Mazda3 BL MPS L3-VDT 2012 Liquid Silver Metallic

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez Saleen » 9 lut 2018, 22:13

Witam wszystkich!

Na wstepie, prosze o nie upomiananie mnie odnosnie moijej pisowni (eeee! bo brak znakow polskich! za malo interpunkcji!!), jezeli bede chcial poczytac wypowiedzi odnosnie jezyka polskiego, pojde sobie do szkoly na jedna czy dwie lekcje... to jest internet, tutaj hitler jezdzi na robo t-rexie z minigunami a jednorozce sr*ja tecza... nie pasuje? nie czytaj... pozdrawiam Paweł :)

OK! teraz tak bardziej na powaznie :)

Mazda 3 BL, model MPS z serduszkiem DiSi 2.3L T, w tym roku bedzie miala 6 urodzinki, rocznik 2012.
zakupione przeze mnie 06.01.2018.

Dlaczego wlasnie MPS? No coz... Po posiadaniu przez 6 lat Fordzika z 98r. stwierdzilem ze czas na zmiane, fordzik, chociaz stary, maly i juz troszke ugryziony przez zab czasu (tu cos skrzypi, tu jakis plastik lata, nie dziala panel ustawiania lusterek na drzwiach itd. itp.) to stwierdzam ze sluzy mi bardzo dobrze, jakos takos przyszedl czas na cos wiekszego, mocniejszego, wiec zaczalem grzebac w internetach (a majac bardzo duzy sentyment do japonskiej motoryzacji) zaczalem sie rozgladac za czyms sportowym, w miare rodzinnym, i przedewszystkim, czyms co sprawi mi przyjemnosc z jazdy... po glebszych poszukiwaniach (Focus ST, Gulf GTI, Kia Ceed GT, Hyundai Genesis Coupe, no i oczywiscie MPS) padlo na wlasnie Madzie... To tyle jesli chodzi o moja historie, czas na Madzie.

Autko w kolorze Liquid Silver Metalic, sprowadzone z niemiec w roku 2015 Kupione od Pana Piotrka ktory sprowadzil Madzie prywatnie dla siebie (pozdrawiam serdecznie) blisko Poznania 06.01.2018


DSC01152.JPG


DSC01924.JPG


przebieg 99 600 km

Sprawdzenie kompresji cylindrow: 01.03.2018: od lewej: nr1) 11 nr2) 10 nr3) 11 nr4) 12

Po udokumentowanej stluczce parkingowej (wymiana tylnych drzwi od strony kierwcy, slupek i prog czysciutkie bez oznak klepania malowania czy szlifowania)

co mam w planach? no coz...

01.03.2018 kupiona polska instrukcja obslugi <rotfl>

Eksploatacja:
wymiana oleju (aktualnie castrol 5W40) zastanawiam sie jeszcze nad producentem, moze ktos z Was jest w stanie doradzic :D

-konserwacja podwozia (poczatek 11.02.2018 w trakcie, 20.02.2018 update+zdjecia, 01.03.2018 DONE

zabezpieczenie oryginalnego lakieru PlastiDipBallon White Pearl +
Anthracite Grey Pearl + Rubin Red GlossDONE

plukanie ukladu chlodzacego / kierowniczego na to niestety bede musial poczekac az pogoda bedzie bardziej laskawa...

proba dopasowania do siebie poszczegolnych czesci drobne przerwy w kilku miejscach (przedni zderzak, nakladka progu od kierowcy) prawdopodobnie przed zlozeniem autka po konserwacji DONE

jak cos jeszcze przyjdzie do glowy to uzupelnie :)

Wnetrze no tutaj ciezko o jakies konkretne przyklady

dywaniki gumowe bo czemu nie? DONE

dodatkowa nakladka chroniaca kierownice moze sie przyda, moze nie... okaze sie w trakcie...

-moze(!!!)male zmiany kolorystyczne

Mechanika / Uklad jezdny

KONIECZNIE opony rozwazalem kilka opcji, na ten moment przemawiaja najbardziej TOYO (takze poslucham porad bardziej doswiadczonych osob)

felgi z powloka grafitowa rozwazam zakup drugiego kompletu nazimowe papucie

pluca <faja> i to do puszczania baczkow z tylu <dupa> no tak... jak na auto o takim temperamencie, na stockowym wydechu brak mi tego czegos... i w srodku troche za cicho...

Silnik
1. nowa mapa czuje ze czeka mnie wycieczka do warsztatow przyszly rok...
2. wyskocisnieniowa pompa paliwa ooooj plany na przyszly rok...
3. jak cos znajde to dam znaaaaaaaaac...



jesli chodzi o wyposazenie? no coz... jest wszystko to co mialy MPSy, tutaj nie bede sie rozpisywal...

Modyfikacje... Hmmmm... no tak... na razie nic, autko w pelnym stocku... to zostalo (i bedzie uwzgledniane w PLANACH, mody ktore zostana zrobione beda odznaczone jako DONE

Na koniec dorzucam jeszcze kilka zdjatek z miejscami ktore przkuly moja uwage :)

DSC01153.JPG


DSC01165.JPG


DSC01170.JPG


DSC01159.JPG


Z tego co wywnioskowalem, podczas stluczki musial zostac naruszony zawias drzwi, przez to linia troszke odbiega od normy... prawdopodbnie nie zostalo to poprawione by nie naruszac slupka, tutaj zdjecie z widoczna przerwa miedzy progiem a bryla Madzi i widoczna linia drzwi

DSC01173.JPG


DSC01174.JPG


oczywiscie temat bedzie uzupelniany na bierzaco jak tylko cos sie zmieni, lub wpadne na jakis glupi pomysl od ktorego ktos bedzie musial mnie odciagnac.

Takze jeszcze raz, Witam Wszystkich, mam nadzieje ze pierwszy posta jaki zostal przeze mnie wstawiony nie zranil Waszych serc i nie odpalil w Waszych glowach totalnego hejtu i obrzydzenia do mojej osoby. Pozdrawiam, Paweł :)
Ostatnio edytowano 5 mar 2018, 15:31 przez Saleen, łącznie edytowano 10 razy
Początkujący
 
Od: 9 lut 2018, 21:27
Posty: 23 (0/1)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3L T Liquid Silver Metallic
viewtopic.php?f=332&t=203931

Postprzez Saleen » 12 lut 2018, 20:16

No i witam ponownie, dziekuje za dodanie do grupy Mazda3 :)

Mala aktualizacja, konserwacja podwozia w trakcie autko do odbioru za prawdopodobnie 2 do maksymalnie 3 tygodni. Jak tylko podjade na warsztat zrobie kilka zdjec jak wyglada aktualnie.

Teraz tylko czekac...

Edytowany pierwszy post (dokladnie plany jakie mam dla Madzi).
Początkujący
 
Od: 9 lut 2018, 21:27
Posty: 23 (0/1)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3L T Liquid Silver Metallic
viewtopic.php?f=332&t=203931

Postprzez Ronin360 » 12 lut 2018, 20:28

Witamy w społeczności najszybciej rdzewiejących pojazdów :D . Z zabezpieczeniem podwozia dobry pomysł – jak zacznie rdzewieć to chociaż podwozie pozostanie w całości <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2016, 09:27
Posty: 126 (2/2)
Skąd: dokąd powiedzie go los
Auto: viewtopic.php?f=331&t=200216

Postprzez Norreca » 13 lut 2018, 01:28

Dbaj a będziesz zadowolony :)

Ronin360 napisał(a):Witamy w społeczności najszybciej rdzewiejących pojazdów :D


nic nie rdzewieje, przestań straszyć :P to nie te lata produkcji :P
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez Ronin360 » 13 lut 2018, 21:34

Norreca napisał(a):Dbaj a będziesz zadowolony :)

Ronin360 napisał(a):Witamy w społeczności najszybciej rdzewiejących pojazdów :D


nic nie rdzewieje, przestań straszyć :P to nie te lata produkcji :P

Bedzie Pan zadowolony nie rdzewieje tylko się utlenia i traci na wadze, dzieki temu zjawisku poprawią się osiągi ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2016, 09:27
Posty: 126 (2/2)
Skąd: dokąd powiedzie go los
Auto: viewtopic.php?f=331&t=200216

Postprzez Norreca » 14 lut 2018, 10:11

nie strasz bo sprzeda... a tak przynajmniej troszke MPS BL sie pojawilo ostatnio...
6 to zlo ! rdzewieje i sie psuje ciagle ! ;) ;)
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez Saleen » 14 lut 2018, 17:37

Hehe :) dziekuje za przyjecie i za ostrzezenie :D

Mala aktualizacja... jakims cudem udalo mi sie znalezc dzisiaj (14.02.2018) troche czasu aby przebyc droge na warsztat a fotopstryczkiem... Jedna kwestia nie bedzie dawala mi spac przez kolejne dwie noce, ktos inny jako pierwszy zajrzal Magdalenie pod kiecke... nie bylem to ja... moze to i dobrze?

ok... czas na kilka sweet foci po zdemontowaniu wiekszosci elementow... cieszcie swe oczeta <diabełek>

DSC01188.JPG

DSC01189.JPG

DSC01190.JPG

DSC01193.JPG

DSC01194.JPG

DSC01196.JPG

DSC01198.JPG

DSC01200.JPG

DSC01202.JPG

DSC01203.JPG

DSC01205.JPG

DSC01206.JPG

DSC01208.JPG

DSC01209.JPG

DSC01210.JPG

DSC01211.JPG

DSC01216.JPG

DSC01219.JPG

DSC01220.JPG

DSC01222.JPG

DSC01223.JPG

DSC01224.JPG

DSC01226.JPG

DSC01229.JPG

DSC01232.JPG

DSC01235.JPG

DSC01236.JPG

DSC01237.JPG

DSC01247.JPG

DSC01250.JPG

DSC01251.JPG
Załączniki
DSC01255.JPG
Początkujący
 
Od: 9 lut 2018, 21:27
Posty: 23 (0/1)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3L T Liquid Silver Metallic
viewtopic.php?f=332&t=203931

Postprzez ezg_siwy » 15 lut 2018, 13:26

Trochę rudej szmaty jest. Powodzenia w usunięciu. Piaskowane będzie czy tylko malowane reaktywnym?
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez Saleen » 15 lut 2018, 14:23

No niestety... 2 latka przejezdzone w polsce zanim trafila do mnie. Bedzie bedzie piaskowanie, malowanie reaktywnym, czyszczenie, nalozenie wosku a na koniec wygluszenie (amortyzacja zabezpieczajaca wosk przed odpadnieciem) takze full serwis :D

Fotki podrzuce jak uda mi sie na czas trafic na warsztat
Początkujący
 
Od: 9 lut 2018, 21:27
Posty: 23 (0/1)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3L T Liquid Silver Metallic
viewtopic.php?f=332&t=203931

Postprzez twardy103 » 15 lut 2018, 21:14

Co to za zapocenie na jednym ze zdjęć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez Danmazda » 15 lut 2018, 21:26

Takie ładne autko.... a tak ją ruda zaatakowała :|
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Saleen » 15 lut 2018, 23:39

twardy103 napisał(a):Co to za zapocenie na jednym ze zdjęć?


a dokladniej ktore zdjecie? jak powiesisz na nim kursor to pokaze nazwe pliku.

Danmazda napisał(a):Takie ładne autko.... a tak ją ruda zaatakowała :|


no tutaj to moge powiedziec jedynie to ze po wyjezdzie z salonu nie byla konserwowana, dodatkowo jezdzila 2 lata po polskich drogach, a jak wiadomo, sol i tego typu srodki "zapobiegawcze" na oblodzone drogi + niestety nnie wiem w jakich warunkach i jak Madzia byla uzytkowana u germanow :(

Dodatkowo, jak dostane ja spowrotem to nagram krotki film albo dzwiek jak chodzi silnik, wydaje mi sie ze cos jest nie tak, ale nie jestem w stanie tego do konca stwierdzic bo wczesniej nie mialem do czynienia z tym modelem. i dorzuce jeszcze nagranie wydechu (chodzi o dym, leci normalny bialy, ale wydaje mi sie ze jest go troszke za duzo) wiec bede potrzebowal opinii osob ktore maja dluzszy staz :(
Początkujący
 
Od: 9 lut 2018, 21:27
Posty: 23 (0/1)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3L T Liquid Silver Metallic
viewtopic.php?f=332&t=203931

Postprzez talk_about85 » 16 lut 2018, 09:54

Zacny motor to na pewno! :)

Saleen napisał(a):Bedzie bedzie piaskowanie


Tylu zwolennikow ilu przeciwnikow tego etapu przy konserwacji. Z tego co wiem od ludzi którzy się tym trudnią musi byc sucho i goraca na piaskowanie. Metal nie może naciagnac wilgoci po zdarciu tego całego syfu. Jeśli tak się stanie to za kilka lat będzie gorzej niż bys nic nie robil przy podwoziu.

Danmazda napisał(a):Takie ładne autko.... a tak ją ruda zaatakowała :|


Może to nie wygląda najlepiej w modelu BL ale przypuszczam ze wiele osob posiadających np. model BK czy inne modele podatne na korozje chciałoby się zamienic jeśli chodzi o podwozie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 22:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez Norreca » 16 lut 2018, 12:01

Saleen napisał(a):Dodatkowo, jak dostane ja spowrotem to nagram krotki film albo dzwiek jak chodzi silnik, wydaje mi sie ze cos jest nie tak, ale nie jestem w stanie tego do konca stwierdzic bo wczesniej nie mialem do czynienia z tym modelem. i dorzuce jeszcze nagranie wydechu (chodzi o dym, leci normalny bialy, ale wydaje mi sie ze jest go troszke za duzo) wiec bede potrzebowal opinii osob ktore maja dluzszy staz :(


nagraj i zobaczymy czy cos uda sie wysluchac dziwnego...

no mi auto tez dymi jak glupie ale do czasu nagrzania sie tylko... jak rano odpalam to bez klimy dym siwy jak z traktora.
jak sie nagrzeje juz nic nie ma.
auto mocniej dymi niz kazde "normalne" ale to chyba normalne, przynajmniej nic zaden serwis u mnie nie wykryl odbiegajacego od normy.

Co do podwozia, wszystko zalezy gdzie jest uzytkowane :) moja widziala moze snieg 10 raz w zyciu :P i glownie jak odwiedzalismy rodzine w polsce.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez Saleen » 16 lut 2018, 21:30

talk_about85 napisał(a):
Tylu zwolennikow ilu przeciwnikow tego etapu przy konserwacji. Z tego co wiem od ludzi którzy się tym trudnią musi byc sucho i goraca na piaskowanie. Metal nie może naciagnac wilgoci po zdarciu tego całego syfu. Jeśli tak się stanie to za kilka lat będzie gorzej niż bys nic nie robil przy podwoziu.


no tutaj akurat sie nie musze obawiac, warsztat sprawdzony wczesniej na innym autku, jest pomieszczenie z filtrami i osuszaczem powietrza, wiec nie ma co sie zastanawiac... a w razie czego, pozostaje zawsze gwarancja :D
Początkujący
 
Od: 9 lut 2018, 21:27
Posty: 23 (0/1)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3L T Liquid Silver Metallic
viewtopic.php?f=332&t=203931

Postprzez twardy103 » 17 lut 2018, 12:06

Saleen napisał(a):
twardy103 napisał(a):Co to za zapocenie na jednym ze zdjęć?


a dokladniej ktore zdjecie? jak powiesisz na nim kursor to pokaze nazwe pliku.

Końcówka 209.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez Neonixos666 » 17 lut 2018, 12:30

Saleen napisał(a):no tutaj to moge powiedziec jedynie to ze po wyjezdzie z salonu nie byla konserwowana, dodatkowo jezdzila 2 lata po polskich drogach, a jak wiadomo, sol i tego typu srodki "zapobiegawcze" na oblodzone drogi


Straszne rzeczy piszesz, jak nowe auto nie było zakonserwowane zaraz po wyjeździe z salonu? a dwa lata po Polskich drogach to śmierć dla samochodu...

Przepraszam za ironię ale to śmieszne jest, auta jeżdżące tylko po polskich drogach dwa razy starsze mają mniej rudej. Mazda dała ciała przy pierwszych M6 czy M3 ale powinna odrobić lekcję, totalna olewka sprawy i to za taką kasę :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Saleen » 17 lut 2018, 14:36

Neonixos666 napisał(a):Straszne rzeczy piszesz, jak nowe auto nie było zakonserwowane zaraz po wyjeździe z salonu? a dwa lata po Polskich drogach to śmierć dla samochodu...


No nie do konca ta ironie Twoja rozumiem... ja patrze na to w ten sposob:
nie wiem jak dla Ciebie, ale widzac stan w jakim jest podwozie i zwazajac na to ze auto ma DOPIERO 6 lat moge wnioskowac ze jesli chodzi o zabezpieczenie przeciwko rdzy albo bylo strasznie slabe, albo zostalo calkiem olane...

Od poprzedniego wlasciciela dowiedzialem sie ze cos tam zabezpieczal ale tylko prowizorycznie i tez nie cale podwozie...

dodajac do tego fakt jaka mazda ma blache i powloke lakieru, niestety nie trudno tutaj o rdze jezeli sie o to nie dba... nie mam zamiaru sie tutaj na ten temat, przedstawiam Tobie moj punkt widzenia i z checia uslyszalbym Twoja opinie tylko bez ironii tym razem :)
Początkujący
 
Od: 9 lut 2018, 21:27
Posty: 23 (0/1)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 MPS BL 2.3L T Liquid Silver Metallic
viewtopic.php?f=332&t=203931

Postprzez Neonixos666 » 17 lut 2018, 15:33

Chyba prawie każdy producent aut miał w swojej historii przygodę ze słabym zabezpieczeniem swoich aut. Mazda o ile w latach 90 miała nie najgorsze zabeczenie to po 2002 roku nie popisali się, ale ok trudno. 10lat po tej przygodzie dalej widzę spory problem gdzie w innych markach już o nim zapomnieli i nikomu do głowy by nie przyszło coś zabezpieczać czy rozbierać tak dokładnie jak to zrobiłeś.

Fajne auto, sporo pracy włożone żeby długo służyło i mam nadzieję że da radość z jazdy. Szkoda jednak że producent nie zadbał o to by użytkownik cieszył się jedynie z jazdy a nie martwił się czym zabezpieczyć i gdzie, a problemem nie jest zabezpieczenie a sama blacha która nie dość że jest cieniutka to raczej ocynku nie zaznała. Zobacz gdzie występuje rdza, rozumiem gdzieś na rancie gdzie koło piaskuje do żywego ale na elementach płaskich na które nie są bezpośrednio narażone to przegięcie. 2 lata na polskich drogach a co by było po 10 latach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez twardy103 » 17 lut 2018, 17:57

Neonixos666 napisał(a):10lat po tej przygodzie dalej widzę spory problem gdzie w innych markach już o nim zapomnieli i nikomu do głowy by nie przyszło coś zabezpieczać czy rozbierać tak dokładnie jak to zrobiłeś.

Tu się nie do końca zgodzę. Rozmawiałem ostatnio z moim lakiernikiem / blacharzem, który zabezpieczał podwozie w mojej BJce. Wymieniał różne marki, które wyglądały delikatnie mówiąc "słabo" pod kątem zabezpieczenia blach, nawet Mercedesy... Mówił o samochodach młodych < 5 lat.

Jeśli chodzi natomiast o jeżdżeniu samochodem po polskich drogach w porównaniu do innych – u mnie było podobnie. Kupiłem 6 letnią BLkę, od spodu raczej czysto. Jeżdżę 2 lata i już pojawia się powoli. Nie tyle co u kolegi wyżej, ale jednak i też myślę o zabezpieczeniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy