Mazda3 BL L3-VDT MPS 2009 r.
1, 2
Witam wszystkich. Jest to już moja druga Madzia w MPS Pierwsza w nadwoziu BK, która niestety uległa wypadkowi. Od około miesiąca w moim posiadaniu jest 3 MPS w nadwoziu BL, kolorek czarny. Auto sprowadzone ze Szwajcarii, w Polsce już około 5 lat, kupione od prywatnej osoby z miejscowości Magdalenka. Auto bardzo przyjemnie się prowadzi, na pewno bardziej komfortowe niż BK i już bardziej zbajerowane co mi akurat odpowiada. Gadżetów i dodatkowych opcji jak dla mnie nigdy za wiele Jeśli chodzi o moc, czy modyfikacje autko narazie ma zrobiony jedynie program przez poprzedniego właściciela u najlepszego tunera czytaj Pan Michał z Disi Tune oraz wsadzona jest wkłada z K&N (Na dzień dzisiejszy, więcej wyjaśnię niżej ). Podobno 302 kucyki, momentu niestety nie pamiętam (wstawię potem). Wykres, który o ile dobrze pamiętam był robiony w okolicach maja. Autko ładnie się zbiera aczkolwiek muszę przyznać, że mój stary MPS, który miał nieco więcej kucy bo 315 miał znacznie więcej werwy i takiej jak ja to mówię brutalności. Dobra więc po tym krótkim i mam nadzieje treściwym wstępie czas na najciekawsze
Auto aktualnie w SSG gdzie robione jest:
-Kompetny wydech SSG
-Downpipe
-Dolot
-Hybrydowe Turbo
-FMIC
-Sprzęgło jednomas ACT
-Rozrząd
– wkład pompy paliwa
– program robiony u Pana Michała z Disi Tune
O i chyba tyle z tych grubszych rzeczy. Autem zależy mi by jeździć na co dzień i trzaskać kilometry, dlatego staram się na nim nie oszczędzać. Pomijam jakieś pierdółki przy zawieszeniu, pasek klinowy, itp.
Auto po tych zmianach ma przypuszczalnie osiągnąć 380-400 koni i ponad 500 momentu ( PRZYPUSZCZALNIE bo każde auto jak wiadomo jest inne)
W planach:
– zaraz po odebraniu auta, samochód trafia do Braci Pietrzak z Gliwic na detaling i renowacje foteli.
– w czasie zimy zakupienie nowych felg 18 i opon (tutaj muszę się poradzi Was)
– przed latem zakucie silnika, dla świętego spokoju
O i tyle w najbliższych planach jeśli chodzi o modyfikacje. Co do optycznych nie zamierzam nic szczególnego robić. Samochód podoba mi się taki jaki jest. Wiadomo, będą inne, większe końcówki wydechu oraz są ledowe żarówki postojowe i to tyle myślę żeby jeszcze bardziej przyciemnić tylne szyby ale to może kiedyś kiedyś. Pozdrawiam serdecznie !
Auto aktualnie w SSG gdzie robione jest:
-Kompetny wydech SSG
-Downpipe
-Dolot
-Hybrydowe Turbo
-FMIC
-Sprzęgło jednomas ACT
-Rozrząd
– wkład pompy paliwa
– program robiony u Pana Michała z Disi Tune
O i chyba tyle z tych grubszych rzeczy. Autem zależy mi by jeździć na co dzień i trzaskać kilometry, dlatego staram się na nim nie oszczędzać. Pomijam jakieś pierdółki przy zawieszeniu, pasek klinowy, itp.
Auto po tych zmianach ma przypuszczalnie osiągnąć 380-400 koni i ponad 500 momentu ( PRZYPUSZCZALNIE bo każde auto jak wiadomo jest inne)
W planach:
– zaraz po odebraniu auta, samochód trafia do Braci Pietrzak z Gliwic na detaling i renowacje foteli.
– w czasie zimy zakupienie nowych felg 18 i opon (tutaj muszę się poradzi Was)
– przed latem zakucie silnika, dla świętego spokoju
O i tyle w najbliższych planach jeśli chodzi o modyfikacje. Co do optycznych nie zamierzam nic szczególnego robić. Samochód podoba mi się taki jaki jest. Wiadomo, będą inne, większe końcówki wydechu oraz są ledowe żarówki postojowe i to tyle myślę żeby jeszcze bardziej przyciemnić tylne szyby ale to może kiedyś kiedyś. Pozdrawiam serdecznie !
- Od: 27 sty 2016, 04:12
- Posty: 21
- Auto: Mazda 3 MPS BL 2009
Grube plany bo i maszyna nietuzinkowa.
Będę trzymał kciuki za pomyślny rozwój projektu i doglądał wątek.
Nie jesteś pierwszy, który ma takie zdawałoby się subiektywne spostrzeżenia. Większość dokonujących takiej przesiadki ma wrażenie, że MPS BK już w serii (czy minimalnie ponad nią jak u większości zdrowych) to taki mały zakapior, natomiast MPS BL potrzebuje jeszcze kilku kosmetycznych zabiegów i "dokręcenia śruby" by się tym prawdziwym zakapiorem stać. Tak czy owak liczy się fun.
Będę trzymał kciuki za pomyślny rozwój projektu i doglądał wątek.
PeeS napisał(a):aczkolwiek muszę przyznać, że mój stary MPS, który miał nieco więcej kucy bo 315 miał znacznie więcej werwy i takiej jak ja to mówię brutalności.
Nie jesteś pierwszy, który ma takie zdawałoby się subiektywne spostrzeżenia. Większość dokonujących takiej przesiadki ma wrażenie, że MPS BK już w serii (czy minimalnie ponad nią jak u większości zdrowych) to taki mały zakapior, natomiast MPS BL potrzebuje jeszcze kilku kosmetycznych zabiegów i "dokręcenia śruby" by się tym prawdziwym zakapiorem stać. Tak czy owak liczy się fun.
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Dobre wozidło i nieźle porobione ja na wiosnę postaram się osiągnąć podobną moc a z zakuciem zobaczymy co życie przyniesie
No mi w ssg powiedzieli ze z tą mocą jeszcze będzie można jeździć bez zakucia. Ale wiadomo że pasowałoby zakuc żeby przypadkiem nie było niespodzianki ale to już na lato bo jednak cała ta zabawa przy nim i to bez zakucia jest już i tak bardzo kosztowna
Pytanko mam do Was jeszcze co sądzicie o oponach michelin pilot sport cup 2 a toyo r888 a r888r?
O r888 jest sporo dobrych opini, że na suchym rewelacja, na wilgotnym już słabo ale jakoś daje rade.
Parę opini wyczytałem też że sport cup 2 są znacznie lepsze od r888.
A jak jest z tymi r888r? Na ich temat nie mogę zbyt wiele znaleźć
Pytanko mam do Was jeszcze co sądzicie o oponach michelin pilot sport cup 2 a toyo r888 a r888r?
O r888 jest sporo dobrych opini, że na suchym rewelacja, na wilgotnym już słabo ale jakoś daje rade.
Parę opini wyczytałem też że sport cup 2 są znacznie lepsze od r888.
A jak jest z tymi r888r? Na ich temat nie mogę zbyt wiele znaleźć
- Od: 27 sty 2016, 04:12
- Posty: 21
- Auto: Mazda 3 MPS BL 2009
Na temat Michelin mogę potwierdzić ze sa bardzo dobre a o toyo ciężko mi coś powiedziec. Jakie koła masz teraz bo słabo widać na zdjęciach i jakie plany na nowe?
Opony jakieś slabiutkie 215 50 17 uniroyal. Szału nie ma ale na nich już go kupiłem a są prawie nowe. W planach mam założyć felge 18 i oponę 235 40/45 o ile nie będzie wadzilo o nadkole
Zimowki też dostałem na alusach 17. Tam opony z Goodyear z tego co dobrze pamiętam, też nowki, jeszcze z tymi kolorowymi paseczkami
Zimowki też dostałem na alusach 17. Tam opony z Goodyear z tego co dobrze pamiętam, też nowki, jeszcze z tymi kolorowymi paseczkami
- Od: 27 sty 2016, 04:12
- Posty: 21
- Auto: Mazda 3 MPS BL 2009
Aleś foty dał, że felgi nie widać.
A tak na poważnie to szerokości.
A tak na poważnie to szerokości.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
No i moi drodzy nadszedł dzień sądu
Madzia już złożona i na hamowni w ostateczności Wyplula 385 kucykow i 516 momentu. Jestem bardzo zadowolony odbiór w piątek, wstawie wykres. teraz tylko modlić się żeby motor wytrzymał do zakucia
Madzia już złożona i na hamowni w ostateczności Wyplula 385 kucykow i 516 momentu. Jestem bardzo zadowolony odbiór w piątek, wstawie wykres. teraz tylko modlić się żeby motor wytrzymał do zakucia
- Od: 27 sty 2016, 04:12
- Posty: 21
- Auto: Mazda 3 MPS BL 2009
Taki moment tylko na przód?!
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Ja wiem. Moje pytanie dotyczyło sensu takiego podnoszenia momentu tak wysoko.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Dobry wynik musi się zbierać konkretnie.
KMBak napisał(a): sensu takiego podnoszenia momentu tak wysoko.
Mając szperę i bardzo dobre opony nie ma dużych problemów z zapanowaniem nad taką mocą
a przyśpieszenia 50-200 to już czysta przyjemność
radzi89 napisał(a):KMBak napisał(a): sensu takiego podnoszenia momentu tak wysoko.
Mając szperę i bardzo dobre opony nie ma dużych problemów z zapanowaniem nad taką mocą
a przyśpieszenia 50-200 to już czysta przyjemność
jest lepiej niz w BK to fakt ale nadal niebezpiecznie... male zabrudzenie lub nierownosc i kierownica o 45-90 stopni leci a auto probuje Cie zabic
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Szczerze mówiąc nie zauważyłem takich akcji w naszym Mps. Fakt ze był to technicznie fabryczny egzemplarz.
W Cuprze ten problem nie występuje. Chociaż na Słabych oponach był wheel hop
W Cuprze ten problem nie występuje. Chociaż na Słabych oponach był wheel hop
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości