Mazda CX-5 (KE) – Nasze wrażenia i opinie

Mazda CX-5 (2012– )
Mazda CX-8 (2017- ) Przedłużona wersja CX-5 z trzema rzędami siedzeń

Postprzez Pabloss » 22 lut 2016, 13:26

od 2.5, w 2.0 nie jest dostępny podobnie jak tempomat adaptacyjny – szkoda :–(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 16:00
Posty: 428 (2/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX-5 2.0 AT

Postprzez Zbigniew_AWD » 28 kwi 2016, 09:52

Witam,

Widze ze dzial CX 5 nieco przycichl, to musi jednak oznaczac ze wszyscy jezdza bezawaryjnie.

Ja przesiadlem sie z przedliftowej 2.0 do poliftowej 2.5 i powiem ze jestem mocno zaskoczony jak dluga jest lista poprawek, rowniez w miejscach o ktorych nikt do tej pory nie wspominal.

Watek rozwine jak troche pojezdze :)

Poki co samochod jest juz na Motostacie.

Pozdrawiam i przepraszam za brak polskich liter.
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 20:42
Posty: 60 (0/4)
Auto: CX-5, G, AWD

Postprzez JBJ81 » 21 maja 2016, 18:06

Cześć wszystkim :).
Przymierzam się do zakupu pod koniec roku (lub na początku przyszłego) jakiegoś średniej wielkości SUVa/crossovera. Z oczywistych przyczyn ciekawi mnie CX-5, który jest obecnie na pierwszym miejscu. Dokładniej chodzi mi po głowie 2.0 SkyPassion – nie wiem tylko, czy manual czy automat (jeszcze nie umówiłem się na jazdę próbną).
W życiu nie miałem jeszcze Mazdy – kilka różnych Fordów, a obecnie jeszcze Civiczkę ostatniej generacji.
Jak to faktycznie jest z tym zabezpieczeniem antykorozyjnym w tym modelu? Czytając wątek Pana Piotrriv'a nie wygląda to za ciekawie... Do tego praktycznie każdy znajomy słysząc o tym, co chciałbym kupić, odpowiada w stylu – "(...) Mazda? Przecież to rdzewieje już w salonie (...)". Wychodzi na to, że musiałbym po zakupie od razu samochód zakonserwować. Jak mniemam Mazda nie robi z tego tytułu problemów odnośnie utraty gwarancji? Jak to wygląda z zabezpieczeniem u Was? Co do lakieru – jest jakaś różnica w wytrzymałości między "trójwarstwowym Soul Red" a innymi lakierami? Zakładam, że inne nie są trójwarstwowe... Kolejne pytanie dotyczy wytrzymałości skórzanej tapicerki. Jak rozumiem, jest to eko-skóra. Jak się Wam sprawuje ta tapicerka w normalnym użytkowaniu? Chodzi mi o łatwość jej uszkodzenia. O zabrudzenia nie pytam, ponieważ wybrałbym czarny odcień. Kolejne pytanie dotyczy systemu audio – BOSE'a. Wygooglowałem na zagranicznych forach sporo negatywnych opinii na jego temat. Nie znalazłem również jego specyfikacji (prócz informacji z któregoś forum, że posiada moc ok 225-235W). Nie jestem wielkim audiofilem, aczkolwiek lubię dość dobrze grające audio. Obecnie w Hondzie mam fabryczne 6 głośnikowe audio i jestem z niego w miarę zadowolony – tyle tylko, że Civic ma jedną z lepszych fabrycznych instalacji audio w przedziale samochodów kompaktowych. Jak to w końcu wygląda z tym BOSE? Jesteście z tego systemu zadowoleni? Pytam o normalne użytkowanie – nie słucham muzyki, która napędza samochód przez subwoofer... Gra to w miarę czysto przy wyższym ustawieniu głośności? Kolejne pytanie odnośnie nawigacji – ponieważ tutaj się zakręciłem :). Jak ona się Wam sprawuje? Podczas testu Cx-5 Autocentrum, navi pokazywała samochód poza trasą – jak zażartował Zachar, Mazda chce w teren :). Często przytrafiają się takie "wałki"? Kto jest dostawcą oprogramowania navi – tomtom? I ostatnie pytanie – CX-5 fabrycznie posiada jakieś zabezpieczenie przed kradzieżą? W folderze widzę tylko zabezpieczenia jako dodatkowe akcesoria...
Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelką pomoc :)
Początkujący
 
Od: 21 maja 2016, 16:59
Posty: 4

Postprzez Kriszo » 22 maja 2016, 11:37

Witam.
Jestem właścicielem Cx-5 skypassion,2.0 automat od kwietnia 2015 roku.
1.Automat czy manual ?? dla mnie sprawa jest oczywista,automat wygrywa bezdyskusyjnie (jest to nasz pierwszy automat i po roku użytkowania i wielkich uprzedzeń żony do automatu nigdy więcej nie wrócimy do manuala)
2.Silnik benzynowy teraz wybrałbym 2.5 litrowy.Miałem okazję pojeżdzić 2.5 litrową Cx-5 i jest on idealny do tego auta.Zbiera się dużo lepiej od 2.0.
3.Zabezpieczenie antykorozyjne jest jak większości nowych aut czyli oszczędne i ekologiczne.Można zrobić extra lub nie, zawsze jest gwarancja.(ja robiłem całą konserwację+zamknięte profile,mam fotki jak wygląda zabezpieczenie po zdjęciu wszystkich plastików,także mogę wstawić.)
4.Lakier jak w innych nowych autach ekologiczny czyli grubość około 80-100 mikronów (ja nałożyłem ceramic pro 9h i po roku użytkowania mam jeden odprysk na masce,także jest ok.)Soul Red czy jest grubszy nie mam pojęcia,ale diler odpowie ci na to pytanie.
5.Ja mam czarną skórzaną tapicerkę i po roku, nosi normalne ślady użytkowania.Nie ma żadnych przetarć,uszkodzeń itd.Moim zdaniem wygląda jak nowa.
6.System Bose to poezja dla uszu.Po wizycie w serwisie i w ramach reklamacji,tapicerka prawych i lewych drzwi wpadała w rezonans,co powodowało że Bose grało nieczysto.Po wklejeniu mat wygłuszających problem znikł.Teraz Bose gra pięknie i czysto i ten głęboki bas,aż się nie chce wysiadać z auta.Nawet na ustawieniu głośności na 40-42 nic nie zakłóca krystalicznie czystego dżwięku Bose.
7.Nawigacja mogłaby mieć innego dostawcę map(Navteg ),ale do celu zaprowadzi.Nie zauważyłem gubienia sygnału czy zawieszania nawigacji.Przez pewien czas nie czytała nazw ulic,ale po wgraniu nowego firmware xxx 513 problem znikł.
8.Diler przy zakupie dorzucił alarm standardowy.
Mam nadzieje że trochę pomogłem.
Pozdrawiam Krzysztof
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2014, 20:36
Posty: 68 (1/1)
Auto: Mazda CX-5.SkyPASSION.2.0 benzyna.160 PS,AWD.Skrzynia AT.2015r.

Postprzez Pabloss » 22 maja 2016, 12:19

Witam,
ja podobnie jak kolega mam CX-5 2.0 automat SkyPassion i potwierdzam to co pisał kolega.
1. Automat – tak, tak i jeszcze raz tak – i że to jest prosty automat a nie dwusprzęgłowy ja przyjmują jako zaletę a nie wadę!
2. Silnik 2.0 – dla mnie wystarczający. Jeżeli ktoś chce z auta typu SUV robić wyścigówkę to polecam Audi S, czy Merca AMG. Oczywiście, że chciało by się więcej koni (apetyt rośnie w miarę jedzenia), ale tym autem naprawdę da się bardzo sprawnie poruszać!
3. Zabezpieczenie antykorozyjne – ja nic nie robiłem.
4. Lakier no cóż .... mam Soulred i po roku używania mam już kilka odprysków na masce. Jednak nie jestem do końca pewien czy to przez jakość lakieru (wszystkie lakiery obecnie stosowana są bardzo miękkie – ekologia) czy przez to że auto jest typu SUV, więc wysokie z wysoko postawiona maską. Ja dużo jeżdżę po autostradzie i drogach ekspresowych, więc i prędkości wyższe, a ciężarówek do wyminięcia setki.
5. Skura w środku z tego co mi wiadomo to naturalna skóra. Sprawuje się bardzo dobrze i po roku nie widać po nie śladów używania.
6. BOSE – tu to za bardzo si nie wypowiem bo najczęściej słucham audibooków, a muzyki tylko czasem i to z radia :–)
7. Nawigacja – obecnie dostawcą map jest firma Navteq. Dla mnie to całkiem dokładne mapy, choć aktualizacja tylko 2 razy do roku.
P.S.
Piszą co zacząłem trochę szperać i zobaczcie co znalazłem:
Kto dostarcza dane map?
MAZDA korzysta z map dostarczanych przez firmę HERE, która jest światowym liderem w dziedzinie najwyższej jakości danych map cyfrowych. Mapy HERE mają zasięg globalny i tworzone są przez ponad 2000 analityków danych geograficznych. Rezultatem jest mapa wykorzystywana na całym świecie 100 milionów razy dziennie.
źródło: https://mazda-eu.naviextras.com/shop/portal/support
8. W moim przypadku również autoalarm za 1 zł.
Na konic po roku użytkowania i przejechaniu 37 070 km spalanie wyszło 7.0 l/100 km i całkowite koszty eksploatacji wraz z ubezpieczeniem na poziomie 12 000 zł polecam ten samochód.
Załączniki
IMG_6805.PNG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 16:00
Posty: 428 (2/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX-5 2.0 AT

Postprzez Kriszo » 22 maja 2016, 14:39

Witam.
Pabloss jak będziesz miał okazję to przetestuj Cx-5 z 2.5 litrową benzyną i zrozumiesz w czym rzecz.
Nie twierdze że 2 litry nie dają rady,i nie chodzi tu o osiągnięcie większej prędkości,ale różnica 32 koni jest naprawdę odczuwalna. Jeżdziłem prawie miesiąc 2.5 litrową Cx-5 i jest idealny sinik do tego auta.
1.Na pewno dużo,dużo lepszy komfort wyprzedzania .
2.Lepsza kultura pracy silnika
3.Lepsza współpraca z automatyczną skrzynią biegów
Takie są moje odczucia ,ale oczywiście każdy może mieć inne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2014, 20:36
Posty: 68 (1/1)
Auto: Mazda CX-5.SkyPASSION.2.0 benzyna.160 PS,AWD.Skrzynia AT.2015r.

Postprzez JBJ81 » 22 maja 2016, 19:48

Dziękuje Wam za odpowiedzi :).
Sądzę, że wersja 2.0 mi wystarczy – nie wymagam od samochodu super osiągów ( obecny Civic 1,8 ma 142kM i ok 9s do setki – wystarcza mi to z nawiązką). Zastanawiam się ciągle nad wyborem manual/automat. Podobnie jak kolega Kriszo, nigdy nie użytkowałem takiego i zawsze kojarzył mi się bardziej z "emeryckim" stylem jazdy. Mieszanie biegami od zawsze nie sprawiało mi problemu, a nawet czasem sprawiało przyjemność – stąd nie wiem czy jest to dla mnie :). Może uda mi się przetestować obie wersje, choć i tak przez krótką jazdę próbną raczej ciężko będzie stwierdzić na 100% czy jest to dla mnie. O nawigację pytałem, ponieważ jak wspomniałem sam się zakręciłem – podczas googlowania przewijał mi się tomtom, navteq oraz również here. W salonie byłem tylko raz i podczas ogólnych oględzin autka, takie pytanie nie wpadło mi do głowy. Podobnie jak kilka innych :). Nie omieszkam popytać jak już umówię się na jazdę próbną (najbliższy salon Mazdy mam ok 50km od miejsca zamieszkania). Przeglądając to zacne forum, widzę również, że koledzy robią całkiem spore przebiegi autkami. Przez 28 miesięcy posiadania Civica, zrobiłem nim niecałe 18.200km, z czego jeszcze ok 1tyś zrobił w jeden dzień mój ojciec :). No ale w sumie w sezonie letnim z 2-3 tyś zrobię też chopperkiem. Suma summarum – 100 tyś km taką CX-5 mogę osiągnąć za ok 10 lat i mniej więcej na taki okres również planuję zakup samochodu. Jeszcze raz dzięki Wam za odpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 21 maja 2016, 16:59
Posty: 4

Postprzez Marianek » 23 maja 2016, 08:30

Tomtom był w wersji przedliftowej, szkoda ze MAzda od tego odeszła, była lepsza aktualizacja. Teraz w polifcie jest Navteq bazujący na mapach Here. Mapy owszem dobre ale raz na dwa lata aktualizacja to za mało. Chociaż jest to lepszy wynik niż inni producenci nawet marek premium gdzie aktualizacja jest raz na rok i to nie zawsze ta najnowsza.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez MakekCh » 23 maja 2016, 08:38

Kolega wyżej chciał chyba napisać, że aktualizacja jest 2x do roku a nie raz na dwa lata ;) Swoją drogą to mogłaby już sie pojawić aktualizacja.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2015, 09:54
Posty: 47
Auto: Saab 9-3 Linear

Postprzez JBJ81 » 23 maja 2016, 11:42

To nie jest tak źle. W sumie aktualizacja nawet raz w roku wystarcza. Ile dróg u nas się w tym czasie zmienia? Przynajmniej w moim przypadku – jeśli ktoś dużo jeździ po całej Polsce czy Europie to i owszem, może to mieć znaczenie :).
Jeszcze takie pytanie odnośnie navi – aktualizację można przeprowadzić samemu, czy musi to robić serwis?
Początkujący
 
Od: 21 maja 2016, 16:59
Posty: 4

Postprzez MakekCh » 23 maja 2016, 12:47

Robisz samemu.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2015, 09:54
Posty: 47
Auto: Saab 9-3 Linear

Postprzez Pabloss » 23 maja 2016, 12:47

Samemu na kartę sd


Pozdrowienia Pabloss
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 16:00
Posty: 428 (2/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX-5 2.0 AT

Postprzez Marianek » 24 maja 2016, 18:31

MakekCh napisał(a):Kolega wyżej chciał chyba napisać, że aktualizacja jest 2x do roku a nie raz na dwa lata ;)
Dokładnie, dziękuje za poprawienie <spoko> .

Dopisano 24 maja 2016, 19:32:

JBJ81 napisał(a):Jeszcze takie pytanie odnośnie navi – aktualizację można przeprowadzić samemu, czy musi to robić serwis?
Robisz samemu za pomocą narzędzia/programu Tolbox.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

PostTen post został usunięty przez Josh 2 cze 2016, 19:34.
Powód: OT, wystarczy poczytać w dedykowanych tematach

PostTen post został usunięty przez Josh 2 cze 2016, 19:33.
Powód: OT

Postprzez Piogron » 2 cze 2016, 19:12

Niedawno odebrałem swoją CX5 w wersji Skypassion z silnikiem 2.00. Ogólnie wrażenia bardzo pozytywne, ale faktycznie teraz doplacilbym za automat i moze silnik 2.5.
Ale koledzy mam do was pytanie czy w tej wersji nie powinienem mieć systemu SCBS wspomagajacego hamowanie przy malych prędkościach? Bo nie mam wyłącznika tego systemu obok kierownicy więc po tym wnoszę, ze go nie posiadam. Wy macie w swoich Skypassion z silnikiem 2.00?

Wysłane z mojego SM-T311 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2005, 12:11
Posty: 112
Skąd: Inowrocław
Auto: Mazda 6 1,8 2005
W oczekiwaniu na CX-5 2016 2.00 MT

Postprzez Bili30 » 2 cze 2016, 19:56

SCBS jest na pewno. Sprawdź w ustawieniach komputera w zakładce bezpieczeństwo. Z tego co wiem przy kierownicy nie ma wyłącznika tego systemu.
Bili30
 

Postprzez Piogron » 2 cze 2016, 20:49

Faktycznie dzięki jest w zakładce Bezpieczeństwo, choć w instrukcji jest nspisane,że wyłącznik powinien być obok kierownicy, dzieki Bili30

Wysłane z mojego SM-T311 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2005, 12:11
Posty: 112
Skąd: Inowrocław
Auto: Mazda 6 1,8 2005
W oczekiwaniu na CX-5 2016 2.00 MT

Postprzez Królik » 27 cze 2016, 11:28

Mam nową Mazdę CX-5 od dwóch tygodni, przejechałem na razie tylko ok. 1500 km, ale mam już parę spostrzeżeń:

Zalety:

1. Wielki bagażnik. W cztery osoby (rodzina 2+2) spakowaliśmy się na sześciodniowy wyjazd w dwie duże walizki, jedną małą walizkę (taką typową dla bagażu kabinowego w samolocie), 2 małe plecaki + jakieś torby z jedzeniem i jeszcze jakieś drobiazgi. Jak było to wszystko porozkładane przed spakowaniem do bagażnika, to myśłałem, że zabieramy pół domu, ale jak włożyłem do bagażnika, to okazało się, że jest jeszcze mnóstwo miejsca.

2. Samochód prowadzi się świetnie, dobrze trzyma się drogi nawet przy prędkości ponad 160 km/h i jest mało wrażliwy na podmuchy boczne, wbrew wcześniejszym obawom.

3. Mocny silnik. Ładnie się zbiera nawet przy dużych prędkościach, nie ma problemu z wyprzedzaniem. Właściwie to nie wcisnąłem w nim jeszcze ani razu pedału gazu całkowicie do podłogi, bo nie było potrzeby.

4. Dobrze wyciszone wnętrze. Nie czuje się zupełnie prędkości. W powiązaniu z duzą mocą silnika daje to trochę niebezpiczeny efekt, że można załapać niechcący mandat za zbyt szybką jazdę. Muzyki daje się dobrze słuchać do ok. 120 km/h, przy 140 km/h też jeszcze ujdzie, przy 160 km/h już jest jednak za głośno. Oczywiście to są już subiektywne odczucia i pewnie też mocno zależne od rodzaju muzyki, jakiej się słucha.

5. Automat działa sprawnie, bardzo płynnie i dość przewidywalnie. W mieście rewelacja. W trasie, przy większych prędkościach trzeba się trochę nauczyć jego reakcji. Zbyt głebokie wciśnięcie pedału gazu powoduje bardzo szybką redukcję i wkręcanie na wysokie obroty, co nie zawsze jest zamierzone.

6. i-Stop. Kolejny punkt, którego się obawiałem, a okazało się, że zupełnie niesłusznie. Działa bardzo szybko, tak, że silnik jest uruchomiony zanim zdążę dotknąć pedału gazu. Można też odpuścić delikatnie hamulec wymuszając start silnika wcześniej. Jeżeli widzimy, że zaraz będziemy ruszać, można nie wciskać pedału hamulca głęboko i wtedy iStop się nie włącza. Zaskoczyło mnie też, że iStop jest bardzo szybko gotowy do pracy (przynajmniej w lecie). W zasadzie wystarczy przejechać mniej niż kilkaset metrów od wyjazdu z domu i iStop już jest gotowy do działania.

7. Jakość wykończenia w środku jest bardzo dobra. Nic nie stuka, nie puka, nie trzeszczy. Materiały są przyjemne w dotyku. Oba podłokietniki są miękkie. Po dwóch tygodniach dostrzegłem, że trochę rusza się tunel środkowy na boki, ale serio, to ma być niby jakaś wada? Sprawdzałem tylko z ciekawości, bo ktoś napisał gdzieś na forum.

8. Nawigacja wbudowana. Prowadzi znacznie lepiej niż Google Maps, przede wszystkim znacznie lepiej informuje głosowo. Wskazówki głosowe są precyzyjne. Pokazuje też dokładnie na jakie miejscowości i drogi mam się kierować (drogowskazy), jak również który pas zająć, czego Google nie robi. Podaje też odległości do MOPów na autostradzie. A wyświetlanie nazwy najbliższej przecznicy nawet przy wyłączonym ekranie nawigacji – rewelacja! Jedyny minus względem Google Maps, to że nie ma informacji o korkach w Polsce. W Niemczech poinformowała nas o spodziewanym korku, ale nie zmieniła z tego powodu trasy (może nie dało się? niestety informacja o korku okazała się prawdziwa i utknęliśmy). Wiem, że podobno coś tam można po wifi włączyć, aby działało też w Polsce, ale jeszcze nie rozpoznałem tematu. Większych problemów z aktualnością map na razie nie zobaczyłem. Wszystko się zgadzało za wyjątkiem jednej stacji benzynowej, która była na mapie, a nie było w rzeczywistości.

9. Parkowanie. Bardzo dobre wspomaganie kierownicy i duże przełożenie przekładni kierownicy sprawiają, że manewrowanie jest łatwiejsze niż w moim poprzednim, mniejszym samochodzie. Z kolei czujniki + kamera pozwalają mi wykorzystać na manewry całą dostępną przestrzeń. Podsumowując: samochód znacznie większy, a parkowanie wcale nie jest trudniejsze.

10. Automatyczne wycieraczki działają fajnie. Jedziemy sobie z żoną, żona prowadzi, zaczął kropić deszcz. Nie powiedziałem jej nic o wycieraczkach, więc pyta mnie "no i co ja teraz mam zrobić?!". W tym momencie wycieraczki się same uruchomiły. <rotfl>

11. Pozostawiony na słońcu, nie nagrzewa się bardzo. Może to lakier (Soul Red) może to przyciemniane szyby z tyłu, może wszystko razem. Miałem obawy, że czarna skóra będzie się nagrzewać i parzyć, a tu taka niespodzianka. Owszem, jest ciepło, ale nie gorąco. A klimatyzacja bardzo szybko schładza.

12. Odbieranie/wykonywanie połączeń tel. w czasie jazdy (bluetooth). Paruje się z telefonem automatycznie. Wiem, że to pewnie nic takiego i każdy nowy samochód to ma, ale ja w starym nie miałem i jest to duża wygoda.

13. System bezkluczykowy. Bardzo wygodna sprawa. Nie ufam jednak bezpieczeństwu tego wynalazku i zainstalowałem dodatkowy immobilizer (też bezprzewodowy, więc nie utrudnia korzystania z samochodu) + wykupiłem dobre ubezpieczenie.

Wady (głównie drobiazgi):
1. Lusterka nie składają się automatycznie po zamknięciu samochodu. Jak sobie przypomnę za późno o lusterkach, to muszę włączyć najpierw zapłon w pozycję ACC, bo da się złożyć. Z kolei jak złożę przed wyjściem z samochodu, a zaparkowałem równolegle przy ulicy, to nie widzę, czy mogę bezpiecznie otworzyć drzwi.

2. Blokada szyb powoduje, że kierowca też nie może otwierać szyb innych niż swoja. Bez sensu. No i szyb nie da się zamykać / otwierać po jakimś czasie od wyłączenia zapłonu. Po co to?

3. System utrzymania w pasie ruchu czasami jest nadgorliwy i robi dziwne rzeczy. Czasami mam wrażenie, że mnie chce wręcz zepchnąć z pasa ruchu zamiast w nim utrzymać. I to nawet, jeśli pasy są wyraźne i dobrze namalowane, a warunki pogodowe dobre. Też tak macie?

4. Czujnik zamknięcia klapy bagażnika czasami nie załapuje, że klapa została zamknięta. Trzeba mocniej zamykać.

5. Aktywny tempomat przy doganianiu powolniejszego pojazdu zbyt gwałtownie (jak na mój gust) hamuje, zwłaszcza, że odległość miałem ustawioną na tylko 3 kreski. Mógłby mierzyć różnicę prędkości i po prostu zacząć hamowanie wcześniej, ale lżej.
Początkujący
 
Od: 22 cze 2016, 13:17
Posty: 12
Auto: Mazda CX-5, 2.5 AT, SkyPassion, 2016 r.

Postprzez wlodek5 » 27 cze 2016, 12:38

Królik napisał(a):Wady (głównie drobiazgi):
1. Lusterka nie składają się automatycznie po zamknięciu samochodu. Jak sobie przypomnę za późno o lusterkach, to muszę włączyć najpierw zapłon w pozycję ACC, bo da się złożyć. Z kolei jak złożę przed wyjściem z samochodu, a zaparkowałem równolegle przy ulicy, to nie widzę, czy mogę bezpiecznie otworzyć drzwi.

@Królik można dokupić moduł automatycznego składania lusterek (około 570 zł), który przy zamykaniu samochodu składa lusterka a następnie rozkłada je po otwarciu samochodu i uruchomieniu silnika.
Początkujący
 
Od: 23 cze 2016, 09:13
Posty: 17
Auto: CX5 2,5 AT AWD SkyPASSION 2016

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9