Mazda6 (GJ) – Nasze wrażenia i opinie
Rozkładu mas nie znam, niemniej jednak sprawa sedan > kombi była wyjaśniana. Chodzi ponoć o to, że sedan kierowany jest głównie na rynek amerykański, a tam, jak wiadomo, lubią wielkie, długaśne samochody. Kombi jest przeznaczone przede wszystkim dla Europy, dlatego je nieco przycięli.
Jeśli coś źle wyczytałem, to proszę o korektę.
Samo auto też widziałem, siedziałem nieco w środku w wersji kombi, choć szczerze, wolałbym zobaczyć właśnie sadana na żywo, tym bardziej, że jakbym miał się decydować na zakup to właśnie tego nadwozia. Wnętrze według mnie przestronne, materiały bardzo dobre, czytelne wskazania, bardzo ładnie wkomponowane ledy – w sumie tyle, ile da się sprawdzić na postoju, jestem pozytywnie zaskoczony. Jeździć natomiast nie zamierzam, bo nie chcę się zbytnio napalać. Jeszcze moja trójka się obrazi i zacznie fochy pokazywać
Jeśli coś źle wyczytałem, to proszę o korektę.
Samo auto też widziałem, siedziałem nieco w środku w wersji kombi, choć szczerze, wolałbym zobaczyć właśnie sadana na żywo, tym bardziej, że jakbym miał się decydować na zakup to właśnie tego nadwozia. Wnętrze według mnie przestronne, materiały bardzo dobre, czytelne wskazania, bardzo ładnie wkomponowane ledy – w sumie tyle, ile da się sprawdzić na postoju, jestem pozytywnie zaskoczony. Jeździć natomiast nie zamierzam, bo nie chcę się zbytnio napalać. Jeszcze moja trójka się obrazi i zacznie fochy pokazywać
MiastoGier.pl – Moja Praca :D
- Od: 11 sty 2012, 22:17
- Posty: 129
- Skąd: Skawina
- Auto: Mazda 3 2011 1.6 MZR
Aluminium Metalic
MOMO Corse
Kilka fotek "przeróbek" o których pisał Paweł w nieco lepszej jakości:
Ostatnio edytowano 16 mar 2015, 18:10 przez matthies, łącznie edytowano 1 raz
Powód: martwe linki
Powód: martwe linki
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Byłem, oglądałem, jeździłem.
Moim zdaniem to ciekawe auto, sprawia wrażenie udanego. Trochę mnie razi intensywność niebieskiego podswietlenia w dzień (jak jest ciemno to przygasa), wyglada to jak choinka, ale poza tym nie mam do auta wiekszych zastrzeżeń. Oczywiscie nie licząc faktu, ze to fwd, ale to jakby sie dostaje z dobrodziejstwem inwentarza i ma tez swoje zalety.
Auto jeździ naprawdę nieźle, jest świetnie wyciszone jeśli idzie o silnik. Przynajmniej jeśli mowimy o benzyniaku.
Z tylu w wersji sedan jest zaskakująco dużo miejsca (z tego powodu to auto mnie zainteresowało) niewysoka osoba może w miarę wygodnie jechać nawet na środkowym miejscu. Niestety dach schodzi dość nisko i osoby pow ok. 170cm uderzają tam głowa w podsufitke.
W kombi fatalna widoczność do tylu w sedanie zdaje sie tez niewiele lepiej. Ale to juz chyba standard we współczesnych autach.
Ogólnie dobre, a nawet b. dobre wrażenie robi jakość wykończenia wnętrza. Szkoda tylko, ze kierownica taka chuda, dość duże koło i pokryta śliską skórą...
Silnik 165 KM daje całkiem niezle poczucie dynamiki. Przynajmniej w granicach rozsądnych prędkości (do 120 km/h).
Ciekawostka. Komp po kilku km jazdy w trybie eko w warunkach podmiejskich pokazał 4,9 l/100 km. Przy takiej jeździe diesel pali mi ok litra mniej zaledwie.
Ogólnie w teorii i na pierwszy rzut oka auto bardzo na plus.
Moim zdaniem to ciekawe auto, sprawia wrażenie udanego. Trochę mnie razi intensywność niebieskiego podswietlenia w dzień (jak jest ciemno to przygasa), wyglada to jak choinka, ale poza tym nie mam do auta wiekszych zastrzeżeń. Oczywiscie nie licząc faktu, ze to fwd, ale to jakby sie dostaje z dobrodziejstwem inwentarza i ma tez swoje zalety.
Auto jeździ naprawdę nieźle, jest świetnie wyciszone jeśli idzie o silnik. Przynajmniej jeśli mowimy o benzyniaku.
Z tylu w wersji sedan jest zaskakująco dużo miejsca (z tego powodu to auto mnie zainteresowało) niewysoka osoba może w miarę wygodnie jechać nawet na środkowym miejscu. Niestety dach schodzi dość nisko i osoby pow ok. 170cm uderzają tam głowa w podsufitke.
W kombi fatalna widoczność do tylu w sedanie zdaje sie tez niewiele lepiej. Ale to juz chyba standard we współczesnych autach.
Ogólnie dobre, a nawet b. dobre wrażenie robi jakość wykończenia wnętrza. Szkoda tylko, ze kierownica taka chuda, dość duże koło i pokryta śliską skórą...
Silnik 165 KM daje całkiem niezle poczucie dynamiki. Przynajmniej w granicach rozsądnych prędkości (do 120 km/h).
Ciekawostka. Komp po kilku km jazdy w trybie eko w warunkach podmiejskich pokazał 4,9 l/100 km. Przy takiej jeździe diesel pali mi ok litra mniej zaledwie.
Ogólnie w teorii i na pierwszy rzut oka auto bardzo na plus.
Przepraszam za ten OT.
Mam pytanie czy automatyczne skrzynie biegow to jest konstrukcja całkiem nowa po raz pierwszy zastosowana w GJ, czy pracuje tez w innych autach i można gdzieś zapoznać sie z opiniami na jej temat? Nie ukrywam, ze strata w czasie 0-100 jest spora dla silnika 2.0, ale może to nie przekłada sie tak mocno na rzeczywiste różnice. (Ręczna zawsze zyskuje na starcie gdy sie podkreci obroty i strzeli ze sprzęgła). Różnica w cenie jest b. Duża. Warto dopłacić jeśli automat jest wysokiej klasy. Niestety ma tylko 6 biegow, a skrzynia ręczna robi bardzo dobre wrażenie.
Mam pytanie czy automatyczne skrzynie biegow to jest konstrukcja całkiem nowa po raz pierwszy zastosowana w GJ, czy pracuje tez w innych autach i można gdzieś zapoznać sie z opiniami na jej temat? Nie ukrywam, ze strata w czasie 0-100 jest spora dla silnika 2.0, ale może to nie przekłada sie tak mocno na rzeczywiste różnice. (Ręczna zawsze zyskuje na starcie gdy sie podkreci obroty i strzeli ze sprzęgła). Różnica w cenie jest b. Duża. Warto dopłacić jeśli automat jest wysokiej klasy. Niestety ma tylko 6 biegow, a skrzynia ręczna robi bardzo dobre wrażenie.
@KvM – to całkiem nowa konstrukcja, wszak silniki, rama, płyta podłogowa w GJ to również nowe konstrukcje. I wydaje mi się, że to pytanie też nie bardzo pasuje do niniejszego tematu.
MiastoGier.pl – Moja Praca :D
- Od: 11 sty 2012, 22:17
- Posty: 129
- Skąd: Skawina
- Auto: Mazda 3 2011 1.6 MZR
Aluminium Metalic
MOMO Corse
Tę samą skrzynię znajdziesz w CX-5. Pytanie czego od niej oczekujesz, bo zdecydowanie należy ona bardziej do listy opcji "komfortu", niż "osiągów". W każdym razie, jak na automat w tej klasie jest bardzo udana. Zauważalnie lepsza od naprawdę dobrej AW6A-EL, która była montowana w GG, GH i wielu innych samochodach. Bardzo szybko zmienia biegi i działa praktycznie bez szarpnięć, a spalanie jest w zasadzie takie samo jak przy skrzyni manualnej.
Jednak niektórzy, przy zestawieniu jej z silnikiem benzynowym, wytykali jej pewną wadę (w CX-5), którą mogę zrozumieć. Mocnemu wciśnięciu pedału gazu i redukcji biegów towarzyszy relatywnie duży hałas. Szkopuł tkwi chyba w brzmieniu rozbudowanego kolektora wydechowego, który imho powoduje, że nowe silniki Mazdy mają charakterystyczne i dość donośne brzmienie przy obciążeniu na wysokich obrotach – szczególnie w porównaniu do niemal bezszelestnej jazdy ze stałą prędkością. Ten efekt "ryku ratlerka" jest na pewno łatwiejszy do zaakceptowania przy skrzyni manualnej, gdzie w połączeniu z możliwością wachlowania lewarkiem może nawet sprawić przyjemność.
Jednak niektórzy, przy zestawieniu jej z silnikiem benzynowym, wytykali jej pewną wadę (w CX-5), którą mogę zrozumieć. Mocnemu wciśnięciu pedału gazu i redukcji biegów towarzyszy relatywnie duży hałas. Szkopuł tkwi chyba w brzmieniu rozbudowanego kolektora wydechowego, który imho powoduje, że nowe silniki Mazdy mają charakterystyczne i dość donośne brzmienie przy obciążeniu na wysokich obrotach – szczególnie w porównaniu do niemal bezszelestnej jazdy ze stałą prędkością. Ten efekt "ryku ratlerka" jest na pewno łatwiejszy do zaakceptowania przy skrzyni manualnej, gdzie w połączeniu z możliwością wachlowania lewarkiem może nawet sprawić przyjemność.
the right man in the wrong place...
KvM napisał(a):No wlasnie tej wady o której piszesz się najbardziej obawiam. Niestety nie mam jak tego zweryfikować. Jeśli ktoś będzie jechał autem w takiej kombinacji to proszę o opinie.
niestety taki sam "wyjus" jak w CX-5 , jak dla mnie było to wadą i moja CX-5 została zakupiona z manualną skrzynią.
- Od: 15 wrz 2012, 23:46
- Posty: 103
- Skąd: Świnoujście
- Auto: Lexus IS 300H 2013
Mazda CX5 2012 2,0 SKYPASSION
Witam,
byłem dziś na EXPO w Brukseli, oglądałem nową 6 [dokładnie były tam 3 wersje:)]. Jeśli chodzi o jej design -nie zachwycił mnie tak jak mojej GH za pierwszym razem . Jedyne, w co bardziej się zagłębiłem to sam system SKY Activ, ale wydaje mi się , że nie jest on jeszcze dopracowany.
byłem dziś na EXPO w Brukseli, oglądałem nową 6 [dokładnie były tam 3 wersje:)]. Jeśli chodzi o jej design -nie zachwycił mnie tak jak mojej GH za pierwszym razem . Jedyne, w co bardziej się zagłębiłem to sam system SKY Activ, ale wydaje mi się , że nie jest on jeszcze dopracowany.
- Od: 8 lis 2010, 22:22
- Posty: 26
- Skąd: Bruksela / Rzeszów
- Auto: M6 GH MZR-CD 2.0 SPORT
djdark4 napisał(a):Jedyne, w co bardziej się zagłębiłem to sam system SKY Activ, ale wydaje mi się , że nie jest on jeszcze dopracowany.
Co masz na myśli ? Ja swoje wrażenia po autosalonie w Brukseli i o GJ opisze wkrótce.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Panowie mam pytanie. Piszecie o wyglądzie osiągach itp. Czy ktoś zwrócił uwagę lub zapytał w salonie (polskim) chodzi mianowicie o ten cały komputer znajdujący się po prawej stronie licznika czy jego "Menu" jest w języku polskim????????????????????????? I drugie pytanie ponieważ ktoś tutaj napisał, że nie ma wskaźnika temperatury silnika ( dla mnie najgorszy błąd jaki może być zrobiony przez producenta). Ponieważ jestem zainteresowany nowym modelem więc jeżeli ktoś wie lub będzie się wybierał do salonu to czy może zapytać o ten wskaźnik. dokładnie mi chodzi, że np. w MB klasa S W220 też nie ma, ale można właśnie przełączyć na wyświetlaczu w liczniku i temperatura jest wyświetlana. Może w GJ też tak jest to wymyślone??????????? Trzecie pytanko. Jeżeli chodzi o funkcję Start-Stop. Piszecie o problemie, że jak mniej niż 70% akumulatora to się wyłączy. A można ją całkiem wyłączyć, żeby nie działała??????????????????????????
- Od: 12 maja 2007, 16:30
- Posty: 298
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM
mx5 napisał(a):jest niebieska kontrolka która gaśnie po rozgrzaniu silnika.
a nie jak w M2?
dwie kontrolki o ksztalcie termometru... jedna niebieska, gdy temperatura za niska i druga czerwona, gdy jest za wysoka...
(moze byc tez i jedna kontrolka dwukolorowa)
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
ciekaw jestem jak dlugo turbina w dieslu wytrzyma ten start/stop system. Chyba ze jest jakis czujnik ktory nie pozwoli na wylaczenie silnika gdy temp. turbiny jest za wysoka.
piotrekkk1985 napisał(a):ciekaw jestem jak dlugo turbina w dieslu wytrzyma ten start/stop system. Chyba ze jest jakis czujnik ktory nie pozwoli na wylaczenie silnika gdy temp. turbiny jest za wysoka.
Wydaje mi się że turbina powinna być chłodzona cieczą, w volvo S60 D5 2008 rok , które miałem ,mimo tego że nie było start/stop było takie chłodzenie . Teraz oprócz dwóch mazd mam także Lancie Delta 2011 r, benzyna turbo , tam jest start/stop i turbina też jest chłodzona cieczą . Kiedyś też gdzieś w jakiejś motoryzacjyjnej gazecie czytelnik zadał takie pytanie i odpowiedź też mówiła o takim chłodzeniu turbiny po wyłączeniu silnika.
- Od: 15 wrz 2012, 23:46
- Posty: 103
- Skąd: Świnoujście
- Auto: Lexus IS 300H 2013
Mazda CX5 2012 2,0 SKYPASSION
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6