VADEMECUM – sprawdzenia auta przed zakupem.

Tutaj zadajemy pytania na temat opinii o konkretnych egzemplarzach.

Postprzez mikolaj » 28 cze 2013, 12:59

Marianek napisał(a):Możesz poprosić o wydruk historii serwisowej jeśli takowa była, nie mowie o DSR a o naprawach gwarancyjnych i akcjach serwisowych. Moga ale nie muszą to dać. I najważniejsze "Instrukcja obsługi" <diabełek>

A tego nie ma w DSR?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 20:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez Marianek » 28 cze 2013, 13:47

Nie. DSR to tylko elektroniczna książka okresowych przeglądów. Naprawy gwarancyjne i akcje serwisowe są wpisane osobno.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Marianek » 1 lip 2013, 14:42

edit by stachan

Wracając do Twojego pytania to Tobie pomogę na tyle ile mogę i wiem.
Auto po powodzi zawsze po staniu w słońcu będzie we wnętrzu cuchło wilgocią i nic na to nie pomoże.
Wykładziny jeśli nie zostały wymienione będą również wydzielać zapach. Miejsca trudno dostępne będą wilgotne/brudne, sprawdź miejsce gdzie jest lewarek, pod plastykami jak i lampami. Na przewodach miedzianych pojawi się zielony sniad, sprawdź wszystkie przewody w samochodzie.
Sprawdź pod kokpitem miejsca metalowe gdzie są profile gięte i inne rożne rowki, powinno być czysto
w przypadku powodzi będzie tam syf typowy dla zabrudzenia woda, pojawi się tez tam ruda a nawet nie wiem co by się nie działo rudej w normalnej sytuacji nie będzie. Prowadnice od foteli identycznie,
kostki zaśniedziałe. Sprawdź czy ktoś coś robił przy komputerze (fizycznie) i nie był wymieniany, identycznie ze skrzynka bezpieczników, popatrz na datę wyprodukowania skrzynki obudowy, nie będzie to wielka różnica czasowa , rok półtora roku oraz reszta elektroniki. Przeważnie cuduje elektronika pojazdu, raz mniej raz więcej nie wszystko działa.
W przypadku Mazdy będzie jedna wielka ruda w komorze silnika, choć nie wszędzie.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez widmo82 » 19 lut 2014, 22:48

Ktoś był na przeglądzie przedzakupowym lub też wie co on obejmuje w przypadku mazdy 3 w benzynie? Oczywiscie jeszcze jedno... jaka jest jego cena :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez matthies » 19 lut 2014, 22:55

w kazdym aso cena jest inna, ale zapewne oscyluje w okolicy 200 PLN
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez widmo82 » 19 lut 2014, 23:04

Orientujesz sie co moga sprawdzić poza lakierem i zawieszeniem? Kompresji silnika raczej nie sprawdza:)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez matthies » 20 lut 2014, 00:07

mojej GY, Impex w Lublinie kompresję sprawdzał. Prócz lakieru i zawieszenia, podpięli też pod swój komputer i tam sprawdzali czy wszystko gra, pracę silnika, pracę elektroniki itp. Generalnie w większości przypadków jak ASO powie że można brać, ale do wymiany to tamto i owamto, to można im ufać.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez widmo82 » 20 lut 2014, 17:21

Dostales jakies wydruki poza paragonem ?:)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez matthies » 20 lut 2014, 17:29

jo coś tam było, kartka A4 tam były chyba wyniki pomiarów powłoki lakierniczej, chyba coś o kompresji i inne komentarze odnośnie nadwozia, podwozia i różnych elementów, ale było to chyba opisowo, coś jak "bez zastrzeżeń" "drobne uwagi" itp. Nie wie, czy jeszcze mam ten papier, ale postaram się poszukać to ci wrzucę.

EDIT:
trochę się rozpędziłem z tą kompresją chyba ;d znalazłem te papiery.
20140220_193416.jpg

20140220_193437.jpg


dopiero dopatrzyłem, że w pierwszym punkcie zrobili mi tylko 4 z przynajmniej 17 testów :O ciekawe czy wszystkiego nie sprawdzali, czy może nie jest to w ramach przeglądu.
ten drugi to dla potwierdzenia wpisów w książce, którą dostałem z autem. Taki raport dostałem do ręki, ale dla mnie ważna też była opinia ludzi którzy ją sprawdzali i powiedzieli że warto wziąć :)
Koszt = 200zł @ Mazda Impex Lublin

Przypomniałem sobie, że obdzwaniałem kilka ASO i ceny wahały się od 120 do prawie 400 zł. Co ciekawe, razem ze wzrostem ceny wzrastał czas trwania takiego badania (bo o to też pytałem) więc chyba te najtańsze to robią tylko pobieżnie.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez reav » 19 mar 2014, 10:38

Sprawdź, czy silnik nie jest umyty i natłuszczony – najczęściej w ten sposób sprzedawcy tuszują wycieki oleju i płynów eksploatacyjnych. Sprawny silnik ma być suchy, ale naturalnie zakurzony.
Wątpliwości powinny budzić jakiekolwiek drgania i stukanie spod maski. Obroty muszą być równe, nie powinny falować.
Spaliny samochodu ze sprawnym silnikiem są przezroczyste.
Porównaj kolor wszystkich elementów nadwozia – jeśli różnią się odcieniem, a w przypadku lakieru metalik także strukturą powłoki lakierniczej, to znak, że coś było naprawiane
Szyby powinny być tego samego producenta, z tą samą datą produkcji

To tak w skrócie najważniejsze rzeczy ;) Powodzenia przy zakupie!
Avatar użytkownika
 
Od: 19 mar 2014, 10:24
Posty: 9
Auto: Mazda 6 I Kombi, 2002 r., benzyna 1.8l

Postprzez Marianek » 20 mar 2014, 15:32

I tak i nie, sprawdź napinacze pasów, data produkcji na metce, musi mniej więcej się zgadzać z data produkcji jeśli auto jest już naprawione czy ładunek wystrzelony jest. Jeśli wystrzeliły poduszki to i powinny wystrzelić napinacze. Obejrzyj dokładnie czy nie były wymieniane. Wiele zależy od prędkości jaka poruszał się pojazd. Myślę ze była niewielka, trzeba jeszcze sprawdzić podłożnice i resztę spodu auta.
Czasem małe kolizje robią sporo szkód.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez tomsimondj » 22 mar 2014, 23:12

reav napisał(a):Szyby powinny być tego samego producenta, z tą samą datą produkcji

lekka korekta w bjtce nie ma wszystkich szyb tego samego producenta, tylne pasażera + trójkąty w tylnych drzwiach + okno w bagażniku + klapa jest nippon safety, przednie saint-gobain o ile się nie myle, przednia nie pamiętam bo mam wymienioną, i tak jest w każdej bj :)
Ostatnio edytowano 22 wrz 2014, 21:45 przez stachan, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Porządki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 18:03
Posty: 822 (5/10)
Skąd: Łódź
Auto: 508SW 2.0hdi + Mazda 3 BL
były:
Laguna 2.0dci GT
Subaru Legacy BL 2.5 07
Mazda 6 GG 2.3 06
Mazda 6 GG 2.0+lpg
Mazda 323f BJ 1.6+LPG

Postprzez pawelsik » 24 cze 2015, 15:10

Cześć. Poszukując swojej mazdy 6, po kilku oględzinach jednego dnia zacząłem gubić się w informacjach n/t konkretnych aut które oglądałem. Postanowiłem zrobić sobie w wolnej chwili taki formularz, który mi osobiście bardzo ułatwił życie. Mogę sobie w domu na spokojnie wszystko przeanalizować i porównać. Wiadomo, że trzeba wszystko posprawdzać przy aucie, ale czasem się o czymś zapomni itp, itd. Pozycje częściowo zaciągnięte z tematu vademecum kupującego i zebrane w jedną całość. Jeśli komukolwiek się przyda, to udostępniam do pobrania. Jeżeli moderator stwierdzi, że to więcej niż tylko zbędny pliczek, można temat podwiesić w konkretnym dziale forum a do dokumentu dopisywać kolejne proponowane pozycje. Pozdrawiam, Paweł.
Załączniki
raport oględzin samochodu.pdf
plik PDF do wydrukowania i zabrania ze sobą na oględziny...
(154.99 KiB) Pobrane 536 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2015, 16:00
Posty: 69 (0/1)
Skąd: Krynica-Zdrój
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Pb 141KM 2004r Station Wagon

Postprzez e-tomek » 10 wrz 2015, 16:20

Witam,
na otomoto można sobie wybrać kraj pochodzenia, można – z Danii:

selekcja_otomoto.jpg



Jeśli znacie VIN albo duński nr rejestracyjny, takie autko można fajnie posprawdzać na duńskich stronkach – przebieg, ilu właścicieli, czy nie stał wyrejestrowany przez pół roku, czy przeglądy przechodził bezproblemowo, czy ciąży na nim zadłużenie, itp.

Weźmy sobie np. tę Mazdę 3:
http://otomoto.pl/oferta/mazda-3-mazda3 ... 188490a7f3
– podaje przebieg 156 000km ... chwilka ... sprawdzamy ... i już mamy oszusta:
http://www.nummerplade.net/soeg/?stelnr ... y201143757
– ta Mazda na badaniu technicznym (w Danii pierwsze jest po 4 latach od pierwszej rejestracji, później co 2 lata) 30-05-2014 roku miała przejechane 193 000km! – czyli ktoś rocznie latał prawie 50 000km, to w sierpniu 2015 roku, jak ją sprowadzali miała nie 156 000km, ale 256 000km!
Sprawdziłem – był jeden właściciel, czyli latał 50 000km, rocznie. Przekręcanie jest legalne, ale sprzedaż przekręconego nie, prawda? – no to jak ktoś kupi to śmiało może pozwać, bo to, że samochód ma cofnięty licznik jest prawdziwe. Nie wiem czy oni nie wiedzą, że duńskie samochody tak łatwo można sprawdzić? :D

Weźmy inną, może się trafi ktoś uczciwy, np. ta:
http://otomoto.pl/oferta/mazda-323-2-0- ... 188490a7f3
Hmm ... taki VIN nie widnieje w duńskich systemach :D
http://www.nummerplade.net/loading/?ste ... S241526212

Może 3 traf będzie szczęśliwy? – niekoniecznie musi to być Mazda, weźmy coś innego – z gwarancją przebiegu:
http://otomoto.pl/oferta/renault-megane ... 383b804948
Przebieg jakoś niski nie jest, ale prawdziwy:
http://www.nummerplade.net/soeg/?stelnr ... 0h33694786
Samochód miał też 1 właściciela – od nowości:
1.jpg

– tutaj przydam się bardziej, do rozkodowania ;)
... i został wyrejestrowany z Danii 18-05-2015r.
Koszt takiego samochodu w DK to ok. ... załóżmy, że wyrwał za 25 000 koron, tutaj jest zwrot przy eksporcie, działa to tak, że obliczają ok. 60% średniej ceny danego auta na rynku i od tego odejmują 15% (nie mniej niż 8000 koron), czyli tu by wyszło zwrotu ok. 7 000 koron, czyli autko netto by wyniosło ok. 18 000 koron x kurs 0,56 = 10 000zł. Sprzedają za 12 500zł + opłaty, może być fair.

itd.

Jeśli ktoś jest zainteresowany i znajdzie sobie coś z Danii – śmiało piszcie w tym temacie, posprawdzam ... z samochodami z Danii jest o tyle fajnie, że można wszystko sprawdzić i nie kupuje się kota w worku – na starcie. A stan techniczny, dlaczego sprowadzali z Danii – bo jednak samochody w super stanie mają tutaj odpowiednią cenę i sprowadzanie ich (zadbanych, bezwypadkowych) na handel nie jest dobrym pomysłem na biznes – to już później trzeba posprawdzać samemu.

A jeśli weźmiemy jeszcze tę pierwszą Mazdę 3 z przekręconym licznikiem to mogli ją wyrwać za ok. 80 000 koron, zwrotu by dostali ok. 45 000 koron, czyli netto by ich wyniosła ok. 35 000 koron x 0,56 = +– 20 000zł. Sprzedaż za 26 900zł, swoje zarobi ... na oszustwie :–/
Ciekawe jak wygląda jej przebieg w DSR.
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2012, 16:03
Posty: 1213 (2/27)
Auto: Mazda 6 2018

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Moto