Sadza w kolektorze ssacym.

Postprzez baca22 » 27 paź 2016, 03:38

Witam. Jezeli nie w tym dziale to bardzo przepraszam, ale dzial silniki diesla jest nieaktywny. Wiec tak czy moze mial ktos z was taki przypadek zeby tyle sadzy ( nagaru) ASO wydobylo z waszych M6. Dodam ze auto na gwarancji do grudnia a na zegarze 73000 km. Czekam na zdjecia z ASO kolektora i EGR jak byl wymontowany przed czyszczenie. Nie moglem uwiezyc. A i jeszcze jedno. Czym to moglo byc spowodowane ze tyle sie tego nazbieralo. Dzieki.
Załączniki
20161027_033354-1.png
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 mar 2012, 18:04
Posty: 28
Skąd: UK LINCOLNSHIRE
Auto: BYLA MAZDA 6 2.0D TS2 2009r.
JEST MAZDA 6 2.2 SKYACTIVE TOURER SPORT 175BHP 2013r

Postprzez KMBak » 29 paź 2016, 13:37

Dziwne. Chyba, że na jakimś mega dziadowskim paliwie auto jeździło o co Cię nie podejrzewam.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3818 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez baca22 » 31 paź 2016, 01:18

Jestem wlascicielem od lutego i tankuje tylo na BP. nie wiem na czym jezdzil poprzedni, ale auto bylo firmowe wiec watpie by tankowali dziadostwo, ale z drugiej strony nie dbali o samochod to i moze tankowal na tanich supermarketowskich stacjach. Mam ciezki orzech do zgryzienia.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 mar 2012, 18:04
Posty: 28
Skąd: UK LINCOLNSHIRE
Auto: BYLA MAZDA 6 2.0D TS2 2009r.
JEST MAZDA 6 2.2 SKYACTIVE TOURER SPORT 175BHP 2013r

Postprzez matthies » 14 lis 2016, 17:53

prosze uzupełnić jakiego silnika dotyczy sprawa.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez poxtazo » 16 lis 2016, 21:56

Wiecej doladowania trzeba uzywac. Niska temperatura spalin,potem recyrkulaca przez egr do kolektora ssacego i o to efekt. Recepta mniej krotkich przelotow.na niedogrzanym silniku i mniej eko jazdy.
Początkujący
 
Od: 19 gru 2014, 22:49
Posty: 24 (0/1)
Auto: Mazda 6 Sportkombi 2.2 Skyactive-D AT.
SkyPassion

Postprzez manci39 » 14 kwi 2017, 21:18

A propo nagaru, właśnie za niedługo stanę się właścicielem nowej mazdy 6 z silnikiem benzynowym. Silnik ten posiada wtryski bezpośrednie paliwa i obawiam się trochę o ten cały nagar....
Czy możecie polecić jakieś dobre środki czyszczące układ paliwowy oraz czy stosowanie płukanek ma jakiś większy sens? Nie chciałbym żeby tak dobry silnik padł mi w krótkim czasie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 22:13
Posty: 42 (0/1)
Auto: Mazda 6 kombi GJ (2017) 2.0 benzyna manual
Mazda 2 GJ (2022) 1.5 benzyna automat

Postprzez marcin5644 » 20 kwi 2017, 09:21

manci39 napisał(a):odam ze auto na gwarancji do grudnia a na zegarze 73000 km. Czekam na zdjecia z ASO kolektora i EGR jak byl wymontowany przed czyszczenie. Nie moglem uwiezyc. A i jeszcze jedno. Czym to moglo byc spowodowane ze tyle sie tego nazbieralo. Dziek


Bez przesady kolego ;) wystarczy tankować dobrej jakości paliwo ja do swojej leje 98 i podejrzewam, że problemu nie będzie ;) Co do tych środków czyszczących do nowego auta to bez sensu bo tylko zaszkodzi a nie pomoże. Jeśli już za rok czy 2 lata mogę polecić Liqui Moly nie wiem czy w Polsce dostępny ale bardzo dobry.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 19:15
Posty: 314 (5/1)
Skąd: Łomża/Berlin (DE)
Auto: 2008-2010
Mazda 323 BG 1.3 8V 91r.
2017-
Mazda 6 GJ SkyENERGY 2014 2.0 SKYACTIV-G

Postprzez KMBak » 20 kwi 2017, 09:27

@up

Tylko Ty masz benzynę, a tu kolega ma ropniaka.
Oczywiście w obu przypadkach zalecane jest dobre paliwo ze sprawdzonych stacji, ale w przypadku diesla jest to jeszcze bardziej istotne wg mnie, bo nowoczesne ropniaki na jakość ON są bardzo wrażliwe.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3818 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez darrecki » 20 kwi 2017, 23:22

No dobra, a w jakim celu ktoś zaglądał do kolektora dolotowego?

Można by obstawiać turbinę puszczającą olej (pewnie z racji wytartego wałka) przez co spaliny z EGR zamieniały się w błotko i przyklejały do czego się tylko dało.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez manci39 » 30 kwi 2017, 09:49

marcin5644 napisał(a):Jeśli już za rok czy 2 lata mogę polecić Liqui Moly nie wiem czy w Polsce dostępny ale bardzo dobry.


@marcin5644, Liqui Moly to coś w rodzaju płukanki czy zupełnie coś innego? <co?>
Myślę żeby robić przy każdej wymianie płukankę i w zupełności wystarczy. Myślę, że jeśli o jakość paliwa to powinno być w porządku gdyś paliwo tankuję obecnie na markowych stacjach w DE/Lux więc uważam, że mają tam dobrej jakości paliwo. <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 22:13
Posty: 42 (0/1)
Auto: Mazda 6 kombi GJ (2017) 2.0 benzyna manual
Mazda 2 GJ (2022) 1.5 benzyna automat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6