Mazda6 (GJ) – Nasze wrażenia i opinie

Mazda6 GJ (2012– 2016) / Mazda6 GL (2016- )

Postprzez Danmazda » 31 mar 2016, 21:18

Ja tam nie wiem, mi nie jest głośno, albo po prostu nie przeszkadza mi to :D
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Brokuly » 12 kwi 2016, 13:37

Dzien dobry wszystkim

Jestem zdecydowany zakupem Mazdy 6 w kombi. Chce tylko wyjasnic do konca kilka kwestii.

Czy warto doplacac do wersji 2.5. Czy jest wymiernie zauwazalna roznica miedzy osiagami tych dwoch silnikow? 2.0 bralbym w manualu. 2.5 oczywiscie z automatyczna przekładnia. Jakie jest spalanie silnika 2.5 ?

I pytanie z innej beczki. Gdzie najlepiej wynegocjowac cene i na mozna liczyc? Przy platnosci gotowka salon przy prymasa tysiaclecia w Warszawie nie za bardzo jest sklonny do rabatow.


Pozdrawiam
Brokuly
 

Postprzez KMBak » 12 kwi 2016, 13:43

Różnica w spalaniu duża nie jest, bo automat częściej zmienia biegi niż człowiek. Oczywiście pewnie zależy to też od techniki. Moment jest większy, choć niektórzy twierdzą, że większa masa pojazdu to bilansuje. Ja tam wybrałem 2.5. Tym jechałem i zbiera się jak trzeba. <serduszka>

Na rabaty nie licz. Auta schodzą jak bułki to i rabatów nie dają... Idź w kierunku akcesoriów w cenie... ;)
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3818 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Brokuly » 12 kwi 2016, 20:13

Sam sprzedawca mi to zasugerował ażeby nie liczyć na rabat cenowy tylko na ewentualne akcesoria.
W zasadzie się nie dziwie. Podobnie doposażone auta konkurencji (z małolitrażowymi motorami) kosztują jeszcze 10 tysięcy więcej. Z tym, że tam polityka cenowa jest na zasadzie duża cena wyjściowa duży rabat.

No dobra to może jeszcze kwestia pozostawienia auta w rozliczeniu. Ze swoją Toyotą na otomoto bujam się już przeszło 4 miesiące ze sprzedażą więc kolejną iteracją jest zostawienie auta w rozliczeniu. W wycenie podstawowej przez Odyssey dostałem cenę niższą o 5 tysięcy niż rynkowa za auto. Czy każdy salon ma takie same zasady wyceny (tj. cena z Dekry kupna – 5 tysięcy?). Ma ktoś z tym doświadczenia i jeździł od salonu do salonu z prośbą o wycenę? Teraz zdałem sobie sprawę o co proszę :D.
Brokuly
 

Postprzez czarmi » 12 kwi 2016, 20:53

Brokuly napisał(a):Czy każdy salon ma takie same zasady wyceny (tj. cena z Dekry kupna – 5 tysięcy?). Ma ktoś z tym doświadczenia i jeździł od salonu do salonu z prośbą o wycenę?

.. a jak to sobie wyobrażasz? Przecież salon odkupuje auto, aby je później sprzedać. Tą właśnie różnicą cenową "nadrabia" i ma swój zysk. Ja z ciekawości przed zakupem swojej Mazdy prosiłem w dwu salonach o wycenę swojej Astry IV. Dawali mi odpowiednio 6 i 4 tyś. zł mniej od ceny jaką później uzyskałem od kupującego. Szkoda nerwów, aczkolwiek oddanie auta do ASO ma też swoje zalety, choćby takie jak mniejszy stres przy całej transakcji i przekazywaniu/przelewaniu gotówki, jazda próbna itp. Wystawiłem osobiście i sprzedałem je w drugim dniu edycji ogłoszenia. Ważne, aby nie zawyżać specjalnie ceny oraz najlepiej, jak auto jest kupione w polskim ASO, serwisowane i po pierwszym właścicielu, ale nie każdy tak ma.
Przepraszam za OT.
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Zibi85 » 18 kwi 2016, 22:11

vegasnight9 napisał(a):Panowie jak jest z wyciszeniem w nowej 6 po lifcie? Poprawili coś? Bo czytałem że lipa nadal :(

Nie wiem jak odczucia posiadaczy tego auta, ale sprawdźmy testy.

Zachar testując przedliftową szóstkę namierzył 69,1 decybela przy 130 km/h, a w poliftowej przy tej samej prędkości zmierzył 66,6 decybela. A zanim mierzył w poliftowej, twierdził że jest ciszej.

Przedlift (18 min 05 sek)
https://www.youtube.com/watch?v=0dnJdLmDOu8

Polift: (6 min 10 sek)
https://www.youtube.com/watch?v=5tdPfQCP7GE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2011, 23:45
Posty: 181 (1/2)
Skąd: Tarnów okolice
Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412

Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.

Postprzez czarmi » 19 kwi 2016, 09:43

Zibi85 napisał(a):Zachar testując przedliftową szóstkę namierzył 69,1 decybela przy 130 km/h, a w poliftowej przy tej samej prędkości zmierzył 66,6 decybela.

Różnica 2,5 dB, a więc prawie dwukrotnie ciszej.
Dobrze by było, aby podczas takiego testu, opony były takie same, pogoda również oraz rodzaj nawierzchni :|
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Leszkowy » 19 kwi 2016, 11:12

Radzę nie sugerować się wynikami Zachara :> tylko jazdę próbną zrobić z prędkościami autostradowymi.
Ja jeżdżę GJ z 2013 i miałem okazję jeździć lift. wersją. Szum jak cholera w lift <rotfl> nic nie zrobili . Różnice czysto subiektywne. Dlatego wyciszyłem auto i jest lepiej ale nie idealnie w tym temacie.
Kto jeździ dużo w trasach radzę się dobrze zastanowić <co?> .
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2012, 11:32
Posty: 90 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Skyactiv-G 165KM i-ELOOP MT SkyPASSION. Soul Red.
Sedan.

Postprzez KMBak » 19 kwi 2016, 11:56

Ja po przesiadce z 3BL do 6GJ (na razie jeszcze tymczasowej) jestem w szoku, że w aucie może być tak cicho. :|
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3818 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Zibi85 » 24 kwi 2016, 14:28

A jak posiadacze GJ, którzy przesiedli się z GH, porównają wyciszenie GJ do wyciszenia GH? w GJ ciszej? Tak samo? Głośniej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2011, 23:45
Posty: 181 (1/2)
Skąd: Tarnów okolice
Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412

Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.

Postprzez poxtazo » 24 kwi 2016, 14:37

Ja rownies jezdze ,przed liftem, mialem okazje jezdzic po liftem. Nie ma zadnej roznicy wg mnie. Auto jest poprotu glosne jak za takie pieniadze i tyle. wymieniali mi niby uszczelki w drzwiach, dalej dupa glosno. Pozostaje zaplacic 3-5k zl i problem zniknie
Początkujący
 
Od: 19 gru 2014, 22:49
Posty: 24 (0/1)
Auto: Mazda 6 Sportkombi 2.2 Skyactive-D AT.
SkyPassion

Postprzez JarekM » 24 kwi 2016, 21:25

Witam
Odebrałem w piątek swoją GJ.
Przejechał 1000 km. Moim zdaniem przy prędkościach do 90 różnice jest duża, powyżej tak 130-150 km/h, nie jest aż tak zauważalna ale jest ciszej.
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 14:24
Posty: 38
Skąd: Szczecin
Auto: było Mazda 6 black wer GH `08 2.0 Diesel 6MT kołka 17", przebieg 138000, Bose etc.
od 21.04.2016 jest Mazda 6 GJ sedan black`16 diesel 2.2l -175 KM 6MT SkyPassion

Postprzez Dzanus » 31 maja 2016, 16:14

Brokuly napisał(a):Dzien dobry wszystkim

Jestem zdecydowany zakupem Mazdy 6 w kombi. Chce tylko wyjasnic do konca kilka kwestii.

Czy warto doplacac do wersji 2.5. Czy jest wymiernie zauwazalna roznica miedzy osiagami tych dwoch silnikow? 2.0 bralbym w manualu. 2.5 oczywiscie z automatyczna przekładnia. Jakie jest spalanie silnika 2.5 ?

I pytanie z innej beczki. Gdzie najlepiej wynegocjowac cene i na mozna liczyc? Przy platnosci gotowka salon przy prymasa tysiaclecia w Warszawie nie za bardzo jest sklonny do rabatow.


Pozdrawiam


Moja mazda 2,5 pali w mieście około 9l, na autostradzie 8,5l a jak się wlekę przez wiejskie drogi to 6,5-7l.
Ceny nie wynegocjujesz. Mazda we wszystkich salonach (podobnie Honda i Toyota) mają jednakowe rabaty. Jak kupujesz mazę 6 to otrzymasz 3000 zł na akcesoria. JA kupowałem w grudniu szóstkę i CX5 i otrzymaliśmy po 4000 rabatu gotówkowego. Auta w leasingu.

Dopisano 31 maja 2016, 17:16:

Zibi85 napisał(a):A jak posiadacze GJ, którzy przesiedli się z GH, porównają wyciszenie GJ do wyciszenia GH? w GJ ciszej? Tak samo? Głośniej?


Kolega jeździ na co dzień GH i jak przejechał się moją GJ po lifcie to powiedział, że jest dużo ciszej.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sie 2010, 12:54
Posty: 23
Skąd: Częstochowa
Auto: Kiedyś Mazda 6 Top Sport 143KM, 2006
Teraz Mazda 6 SkyPassion, 2.5l, 2015

Postprzez JarekM » 31 maja 2016, 20:24

Witaj
Jak już pisałem wcześniej jeżeli chodzi o Diesla to w wyciszeniu znaczna różnica na korzyść.
W GH były koła 17", w GJ są 19" pomimo niższego profilu auto znacznie mniej tłucze ogólnie poprawiając komfort jazdy

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 14:24
Posty: 38
Skąd: Szczecin
Auto: było Mazda 6 black wer GH `08 2.0 Diesel 6MT kołka 17", przebieg 138000, Bose etc.
od 21.04.2016 jest Mazda 6 GJ sedan black`16 diesel 2.2l -175 KM 6MT SkyPassion

Postprzez Brugi » 17 cze 2016, 06:55

Cześć
Zamierzam kupić M6 skypassion benzyna i chciałbym się dowiedzieć jaka jest różnica w spalaniu między MT 165km a AT 192km w trasie ok. 130km/h.
Zamierzam robić na poczatek ok. 20tys.rocznie później może być nawet 60tys jak Octavia przejdzie na emeryturę.
Głównie zachodnie autostrady :)
I jak z serwisowaniem tych dwóch modeli?
Diesla nie chce od razu zaznaczam.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 17 cze 2016, 06:46
Posty: 1
Auto: Octavia II FL 2.0 TDI BKD '10r 386tys.km

Postprzez KMBak » 17 cze 2016, 07:34

Generalnie różnica to około 0,5 litra (do 1 litra max).
Ale rozważ ten zakup jeśli chcesz używać tylko (gównie) na autostradzie. Występują dosyć mocne wicherki w uszczelkach i jest hałas. Najlepiej wybierz się na jazdę testową z większymi prędkościami. Do 130 jest ok, ale potem robi się głośno. Mi to nie przeszkadza zupełnie, ale ja nie śmigam po autostradach. Ci co tak używają BARDZO narzekają. <ok>

Ja bym się nie zastanawiał. Automat działa super, mocy jest dużo. Różnica w cenie jest, ale moim zdaniem warto. Zwłaszcza, że dostajesz też adaptacyjny tempomat. na autostrady genialny! Tylko 2.5.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3818 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez poxtazo » 23 cze 2016, 11:23

Jak jeździsz dużo to diesel zdecydowanie lepszy od benzyny, zwłaszcza na autostradowe przebiegi. Autostrada to znów zdecydowanie automat ( wygoda i tempomat ) no i tylko wersja skypassion. Co do rożnicy w spalaniu to uważam że to bardziej teoria niż praktyka, żeby 2.0 Pb paliła 0.5 – 1 ltr mniej niż 2.2 diesel. Co do hałasu, wg mnie jest głośno, ale da się przyzwyczaić , lub zainwestować 3000zl w wyciszenie i problem znika.
Początkujący
 
Od: 19 gru 2014, 22:49
Posty: 24 (0/1)
Auto: Mazda 6 Sportkombi 2.2 Skyactive-D AT.
SkyPassion

Postprzez DawidJapan38 » 26 cze 2016, 16:43

Witam Szanowne Kolezeństwo,

Od kilku dni jestem ( nie wiem) czy szczęsliwym posiadaczem Mazdy 6 GJ. Rocznik 2013, przebieg 64 tys km,sedan automat 165 KM.Nie będe powtarzał tematu z glośnoscia pojazdu bo temat już wielokrotnie wałkowany.U mnie Opony Toyo dodatkowo to potegują. Bardziej martwi mnie spalanie na poziomie 12,5 – 13 l po mieście i lekkie falowanie obrotów na jałowym biegu.Czy takie spalanie jest normalne?Druga rzecz czy wytlumienie drzwi, nadkoli przednich i tylnych ograniczy troche hałas związany z opływem powietrza?Auto mialo jedną akcje serwisową w ASO związana z wymianą uszczelek.Wybaczcie kilka watkow na raz ale nie chciałem rozrzucac tego po roznych dzialach.
Początkujący
 
Od: 10 maja 2016, 08:40
Posty: 6
Auto: MAZDA 3 2,0, 120 KM, 2016

Postprzez Mirecsk38 » 8 lip 2016, 10:01

witaj

popraw sobie smochod na G165 a nie 120 plus rocznik 2013

co do spalania, no duzo zalezi od tego, co jest u ciebie miasto. i 13l moze byc o.k
zrob test na autostrade, wlacaj tempomat, ustawiasz predkosc jaka pasuje a ktora bedzesz trzymac xxkm i zresetuj kompa – sriedna predkosc tez i potem daj znac ile spalilo. U miasta to naprawde niejest latwo powiedzec ci zaduzo pali a jest problem. lekke falowanie sie pojawia czas od czasu, plus jak sie klima uzywa czy hamulec naciska.
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 10:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez Królik » 17 lip 2016, 16:16

Natomiast, jak przymierzałem się ostatnio do czegoś AWD i do miasta, to przejechałem się CX-5 i mina mi zrzedła – moim zdaniem to straszny muł (chociaż to była benzyna 165 kM).


Bo benzyniakiem inaczej się jeździ niż dieslem. Ja mam wprawdzie tylko troszkę mocniejszą wersję, bo 192 KM, ale te 27 KM to nie jest znowu aż taka przepaść, a jak wkręcę go do 4-6 tys. obrotów, to jest rakieta (ustępuje praktycznie tylko wypasionym samochodom z segmentu premium, tj. >2.0 + turbo).
Początkujący
 
Od: 22 cze 2016, 13:17
Posty: 12
Auto: Mazda CX-5, 2.5 AT, SkyPassion, 2016 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6