Mazda CX-5 (KE) – Nasze wrażenia i opinie

Mazda CX-5 (2012– )
Mazda CX-8 (2017- ) Przedłużona wersja CX-5 z trzema rzędami siedzeń

Postprzez Sebal » 28 lut 2012, 22:50

Obrazek
Nasze opinie o CX-5 te pozytywne i te negatywne,wady i zalety.
Proszę o merytoryczna i kulturalna dyskusje.
Wszelkie posty nie dotyczące dyskusji – tematu ,obrażające innych użytkowników trafia w czeluści kosza.
Osoby obrażające innych dostana odpowiednie wynagrodzenie.
Wszelkie wątpliwości i pytania proszę zgłaszać za pomocą PW do mnie.
Pozdrawiam
Marian


Post edytowany w celu dodania informacji początkowych do tematu.
Marianek


Post Sebal;

Dzisiaj przejechałem się Cx-5 w automacie i oto kilka moich spostrzeżeń:
1. Ładna linia
2. Niezłe materiały wykończeniowe, szczególnie patrząc poprzez pryzmat Cx-7, ale nie powalają (w X3 są trochę lepsze)
3. Ładna deska i zegary z ładnym podświetleniem
4. Miejsca całkiem sporo ale bez przesady. W porównaniu z Cx-7 jest dosyć wąsko. Samochód generalnie dla 4 osób. Nie wyobrażam sobie żeby na tylnej kanapie zmieściły się 3 osoby.
5. Fajna skóra i fotele przednie. Szczególnie do gustu przypadło mi długość siedziska. W końcu jest wystarczająco długie.
6. Silnik cichy ale powyżej 4 tys. obr. staje się dosyć głośny. Zbiera się całkiem nieźle.
7. Automat działa niczego sobie. Oczywiście do DSG to mu trochę brakuje ale jest dosyć szybki i zmienia przełożenia bez szarpnięć. Czasami tylko miałem wrażenie że nie może zdecydować się czy zmienić przełożenie czy nie ale to może tylko wrażenie. Na dodanie gazu reaguje bardzo szybko.
8. System strat-stop działa perfekcyjnie. Bardzo szybko się uruchamia.
9. Zużycie paliwa powinno być rzeczywiście niezłe. Patrząc po zużyciu testowym i sposobie jazdy to w normalnej eksploatacji myślę że 8 l / 100 km w mieście powinno bez problemu być realne. Jak na silnik 2.0 benzyna 160 KM AT to naprawdę niezły wynik
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 09:22
Posty: 634 (1/5)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Humerus » 10 mar 2012, 14:19

Witam
Wczoraj wymieniłem moją 6czkę na CX5. Co do instrukcji to raczej nie ma opcji żeby ktoś ją skanował- za dużo roboty, poza tym jest dość gruba więc skany środkowych stron nie były by pełne -środek chyba by nie wyszedł chyba że rozkleiłbyś instrukcje.
Mam wersje w 4x4 w manualu (jeździłem na jeździe próbnej automatem i to nie jest to), skrzynia rewelacja, bardzo precyzyjna z krótkim przełożeniem. Od wczoraj zrobiłem ok 180km, prędkość raczej do 120km/h , średnio 80-100km/h spalanie benzyny 8.3l, podobno po dotarciu ma być co najmniej 1,5l mniej....pożyjemy zobaczymy. prowadzenie samochodu świetne- koła 19cali sprawdzają się super na nierównościach i koleinach. Brałem pod uwagę outlandera, x3 i forestera...... i jestem b.zadowolony że zostałem przy maździe!!! Dziś samochodem przejechał się mój kolega który ma suzuki "gitare":), jak powiedział jego samochód (tez 2.0 benzyna) to muł który pod względem wyglądu i wykończenia nie dorównuje cx5ce (ma ok 2letni samochód) ( i żeby nie było ja uznaje wyższość suzuki w terenie jako jedynego prawdziwego terenowego suva w tej klasie:):):) ).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2007, 21:49
Posty: 66
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 136km => CX 5 SkyPassion 2.0 MT 160km => CX9 3.7 V6 277 :)

Postprzez piotrriv » 10 mar 2012, 19:54

Napisz jak sprawuje się Bose <spoko> . Ciekawi mnie również jak znajdujesz iStop i inne milutkie rozwiązania techniczne. Pisz panie, pisz :> .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 19:52
Posty: 200 (3/3)
Auto: Była 323F, CX-5 I gen 2.0 MT.
Jest 2.5 II gen.

Postprzez Humerus » 10 mar 2012, 23:37

Bose.... dla mnie rewelacja:):), cd, usb, tel..... czyta wszystko i to brzmienie..:):) co do i-stop byłem bardzo sceptycznie nastawiony (zwłaszcza ze miałem wcześniej diesla) jakoś nie pasowało mi wygaszanie silnika na "chwile" potem zapalnie i ruszanie....... Jak bardzo można się pomylić:):):) ten system to rewelacja (nie wiem dalej jak w dieslu bo jeszcze go nie mam, ale studzenie turbiny dalej mnie nie przekonuje itp) ale w benzynie sprawdza się w 100%... podjeżdżam na światła- lub jakikolwiek stop i....samochód na luzie wyłącza się!!!!!!!! cisza....absolutna, "słychać" ją zwłaszcza jak wszystko jest powyłączane bo inaczej i tak nie słychać w ogóle że silnik pracuje takie wyciszenie w przeciwieństwie do mojej starej 6ki:), po czym włączam po prostu bieg i samochód jak gdyby nigdy nic rusza... (czytałem gdzieś w testach że to najszybszy i-stop jaki jest, nie wiem czy to prawda bo innych nie testowałem ale jak jest szybszy to chylę czoła:) dla mnie ten starczy, w ogóle nie czuć ze samochód został wyłączony!!!!!). Jeśli chodzi o te dwie rzeczy o które pytałeś.... będziesz porostu szczęśliwy:):)
Ja kupiłem samochód w Matsuoka Kielce i mogę polecić tamtejszego dilera- P.Piotr , bardzo komunikatywny i sympatyczny gość:). W razie pytań proszę pisać, pomogę na ile mogę. Spalanie obecnie po 200km na 8,5...a miało spadać..... mogę jeszcze napisać na temat bagażnika i miejsca z przodu i z tłu..... bagażnik jak na tą klasę olbrzymi:):), na tylnic siedzeniach dużo miejsca, proponuje zrobić test- fotele z przodu max do tyłu (wtedy z przodu max dużo miejsca- najwięcej w klasie) a z tyłu i tak jest dużo więcej miejsca niż np w tiguanie:) to raz. Dwa to bagażnik- środkowa gródź....jak jeździsz na narty docenisz,.. i nie tylko. Jak by coś to mogę wrzucić zdj itp. najlepiej wybrać się na jazdę. osobiście polecam skrzynie manualną, coś pięknego... a z całą symaptią dla mazdy (ach ta 6ka) skrzynie nadal nie te (vw, bmw)..... za to manual..:):):)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2007, 21:49
Posty: 66
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 136km => CX 5 SkyPassion 2.0 MT 160km => CX9 3.7 V6 277 :)

Postprzez Humerus » 11 mar 2012, 11:19

póki co siedzę:)
co do felg dostałem też 17ki ale bez opon :) (samochód jest na letnich 19kach)
wczoraj się wyjeździłem:) a pon do pracy wiec jak będę wracał to będzie kolejne 200km:)

a tu ciekawy link http://www.youtube.com/watch?v=MJH_fyAr ... re=related :)
http://www.youtube.com/watch?v=H_b06FYls1g
http://www.youtube.com/watch?NR=1&featu ... br1csmmTGI
http://www.youtube.com/watch?v=gdmWU9p1 ... re=related
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2007, 21:49
Posty: 66
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 136km => CX 5 SkyPassion 2.0 MT 160km => CX9 3.7 V6 277 :)

Postprzez piotrriv » 11 mar 2012, 14:37

Musisz się bardziej postarać by mnie zaskoczyć ;).

Check this out:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 9Z7o8bzTrs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 19:52
Posty: 200 (3/3)
Auto: Była 323F, CX-5 I gen 2.0 MT.
Jest 2.5 II gen.

Postprzez Humerus » 11 mar 2012, 17:29

Nie chciałem Cię zaskakiwać tylko pokazać jak radzi sobie w terenie:).
Dziś wziąłem moją na taka jazdę (przed myjką) w niezłe błoto, rowy i różnice wzniesień. Przejechała przez wszystko czego próbowałem, wpiep....em się nawet w sytuacje gdzie została mi droga tylko przez bardzo grząskie dość głębokie błoto....z duszą na ramieniu (bo wybrałem się sam i w razie czego musiałbym kombinować drugi samochód do pociągnięcia a były to szczere pola) udało mi się przejechać. Udało się i na tym póki mam jeszcze dobry lakier kończę przygody z terenem :):)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2007, 21:49
Posty: 66
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 136km => CX 5 SkyPassion 2.0 MT 160km => CX9 3.7 V6 277 :)

Postprzez Humerus » 15 mar 2012, 17:16

"Pisałeś, że masz 200km do pracy – to oznacza, że tyle pali w trasie ? Znalazłeś jakieś wady ?"

Głównie w trasie, choć 2x w tyg muszę się po ok 1h przez miasto przebijać- ulice rozkopane i korki, poza tym moja trasa przebiega głównie przez wioski gdzie raczej nie można za bardzo przycisnąć zresztą samochód nowy więc jeszcze 140 niechce przekraczać i go nie żyłuję na podjazdach:) Zbiera sie z każdym dniem coraz lepiej.
Od piątku mam zrobione ok 980km, spalanie na dzień dzisiejszy 7,8, średnia prędkość 53km/h. łączny czas na I-stopie 43min (aż się wierzyć nie chce że tyle czasu stałby na jałowym biegu, gdyby nie zbiorczy czas nigdy bym w to nie uwierzył :)
Co do wad.... jest kilka ale raczej drobnych które mi nie pasują (ale mogłem zwrócić na nie uwagę wcześniej ale też nie zmieniły by moich planów zakupowych :) Wiec:
– podnoszenie maski i blokada po otwarciu na chamski bagnet... w tej klasie mogli się już wysilić
– schowki a w zasadzie ich brak (jeden duży -może raczej taki powinien być, jeden w podłokietniku- porażka- dzielony małą latającą półeczką, niewygodnie si ę do niego sięga jak wrzuci się cos na dno
– podłokietnik- nieprzesuwalny w żadnej pozycji- dla mnie nie ma to znaczenie bo ułożony jakby specjalnie pode mnie:):)
– z tego co widziałem ciężko będzie wymienić żarówkę – od strony nadkola zdejmujemy plastik
– bark plastiku pod lewą nogę obok pedałów do podparcia stopy
– kiepskie oświetlenie bagażnika
– brak pamięci fotela (jesli jest to proszę mnie poprawić bo może jeszcze tego nie odkryłem)
– jeśli zamówicie płyty pod zderzaki zwróćcie uwage w salonie żeby zamówili dodatkowe listwy mocowana- jest to inny system niż w cx7 a samochód niepopularny więc jeszcze nie wszędzie to wiedzą
to wszystko pierdoły ale mało brakło do ideału. Co do grubszych rzeczy mam nadzieje że nie wyjdą :):)
co do obsługi- olej płyny itp jeszcze nic nie robiłem wiec nie wiem ( mojej byłej 6tce wku....ł mnie bagnet do poziomu oleju, kto miał to wie o co chodzi)

"A moze ciencos zaskoczylo pozytywnie po dlozszej jezdzie a niezaowarzyles tego podczas jazdy testowej?"

:):):) taaaak i to dużo rzeczy których nie miałem okazji zobaczyć na jeździe testowej lub nie zwróciłem na nie uwagi będąc pochłoniętym jazdą:) :
– automatyka ( wycieraczki jak i światła na auto sprawują się rewelacyjnie łącznie z przełączaniem z długich na krótkie i odwrotnie, nie ma opcji żebyś oślepił nawet jadący przed Tobą samochód, od razu się przełączają.
– system monitorowania martwego pola i asystent pasa- udało mi się wreszcie przetestować i mogę powiedzieć że działa świetnie
– I-stop ....jak pisałem wyżej, działa błyskawicznie, i po długim dystansie będziesz zdziwiony ile stał na nim samochód:) -zupełnie tego nie czuć
– fotel kierowcy- może to pierdoła ale można go naprawdę idealnie dopasować !! i naprawdę można się wku....ć jak ktoś siądzie na chwile i Ci poprzestawia :):):)
– zawieszenie i trzymanie się drogi- dla mnie super, na zakrętach czujesz jakbyś jechał po szynach, szkoda ze nie ma śniegu, chętnie bym przetestował 4x4
– koła 19- świetnie wychwytują nierówności, trasa którą znam -głównie z dziur i ich omijania jakby się wyrównała :P
– jakoś wykończenia wnętrza- skóra świetna, perforowana, fotele dobrze trzymają, ciekawy materiał na deskę – coś jak guma (jestem tylko ciekaw jak bezie wyglądał za parę lat i czym to czyścić....
– bagażnik – jest duży ale przede wszystkim pakowny no i to dzielenie 40-20-40, świetna sprawa
– czytelny wyświetlacz dotykowy i sterowanie niem – z panela, gałki przed lewarkiem zmiany biegów i z kierownicy, dobrej jakości zestaw głośnomówiący
– jak dla mnie dobre wyciszenie wnętrza – ale po mojej 6tce mogę nie być obiektywny :)

Co do silnika chyba będzie ok, póki co trochę leniwy i czekam na obiecane przez producenta obniżenie spalania.
Na razie tyle co mogę powiedzieć. Generalnie jestem b.zadowolony. Jeszcze jedno- i to zauważyłem nie tylko ja ale wszyscy znajomi którzy widzieli go na zdj i w rzeczywistości..... w rzeczywistości jest dużo większy.

Przepraszam że trochę przydługo ale sami pytaliście :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2007, 21:49
Posty: 66
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 136km => CX 5 SkyPassion 2.0 MT 160km => CX9 3.7 V6 277 :)

Postprzez piotrriv » 15 mar 2012, 19:31

Dzięki. I taka relacja powinna być raz na kilka dni <faja> .

Nie wiedziałem, że I-stop zlicza czas – fajnie.

Jak rozumiem, jeździsz na Pb95 ? Klima włączona ? Jak z używaniem Bose ? Cały system musi nieźle prund ciągnąć. Sama jazda bez świateł to min 0.5l oszczędności (cały czas twierdzę, że to rząd wprowadził obowiązek używania świateł by mieć więcej kasy z większego spalania. W skali kraju to MEGA kasa z akcyzy a statystyki mówią, że wypadkowość się nie zmniejszyła :)), więc jeżeli dajesz czadu słuchając muzy, to na spalaniu pewnie to czuć.

Spalanie zmniejsza się bo silnik się dociera czy go bardziej wyczułeś ?

Twój egzemplarz nie przyjechał z Gdańska ? Identyczny był w salonie z napisem sprzedany i co dziwne w manualu, czyli inny niż dealer zamówił. Potem znikł i nagle Ty meldujesz, że masz taki :).

Nie rozumiem do końca, co jest z silnikiem. Na początku piszesz, że "Zbiera się z każdym dniem coraz lepiej." a na końcu "Co do silnika chyba będzie ok, póki co trochę leniwy".

Brak schowków zauważyliśmy na początku. Szkoda, szkoda. Brak pamięci fotela to faktycznie problem bo z kobitką jeździmy na zmianę :/.

Ile kasują za listwy pod zderzaki ?

Reszta cieszy :). My również byliśmy zdziwieni wielkością CX-5-tki na żywo :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 19:52
Posty: 200 (3/3)
Auto: Była 323F, CX-5 I gen 2.0 MT.
Jest 2.5 II gen.

Postprzez Humerus » 15 mar 2012, 19:58

"Jak rozumiem, jeździsz na Pb95 ? Klima włączona ? Jak z używaniem Bose ? Cały system musi nieźle prund ciągnąć."
jeżdżę na 98 -tak mi poradzono przynajmniej przez najbliższe 2000tys ale nie wiem czy będę lał 95 ze względu na silnik- nowość, z tego co się dowiedziałem w salonie ich wszystkie demówki jeżdżą na 95 i testowe cx 5 tez tak jeździło. pożyjemy zobaczymy. Klima wyłączona. bose chodzi az miło :) :)

"Spalanie zmniejsza się bo silnik się dociera czy go bardziej wyczułeś ?"

"Twój egzemplarz nie przyjechał z Gdańska ? " z tego co wiem to z łodzi a tam dotarł z Hamburga ale jak chcesz mogę dopytać dilera, będę w środę bo maja mieć wreszcie listwy montażowe do płyt (trochę ponad 1500zł za obie)

"Nie rozumiem do końca, co jest z silnikiem. Na początku piszesz, że "Zbiera się z każdym dniem coraz lepiej." a na końcu "Co do silnika chyba będzie ok, póki co trochę leniwy". "
dokładnie to :) zbiera sie z każdym dniem coraz lepiej ale nadal to jeszcze nie to (leniwy), mam nadzieje że jak się zupełnie dotrze zobaczę jeszcze większą różnicę niż dotychczas, zresztą to dopiero niecały 1000

"Brak pamięci fotela to faktycznie problem bo z kobitką jeździmy na zmianę :/." to jest niestety ból. Jak pisałem naprawdę zabrakło parę drobnych rzeczy żeby wszyscy byli szczęsliwi- niekoniecznie drogich- patrz podnoszenie maski itp...

Jak pisałem póki co jestem zadowolony, nawet bardzo :) mam nadzieje że nic w praniu nie wyjdzie....

Czekam na Wasze relacje- zobaczymy co mi umknęło :)
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2007, 21:49
Posty: 66
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 136km => CX 5 SkyPassion 2.0 MT 160km => CX9 3.7 V6 277 :)

Postprzez piotrriv » 15 mar 2012, 20:17

My naszą odbieramy pod koniec czerwca :/.

Producent zaleca Pb95 to dlaczego dealer jest mądrzejszy od producenta ? Spalanie zostało podane przy spalaniu Pb95, więc używając mocniejszego paliwa jedziesz ekonomiczniej, czyli na zwykłej pewnie byś miał z pół literka więcej...

Skoro Twoja dojechała z Hamburga to oznacza, że jest w wersji niemieckiej ? Mazda Polska ściąga wersje skandynawskie, których droga wygląda tak: Japonia –>Antwerpia –> Poznań –> poszczególni dealerzy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 19:52
Posty: 200 (3/3)
Auto: Była 323F, CX-5 I gen 2.0 MT.
Jest 2.5 II gen.

Postprzez ikea » 18 mar 2012, 21:31

tubis85 napisał(a):narazie lubi sobie wypić ale się dopiero dociera 9,7l i to bez jakiś szaleństw ale z 4os na pokładzie ale to jest najmniejszy z minusów


9,7 l/100 km – szok !!! Jakoś nie chce mi się wierzyć, że potem spadnie do 8 litrów ale znawcą nie jestem.
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2012, 09:58
Posty: 30

Postprzez Paweł » 19 mar 2012, 17:43

Ciekawe w jakich warunkach testowali. Może Globy mógłby powiedzieć więcej na tej temat. Jeśli w Warszawie, uwzględniając godziny szczytu osiągnęli 10,5 litra samochodem o masie ponad 1500 kg i napędzie na cztery koła, to imho wynik może 2 litry większy niż obiecuje producent, ale wciąż rewelacyjny.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez piotrriv » 21 mar 2012, 19:18

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 19:52
Posty: 200 (3/3)
Auto: Była 323F, CX-5 I gen 2.0 MT.
Jest 2.5 II gen.

Postprzez Humerus » 24 mar 2012, 11:20

co do wyciszenia to nadal uważam że jest naprawdę dobre. Na manulau cichsze dlatego że nie kręcę takich obrotów jak AT. Dziś przejechałem się na wyższych obrotach i jak piszecie w okolicach 4tys zaczyna wyć ale przecież to nic niezwykłego. Samochód jak dla mnie jest cichy- wytłumienie otoczenia, zawieszenia i silnika. Poza tym jak pisałem miałem wcześniej mazdę 6 która była po prostu cholernie głośna- jak każda 6ka.

Listwy zamontowane. Plastiki czy raczej inne tworzywo – metalu podobno nigdzie nie dają ze względu na pieszych. Samochód wygląda wg mnie ładnie- kwestia gustu ale drugi raz bym ich chyba nie założył, jak będziecie montować to polecam stanąć w serwisie obok i doradzić lub raczej przypilnować żeby przesunęli je podczas montażu max w głąb- żeby dobrze przylegały do zderzaka, montaż trwał dłużej niż mnie zapewniano, w dodatku są nie tylko dokręcane ale i klejone wiec najlepiej wstawić na dłużej żeby nie jeździć obklejonym samochodem to raz dwa jak pisałem lepiej poinformować serwis żeby skompletowali cały zestaw bo różni się on podobno od tego z cx7 (brak jakiś listew i je też trzeba od razu zamówić).
zdj mogę podesłać na priv

Dowiedziałem się że cx5 jeździ na 0 w20, co wydaje się dziwne ze względu że ma słabe parametry smarowania w wyższych (czytaj normalnych letnich) temperaturach. palnuje wymienić olej oczywiście na oryginalnym oleju i filtrze po 3000 tys (czyli za jakieś 800km) pomimo że mazda zaleca pierwszy przegląd po 20000tys
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2007, 21:49
Posty: 66
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 136km => CX 5 SkyPassion 2.0 MT 160km => CX9 3.7 V6 277 :)

Postprzez cheatah » 23 kwi 2012, 11:49

Przepraszam Panowie za milczenie ale sami rozumiecie :))

Wrazenia generalnie bardzo pozytywne :). Skrzynia automatyczna, zdaje sie dzialac poprawnie i szybko, chociaz nie mam za duzegeo porownania. Jedyna rzecza do ktorej moge sie przyczepic to podjazdy pod wzniesienia, wtedy trzeba mocniej depnac, zeby skrzynia zredukowala, w przeciwnym razie bedzie wolno ciagnela na wyzszym biegu.

Dosc nisko ustawione sa zakresy poszczegolnych biegow, np 4 potrafi wlaczyc sie juz w ok 60 km/h – ale zdaje sie podobnie jest w manualu, kiedy samochod 'sugeruje' zmiane na wyzszy bieg.

Jezeli chodzi o dynamike, to pojezdzie probnej mialem wrazenie ze jest poprawne. Natomiast teraz wydaje mi sie ze jest nawet wiecej niz poprawne i przyspieszenie jest, wtedy kiedy go potrzeba.

Glosnosc albo raczej jej brak :). Do tej pory predkosci do 120 km/h i jest mega cicho, nie potwierdzam nadzwyczajenego sszumu przy lusterkach, chociaz moze przy wyzszych predkosciach sie pojawi. Komfort jazdy na 19-kach jest rewelacyjnych, zawieszenie razem z kolami, bardzo dobrze radza sobie z dziurami. Narzeczona po pierwszej jezdzie uznala ze samochod 'plynie' a nie jedzie :), wiec jest dobrze.

Czytanie instrukcji ze zrozumieniem zajmuje troche czasu :), a po przeczytaniu ma sie wrazenie ze samochod elektronicznie jest mocno skomplikowany .. i tak jest :), ale to pewnie kwestia czasu.

Kilka zauwazonych rzeczy na minus:
– niezauwazalne oswietlenie bagaznika
– poprawna ilosc schowkow w srodku, ale moglo byc wiecej
– system RVM – trzeba uwazac i nie wolno polegac bezgranicznie – przy niskich predkosciach potrafi nie wskazac zblizajacego sie samochodu – przynajmniej mi sie raz to zdarzylo, ze samochod zblizal sie na pasie obok, a system nie ostrzegal podswietelniem w lusterkach.

Nie wiem czy tez tak mieliscie na poczatku, ale na razie przy uzywaniu klimy wyczuwalny jest silnych zapach mocno podgrzanej gumy/plastiku. Mam nadzieje ze to poczatkowy objaw i wkrotce minie.

Przebieg: 120 km
Spalanie srednie 10.6
Jazda wylacznie w miescie
I-stop laczny czas – 9 minut
srednia predkosc – 28 km/h
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2012, 19:35
Posty: 87
Skąd: Warszawa/Lbn/Trojmiasto
Auto: Obecnie Mazda CX-5
Bylo Mitsubishi EVO IX 400KM

Postprzez tubis85 » 23 kwi 2012, 18:06

Mała uwaga do systemu SCBS czyli zapobieganie kolizjom przy małych prędkościach.
Testowałem i działa tylko wtedy jak trzymamy nogę na gazie w innym przypadku nie zadziała,
czyli rozpędzisz auto do powiedzmy 35km/h i puścisz gaz żeby sobie sam dojechał do przeszkody to nie zahamuje i przywalisz (sprawdzałem na styropianie) :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2012, 18:14
Posty: 33 (1/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda Cx5 4x4 Pb

Postprzez szatajoh » 25 kwi 2012, 11:44

Moje wrazenia z jazdy dieslem automat
Przejechalem 130 km autostrada miasto i troche lokalna droga
Przy spokojnej ale nie oszczednej jezdzie Mazda spalila 8.1 l
Automat dziala bez zastrzezen biegi wchodza bardzo wczesnie -ekonomia (1300 obr)
nie szarpie przy zmianie biegow wszystko plynie
zeby zmienic tryb eko wystarczy docisnac gazu i skrzynia zmienia charakterystyke
Do 120-130 cicho w aucie pozniej szumy powietrza silnika raczej nie slychac przy predkosci maksymalnej silnik slychac ale to takie brummm
Dynamika poprawna plyne przyspieszenie nie mialem zastrzezen choc myslalem ze bedzie taki bums jak ma 2 l TDI VW 170 koni
system i -startu spod swiatel dziala szybko i niewyczuwalnie
Teraz czekam na test 150 konej wersji diesla z normalna skrzynia
Musze zaznaczyc ze nie jestem fanem automatu ale bylo niezle
Zuzycie paliwa -wedlug obserwacji zuzycia momentalnego -oszczedni ekolodzy zejda na 6 l bez problemu
normalny kowalski jezdzacy wedlug przepisow powinien sie wyrobic w 7
sj
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2012, 08:42
Posty: 166 (0/1)
Skąd: Norymberga/Zywiec
Auto: Mazda CX 5
150 PS Diesel
2012 wrzesien

Postprzez Piteremiter » 1 maja 2012, 18:02

Co do tom toma to masz zastrzeżenia do jakości działania tzn czujniki gps-lokalizacji czy do oprogramowania ?
Podczas testów w W-wie nie zauważyłem żadnych problemów i system znajdował nawet małe uliczki ....
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2012, 12:46
Posty: 115
Auto: CX-5 2.0 AT AWD SkyPassion
(byla Mazda 6. 2.0l. 2008 r)

Postprzez Piteremiter » 5 maja 2012, 06:05

Ze sporym obciążeniem jechałem benzyna ale tylko wersji z automatem .....
Autko zbierało sie bardzo fajnie a silnik pracował spokojnie i płynnie.
Niestety manuala nie testowalem bo pokochalem automat od pierwszego wejrzenia <ok>
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2012, 12:46
Posty: 115
Auto: CX-5 2.0 AT AWD SkyPassion
(byla Mazda 6. 2.0l. 2008 r)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9