Sadza w kolektorze ssacym.
Strona 1 z 1
Witam. Jezeli nie w tym dziale to bardzo przepraszam, ale dzial silniki diesla jest nieaktywny. Wiec tak czy moze mial ktos z was taki przypadek zeby tyle sadzy ( nagaru) ASO wydobylo z waszych M6. Dodam ze auto na gwarancji do grudnia a na zegarze 73000 km. Czekam na zdjecia z ASO kolektora i EGR jak byl wymontowany przed czyszczenie. Nie moglem uwiezyc. A i jeszcze jedno. Czym to moglo byc spowodowane ze tyle sie tego nazbieralo. Dzieki.
- Od: 13 mar 2012, 19:04
- Posty: 28
- Skąd: UK LINCOLNSHIRE
- Auto: BYLA MAZDA 6 2.0D TS2 2009r.
JEST MAZDA 6 2.2 SKYACTIVE TOURER SPORT 175BHP 2013r
Dziwne. Chyba, że na jakimś mega dziadowskim paliwie auto jeździło o co Cię nie podejrzewam.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Jestem wlascicielem od lutego i tankuje tylo na BP. nie wiem na czym jezdzil poprzedni, ale auto bylo firmowe wiec watpie by tankowali dziadostwo, ale z drugiej strony nie dbali o samochod to i moze tankowal na tanich supermarketowskich stacjach. Mam ciezki orzech do zgryzienia.
- Od: 13 mar 2012, 19:04
- Posty: 28
- Skąd: UK LINCOLNSHIRE
- Auto: BYLA MAZDA 6 2.0D TS2 2009r.
JEST MAZDA 6 2.2 SKYACTIVE TOURER SPORT 175BHP 2013r
Wiecej doladowania trzeba uzywac. Niska temperatura spalin,potem recyrkulaca przez egr do kolektora ssacego i o to efekt. Recepta mniej krotkich przelotow.na niedogrzanym silniku i mniej eko jazdy.
A propo nagaru, właśnie za niedługo stanę się właścicielem nowej mazdy 6 z silnikiem benzynowym. Silnik ten posiada wtryski bezpośrednie paliwa i obawiam się trochę o ten cały nagar....
Czy możecie polecić jakieś dobre środki czyszczące układ paliwowy oraz czy stosowanie płukanek ma jakiś większy sens? Nie chciałbym żeby tak dobry silnik padł mi w krótkim czasie.
Czy możecie polecić jakieś dobre środki czyszczące układ paliwowy oraz czy stosowanie płukanek ma jakiś większy sens? Nie chciałbym żeby tak dobry silnik padł mi w krótkim czasie.
manci39 napisał(a):odam ze auto na gwarancji do grudnia a na zegarze 73000 km. Czekam na zdjecia z ASO kolektora i EGR jak byl wymontowany przed czyszczenie. Nie moglem uwiezyc. A i jeszcze jedno. Czym to moglo byc spowodowane ze tyle sie tego nazbieralo. Dziek
Bez przesady kolego wystarczy tankować dobrej jakości paliwo ja do swojej leje 98 i podejrzewam, że problemu nie będzie Co do tych środków czyszczących do nowego auta to bez sensu bo tylko zaszkodzi a nie pomoże. Jeśli już za rok czy 2 lata mogę polecić Liqui Moly nie wiem czy w Polsce dostępny ale bardzo dobry.
@up
Tylko Ty masz benzynę, a tu kolega ma ropniaka.
Oczywiście w obu przypadkach zalecane jest dobre paliwo ze sprawdzonych stacji, ale w przypadku diesla jest to jeszcze bardziej istotne wg mnie, bo nowoczesne ropniaki na jakość ON są bardzo wrażliwe.
Tylko Ty masz benzynę, a tu kolega ma ropniaka.
Oczywiście w obu przypadkach zalecane jest dobre paliwo ze sprawdzonych stacji, ale w przypadku diesla jest to jeszcze bardziej istotne wg mnie, bo nowoczesne ropniaki na jakość ON są bardzo wrażliwe.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
No dobra, a w jakim celu ktoś zaglądał do kolektora dolotowego?
Można by obstawiać turbinę puszczającą olej (pewnie z racji wytartego wałka) przez co spaliny z EGR zamieniały się w błotko i przyklejały do czego się tylko dało.
Można by obstawiać turbinę puszczającą olej (pewnie z racji wytartego wałka) przez co spaliny z EGR zamieniały się w błotko i przyklejały do czego się tylko dało.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
marcin5644 napisał(a):Jeśli już za rok czy 2 lata mogę polecić Liqui Moly nie wiem czy w Polsce dostępny ale bardzo dobry.
@marcin5644, Liqui Moly to coś w rodzaju płukanki czy zupełnie coś innego?
Myślę żeby robić przy każdej wymianie płukankę i w zupełności wystarczy. Myślę, że jeśli o jakość paliwa to powinno być w porządku gdyś paliwo tankuję obecnie na markowych stacjach w DE/Lux więc uważam, że mają tam dobrej jakości paliwo.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6