ile mazda daje gwarancji na blacharke?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez uciu » 19 sie 2011, 17:21

Od wewnętrznej strony drzwi przesuwnych wyskakują mi cała masa purchli..
Auto nie było nigdy uderzone i nic nie było malowane itp.
Czy jest szansa zrobienia tego w ramach gwarancji na blacharke?
Autko z roku 2005, kupione od niemca w tym roku.

Już nie mowie jak wygląda podwozie.... kazde łączenie/spaw korodują, zresztą nie tylko na spawach bo od spodu to mało jest miejsc bez korozji...

Tez tak macie?
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 16:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez Jurgen » 20 sie 2011, 05:39

Mam autko z tego samego roku. Miejscami od spodu na łączeniach korozja jest. Na drzwiach nie spotkałem nic. Jak i gdzie dowiedzieć się o tej gwarancji???
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2010, 21:09
Posty: 123 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5, 2,0 benzyna

Postprzez iwi » 21 sie 2011, 09:39

Hej. Mam autko z 2006r no i jak bylem na przeglądzie po zakupie to dowiedziałem się że ciągle jest na gwarancji blacha. Ile lat nie wiem, ale ważne żeby mieć co roku wbity przegląd blacharski. Jeśli chociaż jednej pieczątki braknie gwarancje tracisz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2011, 23:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez xenon90 » 25 sie 2011, 21:29

Blachy w M5 nie są złe o ile nie uderzy w nie kamyczek...później to już masakra.leci jak w polonezie...co do podwozia to facet na przeglądzie długo nie mógł wyjść z kanału bo tak się zapatrzył na tę rdzę i ze trzy razy pytał który to rok...powiem szczerze że wstyd i porażka żeby tak młode auto było tak słabo zabezpieczone...
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2009, 08:43
Posty: 111
Skąd: Lublin
Auto: mazda 5 2.0 benzyna

Postprzez M5 » 26 sie 2011, 10:46

Zajrzałem pod moją Magdę 2006, a tu jak piszecie elementy zawieszenia korodują...wygląda to nieładnie ma ktoś na to jakiś pomysł co z tym zrobić ?...bez rozbierania tego się nie da wyczyścić z rdzy...?

Przy okazji zabezpieczyłem pierwsze ogniska korozji na wewnętrznej części progów...dosłownie w ostatniej chwili...bo gdyby to zostawić na zimę to porażka. Zajęło mi to cały dzień czyszczenia mikro-szczotkami. Proxxon na giętkim kablu się tu sprawdził znakomicie. Potem antykorozyjny środek wiążacy resztki rdzy Epoxy Brunox kilka godzin na wyschnięcie umycie wszystkiego odtłuszczaczem i dwie warstwy Rust Stop uważając na kanaliki odpływowe.
Wygląda że problem pokonany z nadwoziem.

Sprawdzajcie u siebie progi od wewnetrznej, od spodu zaraz za chlapaczem przednim i wzdłuż dolnego ocieku.Trzeba dobrze wsadzić głowę, warto odkręcić dolna śrubę chlapacza i odgiąć go i sprawdzić jaka jest sytuacja za nim. Pomocna będzie latarka i lusterko na pierwszy rekonesans. Tam od spodu widocznie trafiają kamyki i resztę robi woda i sól. Co ciekawe nie ma tam grama konserwacji...a lakier jest tam cieniutki jak nie powiem co.

Zauważyłem że zbyt intensywnie korodują wieszaki tylnego układu wydechowego co zwiastuje odpadnięciem wydechu w 7 roku eksploatacji. Gdyby nic z autem nie robić i tak zgniło by po 7latach. Idę jeszcze sprawdzić drzwi odsuwane od spodu...

PS drzwi OK...uff

Pozdrawiam
M5 <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 20:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez Józef » 5 wrz 2011, 13:38

Nie wiedzieliście, że Mazdy gniją szybko?.
Ja też mam rudo pod spodem (2005) i trzeba będzie coś porobić.
Musi być jakiś powód, że firma z Hiroszimy daje takiej kiepskiej jakości metale, a auta i tak drogie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 15:33
Posty: 49
Auto: M5 2005

Postprzez iwi » 12 wrz 2011, 23:08

A ja muszę pochwalić. Wszyscy straszą, że Mazdy gniją w oczach. Parę dni temu zakładałem hak i jak zobaczyłem, że nie ma nigdzie ognisk korozji to się ucieszyłem.
Może inny problem – czy ktoś ma 5 od nowości, żeby móc powiedzieć że nie bita, a gnija?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2011, 23:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez uciu » 13 wrz 2011, 17:32

moja nie była bita na pewno, a na podwoziu ruda jest w wielu miejscach ale nawiecej przed tylnymi kołami, boje sie tez nadkoli bo chyba bedzie podobnie jak w 6tkach
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 16:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez xenon90 » 13 wrz 2011, 21:13

iwi napisał(a):A ja muszę pochwalić. Wszyscy straszą, że Mazdy gniją w oczach. Parę dni temu zakładałem hak i jak zobaczyłem, że nie ma nigdzie ognisk korozji to się ucieszyłem.
Może inny problem – czy ktoś ma 5 od nowości, żeby móc powiedzieć że nie bita, a gnija?


może w twoim aucie ktoś robił konserwację,ale jeśli nawet nie była robiona to przez te 3-4 lata nie powinno to tak wyglądać i tu nie chodzi o kwestię bita czy nie...chodzi o rdzę na wszystkich elementach podwozia.
ps.może twoja 5 była robiona dla prezesa Mazdy ale się rozmyślił...hehehe
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2009, 08:43
Posty: 111
Skąd: Lublin
Auto: mazda 5 2.0 benzyna

Postprzez uciu » 25 lut 2012, 17:37

By nie zakładać nowego tematu podpinam tutaj:

Na masce, od spodu, wokół okrągłych otworów , także pod gumami/odbojami z przodu maski, wokół otworu na mocowanie pręta podtrzymującego maske oraz w okolicach "ucha" z zamka pojawie się ruda. Miejscami juz wyszła lub robią się drobne purchle wokół otworów.
Czym to zabezpieczyc trwale – wiadomo nie na wieki ale by na 2-3 lata starczyło?

We wrześniu odrapałem te miejsca, pomalowałem brunoxem, na to lakier i klar....ale widze ze znowu wyłazi. Może kiepsko pomalowałem:–/

Po zimie purchle znalazłem też miejscami na zgrzewach drzwi z przodu i z tyłu (na tylnych na zgrzewe jest ze 30cm purchli jednym ciągiem) – na razie drzwi "nie tykam", wyjdzie całkowicie to pomysle. Najgorsze jest to, że drzwi kiepsko bedzie zrobić o ruda pojawie się zaraz przy tym gumowym uszczelnieniu? (ten elastyczny pasek wokół zgrzewów blach)

Macie jakis sprawdzony sposób na te otwory pod maską/ ogolnie na rudą w takich miejscach?
Jak auto kupiłem to nie było rudej widać bp otwory były pomalowane jakimś bitexem – w salonie twierdzili, że była jakas akcja serwisowa w niemczech i to robili (razem z nadkolami z tyłu).

Chyba moje auto uwielbia rudą – nie było bite na 100%, wszedzie mam oryginalny lakier.
Nastepnym autem musi być coś z aluminium:) bo mazda wykonczy mnie nerwowo;–)
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 16:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez PiolasM5 » 24 sie 2016, 11:49

Cześć

Mam zagwostke, jestem w trakcie konserwacji i po zdjęciu plastików podłogi zobaczyłem że jakieś otwory zapewne odpływowe są zalepione taśmą. Zdarłem je, mam już wszystko pokryte konserwacją i się zastanawiam czy je z powrotem zalepiać. Za chwilę w profile będę dawał preparat Ranal ale nie wiem co z tymi otworami ostatecznie zrobić.

Poniżej fota tego co zastałem po demontażu osłon
Załączniki
PHOTO_20160822_162332.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2014, 22:48
Posty: 70 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda-5-MZR-146KM-2006;

Postprzez aneta0708 » 24 sie 2016, 16:11

Nie zaklejaj bedzie predzej woda sciekała ewentualnie szybciej odparuje , musisz dobrze zabezpieczyc profile zamkniete to powinno byc ok ja robiłem tez teraz zostawiłem wszystko otwarte .
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 20:09
Posty: 64 (0/1)
Auto: Mazda 5 CR
Frota z błota
Jeep WJ itd

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy