Tor – szkolenia i odcinek specjalny
jej nie za dluga ta prosta w osie?na dohamwoaniu z 180 moze byc mocno niebezpeicznie.moze sie zdarzyc dachowanie.nie lepiej jakos na tej prostej porostawiac pacholki i szykany?troche to strasznie wyglada.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Na 101% będą tam ustawione szykany. Żaden organizator imprezy dla amatorów nie pozwolili na ustawienie toru z zakrętem po hamowaniu z dużej prędkości.
the right man in the wrong place...
tco_tm napisał(a):Żaden organizator imprezy dla amatorów
dla jakich amatorow
fakt, ze dluga prosta moze zachecac do hamowania na samym jej koncu. szykany musza byc, dla bezpieczenstwa oraz dla lepszego efektu przejazdu
kinki napisał(a):dluga prosta moze zachecac do hamowania na samym jej koncu
kiepsko to widze na plycie poslizgowej
ravo napisał(a):Proszę pamiętać, że w czasie takich przejazdów ciśnienie w oponach może podnieść się nawet o 0,5 bara
Mimo wszystko zbyt niskie ciśnienie na początku może doprowadzić do przykrych niespodzianek na ostrych zakrętach. Trochę się naoglądałem ściągniętych opon z felg na Wyrazowie
p1/p2=t1/t2
p1 = 2 bary przy t1 20 stopniach celcjusza sprawdzane =293K
t2 po podgrzaniu opony na torze do tylko 60 stopni c =353K
p2=?
p2=p1*t2/t1=2,4 bara
czyli temperatura wzrosla tylko od 40stopni c a cisnienie wzroslo az o 0,4 bara.
przy wzroscie temperatury opon do 100c czyli 373K z 20st c 293K
p2=2,73 bara czyli wzrosnie o 0,7 bara cisnienie w oponce z 2 barow.
p1 = 2 bary przy t1 20 stopniach celcjusza sprawdzane =293K
t2 po podgrzaniu opony na torze do tylko 60 stopni c =353K
p2=?
p2=p1*t2/t1=2,4 bara
czyli temperatura wzrosla tylko od 40stopni c a cisnienie wzroslo az o 0,4 bara.
przy wzroscie temperatury opon do 100c czyli 373K z 20st c 293K
p2=2,73 bara czyli wzrosnie o 0,7 bara cisnienie w oponce z 2 barow.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
teoretycznie powinno byc tyle ile zaleca producent. ja probowalem keidys wydusic on innych przy jakim cisnieniu najlepiej opona trzyma.czy lepiej jak opona sie kladzie na boki i ma wieksza powierzchnie przylegania czy lepiej jak nie pracuje i jest sztywniejsza.ale chyba za duzo zmiennych i nikt nie umial odpoweidziec.trzeba samemu potestowac z roznymi cisnieniami na przodzie i tyle na torze, bo co fachowiec to mowi co innego.jedni zalecaja cisnienia na tor rzedu 3 barow inni 1,5.e szkoda gadac.wiem ze w kia lotos cup pompowali pirelki w granicach 2,8 bara.tylko nie wiem czy to cisnienie to juz rozgrzanych opon czy zimnych wiec tak na prawde nic to nie mowi.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość