Jak wymontować radio? Demontaż całej deski rozdzielczej.
Strona 1 z 1
Witam.
Czy może mi ktoś podpowiedzieć jak wymontować radio ? Nigdy tego nie robiłem a nie chciałbym czegoś spieprzyć w stylu wyłamania jakichś zatrzasek lub temu podobnych dingsów,które to radio trzymają.
Czy może mi ktoś podpowiedzieć jak wymontować radio ? Nigdy tego nie robiłem a nie chciałbym czegoś spieprzyć w stylu wyłamania jakichś zatrzasek lub temu podobnych dingsów,które to radio trzymają.
jekr napisał(a):Nie przypuszczałem ,że to aż tyle roboty
wlasnie wczoraj wyjmowalem cala jednostke radia...
czas do wyjecia radia 15minut... ze spokojem...
a montaz 7minutek
Edit:
sprawdzilem w mojej M5 2008 f/l
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Ponieważ chcę wymienić fabryczne radyjko w mojej M5 2005 oraz przy okazji odświeżyć co poniektóre części kokpitu zabrałem się dzisiaj za demontaż.
Przed operacją wnętrze mojej Mazdy wyglądało tak:
Szare plastiki u dołu kokpitu zamierzam przemalować na czarno, a "klapkę" skrzyni biegów i panel radia (nowy z otworem na nowe niefabryczne radio) obkleję "carbonem"
Srebrną klapkę (?) wyciągnąłem już wcześniej. Trzyma się ona na 4 zatrzaskach i wystarczy tylko pociągnąć do góry i łatwo odchodzi. Oczywiście gałkę trzeba potem odkręcić aby całość zdemontować.
Rzeczone zatrzaski od spodu klapki wyglądają jak na zdjęciu. Mieszek od spodu łatwo odkręcić:
Zaczynamy od najmniejszych części plastikowych elementów, czyli schowanych głęboko "w nogach" pasażera i kierowcy:
Trzymają się one na zatrzaskach, wystarczy mocniej pociągnąć:
Tylna część tego elementu jest tylko wsunięta w specjalny uchwyt, więc tutaj robota prosta:
Odkręcamy śrubkę mocującą przedni element obudowy:
Następnie śrubkę umieszczoną przy drążku skrzyni biegów. Jest jedna:
I kolejna śrubka z drugiej strony:
Następnie ciągniemy do siebie obudowę tak, aby wyskoczyła z zatrzasków:
Zatrasków jest więcej niż tylko te cztery na górze. Poniżej są one umiejscowione w tych miejscach:
Demontaż obudowy schowka. Zdejmujemy najpierw z haczyków – wystarczy trochę poruszać nimi i dosyć łatwo zeskakują:
Kolejny "wspornik" też nie jest trudny w demontażu:
U dołu panelu od radia odkręcamy dwie śrubki:
Potem trzeba użyć troszeczkę siły aby poruszyć panel (w sumie jedyne dojście u dołu) i zmusić go aby zeskoczył z zatrzasków. Są po jednym po obu stronach, mniej więcej po środku panelu, i trzy na górze:
Z tyłu tradycyjnie kostka z kabelkami i kabelek antenowy – tego akurat to trzeba było z dużą siłą pociągnąć aby wyskoczył:
No i pusta wnęka:
Zdjęcie elementu pod kierownicą zacząłem od pociągnięcia w tym miejscu – od strony panelu z radiem, są tutaj zatrzaski:
Kolejne poniżej:
Dźwigienka od otwierania maski wciśnieta jest i zatrzaśnieta w tym elemencie, wystarczy podważyć lekko od góry i ładnie wyskakuje:
Odkręcamy śrubkę schowaną za dźwigienką:
Z przeciwnej strony też wyciagamy obudowę z zatrzasków:
Odczepiamy wszystkie kabelki:
Pod kierownicą prezentuje się to wszystko mniej więcej tak. Można zorientować się gdzie spodziewać się zatrzasków:
Tak nieco ogólniej, wybebeszone :
Tyle z demontażu. Teraz czeka mnie czyszczenie, malowanie, obklejanie, montowanie itepe itede
Efekt końcowy oczywiście udokumentuję
Przed operacją wnętrze mojej Mazdy wyglądało tak:
Szare plastiki u dołu kokpitu zamierzam przemalować na czarno, a "klapkę" skrzyni biegów i panel radia (nowy z otworem na nowe niefabryczne radio) obkleję "carbonem"
Srebrną klapkę (?) wyciągnąłem już wcześniej. Trzyma się ona na 4 zatrzaskach i wystarczy tylko pociągnąć do góry i łatwo odchodzi. Oczywiście gałkę trzeba potem odkręcić aby całość zdemontować.
Rzeczone zatrzaski od spodu klapki wyglądają jak na zdjęciu. Mieszek od spodu łatwo odkręcić:
Zaczynamy od najmniejszych części plastikowych elementów, czyli schowanych głęboko "w nogach" pasażera i kierowcy:
Trzymają się one na zatrzaskach, wystarczy mocniej pociągnąć:
Tylna część tego elementu jest tylko wsunięta w specjalny uchwyt, więc tutaj robota prosta:
Odkręcamy śrubkę mocującą przedni element obudowy:
Następnie śrubkę umieszczoną przy drążku skrzyni biegów. Jest jedna:
I kolejna śrubka z drugiej strony:
Następnie ciągniemy do siebie obudowę tak, aby wyskoczyła z zatrzasków:
Zatrasków jest więcej niż tylko te cztery na górze. Poniżej są one umiejscowione w tych miejscach:
Demontaż obudowy schowka. Zdejmujemy najpierw z haczyków – wystarczy trochę poruszać nimi i dosyć łatwo zeskakują:
Kolejny "wspornik" też nie jest trudny w demontażu:
U dołu panelu od radia odkręcamy dwie śrubki:
Potem trzeba użyć troszeczkę siły aby poruszyć panel (w sumie jedyne dojście u dołu) i zmusić go aby zeskoczył z zatrzasków. Są po jednym po obu stronach, mniej więcej po środku panelu, i trzy na górze:
Z tyłu tradycyjnie kostka z kabelkami i kabelek antenowy – tego akurat to trzeba było z dużą siłą pociągnąć aby wyskoczył:
No i pusta wnęka:
Zdjęcie elementu pod kierownicą zacząłem od pociągnięcia w tym miejscu – od strony panelu z radiem, są tutaj zatrzaski:
Kolejne poniżej:
Dźwigienka od otwierania maski wciśnieta jest i zatrzaśnieta w tym elemencie, wystarczy podważyć lekko od góry i ładnie wyskakuje:
Odkręcamy śrubkę schowaną za dźwigienką:
Z przeciwnej strony też wyciagamy obudowę z zatrzasków:
Odczepiamy wszystkie kabelki:
Pod kierownicą prezentuje się to wszystko mniej więcej tak. Można zorientować się gdzie spodziewać się zatrzasków:
Tak nieco ogólniej, wybebeszone :
Tyle z demontażu. Teraz czeka mnie czyszczenie, malowanie, obklejanie, montowanie itepe itede
Efekt końcowy oczywiście udokumentuję
Ostatnio edytowano 26 sty 2015, 22:28 przez Yard, łącznie edytowano 2 razy
Powód: zdjęcia
Powód: zdjęcia
Mam pytanie: po obu stronach kolumny kierowniczej znajdują się przyciski (a raczej ich zaślepki w moim przypadku). Po demontażu panelu odkryłem dwie białe wtyczki – na zdjęciach je widać. Jedna, z prawej ma obok siebie taką czarną wtyczkę i ona akurat jest od pokrętła ustawiania wysokości świateł, a te dwie (po lewej i prawej stronie kierownicy) są wetknięte w zaślepki przycisków.
Tak się zastanawiam, czemu one służą lub mogłyby służyć gdybym chciał coś pod nie podpiąć?
W instrukcji nie znalazłem szerszego opisu przycisków po obu stronach kolumny kierowniczej.
Tak się zastanawiam, czemu one służą lub mogłyby służyć gdybym chciał coś pod nie podpiąć?
W instrukcji nie znalazłem szerszego opisu przycisków po obu stronach kolumny kierowniczej.
paolomario napisał(a):Tak się zastanawiam, czemu one służą lub mogłyby służyć gdybym chciał coś pod nie podpiąć?
W instrukcji nie znalazłem szerszego opisu przycisków po obu stronach kolumny kierowniczej.
a prosze bardzo
– wlaczniki 1 do 4 sa zaslepkami...
– nr 8 – DSC OFF
– nr 9 i 10 – podgrzewanie foteli
– nr 11 – ustawienie swiatel
– nr 12 – wylacznik airbag
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Zastanawia mnie w sumie skąd ta obecność wtyczek z podpiętymi kablami w tych zaślepkach?
Ale rozumiem, że zamontowanie włączników nie uruchomi żadnych funkcji
Ale rozumiem, że zamontowanie włączników nie uruchomi żadnych funkcji
paolomario napisał(a):nr 12 – wylacznik airbag
Jak wstawie tam przycisk to bede mógł wyłączyć poduche pasażera??? Tego mi brakuje teraz w aucie najbardziej, bo woże malucha i czasem przydałoby się by był na przednim siedzeniu...
uciu napisał(a):Jak wstawie tam przycisk to bede mógł wyłączyć poduche pasażera???
tak, sa do kupienia w ASO... w UK za 79GBP
trzeba by sprawdzic czy taki z M6 po f/l by nie pasowal... tam byly w standardzie
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Kokpit w mojej Madzi przeszedł lekką metamorfozę. Szare plastiki pomalowałem na czarno. Panel od radia również. Obkleiłem go w sumie wcześniej karbonem, ale efekt nie był zadawalający – raz, że nie udało mi się idealnie dopasdować folii do wszystkich zagięć nowego panelu, a dwa, że chyba pod wpływem wysokiej temperatury w aucie (samochód stał "na słońcu") folia w niektórych miejscach się odkształciła.
Postanowiłem dać sobie spokój i po prostu pomalować panel na czarno. Docelowo zamierzam kupić jakiś kombajn 2 DIN do wnęki, więc kieszeń i obecne radyjko zostanie nim zastąpione, ale póki co dosyć dobrze działa i na najbliższy długi wyjazd urlopowy wystarczy
"obudowę" gałki skrzyni biegów też obkleiłem "karbonem". Efekt znacznie lepszy, ale w sumie nie wiem, czy tak zostawić, czy również pomalować na czarno. Z chęcią posłucham Waszych opinii.
Teraz "malują się" plastiki wyjęte z pomiędzy foteli. Drążek hamulca ręcznego pewnie doczeka się jakiejś "skórzanej" oprawy i pewnie rozejrzę się za jakąs rączką.
Co do DVD i monitorów w zagłówkach, to jednostką centralną jest DVD w kokpicie i ono służy jako główny odtwarzacz. Pasażer obok kierowcy też więc ma możliwość oglądania filmów (teoretycznie kierowca też, nie? ) Zaleta jest też taka, że audio idzie przez głośniki samochodowe, a nie przez małe głośniczki w monitorach.
Wygląda to tak:
PRZED całą operacją:
PO przemianach:
Wszystkie zdjęcia w albumie Picasa: https://picasaweb.google.com/114369734232078204568/MazdaDashboard
Postanowiłem dać sobie spokój i po prostu pomalować panel na czarno. Docelowo zamierzam kupić jakiś kombajn 2 DIN do wnęki, więc kieszeń i obecne radyjko zostanie nim zastąpione, ale póki co dosyć dobrze działa i na najbliższy długi wyjazd urlopowy wystarczy
"obudowę" gałki skrzyni biegów też obkleiłem "karbonem". Efekt znacznie lepszy, ale w sumie nie wiem, czy tak zostawić, czy również pomalować na czarno. Z chęcią posłucham Waszych opinii.
Teraz "malują się" plastiki wyjęte z pomiędzy foteli. Drążek hamulca ręcznego pewnie doczeka się jakiejś "skórzanej" oprawy i pewnie rozejrzę się za jakąs rączką.
Co do DVD i monitorów w zagłówkach, to jednostką centralną jest DVD w kokpicie i ono służy jako główny odtwarzacz. Pasażer obok kierowcy też więc ma możliwość oglądania filmów (teoretycznie kierowca też, nie? ) Zaleta jest też taka, że audio idzie przez głośniki samochodowe, a nie przez małe głośniczki w monitorach.
Wygląda to tak:
PRZED całą operacją:
PO przemianach:
Wszystkie zdjęcia w albumie Picasa: https://picasaweb.google.com/114369734232078204568/MazdaDashboard
Tylko na zdjęciu tak wygląda, niby taki ładny kremowy kolor, a w rzeczywistości masakra. Taki niestety standard w dosyć ubogiej wersji wyposażeniowej TS oferowanej w UK.
Tandeta jednym słowem. Do tego dopiero po demontażu jakoś udało się doczyścić.
Z takim wnętrzem jakoś lepiej się czuję:
Tandeta jednym słowem. Do tego dopiero po demontażu jakoś udało się doczyścić.
Z takim wnętrzem jakoś lepiej się czuję:
Ostatnio edytowano 26 sty 2015, 22:00 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zdjęcie
Powód: zdjęcie
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości