM 2006r
matthies napisał(a):trochę ci się zdjęcia z opisami pomerdały, głównie początek z końcem
Poza tym , ekstra relacja
Tak W podglądzie było OK – a potem się przekręciło – już poprawiłem
- Od: 3 mar 2006, 16:34
- Posty: 131 (0/1)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 5 CR Diesel 143KM 2006r
super , dzieki fajna fotorelacja
nalezy dodac, ze w autach po f/l nie ma dodatkowego wkreta pod mieszkiem
nalezy dodac, ze w autach po f/l nie ma dodatkowego wkreta pod mieszkiem
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
dolcze napisał(a):Czy radio musi być jakoś szczególnie przystosowane by móc do niego podłączyć xcarlinka? Mam od niedawna mazdę 5 koniec 2006 model 2007. pozdro serdeczne
Z tego co mi wiadomo to nie – u mnie na pewno nic nie trzeba było przystosowywać. Wpinasz się po prostu w wejście na zmieniarkę płyt, a xcarlink emuluje taką zmieniarkę.
- Od: 3 mar 2006, 16:34
- Posty: 131 (0/1)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 5 CR Diesel 143KM 2006r
Czy ktoś się zastanawiał czy da się podłączyć Xcarlinka tak aby połączenia odbierać z przycisków po drugiej stronie kierownicy?
Zastanawiam się nad kupnem kierownicy z Mazdy 5 poliftowej ,i chciałbym spiąć to urządzenie z tym drugim zestawem przycisków.
Wiem ,że to nie potrzebne komplikowanie ale chciałbym spróbować zrobić coś takiego.
Zastanawiam się nad kupnem kierownicy z Mazdy 5 poliftowej ,i chciałbym spiąć to urządzenie z tym drugim zestawem przycisków.
Wiem ,że to nie potrzebne komplikowanie ale chciałbym spróbować zrobić coś takiego.
Nie ma takiej możliwości. Kierownica komunikuje się z komputerem samochodu, w zależności od oporności ma wykonać określone działanie. Dodatkowo wydaje mi się, że nie ma przewodów do podłączenia tych przycisków a przyciski od radia nie będą działały z nowej kierownicy. Ogólnie namieszasz w systemie bardziej.
Inny pomysł to dokupić moduł BT do radia i wymyślić sposób jakby te przyciski dorobić. Moduł kosztuje około 100zł (Moduł BT do Mazdy5) Jakieś wolne wtyczki pod radiem są więc może dałoby się podłączyć ten moduł na wtyk – tylko jak nim sterować skoro z kierownicy się nie da.
Miałem to robić, ale z braku czasu projekt porzuciłem.
Trzeba by przeglądnąć dokumentację techniczną od samochodu poliftowego i zobaczyć gdzie te kable z kierownicy wchodzą. Jak do radia – to możnaby powalczyć z tym, ale jak do komputera tak jak myślę, że jest to nici z tego. W naszych starych komputerach nie ma programu do obsługi BT i nic z tym nie zrobimy.
Inny pomysł to dokupić moduł BT do radia i wymyślić sposób jakby te przyciski dorobić. Moduł kosztuje około 100zł (Moduł BT do Mazdy5) Jakieś wolne wtyczki pod radiem są więc może dałoby się podłączyć ten moduł na wtyk – tylko jak nim sterować skoro z kierownicy się nie da.
Miałem to robić, ale z braku czasu projekt porzuciłem.
Trzeba by przeglądnąć dokumentację techniczną od samochodu poliftowego i zobaczyć gdzie te kable z kierownicy wchodzą. Jak do radia – to możnaby powalczyć z tym, ale jak do komputera tak jak myślę, że jest to nici z tego. W naszych starych komputerach nie ma programu do obsługi BT i nic z tym nie zrobimy.
tomasek77 napisał(a):chciałbym spiąć to urządzenie z tym drugim zestawem przycisków.
czyli z jakimi przyciskami?
po lewej:
– BT, radio mode, głośność + i –
po prawej :
– tempomat
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Tak z tymi od tempomatu ,tyle że chciałem zmienić oznaczenie na nich .Jeszcze nie szukałem w jaki sposób to zrobić ale myślę ,że się da .
Pytanie czy da się spiąć Xcarlinka z drugim zestawem przełączników (po prawej stronie)?
Pytanie czy da się spiąć Xcarlinka z drugim zestawem przełączników (po prawej stronie)?
tomasek77 napisał(a):Czy ktoś się zastanawiał czy da się podłączyć Xcarlinka tak, aby połączenia odbierać z przycisków po drugiej stronie kierownicy?
Czy możesz wyjaśnić na czym ma polegać to odbieranie?
tomasek77 napisał(a):Pytanie czy da się spiąć Xcarlinka z drugim zestawem przełączników (po prawej stronie)?
Z tego co rozumuję, to Xcarlink jest emulatorem zmieniarki i sterowanie jest z przycisków radia...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
tomasek77 napisał(a):Przyciski po lewej sterowanie radiem, po prawej odbieranie telefonu, anulowanie połączenia.
po lewej BT i radio... po prawej tempomat...
Ma ktoś zdjęcie kierownicy z M5 po liftingu 2008 – 2010 ?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Niczym się nie różni do kierownicy z 2006. Na Allegro gościu wystawia 07-10 pisze że poliftowa a wygląda dokładnie jak moja. Zapewne tylko inne wartości oporników – stąd koledzy mają problem z niedziałającym tempomatem czy radiem.
iwi napisał(a):Niczym się nie różni do kierownicy z 2006
hm...
M5 f/l 2008
Po lewej na dole: ma włączenie głosowych komend i BT
M5 2005 – 2008
Po lewej na dole ma wyciszenie radia
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
No właśnie ja mam te przyciski tylko po lewej ,ale nie BT tylko wyciszenie radia a po prawej pusto.
W sumie może nie ma co kombinować z tymi przyciskami ,skoro po podłączeni Xcarlinka odbieranie działa poprzez przyciski radia, no ale zawsze mogły by być do tego osobne
Jakby ktoś miał podpowiedź jak to zrobić będę wdzięczny
W sumie może nie ma co kombinować z tymi przyciskami ,skoro po podłączeni Xcarlinka odbieranie działa poprzez przyciski radia, no ale zawsze mogły by być do tego osobne
Jakby ktoś miał podpowiedź jak to zrobić będę wdzięczny
Różnica w przyciskach jest zasadnicza... Przycisk wyciszenia głosników jest podłączony do radia, a przycisk komend głosowych do oddzielnego modułu BT...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości