Mazda 6 benzyna. Silnik 1.8 czy 2.0?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Heniekkk » 13 cze 2011, 00:17

Witam wszystkich użytkowników forum.
Zastanawiam się nad kupnem M6 z początków produkcji, ale nie wiem jaki silnik mam wybrać:/ zdecydowałem się na benzynowy dlatego, że słyszałem opinie o ich bezawaryjności w porównaniu z dieslem. Zdaję sobie sprawę z tego, że ten temat mógł być już poruszany ale proszę o opinie użytkowników tych właśnie modeli. Koszty eksploatacji, spalanie, najczęstsze usterki.
Pomóżcie bo już łeb mam wielki od czytania różnych testów i opinii i sam już nie wiem co wybrać.
Pomocy!!! PLIZ!!!
 
Posty: 8
Od: 13 cze 2011, 00:10

Postprzez Pamek » 13 cze 2011, 08:21

Jeżeli kupisz zadbanego diesla, sam odpowiednio zadbasz (wszystko jest na forum) to będzie chodził tak jak benzyna, długo i bezawaryjnie.
 
Posty: 214
Od: 25 paź 2010, 08:21
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136km 03r.

Postprzez Krzemol1994 » 13 cze 2011, 12:58

Tylko też nie zawsze wiadomo jak dbał o niego poprzedni właściciel ;)
Avatar użytkownika
 
Posty: 1630
Od: 4 mar 2010, 23:11
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda5 MZR-CD 143KM
Suzuki Swift MK4 GLX 68KM

Postprzez adrian_rusinowicz » 13 cze 2011, 13:11

Ja mam w M3 2.0 150 KM, silnik jest OK, nie ma paska rozrządu tylko łańcuch, który wymienia się przy ok 300 tys. km. Kupując benzyne masz większe szanse, że auto będzie mniej wytłuczone, diesle kupują głównie firmy gdzie samochód nie jest po to żeby stał, więc kupno używanego diesla to jest loteria, chyba że masz pewne źródło to można brać. W dieslu masz koło dwumasowe~2000 zł, filtr DPF~5000 zł wymiana :| 1500 zł usunięcie, turbosprężarka~3000 zł, wtryski~2000 zł. Nie wiem czy warto pchać się w diesla, chyba że jeździsz więcej niż 30 000 km rocznie. Moja M3 pali ok 9l/100km i tyle minimum musisz przyjąć, na mniej nie licz, to ok 2l/100km więcej niż diesel. To 100zł na 1000km więcej ale masz święty spokój.
 
Posty: 156
Od: 24 lut 2011, 16:10
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec

Postprzez bieski » 13 cze 2011, 13:19

adrian_rusinowicz napisał(a):DPF~5000 zł wymiana 1500 zł usunięcie,


Ciekawe skąd DPF w Mazdzie 6 z początków produkcji.

Widze ze najwięcej do powiedzenia na temat diesla mają ci, co go nie mają. Od razu wszystko musi się rozwalić w takim dieslu po zakupie.

Pozatym temat jest o benzynie, temat Diesel vs Benzyna juz jest i kolejny raczej nie potrzebny.

Heniekkk podobno 1.8 jest trochę za słabe na Mazde 6 i lepiej poszukać jakieś 2.0. Spalanie dużo większe nie jest. Najlepiej jakbyś znalazł jakieś egzemplarze i się przejechał.
Sprzedam, pasujące do Mazdy 6 GG/GY, używane spryskiwacze mgłowe z Toyoty Camry + zaworki.
......................
Avatar użytkownika
Moderator
 
Posty: 4700
Od: 10 cze 2010, 09:37
Skąd: ZG
Auto: E15

Postprzez adrian_rusinowicz » 13 cze 2011, 14:32

Nie doczytałem, że z początku produkcji, ale tak czy siak benzyna jest mniej awaryjna niż diesel.
 
Posty: 156
Od: 24 lut 2011, 16:10
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec

Postprzez Heniekkk » 13 cze 2011, 17:50

Powiem Wam, że oglądałem te M3 i też niezła fura!!! Ten silnik 2.0 ze 150 KM brzmi obiecująco:) i podobno lepiej zabezpieczona przed korozją
 
Posty: 8
Od: 13 cze 2011, 00:10

Postprzez adrian_rusinowicz » 13 cze 2011, 21:01

Brzmi fajnie a jeździ jeszcze lepiej, przy wysokich obrotach rewelacja :)
 
Posty: 156
Od: 24 lut 2011, 16:10
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec

Postprzez Dominator » 13 cze 2011, 21:06

bieski napisał(a):Heniekkk podobno 1.8 jest trochę za słabe na Mazde 6 i lepiej poszukać jakieś 2.0. Spalanie dużo większe nie jest. Najlepiej jakbyś znalazł jakieś egzemplarze i się przejechał.

Zgadzam się z bieskim, bierz 2.0, chyba ze nie zależy Ci na dobrej dynamice..
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Posty: 3687
Od: 6 sty 2011, 23:36
Skąd: Kraków/Bielsko-Biała/Tarnów -lisia g./legionowo
Auto: madzia 626 gf:) 2.0 116hp
ciorny emix szysc

Postprzez maselek » 13 cze 2011, 21:09

adrian_rusinowicz napisał(a):(...) diesle kupują głównie firmy (...)


Ot wymyślił <glupek2>
"Cza­sem trze­ba długo iść, aby dojść do siebie..." Obrazek
Avatar użytkownika
 
Posty: 638
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez Heniekkk » 13 cze 2011, 23:06

A jak ze spalaniem? Dla M3 znalazłem coś takiego http://testy.mojeauto.pl/oceny/model/Ma ... /strona/2/ czyli w mieście 9l a w trasie 7.1l czyli myślę całkiem niezłe wyniki. W M6 pewnie wygląda to gorzej co? Pali jak smok? Nie mam wujka na CPN-ie:) a ceny jakie są każdy doskonale wie:/ Nogę mam raczej ciężką ale też bez przesady:) nie umiem jeździć ekonomicznie:) i zależy mi na dynamice więc w M6 chyba skłaniałbym się do silnika 2.0:)
 
Posty: 8
Od: 13 cze 2011, 00:10

Postprzez bieski » 13 cze 2011, 23:13

Sprzedam, pasujące do Mazdy 6 GG/GY, używane spryskiwacze mgłowe z Toyoty Camry + zaworki.
......................
Avatar użytkownika
Moderator
 
Posty: 4700
Od: 10 cze 2010, 09:37
Skąd: ZG
Auto: E15

Postprzez Heniekkk » 13 cze 2011, 23:33

W sumie nie jest tragicznie. Sam już nie wiem. Mam kefir w głowie:/
 
Posty: 8
Od: 13 cze 2011, 00:10

Postprzez Heniekkk » 14 cze 2011, 20:28

Chyba jednak zdecyduję się na M3:) jak myślicie? Który benzyniak będzie lepszy? Ten 1.6 da radę? Czy będzie się pocił? Szkoda, że nie ma 1.8:( to byłby złoty środek myślę. Piszcie swoje opinie
 
Posty: 8
Od: 13 cze 2011, 00:10

Postprzez Dominator » 14 cze 2011, 20:34

Wspominałeś że zależy Ci na dynamice, więc wybór tylko jeden, 2.0-koniecznie. Swoją drogą to szybko zmieniasz decyzje co do samochodu :D M3 i M6 to jednak róznica :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Posty: 3687
Od: 6 sty 2011, 23:36
Skąd: Kraków/Bielsko-Biała/Tarnów -lisia g./legionowo
Auto: madzia 626 gf:) 2.0 116hp
ciorny emix szysc

Postprzez Heniekkk » 14 cze 2011, 20:40

Wcześniej nie brałem pod uwagę M3 bo tak szczerze to zapomniałem o tym aucie. Może faktycznie dlatego, że bardzo mało go jeździ na naszych drogach. Tak szczerze to w M6 nie podobają mi się zbytnio tylne światła. Za bardzo a'la Lexus no i do takich tras jakie pokonuję myślę, że M3 w zupełności wystarczy. No i podobno w M3 lepiej blacha zabezpieczona przed korozją niż w starszej siostrze. A kto wie. Może później przesiądę się do M6.
 
Posty: 8
Od: 13 cze 2011, 00:10

Postprzez Dominator » 14 cze 2011, 20:52

Światła można zamalować-żart :D Choć mi się podobają.. ale to Ty kupujesz nie ja:) Blachy zabezpieczone trochę lepiej to fakt.. kolejna M6 to już pewnie po 2008 będzie :) Ale bierz tą Trojeczkę w 2.0 i będzie dobrze :) Domyślam się że sedan.. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Posty: 3687
Od: 6 sty 2011, 23:36
Skąd: Kraków/Bielsko-Biała/Tarnów -lisia g./legionowo
Auto: madzia 626 gf:) 2.0 116hp
ciorny emix szysc

Postprzez Heniekkk » 14 cze 2011, 21:13

Sedan sedan!!! Tylko i wyłącznie:) Ta M6 II gen to już majstersztyk ale na razie za dużo zielonych kosztuje:) czyli M3 sedan 2.0:) yeah!!!:)
 
Posty: 8
Od: 13 cze 2011, 00:10

Postprzez adrian_rusinowicz » 14 cze 2011, 21:41

Przed tobą długie poszukiwania, po jakimś czasie nie będziesz patrzał czy sedan czy hatchback, bo M3 sedan 2.0 jest bardzo mało. Mi się udało ale 4 miesiące na szukanie straciłem :)
 
Posty: 156
Od: 24 lut 2011, 16:10
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Moto