Mazda CX-5 (KE) – Nasze wrażenia i opinie
Witam to mój pierwszy wpis na tym forum.
Do wczoraj byłem szczęśliwym użytkownikiem Cx5 w automacie.
Autko zamówione było ostatniego lutego,wyjechałem nim z salonu 18 kwietnia. Pojeździłem nim niecały miesiąc do wczoraj. Niestety się popsuło. Jeden Wieswagen zajechał mi drogę. Wpadł w poślizg uderzył mnie swoimi prawymi drzwiami w lewy przód. Poleciałem do lasu zrobiłem śrubę w powietrzu połamałem kilka drzew i wylądowałem na boku pasażera. Auto niestety do kasacji. Ale ja wyszedłem z autka sam nic złamanego, kilka zadraśnięć jak przy goleniu. Widocznie jaszcze mnie nie potrzebują po drugiej stronie. Strażacy i pogotowie byli w ciężkim szoku, myśleli że jadą do ....... Wg nich muszę iść do Czestochowy.
Wkażdym razie nic mi się nie stało. Automat jast super po przejechaniu 1310km spalanie wynosiło 8.8l.na początku było 9,9l. Niestety już się nie dowiem ile będzie wynosić spalanie.
Jutro będziemy załatwiać sprawy formalne (gość się przyznał do winy przyjął mandat) więc myślę że nie powinno być problemu z ubezpieczeniem. I jestem pewny że zamówię taką samą Cx 5 w białej perle.
Tylko czas oczekiwania się wydłuża. Pozdrawiam
Do wczoraj byłem szczęśliwym użytkownikiem Cx5 w automacie.
Autko zamówione było ostatniego lutego,wyjechałem nim z salonu 18 kwietnia. Pojeździłem nim niecały miesiąc do wczoraj. Niestety się popsuło. Jeden Wieswagen zajechał mi drogę. Wpadł w poślizg uderzył mnie swoimi prawymi drzwiami w lewy przód. Poleciałem do lasu zrobiłem śrubę w powietrzu połamałem kilka drzew i wylądowałem na boku pasażera. Auto niestety do kasacji. Ale ja wyszedłem z autka sam nic złamanego, kilka zadraśnięć jak przy goleniu. Widocznie jaszcze mnie nie potrzebują po drugiej stronie. Strażacy i pogotowie byli w ciężkim szoku, myśleli że jadą do ....... Wg nich muszę iść do Czestochowy.
Wkażdym razie nic mi się nie stało. Automat jast super po przejechaniu 1310km spalanie wynosiło 8.8l.na początku było 9,9l. Niestety już się nie dowiem ile będzie wynosić spalanie.
Jutro będziemy załatwiać sprawy formalne (gość się przyznał do winy przyjął mandat) więc myślę że nie powinno być problemu z ubezpieczeniem. I jestem pewny że zamówię taką samą Cx 5 w białej perle.
Tylko czas oczekiwania się wydłuża. Pozdrawiam
Była Cx5, Będzie Cx5, Jest Cx5
Witaj. Dobrze slyszec ze nic Ci sie nie stalo po takim crash tescie! Na pewno miles duzo szczescia ale mysle ze zabezpieczenia mazdy tez zrobily swoje- na stronie klubowej jest link do testow zderzeniowych, w usa cx5 dostala tytul top safety pick 2012.... jak widac cos w tym jest na szczescie dla posiadaczy.
ps. piszesz ze od kwietnia zrobiles om 1300km... tym bardziej szkoda bo nawet sie nie dotarla. ja od 09.04 mam 8200km . spalanie srednie przy ostrej jezdzie (juz sie nie przejmuje silnikiem i spalaniem) 7.7 L przy MT i jak dla mnie wynik swietny jak na suwa 4x4 .
ps. piszesz ze od kwietnia zrobiles om 1300km... tym bardziej szkoda bo nawet sie nie dotarla. ja od 09.04 mam 8200km . spalanie srednie przy ostrej jezdzie (juz sie nie przejmuje silnikiem i spalaniem) 7.7 L przy MT i jak dla mnie wynik swietny jak na suwa 4x4 .
- Od: 7 sty 2007, 22:49
- Posty: 66
- Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 136km => CX 5 SkyPassion 2.0 MT 160km => CX9 3.7 V6 277 :)
Była Cx5, Będzie Cx5, Jest Cx5
Witaj
Widać ze los i technologia mazdy nad tobą czuwały
Chwała Bogu ze nic ci sie nie stało bo faktycznie auto wyglada koszmarnie ......
Wielka szkoda i żal takiego auta ale życie i zdrowie najważniejsze , a cx zawsze można zamówić powtórnie.
Swoją droga ciekawy jestem jaki czas oczekiwania będziesz miał od zamówienia .
Widać ze los i technologia mazdy nad tobą czuwały
Chwała Bogu ze nic ci sie nie stało bo faktycznie auto wyglada koszmarnie ......
Wielka szkoda i żal takiego auta ale życie i zdrowie najważniejsze , a cx zawsze można zamówić powtórnie.
Swoją droga ciekawy jestem jaki czas oczekiwania będziesz miał od zamówienia .
- Od: 24 mar 2012, 13:46
- Posty: 115
- Auto: CX-5 2.0 AT AWD SkyPassion
(byla Mazda 6. 2.0l. 2008 r)
vaurien – Cale szczescie,ze wszystko zakonczylo sie bez utraty zdrowia/zycia – widac ktos na Toba czuwa Wracajac do Cx-5 to w sobote mialem okazje przyjrzec sie dokladnie niebieskiemu metalikowi, w najbogatszej wersji lacznie z ledowymi swiatlami dziennymi itp i powiem jedno: TO auto robi WIELKIE wrazenie – Normalnie jestem nim zachwycony
vaurien naprawdę miałeś szczęście i jest to chyba pierwszy rozbity CX-5.
Mazda spisała sie wyśmienicie,powinni pokazać te zdjęcia wszystkim anty
Pozwoliłem sobie zedytować twoje linki żeby bezpośrednio widać było na forum zdjęcia.
edit by Josh: dodałem zdjęcia w poście autora aby z czasem nie zaginęły
Na imagShacke po prawej stronie pojawia się zakładka "Linki do udostępniania tego obrazu"
wybieramy "bezpośrednio" , kopiujemy tamtejszy link,wklejamy w kod Img znajdujący się w górnym panelu pisania odpowiedzi.
Pozdrawiam
Marian
Mazda spisała sie wyśmienicie,powinni pokazać te zdjęcia wszystkim anty
Pozwoliłem sobie zedytować twoje linki żeby bezpośrednio widać było na forum zdjęcia.
edit by Josh: dodałem zdjęcia w poście autora aby z czasem nie zaginęły
Na imagShacke po prawej stronie pojawia się zakładka "Linki do udostępniania tego obrazu"
wybieramy "bezpośrednio" , kopiujemy tamtejszy link,wklejamy w kod Img znajdujący się w górnym panelu pisania odpowiedzi.
Pozdrawiam
Marian
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Właśnie jestem po jeździe próbnej wersją Sky-Passion w automacie. Więc moje wrażenia z jazdy są ogólnie pozytywne, ale benzynie brakuje trochę powera. To bardzo fajne 'wozidełko' do pracy z pktu A do B. Pod obciążeniem i jeździe np. w góry będzie w tej wersji problem. Bardzo wygodne autko, kierowca od razu czuje się tu jak u siebie. Kabina fajnie otula kierowce, a sama jazda jest bardzo bliska np. jeździe hatchbackiem, i bardziej sportowa od tiguana. Automat jest wspaniały, ale jestem pewien że szczyt formy osiąga on z dieslem. Tu wyraźnie brakuje silnikowi momentu, aby stanowić z nim idealny duet.
Na PLUS
-------
1) Automat
2) Układ jezdny – chyba nawet lepszy od tego w tiguanie (profil 65)
3) Zegary
4) Układ Start-Stop – bardzo sprawnie i dyskretnie działający
5) Deska rozdzielcza – bardzo cichy i sprawny nawiew klimatyzacji – jego umieszczenie niżej niż np. w tiguanie powoduje, że nie 'bije' powietrzem po oczach (dla mnie ważna rzecz)
6) Fotele – wygodne i wreszcie (Mazda!) szerokie na wysokości ramion
7) Zachodzące i 'zawinięte' uszczelnienie drzwi od dołu powodujące, że progi /a więc nogawki / nie brudzą się
8) B.Duże (!) lusterka zewnętrzne ze sprawną i czytelną sygnalizacją martwej strefy (strefy cienia) – nie zauważyłem ich drżenia podczas jazdy
Na MINUS
---------
1) Tanio wyglądająca i odstająca osłona plastykowa z lewej strony podstópki
2) Przedziwna zapinka mieszka hamulca ręcznego – od dołu, co powoduje że łatwo ją wypiąć
3 Przeszkadzający uchwyt drzwi (uciska na kolano – zależne od kierowcy/wzrostu)
4) Miernej wielkości wnęki w drzwiach przednich na butelki (w tiguanie wchodzi swobodnie butelka 2 l)
5) Brak nawiewu na tył z podłokietnika lub słupków "B"
6) Brak regulacji podłokietnika z przodu (wzdłużnej i wysokościowej)
Jednak czekam do jesieni, kiedy to ma pojawić się diesel
Zakochałem się w automacie i jestem pewien że z dieslem to będzie to )
Na PLUS
-------
1) Automat
2) Układ jezdny – chyba nawet lepszy od tego w tiguanie (profil 65)
3) Zegary
4) Układ Start-Stop – bardzo sprawnie i dyskretnie działający
5) Deska rozdzielcza – bardzo cichy i sprawny nawiew klimatyzacji – jego umieszczenie niżej niż np. w tiguanie powoduje, że nie 'bije' powietrzem po oczach (dla mnie ważna rzecz)
6) Fotele – wygodne i wreszcie (Mazda!) szerokie na wysokości ramion
7) Zachodzące i 'zawinięte' uszczelnienie drzwi od dołu powodujące, że progi /a więc nogawki / nie brudzą się
8) B.Duże (!) lusterka zewnętrzne ze sprawną i czytelną sygnalizacją martwej strefy (strefy cienia) – nie zauważyłem ich drżenia podczas jazdy
Na MINUS
---------
1) Tanio wyglądająca i odstająca osłona plastykowa z lewej strony podstópki
2) Przedziwna zapinka mieszka hamulca ręcznego – od dołu, co powoduje że łatwo ją wypiąć
3 Przeszkadzający uchwyt drzwi (uciska na kolano – zależne od kierowcy/wzrostu)
4) Miernej wielkości wnęki w drzwiach przednich na butelki (w tiguanie wchodzi swobodnie butelka 2 l)
5) Brak nawiewu na tył z podłokietnika lub słupków "B"
6) Brak regulacji podłokietnika z przodu (wzdłużnej i wysokościowej)
Jednak czekam do jesieni, kiedy to ma pojawić się diesel
Zakochałem się w automacie i jestem pewien że z dieslem to będzie to )
- Od: 17 sty 2012, 11:38
- Posty: 46
wszystko jest tak jak było czyli
– głośny powyżej 120km/h
-pali po 6000km 9,1l 25% trasa 75% miasto
-miałem wymieniany klakson odmówił posłuszeństwa
-2.0 benzyna to jednak za mało na ten samochód jak chce się czasami przycisnąć
do spokojnej jazdy do 100km/h to samochód idealny cichy, automat zmienia fajnie
a tak pozatym to wszystko spoko nie wiem jak ze skórą mam wrażenie że nie jest najlepszej jakości ale powiem coś więcej jak będę miał 50tys km.
– głośny powyżej 120km/h
-pali po 6000km 9,1l 25% trasa 75% miasto
-miałem wymieniany klakson odmówił posłuszeństwa
-2.0 benzyna to jednak za mało na ten samochód jak chce się czasami przycisnąć
do spokojnej jazdy do 100km/h to samochód idealny cichy, automat zmienia fajnie
a tak pozatym to wszystko spoko nie wiem jak ze skórą mam wrażenie że nie jest najlepszej jakości ale powiem coś więcej jak będę miał 50tys km.
tubis85 napisał(a):wszystko jest tak jak było czyli
– głośny powyżej 120km/h
-pali po 6000km 9,1l 25% trasa 75% miasto
-miałem wymieniany klakson odmówił posłuszeństwa
-2.0 benzyna to jednak za mało na ten samochód jak chce się czasami przycisnąć
do spokojnej jazdy do 100km/h to samochód idealny cichy, automat zmienia fajnie
a tak pozatym to wszystko spoko nie wiem jak ze skórą mam wrażenie że nie jest najlepszej jakości ale powiem coś więcej jak będę miał 50tys km.
Tubis85 wielkie dzięki za relacje
Powiedz mi czy faktycznie ten hałas powyżej 100-120 km/h (różnie piszą kierowcy) jest aż tak uciążliwy ?
Mam zamówioną dokładnie taką samą wersję jak twoja czyli benzyna w automacie skypassion (nawet kolor ten sam) i zaczynam się zastanawiać czy nie popełniłem błędu ...... Oglądałem chyba wszystkie możliwe testy we wszystkich językach świata i tak radykalne negatywne oceny automatu i głośności jego pracy słychać tylko u nas. Zastanawiam się z czego to wynika ?
Przez 4 lata jeżdziłem nową "6" i ona też nie była zbyt cicha ale do środka dochodził głównie odgłos od kół-jezdni a silnika prawie nie było słychać. Tu podobno jest inaczej ....
PS Może masz jakieś zdjęcia swojego autka do wysłania .
- Od: 24 mar 2012, 13:46
- Posty: 115
- Auto: CX-5 2.0 AT AWD SkyPassion
(byla Mazda 6. 2.0l. 2008 r)
Piteremiter napisał(a):tubis85 napisał(a):–
Powiedz mi czy faktycznie ten hałas powyżej 100-120 km/h (różnie piszą kierowcy) jest aż tak uciążliwy ?
Mam zamówioną dokładnie taką samą wersję jak twoja czyli benzyna w automacie skypassion (nawet kolor ten sam) i zaczynam się zastanawiać czy nie popełniłem błędu ...... Oglądałem chyba wszystkie możliwe testy we wszystkich językach świata i tak radykalne negatywne oceny automatu i głośności .
Na pewno nie popelniles bledu
Przy predkosci 100-120 faktycznie szumi cos z tylnej czesci ale nie jest to tragedia moze opony sa akustyczne przy tej predkosci
I faktycznie w automacie jak sie gleboko gaz wcisnie na dluzej to silnik burczy glosniej ale to nie razi ucha kierowcy to raczej przyjemne burczenie
Nastepny test na pocieszenie
http://moto.wp.pl/gid,14507652,title,Ma ... &_ticrsn=5
Co do dostaw w niemczech jeszcze nie dotarly auta ktore przyplynely na koniec kwietnia stoja w Antwerpi wyglada to na problemy spedytora powiny byc w ciagu 10 dni u handlarza
W Norymberdze mam 3 Mazdy serwisy od konca kwietnia dotarla 1 CX 5 do klienta benzyna automat 4WD
Ja bym nie przesadzal z ta glosnoscia. Powyzej 140km/h jest slyszalny szum powietrza, a naprawde nie ma tragedii. W ostatni weekend z taka predkoscia przejechalem ponad 150 km autostrady i najmniejszej uciazliwosci to nie spowodowalo. Takze mysle ze glosnosc to rzecz wzgledna. A halas orzy wyzszej predkosci nie pochodzi o silnika ale wlasnie jest spowodowany pedem powietrza.
Halasu spowodowanego toczeniem opon rowniez nie zaobserwowalem, zeby przewyzszal normy.
IMHO benzyna z AT daje rade, pewnie ze nie jest to demon predkosci, ale wystarczy. Spokojnie mozna wyprzedzac na trasie i nie potrzeba dlugiej wolnej odleglosci. Oczywiscie trzeba wcisnac mocniej pedal gazu, ale skrzynia blyskawicznie redukuje i wtedy slyszalny jest silnik, ale to jest mily odglos
Na razie z negatywow:
– 3 krotnie pojawil sie error i-stop. Zapala sie na pomaranczowo lampka kotroli trakcji i jednoczesnie miga kontrolka i-stop (pomoranczowa). Wedlug instrukcji oznacza to ze systemy przestaly dzialac. Dzisiaj podjechalem do serwisu i serwisant powiedzial ze przyczona jest niski poziom naladowania akumulatora istop. O ile tlumaczylo by to wylaczenie i-stop to nie bardzo rozumieme dlaczego rownie wylacza sie kontrola trakcji – moze wy cos podpowiecie. Serwisant zaproponowal doladowanie reczne akumulatora i-stop ale ja mam przeczucie ze to nie tedy droga, bo samochod odebrany byl miesiac temu :/. Tak podobno dzialo sie w innych mazdach.
– pojawilo sie mocno irytujace 'pyrkanie'/stukanie cos jakby pracowaly plastiki. Inny serwisant przejechal sie ze mna dzis i podobno stukanie jest efektem zbyt nacignietym wspornikiem, wspierajacym 'cos' . Stukanie slyszalne po stronie kierowcy – wg serwisanata z przodu – wg mnie raz z przodu raz z tylu, generalnie niesie sie po plastikach.
Przebieg 2600km, spalanie po wyprawie GD-KRK-GD spadlo do 8,9 L. W tej chwili z 2600 km, pewnie okolo 50% przejechane po miescie.
Halasu spowodowanego toczeniem opon rowniez nie zaobserwowalem, zeby przewyzszal normy.
IMHO benzyna z AT daje rade, pewnie ze nie jest to demon predkosci, ale wystarczy. Spokojnie mozna wyprzedzac na trasie i nie potrzeba dlugiej wolnej odleglosci. Oczywiscie trzeba wcisnac mocniej pedal gazu, ale skrzynia blyskawicznie redukuje i wtedy slyszalny jest silnik, ale to jest mily odglos
Na razie z negatywow:
– 3 krotnie pojawil sie error i-stop. Zapala sie na pomaranczowo lampka kotroli trakcji i jednoczesnie miga kontrolka i-stop (pomoranczowa). Wedlug instrukcji oznacza to ze systemy przestaly dzialac. Dzisiaj podjechalem do serwisu i serwisant powiedzial ze przyczona jest niski poziom naladowania akumulatora istop. O ile tlumaczylo by to wylaczenie i-stop to nie bardzo rozumieme dlaczego rownie wylacza sie kontrola trakcji – moze wy cos podpowiecie. Serwisant zaproponowal doladowanie reczne akumulatora i-stop ale ja mam przeczucie ze to nie tedy droga, bo samochod odebrany byl miesiac temu :/. Tak podobno dzialo sie w innych mazdach.
– pojawilo sie mocno irytujace 'pyrkanie'/stukanie cos jakby pracowaly plastiki. Inny serwisant przejechal sie ze mna dzis i podobno stukanie jest efektem zbyt nacignietym wspornikiem, wspierajacym 'cos' . Stukanie slyszalne po stronie kierowcy – wg serwisanata z przodu – wg mnie raz z przodu raz z tylu, generalnie niesie sie po plastikach.
Przebieg 2600km, spalanie po wyprawie GD-KRK-GD spadlo do 8,9 L. W tej chwili z 2600 km, pewnie okolo 50% przejechane po miescie.
- Od: 8 lut 2012, 20:35
- Posty: 87
- Skąd: Warszawa/Lbn/Trojmiasto
- Auto: Obecnie Mazda CX-5
Bylo Mitsubishi EVO IX 400KM
Europejski test NCAP zderzeniowy wyszedl tez perfekt
http://www.youtube.com/watch?v=BeAqCuLeld0
nie wiem czy to slyny Los ktory polozyl mercedesa A ale mazda trzyma super w Auto bild narzekali ze w skrajnych szybkich skretach ESP nie dziala perfekcyjnie ale wszystko jest ok
http://www.youtube.com/watch?v=do8tOZefEso
http://www.youtube.com/watch?v=BeAqCuLeld0
nie wiem czy to slyny Los ktory polozyl mercedesa A ale mazda trzyma super w Auto bild narzekali ze w skrajnych szybkich skretach ESP nie dziala perfekcyjnie ale wszystko jest ok
http://www.youtube.com/watch?v=do8tOZefEso
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Danielwr i 10 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9