Panowie, może ktoś będzie wiedział.
Przestała mi świecić kontrolka od oleju (w ogóle sie nie zapala przy przykręceniu kluczyka) pewnie spaliła się dioda.
Pytanie, czy ktoś wie jaka tam jest dioda?
Samochód: Mazda 5 przed FL
Kontrolki oleju przestała świecić
Strona 1 z 1
bies napisał(a):Przestała mi świecić kontrolka od oleju (w ogóle sie nie zapala przy przykręceniu kluczyka) pewnie spaliła się dioda.
Czy jesteś pewien, ze wcześniej się świeciła?
Raczej sie nie zdarza by w zegarach dioda LED się przepaliła.... a wręcz niektórzy "fachowcy" je maskują czy tez wycinają by ukryć błędy w systemach auta...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
No właśnie jestem pewien na 100% że się paliła, a teraz w ogóle się nie zapala.
Zgasła w dziwnych okolicznościach tzn. po przekreceniu kluczyka jak jest test systemów to część kontrolek zostaje do uruchomienia zapłony i dopiero gaśnie ( w tym jak wiadomo m.in oleju i aku) a inne gasną w ciągu kilku sekund, u mnie wtedy olejowa zgasła jeszcze zanim uruchomiłem rozrusznik i już więcej się nie zapaliła...
Opcja z wycięciem kontrolki raczej odpada.
Podepnę jeszcze kompa i zobacze czy nie siedzi tam jakiś błąd.
Zgasła w dziwnych okolicznościach tzn. po przekreceniu kluczyka jak jest test systemów to część kontrolek zostaje do uruchomienia zapłony i dopiero gaśnie ( w tym jak wiadomo m.in oleju i aku) a inne gasną w ciągu kilku sekund, u mnie wtedy olejowa zgasła jeszcze zanim uruchomiłem rozrusznik i już więcej się nie zapaliła...
Opcja z wycięciem kontrolki raczej odpada.
Podepnę jeszcze kompa i zobacze czy nie siedzi tam jakiś błąd.
- Od: 11 maja 2015, 10:01
- Posty: 26
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 5
2.0 Benzyna 2007
Przy włączaniu zapłonu nastepuje test wskaźników...
Dla przykładu system SRS się testuje i gaśnie, ale już kontrolka cośnienia oleju tak sama z siebie nie może, bo gaśnie pod wpływem pojawiającego się ciśnienia oleju... To nie może nastąpić przed uruchomieniem silnika...
Podejrzewam instalację lub było mieszanie w zegarach...
bies napisał(a):po przekreceniu kluczyka jak jest test systemów to część kontrolek zostaje do uruchomienia zapłony i dopiero gaśnie ( w tym jak wiadomo m.in oleju i aku) a inne gasną w ciągu kilku sekund
Dla przykładu system SRS się testuje i gaśnie, ale już kontrolka cośnienia oleju tak sama z siebie nie może, bo gaśnie pod wpływem pojawiającego się ciśnienia oleju... To nie może nastąpić przed uruchomieniem silnika...
Podejrzewam instalację lub było mieszanie w zegarach...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Gdyby się instalacja rozłączyła, to by się prawdopodobnie świeciła kontrolka informująca o braku ciśnienia...
Jeżeli się nie mylę... generalnie kontrolki w zegarach są uruchamiane masą, ale to trzeba sprawdzić...
tutaj:
Jeżeli się nie mylę... generalnie kontrolki w zegarach są uruchamiane masą, ale to trzeba sprawdzić...
bies napisał(a):Gdzie szukać czujnika oleju?
tutaj:
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Trochę wczoraj posiedziałem i potestowałem:
Przy pierwszym podejsciu do samochodu- Eureka- po przekręceniu kluczyka kontrolka odżyła i w czasie testu systemów się swięciła, zgasła dopiero po odpaleniu auta- czyli prawidłowo.
Zgasiłem auto i po ponownym uruchomieniu stacyjki już się nie świeciła.
Po jakimś czasie ponowiłem próbę i znów się zapaliła i świeciła do momentu uruchomienia silnika, po czym zgasła.
Wydaje mi się że na jej świecenie lub nie, ma wpływ temperatura oleju. (stan oleju w silniku prawidłowy)
przy uruchamianiu silnika przed rozruchem na zimnym świeci, na ciepłym w ogóle się nie załącza)
W między czasie robiłem jeszcze test zegarów i kiedy olej był ciepły i kontrolka nie zapalała się w chwili przekręcenia kluczyka to na tescie zegarów też się nie świeciła.
Gdy olej był zimny i kontrolka świeciła przy przekręcaniu kluczyka to na teście zegarów też się świeciła ale świeciła się przez cały czas trwania WSZYSTKICH testów a nie tylko przy teście kontrolek.
Wnioski:
-wiadomo że kontrolka działa
– wydaje się że na jej świecenie ma wpływ temp. oleju, czyli coś jest z czujnikiem nie tak.
Jutro wymienię czujnik i zobaczymy czy objawy ustąpią.
Przy pierwszym podejsciu do samochodu- Eureka- po przekręceniu kluczyka kontrolka odżyła i w czasie testu systemów się swięciła, zgasła dopiero po odpaleniu auta- czyli prawidłowo.
Zgasiłem auto i po ponownym uruchomieniu stacyjki już się nie świeciła.
Po jakimś czasie ponowiłem próbę i znów się zapaliła i świeciła do momentu uruchomienia silnika, po czym zgasła.
Wydaje mi się że na jej świecenie lub nie, ma wpływ temperatura oleju. (stan oleju w silniku prawidłowy)
przy uruchamianiu silnika przed rozruchem na zimnym świeci, na ciepłym w ogóle się nie załącza)
W między czasie robiłem jeszcze test zegarów i kiedy olej był ciepły i kontrolka nie zapalała się w chwili przekręcenia kluczyka to na tescie zegarów też się nie świeciła.
Gdy olej był zimny i kontrolka świeciła przy przekręcaniu kluczyka to na teście zegarów też się świeciła ale świeciła się przez cały czas trwania WSZYSTKICH testów a nie tylko przy teście kontrolek.
Wnioski:
-wiadomo że kontrolka działa
– wydaje się że na jej świecenie ma wpływ temp. oleju, czyli coś jest z czujnikiem nie tak.
Jutro wymienię czujnik i zobaczymy czy objawy ustąpią.
- Od: 11 maja 2015, 10:01
- Posty: 26
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 5
2.0 Benzyna 2007
bies napisał(a):Wydaje mi się że na jej świecenie lub nie, ma wpływ temperatura oleju.
nie ma...
bies napisał(a):Gdy olej był zimny i kontrolka świeciła przy przekręcaniu kluczyka to na teście zegarów też się świeciła, ale świeciła się przez cały czas trwania WSZYSTKICH testów a nie tylko przy teście kontrolek.
Dziwne... test zegarów tzn. kontrolek nie testuje układów w aucie, a same kontrolki w zegarach...
Chyba, że ktos kontrolkę ciśnienia oleju podłączył pod... temperaturę cieczy chłodzącej...
Nakręć filmik z testów zegarów...
lub zrób tak...
odłącz czujnik ciśnienia oleju (wtyczka) i zrób test kontrolek...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Nie sprawdziłem jeszcze czujnika, osłona silnika nie była nigdy ruszana i żeby ją zdjąć wszystkie śruby trzeba rozwiercać, ale konsultowałem to z mechanikiem i stwierdził że w układzie jest ciśnienie jeszcze po zgaszeniu silnika i stąd nie zapala się kontrolka oleju, po kilku godzinach od jazdy przy uruchomieniu kontrolka już działa normalnie, czyli zapala się po przekręceniu kluczyka i gaśnie po uruchomieniu silnika, niemniej to nie nie jest normalne i czujnik do wymiany.
- Od: 11 maja 2015, 10:01
- Posty: 26
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 5
2.0 Benzyna 2007
bies napisał(a):konsultowałem to z mechanikiem i stwierdził że w układzie jest ciśnienie jeszcze po zgaszeniu silnika i stąd nie zapala się kontrolka oleju, po kilku godzinach od jazdy przy uruchomieniu kontrolka już działa normalnie,
zmień mechanika...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Tak dla potomnych,
zmieniłem czujnik cisnienia oleju na jakiś zamiennik- wtedy kontrolka zupełnie przestałą świecić – w ogóle stała się martwa, nie zapalała się nawet przy teście zegarów.
Teraz wsadziłem oryginalny czujnik Mazdy i wszystko działa tak jak powinno.
Przy podobnych objawach jak moje już wiadomo co zrobić.
zmieniłem czujnik cisnienia oleju na jakiś zamiennik- wtedy kontrolka zupełnie przestałą świecić – w ogóle stała się martwa, nie zapalała się nawet przy teście zegarów.
Teraz wsadziłem oryginalny czujnik Mazdy i wszystko działa tak jak powinno.
Przy podobnych objawach jak moje już wiadomo co zrobić.
- Od: 11 maja 2015, 10:01
- Posty: 26
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 5
2.0 Benzyna 2007
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości