Mazda3 BK Z6 '07 Sedan by Majkel
Tomado napisał(a):fajna furka plany też jak coś mam eibachy do sprzedania do takowej
Dzięki
Dobrze wiedzieć, ale póki co mam pilniejsze wydatki na głowie. Więc o ile Eibachy na pewno wskoczą to raczej nie będzie to w najbliższym czasie.
- Od: 7 lis 2016, 13:52
- Posty: 104 (3/2)
- Skąd: Warszawa
- Auto: BK Z6 '07 Sedan
Kolejny "modzik"
Niestety do mocowania zastosowanego w Mazdzie nie ma wycieraczek hybrydowych, które tak idealnie się sprawdziły w mojej Hance ale mimo wszystko po raz kolejny zaufałem Valeo.
Długo nie musiałem czekać na pierwszy test bo jak wczoraj wracałem z pracy zaczęło lać
I tak jak przypuszczałem – cicho i dokładnie. Valeo robi robotę
A Boscha do kosza
Niestety do mocowania zastosowanego w Mazdzie nie ma wycieraczek hybrydowych, które tak idealnie się sprawdziły w mojej Hance ale mimo wszystko po raz kolejny zaufałem Valeo.
Długo nie musiałem czekać na pierwszy test bo jak wczoraj wracałem z pracy zaczęło lać
I tak jak przypuszczałem – cicho i dokładnie. Valeo robi robotę
A Boscha do kosza
- Od: 7 lis 2016, 13:52
- Posty: 104 (3/2)
- Skąd: Warszawa
- Auto: BK Z6 '07 Sedan
Najs, pytanko – z allegro brałeś rozpórkę? Bez problemu na stojącym samochodzie wlazło czy trzeba podlewarkować z oby stron?
A i ciekawość – jak z dostępnością do akumulatora? Do jego wymiany trzeba zdjąć rozpórke?
A i ciekawość – jak z dostępnością do akumulatora? Do jego wymiany trzeba zdjąć rozpórke?
A więc po kolei...
Dzięki. Tak z allegro. Ale kontaktowałem się bezpośrednio z GSG, żeby ustalić szczegóły.
No więc sprawa wygląda w ten sposób. Wcześniej miałem Civica i tam poducha amora miała śruby, które przechodziły przez otwory w kielichach, więc wystarczyło na stojącym aucie odkręcić nakrętki, założyć rozpórkę i tyle. W Mazdzie jest zupełnie inaczej – poducha amora ma wtopione nakrętki a śruby wkręcasz od góry. Jako, że rozpórka od GSG jest jednoelementowa – nie regulowana – to żeby ją założyć trzeba wykręcić wszystkie sześć śrub (po trzy z każdego kielicha). Niby nic, bo założyłem rozpórkę bez większych problemów (trochę się zaskoczyłem bo bez zdjęcia osłony akumulatorów ani rusz). No więc zaczynamy dokręcanie. Jedna strona poszła idealnie. Powkręcałem wstępnie śruby i idę na drugą stronę. Wkręcam pierwszą, chcę wkręcać drugą i niespodzianka – poducha się nieco przesunęła i nie mogę wpasować śruby w otwór. Z trzecią śrubą to samo. No więc lewarek i jedziemy nieco w górę. Po kilku korektach na lewarku góra/dół udało się w końcu złapać gwinty na poduszce. Dokręciłem wstępnie i schodząc powoli w dół dokręcałem coraz bardziej. Fakt – zabawy trochę jest.
O ile dostęp do klemy jest – w razie podpięcia kabla czy coś – to jeśli zajdzie potrzeba wyjęcia aku trzeba zdemontować rozpórkę.
kulisz napisał(a):Najs, pytanko – z allegro brałeś rozpórkę?
Dzięki. Tak z allegro. Ale kontaktowałem się bezpośrednio z GSG, żeby ustalić szczegóły.
kulisz napisał(a):Bez problemu na stojącym samochodzie wlazło czy trzeba podlewarkować z oby stron?
No więc sprawa wygląda w ten sposób. Wcześniej miałem Civica i tam poducha amora miała śruby, które przechodziły przez otwory w kielichach, więc wystarczyło na stojącym aucie odkręcić nakrętki, założyć rozpórkę i tyle. W Mazdzie jest zupełnie inaczej – poducha amora ma wtopione nakrętki a śruby wkręcasz od góry. Jako, że rozpórka od GSG jest jednoelementowa – nie regulowana – to żeby ją założyć trzeba wykręcić wszystkie sześć śrub (po trzy z każdego kielicha). Niby nic, bo założyłem rozpórkę bez większych problemów (trochę się zaskoczyłem bo bez zdjęcia osłony akumulatorów ani rusz). No więc zaczynamy dokręcanie. Jedna strona poszła idealnie. Powkręcałem wstępnie śruby i idę na drugą stronę. Wkręcam pierwszą, chcę wkręcać drugą i niespodzianka – poducha się nieco przesunęła i nie mogę wpasować śruby w otwór. Z trzecią śrubą to samo. No więc lewarek i jedziemy nieco w górę. Po kilku korektach na lewarku góra/dół udało się w końcu złapać gwinty na poduszce. Dokręciłem wstępnie i schodząc powoli w dół dokręcałem coraz bardziej. Fakt – zabawy trochę jest.
kulisz napisał(a):A i ciekawość – jak z dostępnością do akumulatora? Do jego wymiany trzeba zdjąć rozpórke?
O ile dostęp do klemy jest – w razie podpięcia kabla czy coś – to jeśli zajdzie potrzeba wyjęcia aku trzeba zdemontować rozpórkę.
- Od: 7 lis 2016, 13:52
- Posty: 104 (3/2)
- Skąd: Warszawa
- Auto: BK Z6 '07 Sedan
Miałeś chyba pecha przy montażu, bo ja założyłem swoją bez podnoszenia auta. Śruby wyszły i weszły bez problemów.
Powinieneś sprawdzić geometrię, bo jest szansa, że mógł Ci się lekko amor przestawić.
Powinieneś sprawdzić geometrię, bo jest szansa, że mógł Ci się lekko amor przestawić.
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
ezg_siwy napisał(a):Miałeś chyba pecha przy montażu, bo ja założyłem swoją bez podnoszenia auta. Śruby wyszły i weszły bez problemów.
Powinieneś sprawdzić geometrię, bo jest szansa, że mógł Ci się lekko amor przestawić.
Też tak właśnie podejrzewam...
Na stojącej na ziemi furze śruby powinny gładko wyjść i wejść na to samo miejsce bez gimnastyki.
Problem był akurat na tym amorze który wylał więc zapewne tu jest pies pogrzebany.
Na początku listopada będę przednie amory zmieniał to przy okazji podjadę, żeby sprawdzili geometrię.
- Od: 7 lis 2016, 13:52
- Posty: 104 (3/2)
- Skąd: Warszawa
- Auto: BK Z6 '07 Sedan
Kurcze a do mojej nie ma niestety w palecie górny sport. Ogólnie dobry towar robią. dobry mod z twojej strony
Piękne auto, ja już się nie mogę doczekać swojej – już czekam dwa lata i za niecały miesiąc wreszcie spełnię swoje marzenie!
-
Rutowicz4
Rutowicz4 napisał(a):Piękne auto, ja już się nie mogę doczekać swojej – już czekam dwa lata i za niecały miesiąc wreszcie spełnię swoje marzenie!
Dzięki Powodzenia w zakupie. Dwa lata? Customowali Ci to auto czy jak!?
wujekbob1103 napisał(a):Kurcze a do mojej nie ma niestety w palecie górny sport. Ogólnie dobry towar robią. dobry mod z twojej strony
Dzięki Na Twoim miejscu bym przekręcił do GSG – nawet jeśli jeszcze nie robili rozpórki do takiej Mazdy jak Twoja to zawsze są otwarci na nowe projekty.
Dopisano 15 paź 2017, 19:36:
kulisz napisał(a):Ok, dzięki za odp. Jeszcze pytanie – jak się teraz auto prowadzi? Wyraźna różnica?
No więc różnica jest. Nie jakoś mega twardo ale zdecydowanie czuć że różnica jest. Zwłaszcza w zakrętach się ładnie klei. Na Eibachach i sprawnym zawiasie to już w ogóle będzie malina
- Od: 7 lis 2016, 13:52
- Posty: 104 (3/2)
- Skąd: Warszawa
- Auto: BK Z6 '07 Sedan
Potwierdzam, mniej przód ucieka w zakrętach. Pewnie jakbym miał obniżoną, to by była większa różnica, ale i tak jestem mega zadowolony, bo zmniejszyła się podsterowność
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
ezg_siwy napisał(a):Potwierdzam, mniej przód ucieka w zakrętach. Pewnie jakbym miał obniżoną, to by była większa różnica, ale i tak jestem mega zadowolony, bo zmniejszyła się podsterowność
Poprawę właściwości jezdnych dzięki usztywnieniu zawieszenia odczują głównie Ci którzy jeżdżą bardziej agresywnie bądź bawią się na torze. A dodatkowe plusy rozpórki dla "cywilnego" użytkownika to koniec z trzeszczącą deską rozdzielczą (jeśli taki objaw był) i przede wszystkim ratunek dla przedniej szyby jeśli z impetem wjedziemy w jakąś dziurę której nie zauważyliśmy.
Dopisano 20 paź 2017, 09:32:
Właśnie odebrałem Magdalenę z warsztatu. Profi zabezpieczenie antykorozyjne razem z profilami zamkniętymi Tectylem Valvoline'a było robione. Tak więc największa bolączka Mazd zażegnana
Na parę ładnych lat powinno wystarczyć. Póki co capi gorzej niż wypalający się bandaż na kolektorze ale cieszę się, że ten temat już z głowy. Na początku listopada jak wrócę z targów to wreszcie wskoczą Kayaby.
- Od: 7 lis 2016, 13:52
- Posty: 104 (3/2)
- Skąd: Warszawa
- Auto: BK Z6 '07 Sedan
Pierwszy roczek Magdaleny pod moją opieką minął.
Podsumowując...
Przejechane ok. 11 000 km
Roboty:
-wymiana miski olejowej
-wymiana przewodu wysprzęglika
-wymiana końcówki tłumika
-rozpórka kielichów
-wymiana przednich amortyzatorów
-wymiana wycieraczek
-konserwacja podwozia
...i parę innych drobiazgów. Także raczej same pierdoły...
Madzia ma się dobrze a prowadzi jeszcze lepiej. Bieżących pilnych wydatków brak.
Podsumowując...
Przejechane ok. 11 000 km
Roboty:
-wymiana miski olejowej
-wymiana przewodu wysprzęglika
-wymiana końcówki tłumika
-rozpórka kielichów
-wymiana przednich amortyzatorów
-wymiana wycieraczek
-konserwacja podwozia
...i parę innych drobiazgów. Także raczej same pierdoły...
Madzia ma się dobrze a prowadzi jeszcze lepiej. Bieżących pilnych wydatków brak.
- Od: 7 lis 2016, 13:52
- Posty: 104 (3/2)
- Skąd: Warszawa
- Auto: BK Z6 '07 Sedan
majkel79 napisał(a):Pierwszy roczek Magdaleny pod moją opieką minął.
Podsumowując...
Przejechane ok. 11 000 km...
Madzia ma się dobrze a prowadzi jeszcze lepiej. Bieżących pilnych wydatków brak.
I oby tak zostało . Życzę kolejnych bezawaryjnych 110 000km .
Ja mam swoją 4,5 miesiąca a już 9tys km zrobione. Poprzednim autem robiłem 12tys w rok i aż sam jestem zaskoczony ,że teraz mam już prawie tyle samo z Mazdunka. No ale z tego auta nie chce się wysiadac . Czasami nawet po pracy dorzucam sobie dodatkowej drogi aby jeszcze chwilę pojeździć
- Od: 5 lip 2017, 12:18
- Posty: 119 (1/2)
- Skąd: Pomorskie
- Auto: Carbon Grey by Seba
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 15 gości