CB radio w M5 – czy ktoś ma zamontowane ?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez iwi » 1 sie 2013, 16:15

Jeszcze takie pytanie panowie – a po co Sirio TRIFLEX – czy nie lepiej SIRIO TWINCAR?
Wygląda że jest mocniejsza 30cm CB/ 38cm FM, a GSM'a się nie wykorzystuje – no chyba, że macie przystawkę BT
Ale mam takie pytanie – oryginalna antena jest podłączona na jakąś złączkę – czy złączka od Triflexa/ Twincara podejdzie pod oryginalną złączkę samochodu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez brencik » 7 sie 2013, 21:09

karol.b78 napisał(a):gość który mi stroił antenkę był pod dużym wrażeniem SWR poniżej 1.

No to faktycznie koles popłynąl skoro udało mu się ustawić SWR poniżej 1.
Oczywiście to niemozliwe wiec pewnie wszsytko poprostu źle robil wiec miernik pokazal ponizej 1.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wsp%C3%B3% ... j%C4%85cej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez Bejn » 8 sie 2013, 09:52

nie da sie
Bejn
 

Postprzez iwi » 2 wrz 2013, 14:26

No to muszę się pochwalić, że już mam TWINa (CB+Radio)
Antenka kosztowała 96złz przesyłką więc w rozsądnych pieniądzach.

Jakość odbioru radia – wydaje mi się że jest lepiej bo w niektórych miejscach kiedyś mi przerywało a teraz jest OK.
Jakość odbioru CB – trochę słabsza od mojej poprzedniej anteny, ale to nie problem. Problemem jest to że poprzednie anteny były bezmasowe i nie "zbierały" zakłóceń z samochodu. Ta niestety jest przykręcana do gołej blachy i zbiera – jak dodaje gazu, właczam kierunkowskaz to wszystko jest słyszalne w głośniku.
CB jest podpięte przez filtr i na magnetycznej antenie to pomagało.
Ale tak czy inaczej lepsze to niż wyciąganie anteny z bagażnika na dach. Wolę mieć wszystko na stałe podłączone. Nie raz zdarzało się, ze bagaznik mam zapełniony a nagle potrzebuje się czegoś dowiedzieć a bez anteny na dachu CB ani rusz.
Załączniki
antena twin.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez stonoga » 16 lis 2013, 19:50

Jak macie podpięte zasilanie do CB? Ja mam pod gniazdo zapalniczki, (radio UNIDEN 520) zakłócenia słyszalne. Podpiąłem bezpośrednio do akumulatora i dużo lepiej. Jak przeprowadzić kabel do środka bez wiercenia czy rozcinania?
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 170 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez iwi » 21 lis 2013, 14:08

Ja też mam do zapalniczki z tym, że zapasowej (dorobiłem sobie) i po filtrze.
Było dobrze aż do czasu zamontowania anteny dachowej, która ma masę z samochodu.
Teraz przy włączonych wycieraczkach słyszę bzi bzi w głośniku. Moze rzeczywiście podłączę bezpośrednio do akumulatora
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez paw19 » 21 lis 2013, 14:38

Ja zasilanie wziąłem z rozdzielnicy po prawej stronie tej schowanej przy drzwiach pasażera. Jak jest kluczyk w stacyjce to działa CB. Wysiadam z auta to się wyłącza.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2013, 14:46
Posty: 35
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna 2005 LPG

Postprzez stonoga » 30 lis 2013, 14:09

Pociągnąłem kabel zasilający cb bezinwazyjnie. Zrobiłem tylko mały otworek żeby przeciągnąć kabel w zaślepce na przednim słupku od strony kierowcy. Kabel pociągnąłem pod błotnikiem wyszedł w okolicy górnego zawiasu drzwi. Potem przez zaślepkę w słupku przeciągnąłem przez otwór w okolicy kostki wiązki przewodów przy nogach kierowcy. Pod wygłuszeniem podłogi do tunelu środkowego. Po wyjęciu elementu na kubki jest dużo miejsca i można radio wpiąć w przeciągnięty przewód. Przewód nawinąłem jeszcze na rdzeń ferrytowy uzyskany z przewodu od starego monitora. Radio UNIDEN 520XL działa znacznie lepiej. Nie słychać wtrysków ani wycieraczek.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 170 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez M5 » 8 gru 2013, 02:09

Co to za rdzeń ferrytowy i jak nawinąłes kabel na niego?

Pozdrawiam
M5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez uciu » 8 gru 2013, 21:22

Dziwie się, że Wam słychać jakieś zakłócenia – mam radio podpięte pod standardową zapalniczkę i nie mam żadnych zakłóceń – ani z wtrysków, ani wycieraczek czy lusterek. Po przełożeniu radia do jariski zakłócenia mam duże, szczególnie z lusterek.
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez stonoga » 8 gru 2013, 21:40

A, bo kolega ma benzynę. Zakłócenia sieja diesle. Pod tym linkiem info na temat rdzeni ferrytowych http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2475703.html. Ja wykorzystałem z kabla zasilającego monitor kineskopowy. Trzeba rozciąć to zgrubienie co jest na kablu tuż przed wejściem w obudowę monitora
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 170 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez iwi » 9 gru 2013, 11:46

Rzeczywiście w Dieslu nie jest najlepiej pod względem szumów.
Dałem taki filtr
filtrprzeciwzakloceniowy.jpg

i z anteną magnetyczną, która nie miała styczności z masą było OK.
Niestety po zmianie na antenę TWIN, która masę ma z dachu auta zakłócenia wróciły. Na razie z tym nie walczę, ale chętnie posłucham jakiś rad, żeby na wiosnę ruszyć w tym temacie.
Te rdzenie są dostępne osobno w TME.eu tak na marginesie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez gorylla » 13 sty 2014, 10:52

Tak czytam, czytam i jestem zdziwiony wypowiedziami, że macie duże sianie w dieslach.
Mam Unidena 520XL (po lekkim tuningu radia i gruszki- podbite modulacje itp.) z Wilsonem LW 1m i nie mam problemów z zakłóceniami. Faktem jest Uniden ma sprawnie działający układ oszumiający, bez jego włączenia sprawa z szumami nie jest już wesoła. Antenka normalnie na dachu z tyłu, profesjonalnie zestrojona. Nie słyszę żadnych zakłóceń od wycieraczek, ogrzewania szyb i lusterek i innych dziwnych dźwięków. Jedynie czasem dają po garach propagacje (zaciąga od ruskich albo jakichś makaronów), ale to zjawisko normalne i czasami się zdarza. Radio wpięte normalnie w gniazdo zapalniczki. WTF?

Squelch i RF ustawione na mniej więcej połowie, a bezproblemowy, całkiem czysty zasięg przetestowany w terenie to około 7-8km, co mi zupełnie wystarcza. Przy zmaksowaniu Gaina nawet do 15 km i czasami więcej (bez sq)– ale wiadomo- w takich ustawieniach nie idzie jechać.

Jedyny poważniejszy problem jest wtedy, gdy podepnę nawigację z ładowarką. Wtedy ładowarka nawigacji mocno sieje, pewnie dlatego, że mocno żre prąd z tego samego rozdzielacza. W takim przypadku pewnie podpięcie bezpośrednio pod aku miałoby sens. Ale że z nawi jeżdżę bardzo rzadko (a bateria w nawi dobra) to nie myślałem o żadnych przeróbkach.

Jako ciekawostkę powiem, że kiedyś miałem duże zakłócenia w trakcie wypalania DPF-u. Cholera wie, czym to wytłumaczyć. Problem ustąpił- uwaga- po aktualizacji softu wypalania filtra. Normalnie magia.

WIdzę, że często montujecie helikale- a może to one są problemem? Albo Wasze radia nie mają sprawych układów odszumiających? Dodam, że posiadanie Presidenta wcale nie oznacza braku problemów, bo President obecny, to nie ten sam co sprzed kilku (a nawet bardziej kilkunastu) lat. Kto widział np. Wilsona, Herberta itd to wie o czym mówię.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez marcintor » 12 kwi 2014, 20:52

Witam,

ja też jeżdżę z Unidenem 520xl, CB podpięte do gniazda zapalniczki, na początku z magnesówką Wilson Little Wil, obecnie Sirio Titanium na stałe w miejscu anteny od radia. Po zmianie anteny na stały montaż kolosalna różnica. Z magnesówką nie dało się jeździć (w poprzednim aucie sprawdzała się). Teraz jest ok, ale nadal zbiera drobne szumy, np. ze spryskiwaczy szyby. Planuję podpiąć CB bezpośrednio pod aku + jakiś filtr na przewód zasilający i będzie jeszcze lepiej (przynajmniej powinno być). Jedyny problem to zwykłe radio, które łatwo gubi stacje (antena od radia schowana pod podsufitką) – planuję kupić splitter do anteny CB i wtedy będzie ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2013, 22:57
Posty: 33 (0/4)
Skąd: Toruń - miasto (Ko)p(i)ernika
Auto: Mazda 5 MZR-CD 143KM, 2006r

Postprzez andrewpl » 5 cze 2014, 19:41

Witam.
Chciałbym zamontować cb radio z prawej strony fotela kierowcy ( mało rzucające się w oczy).Skąd i jak pociągnąć zasilanie do niego ? Myślałem o podpięcie się pod zapalniczkę(od wew.) jednak nie bardzo wiem jak wyciągnąć gniazdo zapalniczki ,żeby od spodu podlutować przewody do cb.
A może jakieś lepsze źródło , takie żeby zasilanie odcinało jak nie ma kluczyka -Mazda 5 ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2013, 12:35
Posty: 45
Auto: Mazda 5 2007 CR LF 2.0 SPORT LIFT benzynka

Postprzez Wojtek » 5 cze 2014, 20:15

andrewpl napisał(a):Myślałem o podpięcie się pod zapalniczkę(od wew.) jednak nie bardzo wiem jak wyciągnąć gniazdo zapalniczki ,żeby od spodu podlutować przewody do cb.

Poszukaj demontaż konsoli środkowej (deski rozdzielczej)... Tam masz wszystko jak na dłoni... po zdjęciu "kokpitu" czyli osłony od lewarka zmiany biegów... :P
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez andrewpl » 5 cze 2014, 23:26

A może jakieś inne źródło zasilania.......może jakiś lepszy pomysł ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2013, 12:35
Posty: 45
Auto: Mazda 5 2007 CR LF 2.0 SPORT LIFT benzynka

Postprzez paw19 » 6 cze 2014, 11:31

Ja podpiąłem w skrzynce bezpieczników przy prawych drzwiach. Radio zamontowałem tam gdzie ty piszesz. Kabelki puściłem pod plastikami. Zajęło mi to może z 20minut i nic nie rozbierałem.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2013, 14:46
Posty: 35
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna 2005 LPG

Postprzez andrewpl » 9 cze 2014, 21:11

A mógłbyś mi " łopatologicznie " wytłumaczyć jak konkretnie mam się podpiąć ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2013, 12:35
Posty: 45
Auto: Mazda 5 2007 CR LF 2.0 SPORT LIFT benzynka

Postprzez paw19 » 10 cze 2014, 10:01

Więc przy prawych drzwiach przednich znajdziesz klapkę w której są bezpieczniki. Odnajdujesz bezpiecznik na którym jest napięcie po przekręceniu kluczyka. Następnie do jego główki lutujesz przewód i prowadzisz go wewnątrz w lewą stronę pod kokpitem. Nie trzeba do tego nic rozbierać, wiercić... Kabelek 100% schowany i wychodzi dopiero spod plastiku przy lewym siedzeniu. Natomiast kabelek masowy podpiąłem w tej samej skrzynce do śruby wkręconej w blachę.

Zanim ja się podpiąłem to jeszcze jak wybrałem odpowiedni bezpiecznik do podpięcia się, wyjąłem bezpiecznik i sprawdziłem z której strony przychodzi na niego napięcie tak aby po podpięciu nie obciążać tego bezpiecznika dodatkowo radiem. Stąd też radio musi mieć bezwzględnie swój bezpiecznik.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2013, 14:46
Posty: 35
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna 2005 LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy