Mazda CX-5 (KE) – Nasze wrażenia i opinie
Radzi sobie nieźle jeżeli chodzi o 4x4, szczerze to nie wyobrażam sobie tego auta z przednim napędem jak ktoś taki ma to niech się wypowie. 4x4 testowałem go już w śniegu w błocie i daje sobie rade wiadomo że to nie typowy terenowiec ale do codziennych trudnych warunków drogowych wystarcza. Czasami mam wrażenie że tył za późno lub dużą moc bierze na siebie i wciskając pedał gazu można trochę bokiem polecieć ale za chwile wszystkie systemy prostują go aż miło i czuć to wyraźnie.
tubis85 napisał(a): Czasami mam wrażenie że tył za późno lub dużą moc bierze na siebie i wciskając pedał gazu można trochę bokiem polecieć ale za chwile wszystkie systemy prostują go aż miło i czuć to wyraźnie.
Też to zauważyłem , nawet pisałem w innym wątku, wydaje mi się że częsciową winę za to ponosi niezbyt korzystny rozkład mas, mazda ma bardzo lekki tył.
- Od: 15 wrz 2012, 23:46
- Posty: 103
- Skąd: Świnoujście
- Auto: Lexus IS 300H 2013
Mazda CX5 2012 2,0 SKYPASSION
tubis85 napisał(a):Myślę że, masz rację samochód jest średnio wyważony
czytałem jakiś test w którymś czasopismie o suvach i tam było też to opisane i dokładnie podali rozkład mas. Myślę że ta gazeta leży gdzieś na pralce w toalecie więc mogę ja odkopać auto nie ma problemów z trakcją tylko podczas skręcania z gazem w podłodze tył potrafi polecieć w bok , szczególnie odczuwalne na śliskiej teraz kostce.
- Od: 15 wrz 2012, 23:46
- Posty: 103
- Skąd: Świnoujście
- Auto: Lexus IS 300H 2013
Mazda CX5 2012 2,0 SKYPASSION
Paweł napisał(a):Ahem, czy to przypadkiem nie są Wasze pierwsze doświadczenia z napędem AWD/RWD?
Mam 2 samochody przednionapędowe, 1 tylno i 1 AWD. To co opisywałem nie jest problematyczne.
Dużo testów krytykuje to auto za dość spore róznice w masach . Dlatego napisałem że pewnie to też ma jakiś wpływ.
- Od: 15 wrz 2012, 23:46
- Posty: 103
- Skąd: Świnoujście
- Auto: Lexus IS 300H 2013
Mazda CX5 2012 2,0 SKYPASSION
Witam.
Mazdę cx-5 kupiłam do codziennego dojeżdżania do pracy. Jak na razie spełnia moje założenia. Silnik 2,0 benzyna – brak problemów z zapalaniem na mrozie. Wysoki prześwit, najwyższy w tej klasie, sprawia, że hałdy śniegu pozostawione przez przejeżdżający pług nie są już problemem. Napęd na 4 koła – też pomaga.
Co mnie wkurza:
badziewnie napisana instrukcja obsługi, zarówno samej mazdy, jak i radia.
Mazdę cx-5 kupiłam do codziennego dojeżdżania do pracy. Jak na razie spełnia moje założenia. Silnik 2,0 benzyna – brak problemów z zapalaniem na mrozie. Wysoki prześwit, najwyższy w tej klasie, sprawia, że hałdy śniegu pozostawione przez przejeżdżający pług nie są już problemem. Napęd na 4 koła – też pomaga.
Co mnie wkurza:
badziewnie napisana instrukcja obsługi, zarówno samej mazdy, jak i radia.
-
lealuc
Jeżdżę CX-5 od sierpnia , wersja w benzynie, automat. Ze zużyciem benzyny to niezła ściema, nigdy nie spaliła mniej niż 8,5/100, w zimie na mieście pali 10. Dealer mówi, że musi się ułożyć.
Nie mam innych uwag, ale nie lubię ściemy . Do małego baku już się przyzwyczaiłem po prostu często bywam na stacji. Nie zauważyłem żadnych drgań maski, lusterek itd, trochę głośna przy jeździe ponad 120 km.
Nie mam innych uwag, ale nie lubię ściemy . Do małego baku już się przyzwyczaiłem po prostu często bywam na stacji. Nie zauważyłem żadnych drgań maski, lusterek itd, trochę głośna przy jeździe ponad 120 km.
- Od: 11 maja 2012, 11:07
- Posty: 13
- Auto: mazda cx-5
Doświetlanie zakrętów odbywa się poprzez główne światła ksenonowe które mają możliwość obrotu o ok 15 stopni. Gdy skręcamy w lewo obraca się lewy ksenon a gdy w prawo – prawy. Sygnałem jest obrót kierownicy. Co do zapłonu to oczywiście da się to zrobić, należy w cisnąć przycisk Start nie wyciskając przy tym sprzęgła (lub hamulca w automacie). Pierwsze naciśnięcie da podobny efekt jak przekręcenie stacyjki w pierwszą pozycję (można np uruchomić radio, nawigację itp.), drugie naciśnięcie powoduje włączenie zapłonu. Odpalić auto możemy jedynie przy wyciśniętym sprzęgle (lub hamulcu w automacie).
- Od: 29 mar 2010, 12:03
- Posty: 61
polki napisał(a):ale poprzez skręt kierownicą
Tak i bardzo dobrze to działa – znacznie lepiej niż w oparciu o kierunkowskaz. Takie samo rozwiązanie skrętnych soczewek głównych jest w starym Citroenie i z praktyki mogę powiedzieć, że wolę ten system od najczęściej niepotrzebnie "błyskających" halogenów lub dodatkowych lampek.
the right man in the wrong place...
Witam wszystkich
Tak, też zakupiłem CX5 Manual Benzyna Skypassion w pięknym kolorze RED SOUL. Ma już 2500 km
Poczytałem Forum i moje uwagi:
– Ogólnie auto OK, ( miałem przedtem KUGE w dieslu ) Zawieszenie fajne, miękkie na dziurach, ale na autostradzie za to buja jak na koniu.
Miedzy zaletami ma też dwie wady, prośba o pomoc w usunięciu ich !
– pierwsza , potwierdzam jak u kolegów szarpanie przy zmianie biegów na 2 i 3 . Kombinuje z gazem i sprzęgłem, ale generalnie dusi się w chwili zmiany biegów. Trochę to lipa w NOWEJ SKY TECHNOLOGII.
– druga , ( nikt chyba nie pisał ) to fatalnie rozwiązanie miejsce dla kierowcy ! Fotel ok, ale ten rozbudowany – zabudowany kokpit środkowy – plastik , połączenie sterowania klimatyzacji z lewarkiem biegów . Moja prawa noga ( mam 180 cm wzrostu) wbija się prawą strona kolana w tą kretyńską zabudowę. Noga boli i jest niewygodnie. Lewa noga ma luz i rozchyla się do drzwi ( chłopy tak mają, że siedzą z rozwartymi nogami ) Generalnie jak człowiek spojrzy na siebie, to siedzi KRZYWO.
Jazdę próbna robiłem , zauważyłem problem, ale mówię sobie, że się przyzwyczaję , ale NIE, nie moge sie przyzwyczaić do krzywej pozycji za kierownicą ( fotel naprzesuwałem, ale dalej lipa ) . Większość modeli ma odcięcie środka konsoli z resztą i jest miejsce na nogę , tu debilny Japończyk musiał zabudować.
Macie jakiś na to pomysł, aby nie musiał za rok tego niewygodnego auta sprzedawać.
pozdr
Tak, też zakupiłem CX5 Manual Benzyna Skypassion w pięknym kolorze RED SOUL. Ma już 2500 km
Poczytałem Forum i moje uwagi:
– Ogólnie auto OK, ( miałem przedtem KUGE w dieslu ) Zawieszenie fajne, miękkie na dziurach, ale na autostradzie za to buja jak na koniu.
Miedzy zaletami ma też dwie wady, prośba o pomoc w usunięciu ich !
– pierwsza , potwierdzam jak u kolegów szarpanie przy zmianie biegów na 2 i 3 . Kombinuje z gazem i sprzęgłem, ale generalnie dusi się w chwili zmiany biegów. Trochę to lipa w NOWEJ SKY TECHNOLOGII.
– druga , ( nikt chyba nie pisał ) to fatalnie rozwiązanie miejsce dla kierowcy ! Fotel ok, ale ten rozbudowany – zabudowany kokpit środkowy – plastik , połączenie sterowania klimatyzacji z lewarkiem biegów . Moja prawa noga ( mam 180 cm wzrostu) wbija się prawą strona kolana w tą kretyńską zabudowę. Noga boli i jest niewygodnie. Lewa noga ma luz i rozchyla się do drzwi ( chłopy tak mają, że siedzą z rozwartymi nogami ) Generalnie jak człowiek spojrzy na siebie, to siedzi KRZYWO.
Jazdę próbna robiłem , zauważyłem problem, ale mówię sobie, że się przyzwyczaję , ale NIE, nie moge sie przyzwyczaić do krzywej pozycji za kierownicą ( fotel naprzesuwałem, ale dalej lipa ) . Większość modeli ma odcięcie środka konsoli z resztą i jest miejsce na nogę , tu debilny Japończyk musiał zabudować.
Macie jakiś na to pomysł, aby nie musiał za rok tego niewygodnego auta sprzedawać.
pozdr
- Od: 26 maja 2013, 15:02
- Posty: 9
- Auto: CX-5 Skypassion, 4x4 manual Red Soul , Benzyna
Bemix napisał(a):Moja prawa noga ( mam 180 cm wzrostu) wbija się prawą strona kolana w tą kretyńską zabudowę
Wydaje mi się że to zależy od pozycji za kierownicą , ja mam 182 cm i moja prawa noga nawet nie muska nic po prawej stronie.
- Od: 15 wrz 2012, 23:46
- Posty: 103
- Skąd: Świnoujście
- Auto: Lexus IS 300H 2013
Mazda CX5 2012 2,0 SKYPASSION
Zastrzeżenia i wrażenia dotyczące auta (ale nie zapytałem o to wcześniej a auto DEMO):
1.Tom Tom został aktywowany i zaktualizowany wcześniej, więc teraz wyłącznie aktualizacja płatna.
2.Mam wrażenie, że klima jest mniej wydajna niż w Passacie B6. Tam wystarcza ustawienie 23-24 st. w CX5 musiałem ustawić 20 ale może to kwestia dzisiejszej gorączki.
3.Mam wrażenie, że przyspiesza słabiej niż B6 TDI 160KM (chip ze 143) z DSG. Być może to wrażenie,diesel inaczej się zbiera i mocniej wciska w fotel. W Maździe mam odczucia takiego przyspieszenia, Passat czasami aż zrywał przyczepność. To odczucia subiektywne, więc najlepiej byłoby postawić je oba na kresce.
4.W tej krótkiej trasie nie zauważyłem braku mocy . Szkoda, że na wyświetlaczu cały czas jest D a nie pokazuje, na którym biegu auto jedzie.
5.Nie odczułem za mocno braku kickdown w moim egzemplarzu. Zastanawiam się dlaczego Mazda dodała ten element.
6.Bardzo dobry zestaw głośnomówiący, słychać dobrze z obu stron.
7.Audio w wersji SkyEnergy poprawne,chyba lepsze od standardu w B6.
8.Spalaniem zajmę się później ale myślę, że pewnie +2l w stosunku do Passata.
9.Praca automatu rzeczywiście nie odbiega od DSG.
10.Subiektywnie: więcej miejsca niż w Passacie, za to mniej schowków a główny schowek nieklimatyzowany.
11.Inne minusy już były wymienione: brak regulacji wysokości fotela pasażera, brak polskiego menu w systemie (również w nawigacji), brak kratek nawiewu na tylną kanapę.
Jak sobie jeszcze coś przypomnę lub uświadomię- napiszę.
Update:
12.Trochę brakuje elektrycznego zamykania klapy bagażnika.
13.Spalanie spodziewałem się, że będzie wyższe tak +2l w stosunku do Passata ale jest znacznie więcej: tempomat 140 na autostradzie Passat 6,4/CX-5 10,5; 150 km/h Passat 7,4/ CX-5 11,4. Poza miastem jadąc dość łagodnie udaje się zejść momentami do 7. Od dziś zaczynam wpisywać auto w motostat, więc zobaczymy co wyjdzie. Passat ze 160 tys.km ma ~6,7.
1.Tom Tom został aktywowany i zaktualizowany wcześniej, więc teraz wyłącznie aktualizacja płatna.
2.Mam wrażenie, że klima jest mniej wydajna niż w Passacie B6. Tam wystarcza ustawienie 23-24 st. w CX5 musiałem ustawić 20 ale może to kwestia dzisiejszej gorączki.
3.Mam wrażenie, że przyspiesza słabiej niż B6 TDI 160KM (chip ze 143) z DSG. Być może to wrażenie,diesel inaczej się zbiera i mocniej wciska w fotel. W Maździe mam odczucia takiego przyspieszenia, Passat czasami aż zrywał przyczepność. To odczucia subiektywne, więc najlepiej byłoby postawić je oba na kresce.
4.W tej krótkiej trasie nie zauważyłem braku mocy . Szkoda, że na wyświetlaczu cały czas jest D a nie pokazuje, na którym biegu auto jedzie.
5.Nie odczułem za mocno braku kickdown w moim egzemplarzu. Zastanawiam się dlaczego Mazda dodała ten element.
6.Bardzo dobry zestaw głośnomówiący, słychać dobrze z obu stron.
7.Audio w wersji SkyEnergy poprawne,chyba lepsze od standardu w B6.
8.Spalaniem zajmę się później ale myślę, że pewnie +2l w stosunku do Passata.
9.Praca automatu rzeczywiście nie odbiega od DSG.
10.Subiektywnie: więcej miejsca niż w Passacie, za to mniej schowków a główny schowek nieklimatyzowany.
11.Inne minusy już były wymienione: brak regulacji wysokości fotela pasażera, brak polskiego menu w systemie (również w nawigacji), brak kratek nawiewu na tylną kanapę.
Jak sobie jeszcze coś przypomnę lub uświadomię- napiszę.
Update:
12.Trochę brakuje elektrycznego zamykania klapy bagażnika.
13.Spalanie spodziewałem się, że będzie wyższe tak +2l w stosunku do Passata ale jest znacznie więcej: tempomat 140 na autostradzie Passat 6,4/CX-5 10,5; 150 km/h Passat 7,4/ CX-5 11,4. Poza miastem jadąc dość łagodnie udaje się zejść momentami do 7. Od dziś zaczynam wpisywać auto w motostat, więc zobaczymy co wyjdzie. Passat ze 160 tys.km ma ~6,7.
Opinia nawet nawet.
– " D" – drajw – dla automatu a który bieg-numer- na manualu
– Skrytek rzeczywiście brakuje ,mogło by być więcej.Sądzę że to taka ułomność Mazdy. Przy cenie 115
zł netto mogło by być więcej bajerów ,np.podświetlenie powitalne w kierunkowskazie kierowcy/ma
C4/.
– język nawigacji i ustawień komputera – wina Japończyków ,nie znają Polskiego – ma to też Qaszkaj i
inne samochody z Japonii
– spalanie w normie do 120 może być nawet 6,7 szybsza jazda np 150 wyszło 8,2
– " D" – drajw – dla automatu a który bieg-numer- na manualu
– Skrytek rzeczywiście brakuje ,mogło by być więcej.Sądzę że to taka ułomność Mazdy. Przy cenie 115
zł netto mogło by być więcej bajerów ,np.podświetlenie powitalne w kierunkowskazie kierowcy/ma
C4/.
– język nawigacji i ustawień komputera – wina Japończyków ,nie znają Polskiego – ma to też Qaszkaj i
inne samochody z Japonii
– spalanie w normie do 120 może być nawet 6,7 szybsza jazda np 150 wyszło 8,2
Ostatnio edytowano 3 maja 2014, 23:37 przez Josh, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Nie ma potrzeby pełnego cytowania swojego przedmówcy
Powód: Nie ma potrzeby pełnego cytowania swojego przedmówcy
- Od: 25 cze 2008, 14:24
- Posty: 103
- Auto: kiedyś 626 2.0 16 V,
6 GH2.0 MZR-CD 140KM . obecnie Cx5 BlacMica 2.0
Z biegami wiem ale np. w Passatcie miałem D1, D2 itd. Wtedy wiedziałem na jakim biegu auto jedzie, ale to oczywiście kwestia przyzwyczajenia.
Spalanie: podałem średnie spalanie z jazdy na odcinku 20km ze stałą prędkością 140 i 150 km.
Wczorajsza trasa ponad 340 km (z czego jakieś 30 km przez Warszawę Łomianki-Opacz-Łomianki), średnia prędkość 81km/h spalanie z komputera 8/100 ale wg mnie komputer zaniża (wczoraj tankowałem i miałem na kompie 9/100 a na stacji wyszło 9,85/100).
Żenująco mały zbiornik: moim zdaniem zasięg 500-600 km to zdecydowanie za mało.
Podtrzymuję słabość klimatyzacji/układu wentylacji (albo różnice w ustawieniach). Aby uzyskać komfortową dla mnie temperaturę w kabinie CX muszę mieć temp. 19-21 a w Passacie ustawiałem 22-24.
Poza tymi uwagami auto jest super. Prowadzi się jak po sznurku (na razie tylko na suchym asfalcie). Przyspieszenie też wystarczające.
Spalanie: podałem średnie spalanie z jazdy na odcinku 20km ze stałą prędkością 140 i 150 km.
Wczorajsza trasa ponad 340 km (z czego jakieś 30 km przez Warszawę Łomianki-Opacz-Łomianki), średnia prędkość 81km/h spalanie z komputera 8/100 ale wg mnie komputer zaniża (wczoraj tankowałem i miałem na kompie 9/100 a na stacji wyszło 9,85/100).
Żenująco mały zbiornik: moim zdaniem zasięg 500-600 km to zdecydowanie za mało.
Podtrzymuję słabość klimatyzacji/układu wentylacji (albo różnice w ustawieniach). Aby uzyskać komfortową dla mnie temperaturę w kabinie CX muszę mieć temp. 19-21 a w Passacie ustawiałem 22-24.
Poza tymi uwagami auto jest super. Prowadzi się jak po sznurku (na razie tylko na suchym asfalcie). Przyspieszenie też wystarczające.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9