Mazda CX-5 (KE) – Nasze wrażenia i opinie

Mazda CX-5 (2012– )
Mazda CX-8 (2017- ) Przedłużona wersja CX-5 z trzema rzędami siedzeń

Postprzez Rey » 6 kwi 2014, 15:46

W silniku diesla funkcja i-stop działa cyklicznie wtedy gdy auto jest zimne (turbina) przy dłuższej jeździe funkcja czeka aż turbina ostygnie i dopiero wtedy się wyłącza [taką informację uzyskałem przy odbiorze i ją potwierdzam po przejechaniu 200km ( w tym część w mieście) po wyjechaniu z garażu funkcja działała za każdym postojem (światła, skrzyżowanie) później już było gorzej – znaczy rzadziej :) .
Qui penis aquam turbat?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 gru 2013, 20:05
Posty: 13 (0/2)
Skąd: Zielona Góra/Warszawa
Auto: CX-5 2.2D 175 MT SkyPassion (2014)

Postprzez szatajoh » 11 cze 2014, 10:00

Kopsal mam takie same objawy z moja skrzynia biegow wibracje i halas lewarka od 80-120 kmh na 6biegu
Czy musiales mocno walczyc z serwisem o wymiane czy zaproponowali to sami
Mam zle doswiadczenia z serwisem 2 miesiace czekalem na naprawe a potem na wymiane silnika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2012, 09:42
Posty: 166 (0/1)
Skąd: Norymberga/Zywiec
Auto: Mazda CX 5
150 PS Diesel
2012 wrzesien

Postprzez jimi180 » 23 cze 2014, 13:40

denerwujące w maździe jest kilka rzeczy
po pierwsze brakuje więcej możliwości ustawienia nadmuchu klimy czy też ogrzewania
po drugie system i-stop potrafi być denerwujący a gdy go się nie chce trzeba pamiętać o wyłączeniu
po trzecie system RVM natomiast wymaga włączenia np w mieście gdyż sam działa dopiero od 60km/h
po czwarte system ruszania pod górkę nie zawsze działa (tak wiem w instrukcji napisane jest kiedy co i jak go uaktywnia) moim zdaniem mógłby działać dużo częściej
po piąte a nie tu już nic nie ma bo to naprawdę zarąbisty samochód:)
Początkujący
 
Od: 12 maja 2014, 14:45
Posty: 12

Postprzez Blixten » 23 cze 2014, 23:09

Po przejechaniu prawie ponad 12000 km moja opinia o użytkowaniu obecnego auta dojrzała do podzielenia się z Wami:
wady:
– brak automatycznego blokowania drzwi po ruszeniu i osiągnięciu odpowiedniej prędkości.
– trzeba pamiętać żeby nie zostawić opuszczonych szyb przed wyłączeniem silnika – żeby je podnieść trzeba włączyć go jeszcze raz
– hmmmmm .... trudno się przyczepić do czegoś większego ;–)
zalety:
– cała reszta to już tylko komfort, przyjemność i satysfakcja z trafnego wyboru :–)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2013, 12:28
Posty: 126 (10/7)
Auto: CX-5 Passion 2.0 G AT

Postprzez Lukasinio » 26 cze 2014, 00:32

Blixten....
Szyby można zamknąć w ciągu chyba 30 sekund po wyłączeniu silnika, natomiast porażka, że nie ma funkcji domykania, mój stary focus z 2002r domykał szyby po zamknięciu i włączeniu alarmu.
Blokowanie drzwi, fakt w tej klasie auta powinno być w standardzie.
Brak drugiego miejsca na kubek rozwiązałem otwierając podłokietnik ;) a butelki w drzwi.
Co mnie najbardziej denerwowało to w kółko ten sam utwór z pena przy odpalaniu, w końcu nagrałem sobie CD i jest ok.

U mnie i-stop działa bez zarzutu, spalanie średnie 7,2L jeżdżę dość oszczędnie zgodnie z zaleceniami komputera.

Zastanawia mnie możliwość wyłączenie czujników ruchu przy zamknięciu zamka centralnego, np jak nie chcemy całkowicie zamykać szyb, ktoś wie jak czy jest taka możliwość?
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2013, 21:20
Posty: 12
Skąd: Andrespol
Auto: Focus 1,6 2002r
CX-5 2x4 2.0 2013

Postprzez Squeed » 24 sie 2014, 20:41

Witam serdecznie
Bardzo proszę o opinie osób posiadających cx-5 w wersji benzyna 2.0 z automatem... Jak to w końcu jest z ta dynamiką auta w ujęciu drogowym... Czyli tak do powiedzmy max 110 km/h? Benzyna uważana jest często w komentarzach jako słaba, mało dynamiczna szczególnie w połączeniu z automatem podczas gdy wersja 2.2 diesel automat już jak najbardziej jest ok. Różnica realnie w przyspieszeniu do 100km/h to ok 1s. Jak zatem mozna interpretować taka różnice jako wyraźną? Na ile jest to obiektywne odczucie?
Czy charakterystyka pracy automatycznej skrzyni jest inna w benzynie i w dieslu? Nie mowię o punktach zmian biegów ale o charakterystykę oddawania momentu, czyli o zdolnośc do przyspieszania auta.
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2014, 18:58
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Cx-5 SkyEnergy 2.0 AT

Postprzez cezzah » 25 sie 2014, 11:47

Witam,
od kilku dni mam CX 5 2,0 AT. Wcześniej jeździłem RAV 4 2,2 D4D manual. Przed kupnem odbyłem jazdę próbna Mazdą taka, jaka właśnie kupiłem.
Po 7 latach jazdy dieslem z turbina różnica jest duża, trzeba się przyzwyczaić do innego silnika i innej skrzyni biegów.
Przejechałem dopiero 260 km, ale w kilku znanych sobie miejscach , gdzie można wyprzedzać , nacisnąłem gaz do dechy , żeby sprawdzić i porównać , mając jeszcze świeżo w pamięci RAV-kę. Mazdę trzeba wkręcić do 4000 obr/min, żeby zaczęła jechać bardziej dynamicznie. Wówczas siłą rzeczy jest głośniej, ale to chyba normalne w silniku benzynowym na wysokich obrotach. Wydaje mi się, że manewry wyprzedzania są porównywalne , choć subiektywne odczucie większej mocy w dieslu, wynika z tego , ze czuje się tę moc już przy niższych obrotach.
Jeżeli chodzi o wygodę, to automat jest świetny, szczególnie w mieście. Osobiście polecam. Podczas zjazdu stroma i krętą drogą korzystałem z możliwości ręcznej zmiany biegów – działa to podobnie jak w manualu, tylko nie trzeba wciskać sprzęgła :–))).
Jak więcej pojeżdżę, to chętnie podzielę się swoimi spostrzeżeniami.
Pozdrawiam wszystkich właścicieli i sympatyków mazdy, szczególnie CX 5.
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2014, 09:36
Posty: 38
Auto: Mazda CX 5 2,0 AT Skypassion, 2014

Postprzez fomicz » 26 sie 2014, 09:32

Squeed napisał(a):Witam serdecznie
Bardzo proszę o opinie osób posiadających cx-5 w wersji benzyna 2.0 z automatem... Jak to w końcu jest z ta dynamiką auta w ujęciu drogowym... Czyli tak do powiedzmy max 110 km/h?

Oczywiście w stosunku do 2.2 to nie ma co porównywać, dodatkowe kilka KM i większy moment spowoduje, że auto w ruchu drogowym będzie dużo bardziej dynamiczne. 0-100 to słabe porównanie. 80-120 to lepsze odniesienie a tych danych nie znam. Myślę, że w zakresie do 110 nie odczujesz znacznej różnicy. Jak wdepniesz pedał gazu, auto zredukuje nawet o 2 biegi i pociągnie na wyższych obrotach.
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 14:15
Posty: 192 (1/2)
Skąd: Brodnica
Auto: CX-5 SkyEnergy 2.0 160 PSI AT

Postprzez Squeed » 27 sie 2014, 17:58

Cezzah, fomicz dziękuje wam za opinie. Dla mnie, jak pamietam z jazdy próbnej, dynamika benzyny w at była wystarczająca jak na auto do rodzinnego zastosowania... Tym bardziej ze przewiduje jeździć 80proc miasto to wybór benzyny i at to chyba racjonalne optimum. Długie czekanie na auto powoduje jednak ze człowiek czyta wiele rożnych dziwnych opinii i zaczyna sie zastanawiać nad swoimi odczuciami.
Dziękuje.
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2014, 18:58
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Cx-5 SkyEnergy 2.0 AT

Postprzez cezzah » 27 sie 2014, 22:05

Cezzah, fomicz dziękuje wam za opinie.

Nie ma za co , cała przyjemność po mojej stronie. Myślę, że "będzie Pan zadowolony". :–)))
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2014, 09:36
Posty: 38
Auto: Mazda CX 5 2,0 AT Skypassion, 2014

Postprzez Blixten » 29 sie 2014, 14:40

Squeed: weź również pod uwagę spalanie :–) odniesienie znajdziesz np. na motostat.pl
Nie blokując lewych pasów jestem zadowolony ze spalania w okolicy 9,5 litrów w mieście.
Trudno wskazać właściwy wybór pomiędzy benzyną a dieslem, ale bez dwóch zdań automat do miasta = komfort.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2013, 12:28
Posty: 126 (10/7)
Auto: CX-5 Passion 2.0 G AT

Postprzez Tigro » 8 wrz 2014, 23:07

Cześć wszystkim
Ponieważ odebrałem swoją CX5 w ubiegły piątek, na razie kilka opinii na gorąco.
Jak pojeżdżę dłużej to pewnie jeszcze coś dopiszę.
Na początek moja konfiguracja: wersja skymotion, 2.0 benzyna w manualu z napędem 2x4.
Do tego kilka akcesoriów: kamera cofania, podświetlenie powitalne, alarm, i pierdoły w stylu chlapaczy, dywanikow.
Czekam jeszcze na montaż blokady skrzyni biegów i świateł LED do jazdy dziennej.

Pierwsze wrażenie jak najbardziej pozytywne. Chociaż auto jest na dotarciu i jeszcze sie z nim pieszcze to juz kilka razy przegonilem go na wysokich obrotach. Osiągi jak dla mnie w zupelnosci wystarczające a nawet więcej bo przy wyprzedzaniu sam mi sie banan na paszczy pojawia :D wiec tu nie mam zastrzeżeń.
Manual tez jest dla mnie ok, bo moja jazda to 80% trasa a 20% miasto i dzienne dojazdy do pracy 170km w obie strony. Wiec tempomat tez sie przydaje i to bardzo.
Wnętrze super, wysoka jakość, nawet w tapicerce materiałowej. Nie mam zastrzeżeń.
Na razie studiuje ta biblie która dał mi dealer razem z autem, wiec nie rozgryzlem jeszcze wszystkich funkcji zestawu audio.
Natomiast zdecydowanie polecam dokupienie kamery cofania. Zastanawiałem sie nad pakietem comfort z czujnikami cofania ale wybrałem kamerę i nie żałuje. Strzał w 10 oraz szczęśliwa żona :D bo auto ma ograniczona widoczność z tylu.
O spalaniu napisze po conajmniej tygodniu. Bo teraz za wcześnie i muszę sie nauczyć słuchać podpowiedzi komputera.
Ale tez pierwsze rozczarowanie. Niestety lakier w Mazdzie jest miękki jak kisiel.
Dealer chciał doczyscic jakaś kupę na przedniej masce i zafundował mi kilka rys na starcie...
Ale o tej przypadłości mazd wiedziałem przed kupnem auta i liczyłem sie po odbiorze.

Co dalej zobaczymy za miesiąc dwa. Na pewno jeszcze cos dopisze.
Pozdrawiam wszystkich
T
Ostatnio edytowano 9 wrz 2014, 16:15 przez Josh, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 4 maja 2014, 21:07
Posty: 13
Skąd: Okolice Katowic

Postprzez Squeed » 16 wrz 2014, 23:08

Panowie, jaki macie typ wpisany w dokumentach swoich cx-5? Z tego co widzę, powinno być KE a ja mam GH (jak w starszej mazdzie 6). Czy nie jest to jakiś blad?
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2014, 18:58
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Cx-5 SkyEnergy 2.0 AT

Postprzez Josh » 29 wrz 2014, 21:10

Panowie jutro wydzielę rozważania na temat wyboru koloru skóry do osobnego wątku, tam oczywiście kontynuujcie rozmowę. Wątek o spalaniu istnieje, więc prosiłbym takowe jak i każde inne informacje umieszczać w odpowiednich wątkach, będzie to bardziej przejrzyste dla pozostałych użytkowników forum :)

Edit: Wątek o tapicerce
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Xtof
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 13 maja 2008, 11:29
Posty: 1118 (14/26)
Skąd: Poznań
Auto: Rodzinne

Postprzez Pabloss » 18 paź 2014, 09:59

Witam kolegów. Właśnie się dowiedziałem (od Mazda Polska), że po 20 listopada zostanie podana informacja o zmianach modelowych na rok 2015. Czy ktoś z kolegów ma już jakiś "przecieki" w tym temacie ?


Pozdrowienia Pabloss
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 17:00
Posty: 428 (2/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX-5 2.0 AT

Postprzez golabwaw » 23 paź 2014, 12:20

Po kilku miesiącach czytania wszystkiego o CX5 w końcu i ja mogę się podzielić swoją opinią o nowym aucie.

Moja konfiguracja CX-5 4x4 automat Diesel 2.2 150 KM
SkyEnergy + kamera, nawigacja, czujniki przód i tył i koła 19 cali.

Strasznie długo niestety na nią czekałem. Zamówiona w maju odebrana dwa tygodnie temu.
Od wyjazdu z salonu zrobiłem pierwsze 1 000 km.


Na plus

Na pewno światła. Rewelacyjne doświetlanie pobocza i zakrętów. Automatyczna zmiana świateł w zależności od warunków pogodowych. Działa to rewelacyjnie.

Samochód rewelacyjnie trzyma się drogi i świetnie pokonuje nierówności. Jazda po słabych polskich drogach to czysta przyjemność.

Automat bez zarzutu. Płynnie zmienia biegi. Wyprzedzanie idzie sprawnie.

Spalanie naprawdę jest bardzo małe. 7,5 jak na takie auto to rewelacja.

Czytałem dużo opinii, że jest głośno w środku. Może to wina tego, że poprzednio jeździłem Santa Fe i Kia Sportage ale na pewno jest ciszej niż w tych dwóch wymienionych autach.


Na minus

Lusterka. Powyżej 110 km/h trzęsą się strasznie. O tym problemie wiedziałem i już jestem umówiony w serwisie na zlikwidowanie tej niedogodności.

Wykończenie wnętrza. Nie wiem czy to ja miałem pecha czy tak jest w każdym modelu ale w nowym aucie za ponad 100 000 nie powinno się zdarzać, że coś jest źle spasowane. Trochę to irytuje i mam nadzieję, że przy najbliższej wizycie w serwisie uda się to poprawić. W moim poprzednim aucie KIA Sportage nie miałem takich problemów. Myślałem, że Mazda to jednak półka wyżej.

Trochę mało schowków z przodu i brak miejsca na dwa kubki. Może z tymi kubkami to drobiazg ale żona mocno narzeka w czasie podróży.


Po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów na pewno będę miał więcej do powiedzenia.
Początkujący
 
Od: 23 paź 2014, 12:00
Posty: 5
Auto: CX-5 2.2D Skyenergy

Postprzez Pabloss » 20 lis 2014, 23:47

Dotarłem do takich zdjęć.
ImageUploadedByTapatalk1416520026.401300.jpg
ImageUploadedByTapatalk1416520017.327898.jpg
ImageUploadedByTapatalk1416520005.984919.jpg
ImageUploadedByTapatalk1416519995.991669.jpg



Pozdrowienia Pabloss
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 17:00
Posty: 428 (2/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX-5 2.0 AT

Postprzez Josh » 21 lis 2014, 11:10

Wątek na temat liftingu CX-5 znajduje się w motorozmowach. Prosiłbym tam kierowac wszystkie informacje na ten temat :)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Xtof
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 13 maja 2008, 11:29
Posty: 1118 (14/26)
Skąd: Poznań
Auto: Rodzinne

Postprzez Tymi » 21 lis 2014, 18:28

Witam!
W pazdzierniku odebralem CX-5tke z super rabatem – cena 104 tysi za silnik diesel biturbo + nastepne felgi gratis. :D :D :D :D
Wczesniej testowalem benzyne – ale niestety ta wersja nie przyspiesza i pali wiecej.

Wrazenia – przebieg 6 tys km:
– lusterka tzw. standard trzesienia
– silnik mocny do seryjnych felg i ogumienia – zakupione nowe czarne felgi 20 cali z certyfikatem TUV za 2500 zl na lato
– za dodatkowa oplatą – serwis zamontowal sportowy wydech Sebring dostepny jako akcesorium tylko do deisel – wrazenia super tzn. nic nie slychac ale... od 1000 do 2000 obr po miescie super zachryply dzwiek i podobno dodaje wiecej mocy niz naklejka V6 <cisza> <cisza> <cisza>
– zamowilem czarny spojler na ryjka z przodu czyli maske z USA – do bialego pasuje perfect!!! koszt 300 zl
– czekam na dedykowane radio z PRC (dodają ryż gratis) z wyswietlaczem 8 cali + glosniki infinti
Załączniki
cx.jpg
Początkujący
 
Od: 21 lis 2014, 18:04
Posty: 7
Auto: CX-5 skymotion biturbo :–)

Postprzez cezzah » 13 gru 2014, 21:00

Moja mazdę kupiłem w sierpniu 2014.przejechalem ok 6000 km. Podczas jazdy autostrada ok 140 km/h nie zaobserwowałem drgań lusterek. Albo kiepsko obserwowałem, albo wada ta została juz usunięta. Maski nie widzę, bo jestem za mały. Może to i lepiej :D Bluetooth wymienili w ramach IS. Teraz jest OK. Dokupiłem organizer do bagażnika. Drogo, ale zakupy nie latają po całym bagażniku. :D
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2014, 09:36
Posty: 38
Auto: Mazda CX 5 2,0 AT Skypassion, 2014

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9