Światła LED do jazdy dziennej

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez przemek rabiasz » 2 wrz 2010, 18:54

witam
mam pytanie czy nasze mazdy 5 (2008 rok wersja top) pracują na pełnej sieć CAN?? Czy obsługuje ona tylko np. ABS a reszta auta ma "normalną" elektryke. Noszę się z zamiarem zamontowania dodatkowych świateł led do jazdy dziennej, a słyszałem, że gdy samochód ma pełną sieć CAN to lepiej w niej nie dłubać i niczego nie "dokładać".
pozdrawiam
Przemo
przemek rabiasz
 

Postprzez M5 » 9 lis 2010, 22:43

Można zamontować do auta światła LED do jazdy dziennej. Warunek jest tylko taki by te światła były homologowane.
Co do magistrali CAN to lepiej ją zostawić w spokoju i nie podłączać niefabrycznych elementów systemów elektryki do samej magistrali CAN. Bezpieczniej jest podłączać dodatkową elektronikę niezależną od CAN. Trzeba jednak zwrócić uwagę by te dołączone systemy nie powodowały zakłóceń w magistrali CAN i były od tej linii parametrycznej całkowicie odseparowane.

W aucie wyposażonym w CAN trzeba posiadać kompletną wiedzę na temat budowy układu elektrycznego danego auta by bezpiecznie ingerować w jego strukturę. Wykluczone jest w takim aucie obieranie kabli w celu sprawdzenia co w nich jest.

Pozdrawiam
M5 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez uciu » 18 lut 2011, 21:50

Bawił się ktoś w zakładanie świateł dziennych?
coś w tym stylu:
Obrazek
Obrazek

Jako, że mam wersje przed liftem pod uwage biorę opcje 1...
Obrazek

Już wymierzylem że w "zaluzje" kolo halogenu powinno wejść świecidelko PHILIPSA z 4 diodami.
Obrazek

Tyle, ze boje się by nie zrobić wieś tuningu:–/
Tak to troche IMHO buractwem zaluteje ale z drugiej strony po co cały dzień świecić wszystkimi... i wszystkie nowe autka juz dzinne mają (choć niekoniecznie ledy).

Co myślicie?
Ostatnio edytowano 24 lut 2012, 19:45 przez uciu, łącznie edytowano 3 razy
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez jarku007 » 19 lut 2011, 13:10

Jeśli można wiedzieć to jaka jest cena tego zestawu Philipsa ?
    Pozdrawiam
    Mazda5 Mzr-cd top 07'
    Honda Civic sport vtech 05'
    Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 13:42
Posty: 251
Skąd: tyle dymu
Auto: Mazda /Honda /Mercedes

Postprzez uciu » 19 lut 2011, 15:31

jarku007 napisał(a):Jeśli można wiedzieć to jaka jest cena tego zestawu Philipsa ?


allegro: około 250zł


22 lut 2011 22:31 Edit:

"z braku laku" i chwili wolnego ze szwagrem zamontowaliśmy te światełka.
Na razie tylko są przykręcone i pociągnięta instalka.
Jutro trzeba podpiąć po aku i odnaleźć + z postojówki.
Może ktoś wie który to – jeden kabelek jest szary, drugi ma różowy pasek...

----
23/02/2011 19.33
+ jest szary:–)
ale nie podlaczyłem tego do kupy bo za zimno:–)


25 lut 2011 17:54 Edit:

jako że światełka były poniekąd prezentem, zalozylem je w końcu

wygląda to tak...
nawet nie tak żle:–) choć nadal kojarzy mie się to z łysolem z golfa czy beemki :D

światło wchodzi idealnie w środkową "żaluzje" a montaż jest banalnie prosty

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano 28 lut 2012, 08:42 przez uciu, łącznie edytowano 1 raz
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez atommy78 » 25 lut 2011, 19:40

ładnie. gratulacje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 20:33
Posty: 219
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez ndaro1 » 28 lut 2011, 22:06

Witam
Daj znać jak to podłączyłeś z instalacją (bo ja chciałem to podłączyć tak aby po odpaleniu silnika włączając automat w dzień zapalały się się światła dzienne a w razie potrzeby mijania – zapominasz wtedy o włączaniu świateł).
A tak na marginesie to nawet nieźle wyszło.

pozdr. ndaro1
Początkujący
 
Od: 28 lut 2011, 21:55
Posty: 5

Postprzez uciu » 28 lut 2011, 22:17

montaż jest banalny – są 3 kabelki:
+do akumulatora
-do akumulatora
+do postojówek (trzeba rozizolować kawałek kabla szarego, była tam taka zaciskowa złączka ale badziw straszny wiec wolałem polutować:–)

Mam teraz cały czas tryb AUTO:
– w dzień działają same dzienne
– jak ciemo włączają się postojówki + mijania (ledy wtedy gasną)
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez Lord » 28 lut 2011, 22:27

Jest jakiś czujnik natężenia światła, że same przelączają się jak robi się na dworze ciemno? jeśli tak, to gdzie go zamontowałeś?
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 01:30
Posty: 87
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0

Postprzez uciu » 28 lut 2011, 22:58

Lord napisał(a):Jest jakiś czujnik natężenia światła, że same przelączają się jak robi się na dworze ciemno? jeśli tak, to gdzie go zamontowałeś?


mam takie coś fabrycznie zamontowane w aucie, że w trybie auto światła się same zapalają gdy jest ciemno
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez remikm » 14 mar 2011, 12:08

ndaro1 – trzeba podłączyć przewód sterujący do zasilania HID (nie pamiętam koloru, ale mogę Ci sprawdzić jeśli chcesz, choć ro łatwo sprawdzić choćby żarówką, albo za pomocą sterownika w tym zestawie Philips) a nie do zasilania postojówki jak mówi instrukcja. Wtedy DRL świeci się w dzień, a jak zapalają się światła mijania to DRL gaśnie. Przy takim podłączeniu ustawiamy włącznik świateł na AUTO i zapominamy o światłach!
remikm
 

Postprzez uciu » 14 mar 2011, 22:46

remikm napisał(a):ndaro1 – trzeba podłączyć przewód sterujący do zasilania HID (nie pamiętam koloru, ale mogę Ci sprawdzić jeśli chcesz, choć ro łatwo sprawdzić choćby żarówką, albo za pomocą sterownika w tym zestawie Philips) a nie do zasilania postojówki jak mówi instrukcja. Wtedy DRL świeci się w dzień, a jak zapalają się światła mijania to DRL gaśnie. Przy takim podłączeniu ustawiamy włącznik świateł na AUTO i zapominamy o światłach!


ja ma podłączone do plusa z postojówi i działa jak piszesz:
DRL świeci się w dzień, a jak zapalają się światła mijania to DRL gaśnie. Przy takim podłączeniu ustawiamy włącznik świateł na AUTO i zapominamy o światłach!
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez MARJO » 27 mar 2011, 19:31

uciu napisał(a):montaż jest banalny – są 3 kabelki:
+do akumulatora
-do akumulatora
+do postojówek (trzeba rozizolować kawałek kabla szarego, była tam taka zaciskowa złączka ale badziw straszny wiec wolałem polutować:–)

Mam teraz cały czas tryb AUTO:
– w dzień działają same dzienne
– jak ciemo włączają się postojówki + mijania (ledy wtedy gasną)


witam
Zastanawiam sie "uciu" czy przt takim podłączeniu
+ do akumulatora
– do akumulatora
trzeci przewód do plusa postojówek

to czy te ledy nie świecą sie cały czas, skoro sa cały czas podłaczone pod akumulator?? czy tylko po odpalenia auta??
Również mam "5" z czujnikiem świateł i takie podłączenie – światła ustawiam w trybie auto, odpalam samochód i automatycznie zapalają się ledy, a gdy zrobi sie ciemno, ledy automatycznie gasną i zapalają sie ksenony, podswietlenie deski, światła tylne -- tak byłoby idealnie! faktycznie zapominasz o swiatłach ;)

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 20 cze 2010, 19:14
Posty: 13
Auto: mazda 5 2011r. 2.0 benzyna DISI/150 KM I-STOP
exclusiv plus

Postprzez uciu » 27 mar 2011, 21:01

MARJO napisał(a):Zastanawiam sie "uciu" czy przt takim podłączeniu
+ do akumulatora
– do akumulatora
trzeci przewód do plusa postojówek

to czy te ledy nie świecą sie cały czas, skoro sa cały czas podłaczone pod akumulator?? czy tylko po odpalenia auta??


widocznie w sterowniku do świateł philipsa jest to "coś" co zapala ledy automatycznie po odaleniu auta (gdy jest jasno oczywiście), Gdy czujnik świateł stwierdza że jest ciemno i zapala ksenony ledy gasną automatycznie (widocznie sterownik "wyczuwa" prad na plusie postojówki). A wiec tak jak u Ciebie.
Jak zapale postojowe recznie to ledy też gasną.
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez remikm » 7 kwi 2011, 10:47

LEDy nie świecą się non-stop, mimo że są podłączone na stałe do akumulatora. Ten sterownik posiada dwie funkcje – po pierwsze sprawdza, czy jest napięcie na przewodzie sterującym (tym podłaczanym do 'plusa' postojówek. Jeśli jest to gasi LEDy. Po drugie sterownik mierzy napięcie na klemach akumulatora. Jeśi jest niższe, to znaczy że silnik jest zgaszony. Po zapaleniu silnika napięcie wzrasta w okolice 14,2 wolta i stąd czujnik wie, że należy zapalić LEDy (oczywiście pod warunkiem, że nie ma napięcia na przewodzie sterującym). Proste, nieprawdaż? ;–)
Na ewentualne pytanie czy instalacja powoduje zwiekrzenie poboru prądu z akumulatora, w czasie gdy samochód jest zgaszony odpowiedź brzmi – TAK. Jednak jest to wartość znikoma i wydaje mi się, że system do bezprzewodowego otwierania drzwi bierze znacznie więcej. Tak więc nie ma się co obawiać, że przy dłuższym postoju akumulator się rozładuje.
remikm
 

Postprzez sliw » 9 cze 2011, 17:34

też się zastanawiałem ale wstępnie stwierdziłem że przy soczewkach nie warto. H7 to 18 zł średnio przy tym co jeżdżę para starcza na roczek. 36 zł śmieszna kwota nie będę tyle lat jeździł tym autem by się wróciło :)
M5 MZR-CD 143KM 2008r Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2010, 14:00
Posty: 12
Skąd: dolnośląskie
Auto: Mazda 5 MZR-CD 143 KM

Postprzez iwi » 15 lip 2011, 23:37

Światła dzienne – czy się zwrócą czy nie to już zależy, ale niewygodnie jest wymieniać żarówki oraz na H7 jest większe spalanie – nie mówiąc już o mandatach.
Ja niestety w swojej M5 nie mogłem włączyć świateł mijania w komputerze bo w serwisie mi powiedzieli, że się nie da. Byłem jeszcze u jakiegoś gościa w Płaszowie i też się poddał.
Zostało tylko instalować światła dzienne.
Ponieważ nie mam halogenów dlatego postanowiłem zamontować okrągłe w miejscach po halogenach.
Instalacja przebiegła szybko, ale gorzej mam z znalezieniem + po alternatorze (tzn po zapaleniu silnika).
Ma ktoś pomysł gdzie na tablicy bezpieczników znajdę takie coś?
Po stacyjce – nie ma problemu (na razie tak mam podpięte), ale wolałbym żeby światła się zapalały po zapaleniu silnika.
A tak wyglądają moję światełka
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez linisko » 18 lip 2011, 18:15

Pytanko do ici, gdzie i za ile? kupiłeś światełka, oraz jak je włączasz (poprzez uruchomienie silnika). Pozdr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 11:11
Posty: 42
Auto: MAZDA 5 2.3 manual

Postprzez paolomario » 20 lip 2011, 21:57

linisko napisał(a):Pytanko do iwi, gdzie i za ile? kupiłeś światełka, oraz jak je włączasz (poprzez uruchomienie silnika). Pozdr.


Podłączę się pod pytanie, bo też nie mam przeciwmgielnych i w takim wypadku to chyba najlepsze miejsce na montaż świateł "dziennych". No i fajnie to wygląda :)
Moja Mazda

Obrazek 9,3 L/100km; 30 mpg;

Obrazek7,8 – 8,2 L/100km; 34 – 36 mpg;
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 15:20
Posty: 102 (4/0)
Skąd: Winchester - Zamość
Auto: Mazda 5 CR 2007 MZR 2.0

Postprzez iwi » 21 lip 2011, 15:01

linisko napisał(a):gdzie i za ile?

za 152zl – w sklepie na ul. Na Dołach w Krakowie – numeru nie pamiętam, ale na aukcyjnym portalu ta firma jest.
Widziałem też te same na giełdzie na Rybitwach za 150zl oraz na aukcjach od 120zl, ale z przesyłką i tak wyszłoby pod 140 – tak wiec wolałem zapłacić 10zł więcej i odebrać osobiście.
Firm produkujących jest dużo. Są to dowolne lampki fi 90mm – zwężają się ku tyłowi, grubość około 3-4cm
linisko napisał(a): jak je włączasz (poprzez uruchomienie silnika). Pozdr.

na razie jest wpięte na krótko po przekręceniu stacyjki na drugie położenie.
Ale czekam może ktoś podpowie gdzie znajdę po alternatorze.

Podłączenie światełek jest proste.
Minus do Masy
zółty kabelek – dolutowałem się do kabelka od postojówek
biały kabelek – do bezpieczników kolo akumulatora (pod bezpiecznik na wcisk)
Ostatnio edytowano 22 lip 2011, 09:34 przez iwi, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy

cron