Mazda 6 GH 2.0 Jaką wersje wybrac

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Łukasz82 » 5 sty 2012, 18:32

Cześć.

Pewnie ten wątek już się na forum pojawił, ale pierwszy raz w nim uczestniczę i go nie znalazłem. Przymierzam się do zakupu Mazdy 6. Jestem raczej zdecydowany na wersję 2.0 B 155 KM (ew. 2.2 D 163, ale mało prawdopodobne ze względu na sporą różnicę w cenie i planowane przebiegi).
Mam w związku z tym pytanie – ile realnie spala ta wersja na 100 km, jeżdżąc głównie w trasie, powiedzmy 3/4 trasa, 1/4 miasto. Nie jest to warunek zakupu, ale ciekawość – słyszałem, że potrzebuje średnio między 8-10 l/100. Jakie są Wasze doświadczenia?
Jak spisuje się ogólnie ten model jeśli chodzi o awaryjność? Na co szczególnie warto zwrócić uwagę przy wyborze takiego auta jako lekko używanego? Pytam, gdyż biorę również pod uwagę opcję kupna rocznego auta z niewielkim przebiegiem.
Z góry Wam dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam,
Łukasz82
 

Postprzez Speed » 5 sty 2012, 19:10

Hej


Opinie o modelu masz tutaj viewtopic.php?f=124&t=53475&view=unread#unread <czytaj>

I jeszcze zerknij tutaj viewtopic.php?f=124&t=113799&view=unread#unread <czytaj>

Co do sprawdzenia to jako roczny samochód po polecę jakieś ASO albo zaufany warsztat.

Pozdrawiam
Speed


polak900 Oczywiście mój błąd , poprawione.
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, Yamaha, VW.

Postprzez polak900 » 5 sty 2012, 19:37

mam taki silnik i prz przebiegu 60% trasa a 40% miasto spala mi obecnie wyliczone 7,2 l komp pokazuje 7,4 l ,prędkości zróżnicowane ale max 150 km/h np przy wyprzedzaniu większej ilości pojazdów
Komputer nigdy nie pokazywał mi więcej niż 9,5 l przy korkach

jak na razie mam zrobione ponad 16k km i nic poważnego się nie działo
jak nie robisz dużych przebiegów to według mnie ten model to rozsądny wybór
ale od razu napiszę Ci, że w porównaniu z D 2,2 jest różnica w dynamice na korzyść diesela
ja wybrałem benzynę i jestem z niej zadowolony
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

PostTen post został usunięty przez Speed 5 sty 2012, 21:03.
Powód: porządki

Postprzez Łukasz82 » 7 sty 2012, 11:14

Cześć.
Dzięki za info. W przyszłym tygodniu będę miał okazję sprawdzić jak jeździ to auto (benzyna). Nie potrzebuję szaleć za kierownicą, ale dobra dynamika czasami się przydaję. Jeżdżę podobnym wielkościowo autem ze 160-konnym dieslem i zdaję sobie sprawę że taka benzyna nie będzie porównywalna. Liczę tylko, że przepaści nie będzie.

Pozdrawiam.
Łukasz82
 

Postprzez polak900 » 7 sty 2012, 14:52

oczywiście to wszystko zależy od tego jaką masz nogę
pozdro
przepaści nie będzie, ale odczujesz brak dołu w benzynie, moja rada to dłużej na każdym biegu niż zwykle to robiłeś w dieselu i wtedy ok
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Barthez » 7 sty 2012, 19:11

polak900 napisał(a):przepaści nie będzie, ale odczujesz brak dołu w benzynie, moja rada to dłużej na każdym biegu niż zwykle to robiłeś w dieselu i wtedy ok

inaczej mówiąc należy jechać w innym przedziale obrotów
2000-3000 – diesel
3000-4000 – benzyna
i będzie w miarę podobnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez grabu122 » 8 sty 2012, 04:23

Łukasz82 napisał(a):Jeżdżę podobnym wielkościowo autem ze 160-konnym dieslem i zdaję sobie sprawę że taka benzyna nie będzie porównywalna. Liczę tylko, że przepaści nie będzie.

Dieslem o porównywalnej mocy nie rozpędzisz się od 0 do 120km/h używając tylko i wyłącznie drugiego biegu :P Co oczywiście nie jest żadnym argumentem.....
Ale miło nieraz zredukować i poczuć te 'benzynowe konie' na wysokich obrotach.... w miejscu gdzie diesel dawno już się zdławił i potrzebował wyższego biegu.
Podsumowując, jeśli jesteś fanem przyspieszania od 50-60km/h na czwartym biegu będziesz raczej zawiedziony <nie>
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez bartosz51 » 8 sty 2012, 13:42

grabu122 napisał(a):Podsumowując, jeśli jesteś fanem przyspieszania od 50-60km/h na czwartym biegu będziesz raczej zawiedziony <nie>


Będziesz raczej mocno zawiedziony ;)
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Postprzez polak900 » 8 sty 2012, 13:52

bartosz51 napisał(a):
grabu122 napisał(a):Podsumowując, jeśli jesteś fanem przyspieszania od 50-60km/h na czwartym biegu będziesz raczej zawiedziony <nie>


Będziesz raczej mocno zawiedziony ;)

dokładnie od tej prędkości nie idzie, nie ma cudów
ale od 80 km/h daję radę już
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Barthez » 8 sty 2012, 14:00

wybaczcie ale według mnie są tu wypisywane głupoty...
już wcześniej pisałem o innej charakterystyce benzyny i diesla.
jeśli chcecie miarodajnych wyników postawcie diesla i benzynę o podobnej mocy na kresce lub rolce – ale z automatami ;) i wtedy sprawdzajcie który lepiej przyśpiesza ;)

ps
chętnie się ustawie na rolce (na wiosne) z jakimś dieslem do 150KM z manualem co by porównać przyśpieszenia na poszczególnych biegach :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez polak900 » 8 sty 2012, 14:04

Barthez napisał(a):wybaczcie ale według mnie są tu wypisywane głupoty...
już wcześniej pisałem o innej charakterystyce benzyny i diesla.
jeśli chcecie miarodajnych wyników postawcie diesla i benzynę o podobnej mocy na kresce lub rolce – ale z automatami ;) i wtedy sprawdzajcie który lepiej przyśpiesza ;)

ps
chętnie się ustawie na rolce (na wiosne) z jakimś dieslem do 150KM z manualem co by porównać przyśpieszenia na poszczególnych biegach :P


przyspieszenie nie jest ważne
najważniejsza jest elastyczność, właśnie o tym piszemy, a tu benzyna ustępuje D z turbiną
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Grzyby » 8 sty 2012, 14:11

polak900 napisał(a):najważniejsza jest elastyczność, właśnie o tym piszemy, a tu benzyna ustępuje D z turbiną

ŁOT?
Czym dla Ciebie jest elastyczność?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez polak900 » 8 sty 2012, 14:14

Grzyby napisał(a):
polak900 napisał(a):najważniejsza jest elastyczność, właśnie o tym piszemy, a tu benzyna ustępuje D z turbiną

ŁOT?
Czym dla Ciebie jest elastyczność?


bez komentarza
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Grzyby » 8 sty 2012, 14:18

Pytałem poważnie – co rozumiesz przez elastyczność?
Weź dla analizy np. drugi bieg.

polak900 napisał(a):bez komentarza

to nie pisz nic
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez polak900 » 8 sty 2012, 14:21

Grzyby napisał(a):Pytałem poważnie – co rozumiesz przez elastyczność?
Weź dla analizy np. drugi bieg.

polak900 napisał(a):bez komentarza

to nie pisz nic


np to jest elastyczność: jest okresem czasu, w którym samochód potrafi rozpędzić się na jednym biegu przyśpieszając z zadanej prędkości, do prędkości na przykład o 30 km/h wyższej.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez polak900 » 8 sty 2012, 14:22

polak900 napisał(a):
Grzyby napisał(a):Pytałem poważnie – co rozumiesz przez elastyczność?
Weź dla analizy np. drugi bieg.

polak900 napisał(a):bez komentarza

to nie pisz nic


np to jest elastyczność: jest okresem czasu, w którym samochód potrafi rozpędzić się na jednym biegu przyśpieszając z zadanej prędkości, do prędkości na przykład o 30 km/h wyższej.

według mnie diesel z turbiną zrobi to szybciej niż benzyna
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Grzyby » 8 sty 2012, 14:34

No nie do końca :)
Bo co jeśli prędkością startową będzie 60km/h a docelową 90km/h?
Klekot zrobi to duuużo wolniej (a w zasadzie to nie ma szans na 90km/h na dwójce w szóstce z klekotem) :P

Elastyczność jest ważna dla osób które nie lubią dużo machać lewarkiem i dzięki niej mogą jechać na czwórce np. 60km/h i sprawnie przyspieszyć.

polak900 napisał(a):według mnie diesel z turbiną zrobi to szybciej niż benzyna

Ale tylko w przypadku porównywania silników o podobnych mocach.

Inną sprawą jest zakres prędkości na poszczególnych biegach. Benzyniak np. na trójce pojedzie od 40km/h do 130-150km/h, diesel tego nie potrafi.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez polak900 » 8 sty 2012, 14:45

Grzyby napisał(a):No nie do końca :)
Bo co jeśli prędkością startową będzie 60km/h a docelową 90km/h?
Klekot zrobi to duuużo wolniej (a w zasadzie to nie ma szans na 90km/h na dwójce w szóstce z klekotem) :P

Elastyczność jest ważna dla osób które nie lubią dużo machać lewarkiem i dzięki niej mogą jechać na czwórce np. 60km/h i sprawnie przyspieszyć.

polak900 napisał(a):według mnie diesel z turbiną zrobi to szybciej niż benzyna

Ale tylko w przypadku porównywania silników o podobnych mocach.

Inną sprawą jest zakres prędkości na poszczególnych biegach. Benzyniak np. na trójce pojedzie od 40km/h do 130-150km/h, diesel tego nie potrafi.


pewnie że tak bo możesz go wprowadzić na wyższe obroty niż D
ale przy wyprzedzaniu np klekot zbiera się szybciej bo ma turbinę, która swoje robi
co innego jak benzyna ma turbo
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez bartosz51 » 8 sty 2012, 15:19

Ja napisałem tak:

bartosz51 napisał(a):
grabu122 napisał(a):Podsumowując, jeśli jesteś fanem przyspieszania od 50-60km/h na czwartym biegu będziesz raczej zawiedziony <nie>


Będziesz raczej mocno zawiedziony ;)


Ty napisałeś tak:

Barthez napisał(a):wybaczcie ale według mnie są tu wypisywane głupoty...
już wcześniej pisałem o innej charakterystyce benzyny i diesla.


I teraz ja: być może, nie znam się na tym. Takie były po prostu moje wrażenia, kiedy sprzedałem szóstkę GG z silnikiem diesla i kupiłem szóstkę z silnikiem benzynowym. Wyjechałem nią z salonu i właśnie (z dotychczasowego przyzwyczajenia) zacząłem przyśpieszać z 60 km/h na "czwórce". I jak już gdzieś wspominałem myślałem, że się poryczę ;).
Ot i tyle. Stąd moje słowa o mocnym zawodzie. Skądinąd z "oczkiem" były. Trzeba zmienić przyzwyczajenia. Prawdopodobnie.
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości

Moderator

Moderatorzy Moto