Masz rację – straszna nuda
– ale ten egzemplarz służy jak środek transportu – małe przebiegi roczne. Poprzednio BJ-tka była jako "pupilek" i tam poszły środki pieniężne. Teraz tylko eksploatacja
. Co do oleju to masz rację . Kiedyś byłem "fanem" Valvo i to przez dłuuuuugie lata. Po zakupie auta nie znałem jego historii olejowej. Środki zastosowane miały "doprowadzić" silnik do stanu jaki preferuję. Tzn silnik czysty , równo pracujący , dynamiczny , cichy i daj Panie bezawaryjny.
Myślę , że to mi się udało. Poprzez płukanki i olej częściej zmieniony wydaję mi się a nie jestem specem , że udało się silnik "wypłukać " , "wyciszyć" . Wiadomo , że LF -ka lubi łykać olej . Dużo jeździłem głownie po mieście i to krótkie odcinki. Niedogrzana jednostka
. Lubię czasami wychylić wskazówkę obrotomierza
. Po namowie i jakiś tam rozmowach na forum min
kosmetyka aut zastosowałem AMSOIL jako płukankę. Ten olej , tak mnie się wydaje jest dość płynny i jego spożycie było spore więc także cena wymiany i dolewek wzrosła dość sporo. Po tym zabiegu i kolejnych wymianach uwag z bardziej obeznanymi fachowcami przeszedłem na Speca i jestem obecnie zadowolony ceną i pracą silnika. Po zalaniu Amsoil bardzo wyciszyła się praca silnika zwłaszcza zimą. Na Specu też jest nieźle. Więc na razie ta oliwa idzie do paszczy Madzi
Na Specu dolewki zmalały. Ale i tak porównując do np. BJ-tki czy opla astry , które były poprzednio to i tak BK pożera olej. Te 0,5 -0,7 na tysiąc. Zwłaszcza jak staje się Kubicą za kierownicą.
W przypadku Mazdy 5 oleju nie trzeba dolewać
bo go minimalnie przybywa.