zabezpieczenie antykorozyjne

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Grzechuka » 1 lip 2011, 13:17

Noszę się z zamiarem zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia i przestrzeni zamkniętych.
Czy macie doświadczenia z takim zagadnieniem?
Jak to się ma do gwarancji na perforację blach (chyba 10 lat o ile pamiętam...)
przesiadka z Nissana i wsiadka w Defendera
Początkujący
 
Od: 2 sty 2007, 16:32
Posty: 18
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD Top Navi

Postprzez uciu » 1 lip 2011, 18:03

"konserwowałem" ostatnie auto i zgniło w 4 lata...
– zakład profesjonalny robiący to od lat, w dodatku rodzina, więc się starali

Moje spostrzeżenia:
– by położyć swoja powłokę (natryskowo, pędzlem) zmywają starą, oryginalną warstwe
– zamalowali/pozatykali otwory odpływowe z progów itp

Efekt oddalem auto ze zdrowymi progami... po 3 latach belka pod chłodnica się rozsypała a prógów brakuje około 30% –> są dziury na wylot

Nigdy wiecej konserwacji

W 5 jedyne co zrobiłem to kupilem coś tam do konserwacji podwozia firmy BOLL i pomalowałem tym renty (przód i tył) w nadkolach by kamienie nie odbijały lakieru.
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez GrzesioC » 23 maja 2014, 10:41

A ja sam zrobiłem konserwację podwozia w M5.

Valvoline Tectyl ML + Bodysafe i natryskowo wyciaprałem co się dało.

Zrobiłem to przy okazji montażu haka. Nie wiem na ile to pomoże, ale Mazdy są słąbo zabezpieczone, więc zaszkodzić nie powinno, jeśli:

– oczyścisz podwozie z kurzu ( na sucho ) – twardsza szczotka, pędzel i sprężone powietrze.
– przetrzesz szmatą z benzyną ( lekko )
– udrożnisz otwory odpływowe z progów i wydmuchasz brud skąd się da ( zwłaszcza po zdjęciu listew ochronnych z progów ( tam są duże dziury po zatrzaskach – uwaga są kruche i drogie – 27zł/szt )
– warto przy okazji wyprostować krawędzie progów i zagniecione w/w otworki.
– zabezpiecz całe nadwozie!!! bo te środki są trudne do zmycia!!
– w przestrzenie zamknięte wstrzykniesz Tectyl ML, aż zacznie wyciekać otworami odwadniającymi progi ( tylko nie zalep ich na głucho )
– wszystkie ślady korozji możliwie oczyść i pomaluj Tym samym Tectylem ML.
– jak podeschnie ( całkiem nie wysycha nigdy ponoć ) to pozatykaj czymkolwiek otworki odwadniające
– natryskuj zdrowo i od serca, najlepiej dwa razy BodySafe na wszystko od dołu
– przy okazji zanim zaciaprasz, oczyść przegwintuj ostrożnie szpileczki M6 mocujące plastiki, następnie zaklej je np taśmą malarską.

Na całe podwozie łącznie z nadkolami i błotnikami od wewnątrz potrzeba ok 4~5 L BodySafe i 1~2 L Tectyl ML ( nie konserwowałem wnętrza drzwi.

Jak znajdę czas zrobię fotorelację z konserwacji i montażu haka do M5.
Cała operacja zajęła mi 5 dni, bo mam za krótki kanał i nie mogłem postawić auta na 4 kozłach ( musiałem je przepychać i przestawiać dwa koziołki )
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2013, 13:18
Posty: 11
Skąd: Mikołów
Auto: Mazda 5, MZR-CD 143KM, 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy