Problem z układem paliwa – CX-5, 2,2D, 2014

Postprzez woytaski » 19 sie 2018, 21:50

Mam nawracający problem z moją CX-5 (2014, 2.2, 129kW)
Otóż już dwukrotnie zapowietrzeniu uległ układ paliwowy :(
Za pierwszym razem przy zapalonej rezerwie i przejechaniu 40 km bez stania w korku.
OK pomyślałem, że przyciągnąłem tankowanie.

Teraz przy przejechaniu b. ekonomicznie 640 km (tempomat i 120 km/h na autostradzie).
Komputer pokazywał to co ma zdjęciu, a auto zaczęło się dławić i w końcu stanęło.
Laweciarz przywiózł mi 20 l. ON po czym po przejechaniu 5 km dotankowałem pod korek jeszcze 20 l.
Zatem w momencie "braku" paliwa, w zbiorniku znajdowało się ponad 15 litrów.
Jakieś pomysły?
Załączniki
received_288881445222860.jpeg
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2014, 12:32
Posty: 110 (1/2)
Auto: Mazda CX-5 black&white

Postprzez popielasty » 6 wrz 2018, 06:44

Opisywałem to tu i kilku postach niżej:

viewtopic.php?p=3286854#p3286854

Dodatkowo ostatnie spostrzeżenia:

Polecam poczytać na forum BMW :) oni mają to w praktycznie w każdym modelu (ze względu na napęd na tył i wał dzielący bak). U nich jednak występują często dodatkowe pompy wspomagające ten przepływ i najczęściej pojawia się problem kiedy taka pompka pada.

W skrócie – w naszym baku jest pompa (w lewej komorze) :) strumieniowa (tzw strumienica, bez żadnej elektryki, silników – działająca w oparciu o prawa fizyki), która przeciąga paliwo z komory prawej do lewej poprzez różnicę ciśnień wytworzoną powrotem paliwa z pompy głównej. Tak jak słusznie zauważyłeś – problem pojawia się jak jedzie się szybko przez dłuższy czas. Jak jeździsz spokojnie, to bez problemu dojeżdżasz do 0. Mnie to pierwszy raz spotkało na autostradzie, cały czas grzałem 150km/h, przy ok 1/4 samochód zgasł. Wydaje mi się (poprawcie mnie jeśli się mylę), że przy dużym obciążeniu powrót paliwa jest znacznie mniejszy, przez co możemy mieć mniejsze ciśnienie na powrocie i strumienica nie jest w stanie przeciągać paliwa z komory prawej do lewej...

Dodam jeszcze, że gdzieś czytałem na forum opinię, że konstrukcja baku w AWD w M6 lub CX-5 jest niezbyt udana i to dość częsta przypadłość...

Oto schemat tej pompy w naszym baku:
Załączniki
jetpump.JPG
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 21:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez cinol82 » 10 mar 2020, 05:35

Witam podepne sie, mam cx5 diesel z 2014 i problem z odpalaniem auta na zimnym silniku, dzieje sie tak po wymianie filtra paliwa, myslac ze jest problem z filtrem wymienilem go jeszcze raz i bylo dobrze przez trzy dni auto odpalalo normalnie. Po trzech dniach auto znow dlugo kreci na zimnym silniku. Z pod filtra wychodzi przewod elektryczny nie bardzo wiem co to jest, moze on byc przyczyna?
Moze ktos mi pomoc z tym problemem
Początkujący
 
Od: 10 mar 2020, 05:23
Posty: 6
Auto: Mazda Cx5 2.2 diesel 2014

Postprzez mario-k » 10 mar 2020, 11:21

Mistrzu ten kabel to jest wtyczka w filtrze co zabezpiecza przed woda w filtrze i może być ze tez zabezpiecza przed odpaleniem auta :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez cinol82 » 10 mar 2020, 13:24

wiec powinienem zaczac od tej wtyczki?
Początkujący
 
Od: 10 mar 2020, 05:23
Posty: 6
Auto: Mazda Cx5 2.2 diesel 2014

Postprzez mario-k » 10 mar 2020, 17:40

Moje zdanie jest tak bo jak mowi ze tam kabel se lata.Trudno cos powiedzieć bo jak ja tego nie robilem to mogę tylko gdybac.POZDRAWIAM :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 462 (2/17)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9