kontrolka – pomarańczowe koło zębate z wykrzyknikiem -brak mocy

Postprzez steter » 19 lip 2018, 18:04

witam jestem nowym uczestnikiem i posiadaczem mazdy 5 1.6 diesel z2012r od dwóch lat od niedawna niestety problem wydaje się nie do ogarnięcia ,po postoju silnik zimny odpala normalnie i wszystko Ok po przejechaniu kilku kilometrów i osiągnięciu temperatury mignięcie kontrolki przeniesienia napędu – zębatka z wykrzyknikiem i tryb awaryjny – brak mocy. Po skanowaniu kilkoma programami wykazuje brak błędów. Nadmieniam że przekopane fora internetowe sprawdzone podawane sugestie podawanych przyczyn bez rezultatu. Parametry pracy silnika raczej w normie EGR działa FAP-DPF różnica ciśnień 0.0-3.6 Kpa pozostałe parametry wydają się być dobre -może tylko parametry przepustnicy jakby się nie zmieniały otwarcie 12.9%. Problem narodził się po jeździe na S-ce po wyłączeniu tempomatu i przejechaniu kilku kilometrów . Przy pierwszym skanowaniu przez fachowca od elektroniki wykazał błąd ciśnienia paliwa potwierdzony skanerem amatorskim po przeglądzie i czyszczeniu regulatora elektrozaworu pompy wysokiego ciśnienia i skasowaniu błędów nie wykazuje ale problem występuje nadal.
Jeżeli ktoś już walczył z podobnym problemem i zechciał podzielić się doświadczeniami byłbym niezmiernie wdzięczny. Z góry dziękuję za wszelkie dorady.
Początkujący
 
Od: 16 lip 2018, 13:41
Posty: 1
Auto: mazda 5 1.6 Y6 diesel 2012r

Postprzez mistrztom » 20 sie 2018, 12:08

Witam.
Nie wiem, czy problem został już rozwiązany (jeśli tak to proszę o opis co było przyczyną – zawsze są to cenne informacje przy diagnostyce naszych aut).
U mnie objawy były bardzo podobne, jednakże problem dotyczył czujnika dpf, a raczej wtyczki i gniazda i braku odpowiedniego styku. Sygnał różnicy ciśnień potrafił losowo spadać do wartości 0, co po wykryciu przez komputer od razu powodowało wejście w tryb awaryjny (kontrolki koła zębatego oraz silnika). W dwóch warsztatach, w których byłem od razu chcieli wycinać dpf. Z problemem poradziłem sobie sam na podstawie odczytu przebiegu parametrów w czasie, nie chwilowych.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 24 maja 2016, 08:10
Posty: 3
Skąd: Wietrzne Miasto Gdańsk
Auto: Mazda 5 CW (2011 1.6d)

Postprzez any » 23 lip 2020, 11:06

Witam ... U mnie od czasu do czasu (raz co 1000km raz co10km ) też zapalała się kontrolka pomarańczowe koło zębate, i brak mocy .Można było jechać ale wyprzedzić inne auto się nie dało .Na niskim biegu- mocy było więcej ,czym szybciej tym mniej mocy (na autostradzie max.120 km). Po zgaszeniu silnika problem znikał i było dobrze do następnego razu. Po sprawdzaniu błędów programem forscan zwykłym ELM ,zawsze był błąd :P228C -Regulator A cisnienie paliwa przekroczył granice wartosci kontrolnych – zbyt niskie cisnienie. Powodem okazał się filtr paliwa. W zależnosci jakiej jakosci paliwo się zatankowało tak częsty był problem. Zakupiłem filtr paliwa i wymiana samemu . Po zamontowaniu nowego filtra i napełnieniu go strzykawką auto zapaliło i po chwili zgasło (nie odpowietrzył się układ). Był błąd :P2291- Cisnienie sterujące wtryskiwaczami zbyt niskie-rozruch silnika. Auto po kilku próbach odpalenia -nie odpala . Pomógł PLAK do tapicerki .(zużyte prawie całe duże opakowanie zanim się odpowietrzył i silnik zaczął sam pracować). Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2014, 12:34
Posty: 31 (0/1)
Skąd: łódzkie
Auto: mazda PREMACY2.0 DITD 2003 mazda 5 1.6d 2014

Postprzez Yard » 23 lip 2020, 20:08

Wyjaśnienia są w innych działach modeli z tym silnikiem. Linki na dole strony.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 3015 (61/37)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy