Problem skrzynia i moc

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tubis85 » 21 sty 2014, 15:28

Witam,
Opisze swój problem z cx5 automat benzyna 4x4 39tys. km przebiegu może komuś dzieje się też coś takiego.

Zdarzyło się to już dwa razy...
Jadę spokojnie pusta droga jakieś 100km/h i nagle buuu silnik schodzi z obrotów na każdym biegu tak aż wciskam hamulec i szukam miejsca do zjazdu na wyświetlaczu zapala się kilka kontrolek i błędów już nie pamiętam jakich ale chyba
1.DSC
2.TPMS
3.i pomarańczowa ikonka auta z poślizgiem (byłem w szoku więc nie zwróciłem uwagi na kontrolki)

Zjechałem na pobocze wyszedłem zobaczyłem czy coś nie tak z autem wszystko oki nic nie cieknie nic sie nie urwało wsiadam i ruszam i tu szok dało się jechać tylko na D zmiana biegów ręcznie nie działała a co lepsze ruszam i mam odczucie że mam tylko bieg nr.1 po czym przełącza mnie albo i nie chce przełączyć (różnie bywało) na bieg nr.4 na którym obroty były grubo poniżej 1000 ale nic jadę dalej mam do przejechania jeszcze 5km dojadę i będę się zastanawiał co dalej.Dodam że mocy w aucie było tyle co nic czyli ledwie się dotoczyłem.Dojechałem zgasiłem po godzinie odpaliłem nic się już nie świeci ruszam wydaje się że moc jest biegi też dobrze wchodzą ale nie do końca bo skrzynia zaczęła w różnych miejscach zmieniać biegi tak jak to tej pory tego nie robiła ale wszystko wróciło do normy.

Zbliżam się do 40tys i pojadę na przegląd na wymianę przymusową kamery i opowiem całą moją sytuacje w serwisie ale moje odczucie jest takie że skrzynia ma jakiś defekt albo komputerowy albo mechaniczny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2012, 19:14
Posty: 33 (1/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda Cx5 4x4 Pb

Postprzez Zbigniew_AWD » 21 sty 2014, 22:34

Biorąc pod uwagę, że palą się systemy dotyczące ciśnienia i stabilizacji to sprawdziłbym w pierwszej kolejności czy nie zapiekają Ci się tarcze. Zanim się pogną, sygnalizują to drgania na kierownicy. Jeden zacisk np. zapieka i komputer wariuje, może to jest przyczyną, że TCS odejmuje moc, możesz wyłączyć TCS jak się pojawią obajwy i to też dużo powie. Zapiekający się tłoczek jest trudny do zdiagnozowania. 500 km nie ma problemu, a potem nagle usmaży tarczę. Przerabiałem to w Hondach, Subaru, 6-tka też ma ten problem. Po jeździe przejdź się dookoła samochodu i sprawdź czy któraś z felg nie jest wyraźnie cieplejsza niż symetryczna do niej. Możesz je pomęczyć ambitniejszą jazdą ewentualnie.

Aczkolwiek życzę i Tobie i sobie aby CX-5 ten problem nie dotyczył, bo jest potwornie deprymujący.

Aby wykluczyć mało prawdopodobny silnik, zatankuj V-Power na dużym Shellu, na dużym, żeby jeszcze przypominał to co ma w nazwie... Powinien/Ma mieć dodatki, które przeczyszczą wtryski.

Powodzenia!
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 21:42
Posty: 60 (0/4)
Auto: CX-5, G, AWD

Postprzez cheatah » 22 sty 2014, 12:47

Mialem podobna przygode, przy czym u mnie pojawialy sie komunikaty 'Auto Transmision inspection required' oraz dodatkowo check engine.
Po okolo 20 min wszystko wrocilo, do normy, zostal tylko check engine, wiec samochod wsadzilem na lawete i zawiezlismy do serwisu.
Nie pamietam dokladnie, ale problemem byl zawor elektromagnetczyny w skrzyni, ktory sie zablokowal. Zdaje sie chwilowo zabraklo oleju.
To uruchomilo serie innych bledow zwiazanych z SCBS oraz TCMs spowodowanych zlymi odczytami z komputera.
Takze nie ma to nic wspolnego z ukladem jezdnym a raczej ze skrzynia.
U mnie pojawilo sie raz i przez kolejne 13 tys km blad sie nie pojawil.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2012, 20:35
Posty: 87
Skąd: Warszawa/Lbn/Trojmiasto
Auto: Obecnie Mazda CX-5
Bylo Mitsubishi EVO IX 400KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9