Mazda CX-5 (KE) – Nasze wrażenia i opinie

Mazda CX-5 (2012– )
Mazda CX-8 (2017- ) Przedłużona wersja CX-5 z trzema rzędami siedzeń

Postprzez polki » 13 gru 2012, 07:49

a jak radzi sobie w zimie <co?>
Początkujący
 
Od: 23 paź 2012, 15:24
Posty: 17
Auto: brak

Postprzez tubis85 » 13 gru 2012, 10:59

Radzi sobie nieźle jeżeli chodzi o 4x4, szczerze to nie wyobrażam sobie tego auta z przednim napędem jak ktoś taki ma to niech się wypowie. 4x4 testowałem go już w śniegu w błocie i daje sobie rade wiadomo że to nie typowy terenowiec ale do codziennych trudnych warunków drogowych wystarcza. Czasami mam wrażenie że tył za późno lub dużą moc bierze na siebie i wciskając pedał gazu można trochę bokiem polecieć ale za chwile wszystkie systemy prostują go aż miło i czuć to wyraźnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2012, 19:14
Posty: 33 (1/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda Cx5 4x4 Pb

Postprzez kogut1235 » 13 gru 2012, 11:10

tubis85 napisał(a): Czasami mam wrażenie że tył za późno lub dużą moc bierze na siebie i wciskając pedał gazu można trochę bokiem polecieć ale za chwile wszystkie systemy prostują go aż miło i czuć to wyraźnie.

Też to zauważyłem , nawet pisałem w innym wątku, wydaje mi się że częsciową winę za to ponosi niezbyt korzystny rozkład mas, mazda ma bardzo lekki tył.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2012, 23:46
Posty: 103
Skąd: Świnoujście
Auto: Lexus IS 300H 2013

Mazda CX5 2012 2,0 SKYPASSION

Postprzez tubis85 » 13 gru 2012, 11:32

Jedyny sprawdzony sposób na wyrównanie mas to dwa worki cementu jak za starych czasów w Polonezach żeby chciał ruszyć. :) Myślę że, masz rację samochód jest średnio wyważony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2012, 19:14
Posty: 33 (1/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda Cx5 4x4 Pb

Postprzez kogut1235 » 13 gru 2012, 11:53

tubis85 napisał(a):Myślę że, masz rację samochód jest średnio wyważony

czytałem jakiś test w którymś czasopismie o suvach i tam było też to opisane i dokładnie podali rozkład mas. Myślę że ta gazeta leży gdzieś na pralce w toalecie więc mogę ja odkopać :) auto nie ma problemów z trakcją tylko podczas skręcania z gazem w podłodze tył potrafi polecieć w bok , szczególnie odczuwalne na śliskiej teraz kostce.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2012, 23:46
Posty: 103
Skąd: Świnoujście
Auto: Lexus IS 300H 2013

Mazda CX5 2012 2,0 SKYPASSION

Postprzez Paweł » 13 gru 2012, 13:19

Ahem, czy to przypadkiem nie są Wasze pierwsze doświadczenia z napędem AWD/RWD? :)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez kogut1235 » 13 gru 2012, 14:46

Paweł napisał(a):Ahem, czy to przypadkiem nie są Wasze pierwsze doświadczenia z napędem AWD/RWD? :)

Mam 2 samochody przednionapędowe, 1 tylno i 1 AWD. To co opisywałem nie jest problematyczne. :)
Dużo testów krytykuje to auto za dość spore róznice w masach . Dlatego napisałem że pewnie to też ma jakiś wpływ.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2012, 23:46
Posty: 103
Skąd: Świnoujście
Auto: Lexus IS 300H 2013

Mazda CX5 2012 2,0 SKYPASSION

Postprzez lealuc » 27 sty 2013, 13:54

Witam.
Mazdę cx-5 kupiłam do codziennego dojeżdżania do pracy. Jak na razie spełnia moje założenia. Silnik 2,0 benzyna – brak problemów z zapalaniem na mrozie. Wysoki prześwit, najwyższy w tej klasie, sprawia, że hałdy śniegu pozostawione przez przejeżdżający pług nie są już problemem. Napęd na 4 koła – też pomaga.
Co mnie wkurza:
badziewnie napisana instrukcja obsługi, zarówno samej mazdy, jak i radia.
lealuc
 

Postprzez mister » 28 sty 2013, 19:19

Jeżdżę CX-5 od sierpnia , wersja w benzynie, automat. Ze zużyciem benzyny to niezła ściema, nigdy nie spaliła mniej niż 8,5/100, w zimie na mieście pali 10. Dealer mówi, że musi się ułożyć.
Nie mam innych uwag, ale nie lubię ściemy . Do małego baku już się przyzwyczaiłem po prostu często bywam na stacji. Nie zauważyłem żadnych drgań maski, lusterek itd, trochę głośna przy jeździe ponad 120 km. <jupi>
Początkujący
 
Od: 11 maja 2012, 11:07
Posty: 13
Auto: mazda cx-5

Postprzez polak900 » 29 sty 2013, 01:11

tragedii nie ma, przecież to suv
W info producenta to się wierzy wtedy jak dołożysz ze 2 l do ich spalania
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez polki » 2 lut 2013, 18:27

a jak sterowane jest doświetlanie zakrętów, i czy można włączyć zapłon ale nie uruchamiać silnika.
Początkujący
 
Od: 23 paź 2012, 15:24
Posty: 17
Auto: brak

Postprzez plowik » 2 lut 2013, 21:59

oczywiście automatycznie, doświetlania zakrętów działa świetnie, przynajmniej masz dwa metry pobocza widoczne-rewelacja!, oczywiście można, tylko należy" krócej" przycisnąć przycisk START i już!
Początkujący
 
Od: 7 sie 2012, 21:12
Posty: 9 (0/1)
Auto: mazda 3 2.5 BENZYNA 2019

Postprzez polki » 3 lut 2013, 08:42

ale po przez skręt kierownicą <co?>
Początkujący
 
Od: 23 paź 2012, 15:24
Posty: 17
Auto: brak

Postprzez mx5 » 3 lut 2013, 12:21

Doświetlanie zakrętów odbywa się poprzez główne światła ksenonowe które mają możliwość obrotu o ok 15 stopni. Gdy skręcamy w lewo obraca się lewy ksenon a gdy w prawo – prawy. Sygnałem jest obrót kierownicy. Co do zapłonu to oczywiście da się to zrobić, należy w cisnąć przycisk Start nie wyciskając przy tym sprzęgła (lub hamulca w automacie). Pierwsze naciśnięcie da podobny efekt jak przekręcenie stacyjki w pierwszą pozycję (można np uruchomić radio, nawigację itp.), drugie naciśnięcie powoduje włączenie zapłonu. Odpalić auto możemy jedynie przy wyciśniętym sprzęgle (lub hamulcu w automacie).
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2010, 12:03
Posty: 61

Postprzez Paweł » 7 lut 2013, 07:49

polki napisał(a):ale poprzez skręt kierownicą

Tak i bardzo dobrze to działa – znacznie lepiej niż w oparciu o kierunkowskaz. Takie samo rozwiązanie skrętnych soczewek głównych jest w starym Citroenie i z praktyki mogę powiedzieć, że wolę ten system od najczęściej niepotrzebnie "błyskających" halogenów lub dodatkowych lampek.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Bemix » 27 maja 2013, 14:00

Witam wszystkich

Tak, też zakupiłem CX5 Manual Benzyna Skypassion w pięknym kolorze RED SOUL. Ma już 2500 km

Poczytałem Forum i moje uwagi:
– Ogólnie auto OK, ( miałem przedtem KUGE w dieslu ) Zawieszenie fajne, miękkie na dziurach, ale na autostradzie za to buja jak na koniu.

Miedzy zaletami ma też dwie wady, prośba o pomoc w usunięciu ich !
– pierwsza , potwierdzam jak u kolegów szarpanie przy zmianie biegów na 2 i 3 . Kombinuje z gazem i sprzęgłem, ale generalnie dusi się w chwili zmiany biegów. Trochę to lipa w NOWEJ SKY TECHNOLOGII.

– druga , ( nikt chyba nie pisał ) to fatalnie rozwiązanie miejsce dla kierowcy !!! Fotel ok, ale ten rozbudowany – zabudowany kokpit środkowy – plastik , połączenie sterowania klimatyzacji z lewarkiem biegów . Moja prawa noga ( mam 180 cm wzrostu) wbija się prawą strona kolana w tą kretyńską zabudowę. Noga boli i jest niewygodnie. Lewa noga ma luz i rozchyla się do drzwi ( chłopy tak mają, że siedzą z rozwartymi nogami ) Generalnie jak człowiek spojrzy na siebie, to siedzi KRZYWO.
Jazdę próbna robiłem , zauważyłem problem, ale mówię sobie, że się przyzwyczaję , ale NIE, nie moge sie przyzwyczaić do krzywej pozycji za kierownicą ( fotel naprzesuwałem, ale dalej lipa ) . Większość modeli ma odcięcie środka konsoli z resztą i jest miejsce na nogę , tu debilny Japończyk musiał zabudować.
Macie jakiś na to pomysł, aby nie musiał za rok tego niewygodnego auta sprzedawać.

pozdr
Początkujący
 
Od: 26 maja 2013, 15:02
Posty: 9
Auto: CX-5 Skypassion, 4x4 manual Red Soul , Benzyna

Postprzez kogut1235 » 29 maja 2013, 11:53

Bemix napisał(a):Moja prawa noga ( mam 180 cm wzrostu) wbija się prawą strona kolana w tą kretyńską zabudowę


Wydaje mi się że to zależy od pozycji za kierownicą , ja mam 182 cm i moja prawa noga nawet nie muska nic po prawej stronie.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2012, 23:46
Posty: 103
Skąd: Świnoujście
Auto: Lexus IS 300H 2013

Mazda CX5 2012 2,0 SKYPASSION

Postprzez fomicz » 8 sie 2013, 18:22

Zastrzeżenia i wrażenia dotyczące auta (ale nie zapytałem o to wcześniej a auto DEMO):
1.Tom Tom został aktywowany i zaktualizowany wcześniej, więc teraz wyłącznie aktualizacja płatna.
2.Mam wrażenie, że klima jest mniej wydajna niż w Passacie B6. Tam wystarcza ustawienie 23-24 st. w CX5 musiałem ustawić 20 ale może to kwestia dzisiejszej gorączki.
3.Mam wrażenie, że przyspiesza słabiej niż B6 TDI 160KM (chip ze 143) z DSG. Być może to wrażenie,diesel inaczej się zbiera i mocniej wciska w fotel. W Maździe mam odczucia takiego przyspieszenia, Passat czasami aż zrywał przyczepność. To odczucia subiektywne, więc najlepiej byłoby postawić je oba na kresce.
4.W tej krótkiej trasie nie zauważyłem braku mocy :). Szkoda, że na wyświetlaczu cały czas jest D a nie pokazuje, na którym biegu auto jedzie.
5.Nie odczułem za mocno braku kickdown w moim egzemplarzu. Zastanawiam się dlaczego Mazda dodała ten element.
6.Bardzo dobry zestaw głośnomówiący, słychać dobrze z obu stron.
7.Audio w wersji SkyEnergy poprawne,chyba lepsze od standardu w B6.
8.Spalaniem zajmę się później ale myślę, że pewnie +2l w stosunku do Passata.
9.Praca automatu rzeczywiście nie odbiega od DSG.
10.Subiektywnie: więcej miejsca niż w Passacie, za to mniej schowków a główny schowek nieklimatyzowany.
11.Inne minusy już były wymienione: brak regulacji wysokości fotela pasażera, brak polskiego menu w systemie (również w nawigacji), brak kratek nawiewu na tylną kanapę.

Jak sobie jeszcze coś przypomnę lub uświadomię- napiszę.

Update:
12.Trochę brakuje elektrycznego zamykania klapy bagażnika.
13.Spalanie :( spodziewałem się, że będzie wyższe tak +2l w stosunku do Passata ale jest znacznie więcej: tempomat 140 na autostradzie Passat 6,4/CX-5 10,5; 150 km/h Passat 7,4/ CX-5 11,4. Poza miastem jadąc dość łagodnie udaje się zejść momentami do 7. Od dziś zaczynam wpisywać auto w motostat, więc zobaczymy co wyjdzie. Passat ze 160 tys.km ma ~6,7.
Tomek

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 14:15
Posty: 192 (1/2)
Skąd: Brodnica
Auto: CX-5 SkyEnergy 2.0 160 PSI AT

Postprzez ketome » 12 sie 2013, 16:30

Opinia nawet nawet.
– " D" – drajw – dla automatu a który bieg-numer- na manualu
– Skrytek rzeczywiście brakuje ,mogło by być więcej.Sądzę że to taka ułomność Mazdy. Przy cenie 115
zł netto mogło by być więcej bajerów ,np.podświetlenie powitalne w kierunkowskazie kierowcy/ma
C4/.
– język nawigacji i ustawień komputera – wina Japończyków ,nie znają Polskiego – ma to też Qaszkaj i
inne samochody z Japonii
– spalanie w normie do 120 może być nawet 6,7 szybsza jazda np 150 wyszło 8,2
Ostatnio edytowano 3 maja 2014, 23:37 przez Josh, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Nie ma potrzeby pełnego cytowania swojego przedmówcy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2008, 14:24
Posty: 103
Auto: kiedyś 626 2.0 16 V,
6 GH2.0 MZR-CD 140KM . obecnie Cx5 BlacMica 2.0

Postprzez fomicz » 13 sie 2013, 08:05

Z biegami wiem ale np. w Passatcie miałem D1, D2 itd. Wtedy wiedziałem na jakim biegu auto jedzie, ale to oczywiście kwestia przyzwyczajenia.
Spalanie: podałem średnie spalanie z jazdy na odcinku 20km ze stałą prędkością 140 i 150 km.

Wczorajsza trasa ponad 340 km (z czego jakieś 30 km przez Warszawę Łomianki-Opacz-Łomianki), średnia prędkość 81km/h spalanie z komputera 8/100 ale wg mnie komputer zaniża (wczoraj tankowałem i miałem na kompie 9/100 a na stacji wyszło 9,85/100).

Żenująco mały zbiornik: moim zdaniem zasięg 500-600 km to zdecydowanie za mało.

Podtrzymuję słabość klimatyzacji/układu wentylacji (albo różnice w ustawieniach). Aby uzyskać komfortową dla mnie temperaturę w kabinie CX muszę mieć temp. 19-21 a w Passacie ustawiałem 22-24.

Poza tymi uwagami auto jest super. Prowadzi się jak po sznurku (na razie tylko na suchym asfalcie). Przyspieszenie też wystarczające.
Tomek

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 14:15
Posty: 192 (1/2)
Skąd: Brodnica
Auto: CX-5 SkyEnergy 2.0 160 PSI AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9