Strona 2 z 4

Re: Mazda3 BK LF '04 Sedan Nowa w rodzinie

PostNapisane: 9 gru 2017, 02:00
przez Damian68
Jadąc do pracy zapaliła się kontrolka ładowania, najpierw pisk, zgrzyt i po pasku. Jest pod maską – luźny. Brak ładowania i chłodzenia. Moje pytanie – bo jutro zholuje auto – jakie polecacie i co jeszcze wymienić – rolki napinacz etc

Już po naprawie. Wymieniony pasek oraz rolka napinająca. Podziękowania za porady <oczy>

Re: Mazda3 BK LF '04 Sedan Nowa w rodzinie

PostNapisane: 20 gru 2017, 19:48
przez Damian68
Kolejna notatka serwisowa
Dzisiaj wymieniony termostat wraz z obudową i strzałka na wskaźniku równo na połowie :D

Re: Mazda3 BK LF '04 Sedan Nowa w rodzinie

PostNapisane: 31 sty 2018, 17:29
przez Damian68
Co ciekawe od momentu wymiany termostatu nie wystąpił już błąd P 0138- może to przypadek <co?> ale cieszy

Re: Mazda3 BK LF '04 Sedan Nowa w rodzinie

PostNapisane: 13 mar 2018, 14:43
przez Damian68
Notatka serwisowa stan licznika 154700 km
wymieniony olej na VALVOLINE MAXLIFE 5W30
fitr oleju Mazda OEM

Re: Mazda3 BK LF '04 Sedan Nowa w rodzinie

PostNapisane: 25 lip 2018, 14:48
przez Damian68
Dzisiaj Madzia stanęła przed egzaminatorem z SKP i wypadła bardzo dobrze . Przegląd zaliczony <jupi> To cieszy :D

Re: Mazda3 BK LF '04 Sedan Nowa w rodzinie

PostNapisane: 28 lip 2019, 22:08
przez Damian68
I rok znowu minął i kolejny przegląd na SKP. Bez problemu zaliczony przegląd. Stan licznika 163000

Re: Mazda3 BK LF '04 Sedan Nowa w rodzinie

PostNapisane: 29 lip 2019, 07:37
przez deejayija
Od przeglądu do przeglądu :]
Oby jeździła niezawodnie jeszcze długi czas...
Zadbany egzemplarz.
Pozdrowienia dla lokalsa! <oczko>

Re: Mazda3 BK LF '04 Sedan Nowa w rodzinie

PostNapisane: 2 sie 2019, 20:19
przez Damian68
Dziękuję :D

Re: Mazda3 BK LF '04 Sedan Nowa w rodzinie

PostNapisane: 4 lis 2019, 12:25
przez Damian68
Notatka serwisowa . Stan licznika 164290 km
Płukanka do silnika Archoil 2820 Engine Flush i wymiana oleju na AMSOIL 5W30 OE Synthetic Motor Oil i oryginalny filtr oleju Mazda

Re: Mazda3 BK LF '04 Sedan Nowa w rodzinie

PostNapisane: 10 gru 2019, 16:26
przez Damian68
Zakupiony zestaw FORTE
Oil Fortifier
Top End Treatment
Seal Conditioner
Fuel System Cleaner Advanced

Re: Mazda3 BK LF '04 Sedan Nowa w rodzinie

PostNapisane: 26 lut 2020, 18:07
przez Damian68
Notatka serwisowa.165500 km
Serwis klimatyzacji. Wymieniony filtr kabinowy i nabita klima . Do wymiany prawy wahacz przód i dwa łączniki stabilizatora.

Re: Mazda3 BK LF '04 Sedan Nowa w rodzinie

PostNapisane: 7 mar 2020, 14:18
przez Damian68
Notatka serwisowa 165840 km
Wymieniony wahacz prawy Lemforder
Wymienione dwa łączniki stabilizatora Lemforder

Re: Mazda3 BK LF '04 Sedan Nowa w rodzinie

PostNapisane: 21 kwi 2020, 19:04
przez Damian68
Notatka serwisowa[/b
[b]Magiczny przebieg 166666 . Wyczyszczona przepustnica oraz przepływomierz
.
Wymieniony filtr powietrza
Teraz czas na wymianę klocków tylnych . Zakupione klocki ATE

Re: Mazda3 BK LF '04 Sedan Nowa w rodzinie

PostNapisane: 4 sie 2020, 16:42
przez Damian68
Notatka serwisowa . Stan licznika 170000
Przegląd na SKP – bez zastrzeżen.
Wymiana oleju Spec Gold 5w40 oraz fitr oleju

Re: Mazda3 BK LF '04 Sedan Nowa w rodzinie

PostNapisane: 23 lip 2021, 11:39
przez Damian68
Notatka serwisowa . Stan licznika 173000.
Przegląd na SKP – bez zastrzeżeń.

PostNapisane: 23 lip 2021, 16:05
przez zadra
Wskoczyłem na chwilę do Twojego tematu.
Tylko przeglądy i przeglądy – straszna nuuuuda :)

W zasadzie to tak ma być i oby tak dalej – żadnych niespodziewanych niespodzianek ;) <spoko>
Zwróciłem tylko uwagę, że strasznie skaczesz po olejach.
Co wymieniasz to za każdym razem na inny.
Szukasz "złotego środka"?
Czy możesz opisać wrażenia z użytkowania tych co już miałeś – tak po krótce, jeśli pamiętasz – "twardość" pracy jednostki, "aksamitne brzmienie" po wymianie, większe/mniejsze ubytki na danym oleju?

Co skłoniło Cię, żeby zalać specoil gold? – chyba najtańszy jak dotąd ze wszystkich które wlewałeś.
Nic nie sugeruję (czy dobrze, czy źle) – specyfikacja myślę, że jest jak najbardziej prawidłowa ale skąd ten rozrzut producentów i marek?

Re: Mazda3 BK LF '04 Sedan Nowa w rodzinie

PostNapisane: 24 lip 2021, 11:35
przez Damian68
Masz rację – straszna nuda :D – ale ten egzemplarz służy jak środek transportu – małe przebiegi roczne. Poprzednio BJ-tka była jako "pupilek" i tam poszły środki pieniężne. Teraz tylko eksploatacja :) . Co do oleju to masz rację . Kiedyś byłem "fanem" Valvo i to przez dłuuuuugie lata. Po zakupie auta nie znałem jego historii olejowej. Środki zastosowane miały "doprowadzić" silnik do stanu jaki preferuję. Tzn silnik czysty , równo pracujący , dynamiczny , cichy i daj Panie bezawaryjny. :) Myślę , że to mi się udało. Poprzez płukanki i olej częściej zmieniony wydaję mi się a nie jestem specem , że udało się silnik "wypłukać " , "wyciszyć" . Wiadomo , że LF -ka lubi łykać olej . Dużo jeździłem głownie po mieście i to krótkie odcinki. Niedogrzana jednostka :D . Lubię czasami wychylić wskazówkę obrotomierza <oczko> . Po namowie i jakiś tam rozmowach na forum min kosmetyka aut zastosowałem AMSOIL jako płukankę. Ten olej , tak mnie się wydaje jest dość płynny i jego spożycie było spore więc także cena wymiany i dolewek wzrosła dość sporo. Po tym zabiegu i kolejnych wymianach uwag z bardziej obeznanymi fachowcami przeszedłem na Speca i jestem obecnie zadowolony ceną i pracą silnika. Po zalaniu Amsoil bardzo wyciszyła się praca silnika zwłaszcza zimą. Na Specu też jest nieźle. Więc na razie ta oliwa idzie do paszczy Madzi :D Na Specu dolewki zmalały. Ale i tak porównując do np. BJ-tki czy opla astry , które były poprzednio to i tak BK pożera olej. Te 0,5 -0,7 na tysiąc. Zwłaszcza jak staje się Kubicą za kierownicą. :D W przypadku Mazdy 5 oleju nie trzeba dolewać <rotfl> <rotfl> bo go minimalnie przybywa.

PostNapisane: 26 lip 2021, 11:35
przez zadra
Czy dobrze rozumiem...

Najpierw lałeś profesjonalne środki smarne oraz płukanki przy wymianach oleju w celu jak najlepszego "wyczyszczenia" układu olejowego i przywrócenia "idealnego" smarowania jednostki.
W tym czasie silnik pobierał "znaczne" ilości oleju. W związku z tym (oraz wysokimi kosztami wymian i dolewek droższych środków) jak i świadomością, że silnik przez poprzednie okresy został w znacznym stopniu wyczyszczony, zdecydowałeś się zalać jednostkę czymś tańszym, ale jednocześnie i tak spełniającym z zapasem normę producenta auta.

Dopytuję w ten sposób z kilku powodów.
Mam pod opieką mitsubishi z 2010r, które mimo niezbyt dużego przebiegu potrafi sobie oliwy pociągnąć – szukam jakiegoś złotego środka, czyli podobnie jak Ty, albo starać się wyczyścić silnik mając nadzieję, że pobór oleju się zmniejszy, abo olać temat i stosować "wystarczający" tańszy olej i systematycznie kontrolować zużycie.
Silnik nie posiada złogów olejowych i innych śmieci, bo podobnie jak Twoje auto – rocznie nie przejeżdżało nawet 10tys km, systematycznie oliwa zmieniana, a nigdy nie lane było nic podejrzanego.

Skoro zatem na olejach wyższej półki cenowej spalanie oleju u Ciebie nie zmniejszało się, to mniemam, iż w moim przypadku stosowanie drogich środków również efektu nie przyniesie i mogę od razu przejść na taki specoil, albo pozostać przy totalu – jak dotychczas..

Specoila wyszukałem sobie już dość dawno – nawet zamierzałem kupić większą ilość w związku z tym, że park maszynowy pod moją opieką jest dość rozległy i rocznie potrzebuję kilka baniek oleju.

Napisz proszę jakie masz odczucia jeżdżąc autem zalanym tym olejem?

Re: Mazda3 BK LF '04 Sedan Nowa w rodzinie

PostNapisane: 26 lip 2021, 12:13
przez Damian68
Na tą chwilę mogę stwierdzić , że jest ok. Silnik pracuje cicho , równo . Jest dynamika , przyspieszenie. Na razie mam 3000 km od ostatniej wymiany. Następna wymiana też Spec i coś takiego
https://zmienolej.pl/pl/dodatki/5931-na ... 2293920111
Może jeszcze płukanka przed zalaniem nowego. Ale to za jakiś czas jak nakulam kilometry do wymiany.

PostNapisane: 26 lip 2021, 13:05
przez yomex
Stosowałem Specola Gold 5W40 przez jakieś 60 tyś km w swojej 3BK 2.0LF i również nie miałem żadnych powodów do narzekań. Co do poboru oleju nie wypowiem się, bo moja jednostka nie popijała go więcej niż 0,5L między wymianami (co 10 tyś).