Jak wymontować radio? Demontaż całej deski rozdzielczej.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez jekr » 3 maja 2011, 07:19

Witam.
Czy może mi ktoś podpowiedzieć jak wymontować radio ? Nigdy tego nie robiłem a nie chciałbym czegoś spieprzyć w stylu wyłamania jakichś zatrzasek lub temu podobnych dingsów,które to radio trzymają.
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2009, 19:52
Posty: 56 (0/1)
Skąd: Brzeg
Auto: mazda 5 2.0 CD DPF EXKLUSIVE 143 KM

Postprzez Krzemol » 3 maja 2011, 13:30

W profilu ma napisane, że ma Mazdę5 – więc chodzi o oryginalne radio ;P
http://www.audio-link.eu/einbauanleitun ... Mazda5.pdf
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1561 (258/83)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75TBi 235KM '11r

Postprzez xenon90 » 4 maja 2011, 13:21

i o to mi chodziło...ale myślalem ze kolega boczek uważnie czyta forum i wie o czym pisze...
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2009, 09:43
Posty: 111
Skąd: Lublin
Auto: mazda 5 2.0 benzyna

Postprzez jekr » 5 maja 2011, 07:08

Dzięki ,za podpowiedzi i instruktaż. Chodziło mi oczywiście o wymontowanie radia fabrycznego,bo muszę się dostać do wejścia antenowego.Nie przypuszczałem ,że to aż tyle roboty.
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2009, 19:52
Posty: 56 (0/1)
Skąd: Brzeg
Auto: mazda 5 2.0 CD DPF EXKLUSIVE 143 KM

Postprzez Wojtek » 13 sie 2011, 23:39

jekr napisał(a):Nie przypuszczałem ,że to aż tyle roboty

wlasnie wczoraj wyjmowalem cala jednostke radia...
czas do wyjecia radia 15minut... ze spokojem...
a montaz 7minutek :]

Edit:

sprawdzilem w mojej M5 2008 f/l ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez paolomario » 17 sie 2011, 21:44

Ponieważ chcę wymienić fabryczne radyjko w mojej M5 2005 oraz przy okazji odświeżyć co poniektóre części kokpitu zabrałem się dzisiaj za demontaż.

Przed operacją wnętrze mojej Mazdy wyglądało tak:
Szare plastiki u dołu kokpitu zamierzam przemalować na czarno, a "klapkę" skrzyni biegów i panel radia (nowy z otworem na nowe niefabryczne radio) obkleję "carbonem"

FG55VVE_4.jpg


Srebrną klapkę (?) wyciągnąłem już wcześniej. Trzyma się ona na 4 zatrzaskach i wystarczy tylko pociągnąć do góry i łatwo odchodzi. Oczywiście gałkę trzeba potem odkręcić aby całość zdemontować.

a1.JPG


Rzeczone zatrzaski od spodu klapki wyglądają jak na zdjęciu. Mieszek od spodu łatwo odkręcić:

a2.JPG


Zaczynamy od najmniejszych części plastikowych elementów, czyli schowanych głęboko "w nogach" pasażera i kierowcy:

a3.JPG


Trzymają się one na zatrzaskach, wystarczy mocniej pociągnąć:

a4.JPG


Tylna część tego elementu jest tylko wsunięta w specjalny uchwyt, więc tutaj robota prosta:

a5.JPG


a6.JPG


Odkręcamy śrubkę mocującą przedni element obudowy:

a7.JPG


Następnie śrubkę umieszczoną przy drążku skrzyni biegów. Jest jedna:

a8.JPG


I kolejna śrubka z drugiej strony:

a9.JPG


a10.JPG


Następnie ciągniemy do siebie obudowę tak, aby wyskoczyła z zatrzasków:

a11.JPG


a12.JPG


a13.JPG


a14.JPG


Zatrasków jest więcej niż tylko te cztery na górze. Poniżej są one umiejscowione w tych miejscach:

a15.JPG


a16.JPG


Demontaż obudowy schowka. Zdejmujemy najpierw z haczyków – wystarczy trochę poruszać nimi i dosyć łatwo zeskakują:

a17.JPG


Kolejny "wspornik" też nie jest trudny w demontażu:

a18.JPG


U dołu panelu od radia odkręcamy dwie śrubki:

a19.JPG


Potem trzeba użyć troszeczkę siły aby poruszyć panel (w sumie jedyne dojście u dołu) i zmusić go aby zeskoczył z zatrzasków. Są po jednym po obu stronach, mniej więcej po środku panelu, i trzy na górze:

a20.JPG


a21.JPG


Z tyłu tradycyjnie kostka z kabelkami i kabelek antenowy – tego akurat to trzeba było z dużą siłą pociągnąć aby wyskoczył:

a22.JPG


No i pusta wnęka:

a23.JPG


Zdjęcie elementu pod kierownicą zacząłem od pociągnięcia w tym miejscu – od strony panelu z radiem, są tutaj zatrzaski:

a24.JPG


Kolejne poniżej:

a25.JPG


Dźwigienka od otwierania maski wciśnieta jest i zatrzaśnieta w tym elemencie, wystarczy podważyć lekko od góry i ładnie wyskakuje:


a26.JPG


a27.JPG


Odkręcamy śrubkę schowaną za dźwigienką:

a28.JPG


Z przeciwnej strony też wyciagamy obudowę z zatrzasków:

a29.JPG


a30.JPG


Odczepiamy wszystkie kabelki:

a31.JPG


Pod kierownicą prezentuje się to wszystko mniej więcej tak. Można zorientować się gdzie spodziewać się zatrzasków:

a32.JPG


a33.JPG



Tak nieco ogólniej, wybebeszone ;) :

a34.JPG



Tyle z demontażu. Teraz czeka mnie czyszczenie, malowanie, obklejanie, montowanie itepe itede

Efekt końcowy oczywiście udokumentuję :)
Ostatnio edytowano 26 sty 2015, 22:28 przez Yard, łącznie edytowano 2 razy
Powód: zdjęcia
Moja Mazda

Obrazek 9,3 L/100km; 30 mpg;

Obrazek7,8 – 8,2 L/100km; 34 – 36 mpg;
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 15:20
Posty: 102 (4/0)
Skąd: Winchester - Zamość
Auto: Mazda 5 CR 2007 MZR 2.0

Postprzez xenon90 » 25 sie 2011, 22:35

oby więcej tak porządnie zrobionych relacji z demontażu...brawo.
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2009, 09:43
Posty: 111
Skąd: Lublin
Auto: mazda 5 2.0 benzyna

Postprzez paolomario » 26 sie 2011, 16:03

Mam pytanie: po obu stronach kolumny kierowniczej znajdują się przyciski (a raczej ich zaślepki w moim przypadku). Po demontażu panelu odkryłem dwie białe wtyczki – na zdjęciach je widać. Jedna, z prawej ma obok siebie taką czarną wtyczkę i ona akurat jest od pokrętła ustawiania wysokości świateł, a te dwie (po lewej i prawej stronie kierownicy) są wetknięte w zaślepki przycisków.
Tak się zastanawiam, czemu one służą lub mogłyby służyć gdybym chciał coś pod nie podpiąć? :| <co?>
W instrukcji nie znalazłem szerszego opisu przycisków po obu stronach kolumny kierowniczej.
Moja Mazda

Obrazek 9,3 L/100km; 30 mpg;

Obrazek7,8 – 8,2 L/100km; 34 – 36 mpg;
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 15:20
Posty: 102 (4/0)
Skąd: Winchester - Zamość
Auto: Mazda 5 CR 2007 MZR 2.0

Postprzez Wojtek » 26 sie 2011, 16:21

paolomario napisał(a):Tak się zastanawiam, czemu one służą lub mogłyby służyć gdybym chciał coś pod nie podpiąć?
W instrukcji nie znalazłem szerszego opisu przycisków po obu stronach kolumny kierowniczej.

a prosze bardzo ;)
– wlaczniki 1 do 4 sa zaslepkami...
– nr 8 – DSC OFF
– nr 9 i 10 – podgrzewanie foteli
– nr 11 – ustawienie swiatel
– nr 12 – wylacznik airbag
Załączniki
wlaczniki M5 2005.gif
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez paolomario » 26 sie 2011, 17:41

Zastanawia mnie w sumie skąd ta obecność wtyczek z podpiętymi kablami w tych zaślepkach?
Ale rozumiem, że zamontowanie włączników nie uruchomi żadnych funkcji <faja>
Moja Mazda

Obrazek 9,3 L/100km; 30 mpg;

Obrazek7,8 – 8,2 L/100km; 34 – 36 mpg;
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 15:20
Posty: 102 (4/0)
Skąd: Winchester - Zamość
Auto: Mazda 5 CR 2007 MZR 2.0

Postprzez uciu » 26 sie 2011, 23:27

paolomario napisał(a):nr 12 – wylacznik airbag


Jak wstawie tam przycisk to bede mógł wyłączyć poduche pasażera??? Tego mi brakuje teraz w aucie najbardziej, bo woże malucha i czasem przydałoby się by był na przednim siedzeniu...
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez Wojtek » 27 sie 2011, 00:20

uciu napisał(a):Jak wstawie tam przycisk to bede mógł wyłączyć poduche pasażera???

tak, sa do kupienia w ASO... w UK za 79GBP
trzeba by sprawdzic czy taki z M6 po f/l by nie pasowal... tam byly w standardzie ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez paolomario » 31 sie 2011, 19:02

Kokpit w mojej Madzi przeszedł lekką metamorfozę. Szare plastiki pomalowałem na czarno. Panel od radia również. Obkleiłem go w sumie wcześniej karbonem, ale efekt nie był zadawalający – raz, że nie udało mi się idealnie dopasdować folii do wszystkich zagięć nowego panelu, a dwa, że chyba pod wpływem wysokiej temperatury w aucie (samochód stał "na słońcu") folia w niektórych miejscach się odkształciła.
Postanowiłem dać sobie spokój i po prostu pomalować panel na czarno. Docelowo zamierzam kupić jakiś kombajn 2 DIN do wnęki, więc kieszeń i obecne radyjko zostanie nim zastąpione, ale póki co dosyć dobrze działa i na najbliższy długi wyjazd urlopowy wystarczy :)
"obudowę" gałki skrzyni biegów też obkleiłem "karbonem". Efekt znacznie lepszy, ale w sumie nie wiem, czy tak zostawić, czy również pomalować na czarno. Z chęcią posłucham Waszych opinii.
Teraz "malują się" plastiki wyjęte z pomiędzy foteli. Drążek hamulca ręcznego pewnie doczeka się jakiejś "skórzanej" oprawy i pewnie rozejrzę się za jakąs rączką.

Co do DVD i monitorów w zagłówkach, to jednostką centralną jest DVD w kokpicie i ono służy jako główny odtwarzacz. Pasażer obok kierowcy też więc ma możliwość oglądania filmów (teoretycznie kierowca też, nie? ;) ) Zaleta jest też taka, że audio idzie przez głośniki samochodowe, a nie przez małe głośniczki w monitorach.

Wygląda to tak:
PRZED całą operacją:

FG55VVE_4.jpg


PO przemianach:

DSCF7004.JPG
DSCF7010.JPG
DSCF7013.JPG
DSCF7015.JPG
DSCF7017.JPG
DSCF7020.JPG


Wszystkie zdjęcia w albumie Picasa: https://picasaweb.google.com/114369734232078204568/MazdaDashboard
Moja Mazda

Obrazek 9,3 L/100km; 30 mpg;

Obrazek7,8 – 8,2 L/100km; 34 – 36 mpg;
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 15:20
Posty: 102 (4/0)
Skąd: Winchester - Zamość
Auto: Mazda 5 CR 2007 MZR 2.0

Postprzez Krzemol » 1 wrz 2011, 12:19

Dobra robota, choć obudowę gałki również pomalowałbym na czarno. <spoko> Jak dla mnie sama oklejona troszkę nie pasuje, ale niech się też inni wypowiedzą :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1561 (258/83)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75TBi 235KM '11r

Postprzez czapello » 9 wrz 2011, 17:27

a ja powiem tylko, ze miałeś wcześniej bardzo ładne jasne wnętrze.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 sie 2011, 12:32
Posty: 9 (0/1)
Skąd: Berlin
Auto: Mazda 5 1.8 CR19
10/2005

Postprzez paolomario » 9 wrz 2011, 21:45

Tylko na zdjęciu tak wygląda, niby taki ładny kremowy kolor, a w rzeczywistości masakra. Taki niestety standard w dosyć ubogiej wersji wyposażeniowej TS oferowanej w UK.
Tandeta jednym słowem. Do tego dopiero po demontażu jakoś udało się doczyścić.
Z takim wnętrzem jakoś lepiej się czuję:
Załączniki
DSCF7027.JPG
Ostatnio edytowano 26 sty 2015, 22:00 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zdjęcie
Moja Mazda

Obrazek 9,3 L/100km; 30 mpg;

Obrazek7,8 – 8,2 L/100km; 34 – 36 mpg;
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 15:20
Posty: 102 (4/0)
Skąd: Winchester - Zamość
Auto: Mazda 5 CR 2007 MZR 2.0

Postprzez wiesiek3d » 15 wrz 2011, 10:19

Jak dla mnie porażka to ciemne wnętrze, ale każdy robi tak jak lubi no i o gustach się nie dyskutuje.
Pozdrawiam Wiesiek.
VW JETTA
HONDA SEVEN FIFTY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 09:43
Posty: 99 (0/1)
Skąd: Rybnik woj.śląskie
Auto: VW JETTA

Postprzez lukasz_g » 30 maja 2017, 10:23

@paolomario Czym i jak to było malowane/lakierowane? Przymierzam się do odświeżenia plastików w swojej M5.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lis 2016, 10:03
Posty: 6
Auto: Mazda 5, 1,8 benzyna + LPG (Stag300), 2008r.

Postprzez skawin » 31 maja 2017, 12:12

z tego co kojarzę to naklejał folię 3d
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 13:16
Posty: 96 (0/1)
Skąd: G.Śląśk (SW)
Auto: Mazda 5, 1.8 benz

Postprzez lukasz_g » 5 cze 2017, 11:30

Foli 3d jest na osłonie lewarka skrzyni, reszta pisze, że malował: "Kokpit w mojej Madzi przeszedł lekką metamorfozę. Szare plastiki pomalowałem na czarno. Panel od radia również. "
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lis 2016, 10:03
Posty: 6
Auto: Mazda 5, 1,8 benzyna + LPG (Stag300), 2008r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy