Mazda6 (GJ) – Nasze wrażenia i opinie

Mazda6 GJ (2012– 2016) / Mazda6 GL (2016- )

Postprzez polak900 » 25 lip 2013, 20:25

Salon jest zawsze super :) ale poczekaj na reakcje serwisu <lol>
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez ZOOMik » 25 lip 2013, 23:42

R4v napisał(a):Tylko mi się jakoś nie wydaje, że problem jest w uszczelkach. Nie potrafię zidentyfikować źródła hałasu, coś jakby ze słupków przednich. A może przez ten trójkącik przy którym zwyczajowo było mocowane lusterko tak puszcza ten huragan?

Całkiem możliwe, że w 6GJ jest podobna „wtopa”, jaką zaliczyła CX-5, tylko tam zdaje się szumiało z tyłu za sprawą małej szczeliny między szybą w tym małym trójkątnym okienku a listwą ozdobną. Zakładając, że w tym przypadku mamy do czynienia rzeczywiście z usterką, to jak tylko znajdą przyczynę zapewne będą poprawiać w zarówno już wyprodukowanych autach jak i tych, co dopiero powstaną. Ważne, aby informacja, że coś jest nie tak dotarła do Mazdy, więc zgłaszajcie do ASO wszelkie zauważone nieprawidłowości.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez discus » 26 lip 2013, 01:02

Przypomnę – zgłaszać wszytko od zakupu przed upłynięciem 6-ciu miesięcy co jest nie zgodne z umową :)
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 12:26
Posty: 95

Postprzez jaketherake » 30 lip 2013, 18:13

M6 GJ wygrywa porównanie rodzinnych sedanów:
http://www.youtube.com/watch?v=QLcURdr9YoM
Bravo Mazda <spoko>
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez bucklet » 31 lip 2013, 16:10

Witam,
Włączę się do dyskusji z racji pokonania 5700 km nową GJ.
Prawie 4000 km po autostradach kierunek Włochy i spowrotem , reszta po polskich drogach.
Jestem szczęśliwym posiadaczem GJ SkyPassion , automat, diesel 175KM.
Ja nie zauważyłem nadmiernych szumów przez uszczelki. W Aucie jest naprawdę cicho.
Maska drga przy większych prędkościach ( 130 i więcej km/h), zależy jeszcze od pogody czy jest wietrznie czy nie. Jest to moja druga 6 (porzednia GG, 2007 wciąż stoi do sprzedania) i w poprzedniej też maska drgała przy dużej prędkości.
Ewidentną wpadką jest skarbonka na drobne (schowek w konsoli środkowej) . Nawigacja też już 2 razy mi się zawiesiła .
Minusem jest jeszcze brak możliwości sterowania systemem audio w polskim języku (o połowę tanszy ceed mojej żony ma komendy w j.polskim , a moja mazda nie.)
No i oczywisty problem w Polsce w nawigacji z usługą TomTom Live.

Pozdrawiam użytkowników Mazd
Początkujący
 
Od: 7 lis 2008, 13:13
Posty: 10
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 GJ, Skypassion, 2,2 6AT

Postprzez D-fens » 31 lip 2013, 18:15

@up
A Live działał Ci za granicą? Jak rozumiem rejestrację nawigacji zrobiłeś w kraju.
Navi mi się jeszcze nie zawiesiła ale dzisiaj zawiesił się czujnik oświetlenia. Wjechałem do krótkiego tunelu, włączyły się xenony a po wyjeździe na pełne słońce już nie zgasły, zegary ciemne. Nie pomogło wyłączenie trybu auto. Musiałem zatrzymać i wyłączyć auto.

Wysyłane z mojego GT-N8010 za pomocą Tapatalk 2
D-fens himself
Mazda 6 Sport Kombi 2008 2.0 MZR-CD 140 KM w wersji Exclusive.
Wcześniej Mondeo 5d 2002 2.0 TDCI 130 KM
Jeszcze wcześniej Vectra B 1998 1.6 16v
A jeszcze wcześniej MPK, PKS, PKP, TAXI i z buta..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 13:34
Posty: 110 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GJ Sedan 2.0 benzyna 6MT Snowflake White
Mazda MX-5 NB 1998 1.8

Postprzez Leszkowy » 31 lip 2013, 21:13

bucklet napisał(a):Ja nie zauważyłem nadmiernych szumów przez uszczelki. W Aucie jest naprawdę cicho.

Pozdrawiam użytkowników Mazd


Masz kombi czy sedana ?
Czytając twoje spostrzeżenia że jest cicho aż nie chce mi sie wierzyć , że mogą być aż tak skrajnie różne odczucia.
Czyżby wersję silnikowe lub nadwozia różniły się w kwestii odczuwalnych hałasów <oczy> .
Ja mam sedana i ponieważ mam odmienne zdanie w tej kwestii w przyszłym tygodniu spróbuje zgłosić sie do ASO aby umożliwili mi przejechanie sie innym autem.
Moim zdaniem powyżej 120 km/h szum ten dokłada jakieś 40 km/h w subiektywnych odczuciach prędkości z jaką wydaje sie , że się poruszasz ;P .
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2012, 12:32
Posty: 90 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Skyactiv-G 165KM i-ELOOP MT SkyPASSION. Soul Red.
Sedan.

Postprzez przemekost » 1 sie 2013, 10:12

Leszkowy ja mam sedana i powiem szczerze że mi to nie przeszkadza. Wcześniej miałem Honde Accord fakt było ciszej ale takiej wielkiej "przepaści" między nimi nie ma. Głośno to było w GH, ktora jezdzilem jazdy testowe przed zakupem Hondy, co od razu zwróciło moja uwagę. Fakt jest taki że prawie zawsze słucham muzyki (nie mówię że na full), ale po tym jak od samego początku zwracacie na to uwagę to i ja starałem się sprawie przypatrzeć i tak jak mówię tragedii moim zdaniem nie ma.
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2013, 20:02
Posty: 50
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Skyactiv-G 165KM i-ELOOP SkyPASSION Soul Red

Postprzez Leszkowy » 1 sie 2013, 15:54

Przemekost dzięki za wpis zwłaszcza dlatego, że masz sedana :) .
Już myślałem, że jest to może różnie słyszalne w zależności od typu nadwozia lub wersji silnikowej.

Dopisano 1 sie 2013, 15:58:

Przemekost dzięki za wpis zwłaszcza dlatego, że masz sedana :) .
Już myślałem, że jest to może różnie słyszalne w zależności od typu nadwozia lub wersji silnikowej.
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2012, 12:32
Posty: 90 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Skyactiv-G 165KM i-ELOOP MT SkyPASSION. Soul Red.
Sedan.

Postprzez Marcinii » 2 sie 2013, 09:09

Też mam sedana i nie obserwuję żadnych nadmiernych szumów. Podpytałem też parę osób co jeździli ze mną na siedzeniu pasażera i też nic niepokojącego nie słyszą.
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2013, 07:24
Posty: 196 (0/1)
Auto: Mazda 6, 2.0 165KM, 2013

Postprzez torad » 2 sie 2013, 11:14

Koledzy, zachowajcie choć trochę obiektywizmu. Ten samochód nadmiernie szumi i nie jest to kwestia czy to komuś przeszkadza, czy może nie odczuwa tych szumów jako nadmierne. Faktem jest, że inne samochody takie jak np. Mondeo (które miałem), a nawet moja Mazda 2 szumią mniej.

Przez ten miesiąc kiedy użytkuję nową szóstkę pozostaję wciąż pod jej ogromnym wrażeniem. Sylwetka, kolor BLUE REFLEX, wyposażenie (no może za wyjątkiem nawigacji) i silnik diesla 175 KM są naprawdę SUPER. Ale ten samochód zbyt mocno szumi w okolicach uszczelek drzwi przy prędkościach autostradowych (120-150 km/h). Przejechałem autostradą już ok. 3000 km i nikt mnie nie przekona, że jest to nie nadmierne, normalne. Bo nie jest.

I jest to dla mnie jedyna wada tego samochodu.
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2013, 15:57
Posty: 35 (0/1)
Auto: MAZDA CX-3, '16, 2,0-150kM, MT, Skypassion, Dynamic Blue

Postprzez filipwro » 2 sie 2013, 19:09

Też potwierdzam, że samochód nadmiernie szumi, ale mi osobiście średnio to przeszkadza, bo korzystam z uroków systemu BOSE :) Ale to co jest niepokojące to drganie maski przy wyprzedzaniu i większych prędkościach, też to zaobserwowałem, ale zrzuciłem to na garb przypadku. Musze bliżej się temu i przyjrzeć, żeby nie było, że maska mi się otworzy i tragedia gotowa.

Z drugiej strony wiadomo było, że pierwsza wersja będzie miała wady. Podobnie było z 6 GH, poczytajcie sobie na forum. Dopiero polift rozwiąże większość bolączek.
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2013, 12:39
Posty: 17
Auto: Mazda 6 GJ 2.5AT 192KM

Postprzez D-fens » 2 sie 2013, 21:05

Z drgającą w GH maską przejechałem ponad 160.000 i się nie urwała więc nie sądzę, żeby tu miało być inaczej. Jest na to dobre rozwiązanie – fotel niżej i nie będzie już tego widać ;)
A na szumy tak jak kolega @filipwro napisał – najlepsze Bose.

Wysłane z mojego GT-N8010 za pomocą Tapatalk 4
D-fens himself
Mazda 6 Sport Kombi 2008 2.0 MZR-CD 140 KM w wersji Exclusive.
Wcześniej Mondeo 5d 2002 2.0 TDCI 130 KM
Jeszcze wcześniej Vectra B 1998 1.6 16v
A jeszcze wcześniej MPK, PKS, PKP, TAXI i z buta..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 13:34
Posty: 110 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GJ Sedan 2.0 benzyna 6MT Snowflake White
Mazda MX-5 NB 1998 1.8

Postprzez Leszkowy » 5 sie 2013, 10:14

torad napisał(a):Koledzy, zachowajcie choć trochę obiektywizmu. Ten samochód nadmiernie szumi i nie jest to kwestia czy to komuś przeszkadza, czy może nie odczuwa tych szumów jako nadmierne. Faktem jest, że inne samochody takie jak np. Mondeo (które miałem), a nawet moja Mazda 2 szumią mniej.

Przez ten miesiąc kiedy użytkuję nową szóstkę pozostaję wciąż pod jej ogromnym wrażeniem. Sylwetka, kolor BLUE REFLEX, wyposażenie (no może za wyjątkiem nawigacji) i silnik diesla 175 KM są naprawdę SUPER. Ale ten samochód zbyt mocno szumi w okolicach uszczelek drzwi przy prędkościach autostradowych (120-150 km/h). Przejechałem autostradą już ok. 3000 km i nikt mnie nie przekona, że jest to nie nadmierne, normalne. Bo nie jest.

I jest to dla mnie jedyna wada tego samochodu.


NIC DODAĆ NIC UJĄĆ <spoko> .
W sobotę ręcznie umyłem auto i po skończonej robocie siedziałem i jopiłem się jak dureń rozczulając się nad efektem końcowym <serduszka> . A jadąc z uchyloną szybą (chciałem przewietrzyć kabinę) słyszę komentarze "widziałeś to ta nowa Mazda , kurw.... , zajebi..... " <rotfl> .
I zgadzam się z Tobą , że to dla mnie także jedyna wada tego samochodu. Dlatego słysząc tak skrajne komentarze odnośnie wyciszenia człowiek mimo woli dopuszcza do głowy , że to z jego autem jest coś nie tak. A ja mam takie same spostrzeżenia co np. tu :

Czytać od "800 km na rozgrzewkę"
http://www.motofilm.pl/2013/07/23/mazda ... ctiv-g-20/

oraz np. tu :

Czytać od "Na wrażeniach z jazdy kończąc…"
http://autokult.pl/2013/05/17/mazda-6-2 ... utokult-pl


Ostatnio wracałem z dłuższej trasy autostradą i czerwony orzeł znów mógł rozwinąć skrzydła :D .
Powiem szczerze ławo nabierał prędkości (myślę , że spoko uzyskacie swoje dane katalogowe <oczko> .) Ale ten szum odbiera całą przyjemność.
Z niezależnych firm wiem , że można ten efekt znacznie ograniczyć ale to spory koszt więc jak już wcześniej wspomniałem poczekam z rok i zobaczę jak się sytuacja rozwinie.
Zobaczę w tym tygodniu co powiedzą w ASO <co?>

Swoją drogą mam pytanie do kolegów mający większy staż użytkowania tego modelu – czy Mazda przysyłała do Was jakąś ankietę aby ocenić spostrzeżenia użytkowników ??
To moja pierwsza Mazda i nie wiem jaka jest strategia pozyskiwania przez producenta informacji o uwagach posiadaczy Mazd. Tylko z ASO ?
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2012, 12:32
Posty: 90 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Skyactiv-G 165KM i-ELOOP MT SkyPASSION. Soul Red.
Sedan.

Postprzez Wicio23 » 5 sie 2013, 11:35

Leszkowy napisał(a):Swoją drogą mam pytanie do kolegów mający większy staż użytkowania tego modelu – czy Mazda przysyłała do Was jakąś ankietę aby ocenić spostrzeżenia użytkowników ??


Do mnie Mazda przysłała paczkę z breloczkiem do kluczyków oraz jakąś dziwną figurką japońską :)
Początkujący
 
Od: 20 maja 2013, 11:26
Posty: 27
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda6, 2.0 6AT, SkyEnergy
SportKombi, Blue Reflex

Postprzez hugree » 5 sie 2013, 13:13

Wicio23 napisał(a):
Leszkowy napisał(a):Swoją drogą mam pytanie do kolegów mający większy staż użytkowania tego modelu – czy Mazda przysyłała do Was jakąś ankietę aby ocenić spostrzeżenia użytkowników ??


Do mnie Mazda przysłała paczkę z breloczkiem do kluczyków oraz jakąś dziwną figurką japońską :)


x2
Początkujący
 
Od: 1 maja 2013, 09:15
Posty: 14
Auto: Mazda 6 2.5L

Postprzez Godlike » 5 sie 2013, 14:45

Przede wszystkim chciałbym serdecznie wszystkich powitać.

Na wstępie pragnę wyjaśnić, czym się poruszam, dlaczego i dlaczego chcę to zmienić. W 2010 z powodu ostatniego jak dotąd roku podatkowego, w którym możliwe było odliczenie pełnego VATu za samochody osobowe z homologacją ciężarową, kupiłem nowy samochód. Jako, że miałem już 3 Vectry (A B i C) w sprzeczności z tym co podpowiadało mi serce, postanowiłem skierować swoje zainteresowanie na całkiem odmienna markę. Jako, że miałem w drodze dziecko zafascynował mnie Mitshubishi Outlander, ze względu na swoje gabaryty, olbrzymi wręcz bagażnik i poprawiający znacznie komfort użytkowania auta w Polskich, nieregularnych warunkach, napęd 4x4. Cena też była skalkulowana bardzo przyzwoicie, więc dałem się nabrać na te pseudo skórzane wykończenie części deski rozdzielczej, wprowadzające w błędne odczucie chociażby przeciętnego wykonania tego samochodu. Dlaczego opiszę najpierw co mnie najbardziej gnębi od przeszło 3 lat używania tego samochodu? Ponieważ nie chce popełnić podobnych pomyłek, ufając kolejnej japońskiej marce. Nigdy nie byłem jakimś ślepym zwolennikiem aut japońskich marek, ale należy tu szczegółnie podkreslić, że na auto niemieckie podobnej klasy, lub klasy premium mnie zwyczajnie nie stać. Niedoścignione marzenie to BMW 3 GT, ale żeby zapewnić w tym samochodzie napęd 4x4 (napęd na tył w polskich warunkach, uważam że stoi w sprzeczności ze wszelką logiką) i całkiem średnie wyposażenie, to wydatek rzędu 200 tys. pln. To już bardzo dużo (jak dla mnie).

Przepraszam, za offtop, ale to nie zakup szczoteczki do zębów. Nie chce spaprać tego drugi raz.

Outlander rozczarował mnie przede wszystkim trzema rzeczami:

– jakością wykonania
– silnikiem
– skutecznościa hamulców

Wybór silnika (2.0 TDI PD z rodziny VAG) to moja nieprzemyślana decyzja. Pomimo, że w salonie przy zakupie dołożyłem tzw. box Rallitronic, rzekomo podnoszący moc tego badziewia do 167KM, samochód ważący ok 1700kg z tym silnikiem jest wręcz niebezpieczny na trasie w momencie, gdy potrzebujemy sprawnie wyprzedzić jakiegoś idiotę w CC, który zabawia się w wyścigi podczas, gdy staram się go sprawnie wyprzedzić. Vectre miałem z silnikem 2.0t (175KM) w topowej wersji GTS elegance i takie sytuacje były dla mnie obce (nawiasem mówiąc genialny i bezawaryjny silnik Z20NET). To po pierwsze, po drugie kultura pracy.. nawet nie chce mi się komentowac. Pozatym, że outlander po liftingu to jakiś aoredynamiczny żart konstruktorów, silnik dokłada swoje 3 groszę i efekt jest taki, że na autostradach nie wykorzystuję kodeksowej dopuszczalnej prędkości, ponieważ przy prędkościach powyżej 120-130 km/h w tym samochodzie jest po prostu nie-przy-je-mnie ;/ Porażka.. Teraz bym pewnie wybrał silnik 2.4 benz, ale wtedy wydawało mi się że nigdy nie kupię silnika wolnossącego, teraz wiem, że to był błąd.

Skuteczność hamulców – wiem też, że gdybym miał jeżdzić kolejny rok tym samochodem, wybrałbym się do jakiejś firmy tuningowej, aby wymienili mi cały układ. Ten samochodów jest ich praktycznie pozbawiony. Dwa ostre hamowania przy prędkościach 120km/h i hamulce przestają istnieć (zwłaszcza przy samochodzie załadowanym). O ich istnieniu informuję kierowcę i pasażerów tylko przeraźliwe ogłosy dochodzące z ich okolicy. Takich aut nie powinno dopuszczać się do ruchu. To jest również niebezpieczne.

Jakość wykonania i braku w wyposażeniu takich dupereli ułatwiających życie.. w pogoni za marzeniami poziomu wykończenia Opla z 2005r :(
1. Plasiki łatwo rysujące się – Opel wyglądał lepiej jakgo sprzedwałem w 2010r. (140tys. przebiegu – 5cio latek), niż Outlander po pierwszym roku użytkownia. A naprawdę dbam o samochody. Wszędzie ryski, rysy, otrcia mniejsze czy większe.. zwłaszcza a dolnych częściach kokpitu.
2. Kierownica wyślizgała się już przy ok 10 tys km. W oply tego typu rzecz zauważyłem dopiero przy ok 120 tys km.!
3. Brak podświetlania wszystkich przycisków sterujących szybami, centralnym itd. Podświetlany tylko jeden – do tematu wrócę przy pytaniach do M6
4. Brak samościemniających się lusterek – też do tego wrócę
5. Słupki i podsufitka –.. bez komentarza.. jakość na poziomie fiata pandy
6. brak xenonów skrętnych
7. brak czujników parkowania z przodu
8. brak regulacji osiowej położenia kierownicy!
9. brak szerszej możliwości regulacji fotela kierowcy
10. Fatalny lakier tzw. wodny, zwłaszcza narażony jest lakier czarny, jaki niestety wybrałem, na którym widać każdą rysę po myjni (tylko dobra myjnia ręczna) i odprysk po kamyczku, gałązce krzaczka. Tutaj po prostu DRAMAT, przez duże D, ale to podobno już tak będzie w przypadku większości aut. Lakiery akrylowe odeszły w niepamięć, podobno po naciskach zielonych. IMHO lakiery wodne są po prostu tańsze i koncerny samochodowe z niekrytym zadowoleniem ich używają. Rada.. w dalszej częsci materiału :)

Generalnie auto porządne tj.: mega funkcjonalne (np. otwierana burta z tyłu), duże i całkiem wygodne, świetne na złe warunki atmosferyczne, bezawaryjne (mam ja ponad 3 lata i naprawdę nic się nie działo – od przeglądu do przeglądu) teraz czekamm, aż się zacznie po końcu okresu gwarancyjnego. Osoby, które nie dbają o detale byłby super zadawolone z tego samochodu. Rozsądek mówi mi, że jest to bardzo dobry, funkcjonalny i bezpieczny samochód, ale serce potrzebuje czegoś więcej :)

Miałem rozglądać się za solidnym BMW e60 z 2009/2010r. 530i z xdrive. Polski salon itd., ale takie samochody są po prostu nie do dostania nawet w premium selection. Później Insignia 2.0t 4x4. Jako, że nowa ciut lepiej wyposażone to ok 150 tys pln. no tanio nie jest. To używany.. 2010-11r. już w rozsądnej cenie. ale wiele osób odradza ze względu na awaryjność :( od czasów outlandera, szczerze mówiać zarzekałem się, że będzie to mój ostatni japończyk, ale.. ale wtedy przyszła na świat mazda 6 GJ :)

Szczerze mówiać do salonu wszedłem niechętnie. Brak napędu 4x4, który jak dotąd był dla mnie podstawowym kryterium wyboru kolejnego auta, odstraszał mnie od Mazdy. Pozatym opinia kolegi, który był wcześniej w salonie mazdy i określił poziom wykończenia jako "dramat" (i wybrał jako kolejne auto Golfa VII variant, zdecydowanie wybierał rozumem :)). Faktycznie, VW czy nawet Opel ofertują lepsze materiały wykończeniowe. Nie podlega to dyskusji. ALE jest już o wiele lepiej niż przypadku mojego "Miśka". I to o niebo lepiej. Jeszcze nie miałem co prawda jazdy próbnej, mam nadzieję, że uda mi się ją zaliczyć w sobotę, póki co wrażenie jak najbardziej pozytywne. Jak na "japończyka" i to w tak atrakcyjej cenie! Poziom akceptowaly i to muszę powiedzieć już w pełni świadom. Poniżej mam trochę pytań i wątpliwość, których nie rozwiał mi cały ten topic, choć wyczerpujący (czytałem go kilka godzin) :)

1. Czy silnik ma łańcuch rozrządu? (2.0 benz)
2. Czy jest już możliwość wykupienia dłuższej gwarancji?
3. Jakie są koszty przeglądów okresowych? (dowiem się pewnie przy kolejen wizycie w salonie, ale może ktoś się tym interesował)
4. Jaki olej? Czy to prawda, że jest użyty jakiś specjalny dostępny tylko w ASO?
5. Uruchamianie silnika przyciskiem/czy kluczyk wkłada się do stacyjki lub jakiegoś docka (wszystkie wersje)?
6. Domykanie/otwieranie szyb z pilota? Rozumiem, że takiej opcji nie ma?
7. Czy jest jakaś dioda czy inne światełko oświetlające w nocy kokpit (tak dyskretnie)?
8. Przyciski otwierania szyb od kierowcy, podświetlane wszystkie czy tylko szyby kierowcy? Ponieważ na zdjęciach wszystkie te przyciski mają te białe okienka do podświetlania (w outlanderze ma je tylko przycisk okna kierowcy), dlatego dziwi mnie dlaczego miałyby być wszystkie niepodświetlane.
9. Czy lusterka składają się automatycznie przy zamykaniu auta (SkyEnergy)
10. Skuteczność hamulców – kilka ostrych hamowań z ok 120-140km/h. Wszystko z nimi ok?
11. Automatyczna otwierana/zamykana klapa bagaznika(najlepiej ruchem nogi czy jakoś tak:)) rozumiem, że opcja niedostepna? :(
12. Czy są czujniki: poziomu oleju, klocków, płynu do spryskiwaczy?
13. Czy mozna ustawić poziom intensywności nawiewów, klimatyzacji?
14. Czy Lusterka zew. są również samościemniające? Zwłaszcza lewe?
15. Bi-xenon skrętny? AFL? Jak sobie radzi? Genialne rozwiązanie jeśli faktycznie działa jak należy.
16. Zakres regulacji fotela kierowcy w wersji SkyEnergy, czy jest taki sam jak w SkyPassion? poza góra dół, czy ma też regulacje kąta nachylenia siedziska?

Sprawę słabego lakieru mam zamiar załatwić kolorem Arctic White – po prostu mniej te ryski widać. Ta biała perła.. czy to coś na podobę białej perły w accordzie? Taka brudna perła? Dodatkowo chyba założę folie bezbarwną na przód auta oraz na lusterka. Na wzór amerykański, tzn. na elementy najbardziej narażone na porysowanie/usterki (przedni zderzak, część maski, luterka itd).


Silnik..: W tej chwili jeżdzę mało, jakieś 20tys km/rok, więc diesel odpada. Z zasady nie chcę na auto wydawać więcej niz te 120k pln., więc na 2.5benz mnie raczej nie będzie stać, a AT 2.0 za ciut zamula z tego co czytałem, więc chyba zostanie MT 165KM. No i pytanie skyEnergy Czy SkyPassion.. bo w 2.0 brakuje wielu rzeczy w stosunku do 2.5 np. aktywny tempomat. Czy jest sens tyle dopłacać do skóry, elektryki i kamery cofania oraz tych olbrzymich (acz przepięknych) kół? Muszę sobie jeszcze podpowiedzieć na to pytanie, chociaż fakt, że skórzane obicia wyglądają nadzwyczaj efektownie :)

Pomóżcie.. mam trochę czasu, więc wole podejść do tematu na chłodno, chociaż nie wiem czy wszelkie polemiki mają jeszcze sens, ponieważ na Mazdę 6 GJ bardzo "napaliła" się już moją "lepsza" połowa. Ja chcę poprostu uniknąć kolejnego rozczarowania. Chodzą też jakieś pogłoski o wersji 4x4. Wiecie coś na ten temat? Byłoby dla mnie bosko i postawiłoby to kropkę nad "i".

Czekam też jeszcze świeże na informację w sprawie przywrócenia możliwości odliczenia pełnego VATu od samochodów "z kratką". Podobno nasze MF spóźniło się z dokumentami do EU i być może z początkiem roku nie wyrobią się legislacyjnie do utrzymania w mocy bieżących regulacji i na początku roku powstanie, krótkie okno do tego typu rejestracji. Pytanie czy importer będzie w stanie zapewnić homologację ciężarową w tak krótkim czasie ;/

Pozdrawiam serdecznie
Początkujący
 
Od: 5 sie 2013, 12:51
Posty: 5
Skąd: Piaseczno
Auto: Mitsubishi Outlander MY`2010 2.0DID

W planach: Mazda 6 (GJ) Kombi 2.0 165KM SkyEnergy/SkyPassion Snowflake White

Postprzez 08095751 » 5 sie 2013, 15:30

Witam wszystkich,
proszę o pewną informację: od miesiąca jeżdżę nową 6-ką, 165 KM benzyna, sedan, ok. 2000 km. Wszystko jest OK, ale zauważyłem od prędkości ok. 110-120 km/h wyraźne drgania podwozia, czuję to w nogach, coś jakby źle wyważone koła. Nie za bardzo chce mi się wierzyć, że to kwestia wyważenia kół.
Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem, może jakaś podpowiedź, może to kwestia przenoszenia drgań z silnika lub coś w tym rodzaju....?
08095751
 

Postprzez abracadabra » 5 sie 2013, 15:48

Godlike napisał(a):1. Czy silnik ma łańcuch rozrządu? (2.0 benz)
2. Czy jest już możliwość wykupienia dłuższej gwarancji?
3. Jakie są koszty przeglądów okresowych? (dowiem się pewnie przy kolejen wizycie w salonie, ale może ktoś się tym interesował)
4. Jaki olej? Czy to prawda, że jest użyty jakiś specjalny dostępny tylko w ASO?
5. Uruchamianie silnika przyciskiem/czy kluczyk wkłada się do stacyjki lub jakiegoś docka (wszystkie wersje)?
6. Domykanie/otwieranie szyb z pilota? Rozumiem, że takiej opcji nie ma?
7. Czy jest jakaś dioda czy inne światełko oświetlające w nocy kokpit (tak dyskretnie)?
8. Przyciski otwierania szyb od kierowcy, podświetlane wszystkie czy tylko szyby kierowcy? Ponieważ na zdjęciach wszystkie te przyciski mają te białe okienka do podświetlania (w outlanderze ma je tylko przycisk okna kierowcy), dlatego dziwi mnie dlaczego miałyby być wszystkie niepodświetlane.
9. Czy lusterka składają się automatycznie przy zamykaniu auta (SkyEnergy)
10. Skuteczność hamulców – kilka ostrych hamowań z ok 120-140km/h. Wszystko z nimi ok?
11. Automatyczna otwierana/zamykana klapa bagaznika(najlepiej ruchem nogi czy jakoś tak:)) rozumiem, że opcja niedostepna? :(
12. Czy są czujniki: poziomu oleju, klocków, płynu do spryskiwaczy?
13. Czy mozna ustawić poziom intensywności nawiewów, klimatyzacji?
14. Czy Lusterka zew. są również samościemniające? Zwłaszcza lewe?
15. Bi-xenon skrętny? AFL? Jak sobie radzi? Genialne rozwiązanie jeśli faktycznie działa jak należy.
16. Zakres regulacji fotela kierowcy w wersji SkyEnergy, czy jest taki sam jak w SkyPassion? poza góra dół, czy ma też regulacje kąta nachylenia siedziska?


1. TAK
2. TAK, jako ubezpieczenie
3. nie wiem
4. Jakiś specjalny SkyActiv
5. Kluczyk możesz mieć gdziekolwiek we wnętrzu auta, z bagażnika też czasami działa ;) Żadnego specjalnego docka jak np. w BMW nie ma.
6. Nie ma
7. Nie ma czegoś takiego jak "ambient light" w innych markach, ale wszystkie przyciski na kokpicie i tunelu środkowym są podświetlone.
8. Tylko kierowcy, było to już gdzieś opisane
9. Nie, musisz przekręcić pokrętło od regulacji lusterek przed wyłączeniem zapłonu.
10. Nie narzekam
11. Nie ma takiej opcji
12. Nie wiem jak z klockami, ale oleju silnikowego i płynu do spryskiwaczy jest (ale chyba tylko jak poziom bedzie poniżej minimum).
13. Co masz na myśli? W trybie manualnym oczywiście tak.
14. NIE
15. AFL, działa jak należy
16. Nie ma regulacji kąta nachylenia siedziska, jest tylko wysokość (w SkyEnergy).
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2013, 19:27
Posty: 68
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 6 GJ PE MT SkyENERGY Sport Kombi Jet Black 2013

Postprzez Godlike » 5 sie 2013, 16:44

abracadabra napisał(a):
5. Kluczyk możesz mieć gdziekolwiek we wnętrzu auta, z bagażnika też czasami działa ;) Żadnego specjalnego docka jak np. w BMW nie ma.
7. Nie ma czegoś takiego jak "ambient light" w innych markach, ale wszystkie przyciski na kokpicie i tunelu środkowym są podświetlone.
8. Tylko kierowcy, było to już gdzieś opisane
9. Nie, musisz przekręcić pokrętło od regulacji lusterek przed wyłączeniem zapłonu.
10. Nie narzekam
11. Nie ma takiej opcji
12. Nie wiem jak z klockami, ale oleju silnikowego i płynu do spryskiwaczy jest (ale chyba tylko jak poziom bedzie poniżej minimum).
13. Co masz na myśli? W trybie manualnym oczywiście tak.
14. NIE
15. AFL, działa jak należy
16. Nie ma regulacji kąta nachylenia siedziska, jest tylko wysokość (w SkyEnergy).


Dziekuję za odpowiedź.. to ważna dla mnie porcja informacji.

Ad. 5. Fajnie, to taki dostęp semi-keyless :) Chciaż dziwnie trochę, bo i tak i tak trzeba kluczyk wyjąć, aby otworzyć auto.
Ad. 7. W Oplu miałem taką bursztynową diodę w lusterku skierowaną na tunel. Bardzo dyskretną, a w Miśku taka dioda (czerwona) była w górnej części deski. Mała rzecz, a cieszy. Chociaż to tylko detal, nie wpływający zupełnie na decyzję. Nie rozpatrywałbym też tego oczywiście w kategorii "wady".
Ad. 8. Taki brak jest irytujący w aucie za taką kwotę. Nocą autentycznie przeszkadza, trzeba "wymacać" resztę przycisków. "Po paluszku" :)
Ad. 9. Też tego nie rozumiem. Może dołożą to wraz z jakąś aktualizacją softu.
Ad. 12. Najważniejsze, że jest czujnik oleju i płynu do sprys.
Ad. 13. W Oplu miałem opcje w komputerze, z jaką intensywnością ma działać klima w trybie automatycznym. I to było fajne, ponieważ gdy jest duża różnica temp. nawiewy działają jak szalone, na max. i wtedy trzeba korzystać z trybu ręcznego, aby to uspokoić. A jeśli masz opcje takiej regulacji intenswyności w auto, to można to bardzo dobrze wyregulować i ten nawiew w takich przypadkach nie będzie już tak intensywny. Również przydane.
Ad. 14. To też się przydaje. Szkoda.
Ad. 16. I to jest argument przemawiający za SkyPassion. Tam jest już chyba taka regulacja.

To przede mną jeszcze jazda próbna, będę zwracał uwagę głównie na wyciszenie auta i "gwizdanie uszczelek". Na marginesie, podczas jazdy BMW 3GT, takie gwizdanie występuję już przy ok 120km/h, chociaż tam są drzwi bezramkowe, to i tak mnie to zdziwiło, nawet jeżeli mowa o BMW.
Początkujący
 
Od: 5 sie 2013, 12:51
Posty: 5
Skąd: Piaseczno
Auto: Mitsubishi Outlander MY`2010 2.0DID

W planach: Mazda 6 (GJ) Kombi 2.0 165KM SkyEnergy/SkyPassion Snowflake White

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6