Mazda3 BK LF '04 Aero "Simply Clean" by rafałmazda ;)
Taka nowość
nalypka promująca drifty dzięki niej wejście za free a poza tym Madzia powoduje taki skręt szyjek że aż dziwnie się czuję a na następny sezon będzie już tylko ciekawiej
nalypka promująca drifty dzięki niej wejście za free a poza tym Madzia powoduje taki skręt szyjek że aż dziwnie się czuję a na następny sezon będzie już tylko ciekawiej
W sumie w mojej ex BK miałem końcówkę fi100 ale była chyba bardziej schowana i optycznie trochę inaczej to wyglądało. Dodatkowo był obniżony zderzak pakietem ATH co zmniejszało końcówkę.
Pięknie panocku!
Pięknie panocku!
Widze bliźniaczke mojej :-D historia zakupu w sumie tez calkiem podobna ;–) genialne wyglada czarna swiecaca sie jak nie powiem co ;–)
- Od: 1 gru 2006, 13:03
- Posty: 793 (2/0)
- Skąd: Kamienna Góra
- Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF
chwilowo w wątku większy kryzys
1. Czyszczenia nie ma, bo pogoda słaba
2. Modów nie ma, bo w lipcu ubezpieczenie, w październiku gaz i 5k strzeli
3. Jak już jakiś wolny grosz się znajdzie to mam pewien plan, w sumie wcale niezwiązany z Mazdą, jednak kluczowy jeśli o jej rozwój chodzi
4. Borykam się z wahaniami nastrojów klimatyzacji, która w upałach po przejechaniu ~10-15km stwierdza sobie że już się napracowała i mówi Ale z zaprzyjaźnionym warsztatem klimatyzacji sobie z tym jakoś radzimy: pojechałem, powiedziałem co i jak, stwierdzili że sprzęgiełko klimy ma za duży luz, odkręcili je, luz zmniejszyli, przykręcili i przez jakieś 2 dni było dobrze, po czym znów to samo. Pojechałem i stwierdzili że jednak sprzęgiełko trzeba wymienić. Jadę w czwartek na montaż nowego
5. Dziś miało miejsce badanie techniczne, podczas którego diagnosta nie miał do czego się doczepić jedynie amortyzacja wyszła do ale powiedział że przy takim profilu opony to normalne, a poza tym to nie interesuje mnie to, bo zawieszenie tak czy siak jest do wymiany, gdyż jego stan mnie ani trochę nie zadowala
Jeśli chodzi o plany na najbliższą przyszłość (czyt. przed zlotem w Rykach) to na 90% nie stanie się nic, oprócz jakiegoś dokładnego czyszczenia, prania wnętrza i ręcznej korekty lakieru we własnym zakresie (wypadałoby w końcu przetestować środki z ostatniego zamówienia ), ale nowy sezon przyniesie spore zmiany
To be continued
1. Czyszczenia nie ma, bo pogoda słaba
2. Modów nie ma, bo w lipcu ubezpieczenie, w październiku gaz i 5k strzeli
3. Jak już jakiś wolny grosz się znajdzie to mam pewien plan, w sumie wcale niezwiązany z Mazdą, jednak kluczowy jeśli o jej rozwój chodzi
4. Borykam się z wahaniami nastrojów klimatyzacji, która w upałach po przejechaniu ~10-15km stwierdza sobie że już się napracowała i mówi Ale z zaprzyjaźnionym warsztatem klimatyzacji sobie z tym jakoś radzimy: pojechałem, powiedziałem co i jak, stwierdzili że sprzęgiełko klimy ma za duży luz, odkręcili je, luz zmniejszyli, przykręcili i przez jakieś 2 dni było dobrze, po czym znów to samo. Pojechałem i stwierdzili że jednak sprzęgiełko trzeba wymienić. Jadę w czwartek na montaż nowego
5. Dziś miało miejsce badanie techniczne, podczas którego diagnosta nie miał do czego się doczepić jedynie amortyzacja wyszła do ale powiedział że przy takim profilu opony to normalne, a poza tym to nie interesuje mnie to, bo zawieszenie tak czy siak jest do wymiany, gdyż jego stan mnie ani trochę nie zadowala
Jeśli chodzi o plany na najbliższą przyszłość (czyt. przed zlotem w Rykach) to na 90% nie stanie się nic, oprócz jakiegoś dokładnego czyszczenia, prania wnętrza i ręcznej korekty lakieru we własnym zakresie (wypadałoby w końcu przetestować środki z ostatniego zamówienia ), ale nowy sezon przyniesie spore zmiany
To be continued
Dziś udało się poświęcić cały dzień Madzi
Co było robione?
1. Pianowanie całego samochodu
2. Spłukiwanie
3. Tuga na felgi
4. Spłukiwanie felg
5. Mycie na dwa wiadra rękawicą z mikrofibry
6. Spłukiwanie
7. Osuszanie całości
8. Wycieranie "zakamarków" i innych wnęk
9. Odtłuszczanie lakieru płynem do mycia szyb
10. Docieranie do sucha
11. Polerowanie przednich reflektorów
12. Lekki detailing wydechu
13. Finish Kare 1000p na cały samochód
14. Ściąganie nadmiaru wosku
15. Dwukrotne docieranie
16. Dotarcie szczelin, w których pozostał wosk
17. Przetarcie grubą mikrofibrą całego nadwozia
18. Odkurzanie wnętrza + czyszczenie szyb + czyszczenie plastików (w garażu z latarką, bo pogoda nie chciała współpracować)
19. Dressing na opony
20. Dotarcie felg
21. Kilka zdjęć telefonem
Kilka słów o wosku? Póki co nie mam zdania... Jest tłusty, nakładało mi się go ciężko, bo lakier odtłuszczony, więc tarcie z początku było, w docieraniu całkiem ok (zebranie nadmiaru, przetarcie mikrofibrą, później drugą stroną i w sumie by wystarczyło). Świecić się raczej bardziej nie świeci. Zobaczymy jak będzie z hydrofobowością i z trwałością, jednak jeśli chodzi o trwałość to też jakimś wyznacznikiem nie będę, bo po odtłuszczeniu lakieru czułem jaki jest nierówny, więc powinna pojawić się glinka, na którą już nie miałem czasu przed zlotem pewnie dokładniej się pobawię
A co do reszty:
Chciałem kupić daily, żeby Madzi nie tyrać tak bardzo na dojazdy do roboty, ale się z tego wycofałem. Po pierwsze ciężko kupić coś za parę groszy, po drugie jestem walnięty na punkcie czystości, więc tam też każda ryska by mi przeszkadzała, po trzecie jakbym się i tam zaczął bawić w tuningi to bym musiał sprzedać wszystkie swoje organy wewnętrzne i dodatkowo nie wszystko poszłoby na Mazdę, a po czwarte liczę że troszkę inaczej mi się to uda załatwić Dodatkowo Madzia nie może za długo stać w garażu, bo będzie słychać chrupanie
Sprzęgło nie zostało wymienione. Pojechałem, okazało się że szczeliny nie ma zbyt dużej, ale... Po jego zdjęciu wyszło jakie jest zeszlifowane, tak samo całe koło, więc zapadła decyzja że zamówimy cały komplet i się wymieni
Co było robione?
1. Pianowanie całego samochodu
2. Spłukiwanie
3. Tuga na felgi
4. Spłukiwanie felg
5. Mycie na dwa wiadra rękawicą z mikrofibry
6. Spłukiwanie
7. Osuszanie całości
8. Wycieranie "zakamarków" i innych wnęk
9. Odtłuszczanie lakieru płynem do mycia szyb
10. Docieranie do sucha
11. Polerowanie przednich reflektorów
12. Lekki detailing wydechu
13. Finish Kare 1000p na cały samochód
14. Ściąganie nadmiaru wosku
15. Dwukrotne docieranie
16. Dotarcie szczelin, w których pozostał wosk
17. Przetarcie grubą mikrofibrą całego nadwozia
18. Odkurzanie wnętrza + czyszczenie szyb + czyszczenie plastików (w garażu z latarką, bo pogoda nie chciała współpracować)
19. Dressing na opony
20. Dotarcie felg
21. Kilka zdjęć telefonem
Kilka słów o wosku? Póki co nie mam zdania... Jest tłusty, nakładało mi się go ciężko, bo lakier odtłuszczony, więc tarcie z początku było, w docieraniu całkiem ok (zebranie nadmiaru, przetarcie mikrofibrą, później drugą stroną i w sumie by wystarczyło). Świecić się raczej bardziej nie świeci. Zobaczymy jak będzie z hydrofobowością i z trwałością, jednak jeśli chodzi o trwałość to też jakimś wyznacznikiem nie będę, bo po odtłuszczeniu lakieru czułem jaki jest nierówny, więc powinna pojawić się glinka, na którą już nie miałem czasu przed zlotem pewnie dokładniej się pobawię
A co do reszty:
rafałmazda napisał(a):3. Jak już jakiś wolny grosz się znajdzie to mam pewien plan, w sumie wcale niezwiązany z Mazdą, jednak kluczowy jeśli o jej rozwój chodzi
Chciałem kupić daily, żeby Madzi nie tyrać tak bardzo na dojazdy do roboty, ale się z tego wycofałem. Po pierwsze ciężko kupić coś za parę groszy, po drugie jestem walnięty na punkcie czystości, więc tam też każda ryska by mi przeszkadzała, po trzecie jakbym się i tam zaczął bawić w tuningi to bym musiał sprzedać wszystkie swoje organy wewnętrzne i dodatkowo nie wszystko poszłoby na Mazdę, a po czwarte liczę że troszkę inaczej mi się to uda załatwić Dodatkowo Madzia nie może za długo stać w garażu, bo będzie słychać chrupanie
rafałmazda napisał(a):4. Borykam się z wahaniami nastrojów klimatyzacji
Sprzęgło nie zostało wymienione. Pojechałem, okazało się że szczeliny nie ma zbyt dużej, ale... Po jego zdjęciu wyszło jakie jest zeszlifowane, tak samo całe koło, więc zapadła decyzja że zamówimy cały komplet i się wymieni
hmmm pozwolę sobie wtrącić 3 grosze
-felgi opony warto myć jak są suche czyli przed pianowaniem (jak są suche preparaty czyszczące wolniej spływają) tuga jest spoko do regularnego czyszczenia ale do mocnych zabrudzeń jest przeciętnie słaba
-odtłuszczaniem płynem do szyb to żadne odtłuszczanie aczkolwiek lepsze takie niż żadne... kup dobrej jakości IPĘ to wariant tańszy w wariancie droższym zmywacze
-zbierać nadmiar wosku ? to ile ty go dałeś?
z woskiem zasada jest prosta... im mniej tym lepiej, na vectre C sedan "nawet" 4gramy
dołożył bym do tego właśnie miekką glinkę, dekontaminację środkiem Tar&Glue, deironizację
tudzież jak jesteś miłośnikiem takich zabaw to proponuję wykosztować się na Zymola, cleaner HDC + wosk titanium/glasour bo concours może być "ciut" za drogi ...
-felgi opony warto myć jak są suche czyli przed pianowaniem (jak są suche preparaty czyszczące wolniej spływają) tuga jest spoko do regularnego czyszczenia ale do mocnych zabrudzeń jest przeciętnie słaba
-odtłuszczaniem płynem do szyb to żadne odtłuszczanie aczkolwiek lepsze takie niż żadne... kup dobrej jakości IPĘ to wariant tańszy w wariancie droższym zmywacze
-zbierać nadmiar wosku ? to ile ty go dałeś?
z woskiem zasada jest prosta... im mniej tym lepiej, na vectre C sedan "nawet" 4gramy
dołożył bym do tego właśnie miekką glinkę, dekontaminację środkiem Tar&Glue, deironizację
tudzież jak jesteś miłośnikiem takich zabaw to proponuję wykosztować się na Zymola, cleaner HDC + wosk titanium/glasour bo concours może być "ciut" za drogi ...
- Od: 9 cze 2017, 12:39
- Posty: 88
- Skąd: łódzkie
- Auto: MAZDA3 BK LF
D2idek napisał(a):felgi opony warto myć jak są suche czyli przed pianowaniem
to prawda, ale zapomniałem o felgach i poleciałem z pianą, a później musiałem nadrabiać
D2idek napisał(a):odtłuszczaniem płynem do szyb to żadne odtłuszczanie aczkolwiek lepsze takie niż żadne
nie do końca, bo płyn dobrze odtłuścił, aczkolwiek IPA zrobiłaby to dużo lepiej, jednak nie posiadam obecnie, więc wolałem odtłuścić czymkolwiek
D2idek napisał(a):zbierać nadmiar wosku ? to ile ty go dałeś?
dałem cienką warstwę, ale nie od razu się dociera przecież najpierw trzeba zebrać wosk, a dopiero później można polerować lakier
Ogólnie dzisiejsza zabawa miała być w miarę dokładna, ale przede wszystkim jak najszybsza na prawdziwy detailing jeszcze przyjdzie czas
hmmm każdy ma swoją szkołę co do wosku, ja preferuje ultra cienko i wysokiej jakości fibrą docierać, jeśli aplikowałem naturala to po czasie znów docieranie bo się wypacają
sztuka fajna podoba mi się
ten zderzak chyba bardziej wystaje niż wersja EU ?
sztuka fajna podoba mi się
ten zderzak chyba bardziej wystaje niż wersja EU ?
- Od: 9 cze 2017, 12:39
- Posty: 88
- Skąd: łódzkie
- Auto: MAZDA3 BK LF
D2idek napisał(a):sztuka fajna podoba mi się
dziękuję
D2idek napisał(a):zderzak chyba bardziej wystaje niż wersja EU ?
tak, jest ze 2 razy dłuższy i poprzedni właściciel nie mógł go chyba wyczuć bo mam pęknięcie lakieru, w ogóle cały jest w pajęczynach będzie trzeba to ogarnąć, aczkolwiek chodzą po głowie myśli z MPS'owym zderzakiem, który moim zdaniem jest sporo ładniejszy
rafałmazda napisał(a):Świecić się raczej bardziej nie świeci
aktualizacja – dużo bardziej się świeci, jest znacznie większa głębia lakieru (po woskowaniu tego nie widziałem, bo ciemno było) kurzu jakoś wyjątkowo nie zbiera, trzeba sprawdzić jak z hydrofobowością póki co FK wygrywa z softem, bo nie widzę żeby był gorszy w jakimś aspekcie, a jest wręcz przeciwnie
Weź jej tak nie pucuj bo farbę zetrzesz przez Cb zastanawiam się nad zmianą wozidła
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1834 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
Dobra robota Rafał.
Zderzak lakierniczo ogarnij, ale co do jego zmiany na mps'a to niet
Aero powinno pozostać Aero.
Zderzak lakierniczo ogarnij, ale co do jego zmiany na mps'a to niet
Aero powinno pozostać Aero.
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
chmielu_KL napisał(a):Weź jej tak nie pucuj bo farbę zetrzesz
chyba na GG miałem więcej wosku niż lakieru
macvas napisał(a):Aero powinno pozostać Aero
no właśnie to mnie trochę hamuje
jeszcze nie wiem czy będę modził obrysówki, ale jeden mod raczej na pewno wleci, a mianowicie... A w sumie to nie powiem
A z wieczornych nowości – jako że ubezpieczenie mam do niedzieli tak już dziś wpadł agent ubezpieczeniowy, więc rok spokoju w tych kwestiach OC-AC-NNW'owych pozytywnie mnie zaskoczyło, bo myślałem że z OC będzie gorzej
A z wieczornych nowości – jako że ubezpieczenie mam do niedzieli tak już dziś wpadł agent ubezpieczeniowy, więc rok spokoju w tych kwestiach OC-AC-NNW'owych pozytywnie mnie zaskoczyło, bo myślałem że z OC będzie gorzej
D2idek napisał(a):ten zderzak chyba bardziej wystaje niż wersja EU ?
To jest różnica z nie EU?bo ja mam sporta w UK i jest identyczny
- Od: 1 gru 2006, 13:03
- Posty: 793 (2/0)
- Skąd: Kamienna Góra
- Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF
chyba bardziej chodziło o wersję bez pakietu aero/gta (przynajmniej ja tak zrozumiałem)
A tymczasem z nowości – wczoraj znowu pojechałem walczyć z nieszczęsną klimatyzacją i zostało wymienione koło sprężarki w pakiecie ze sprzęgłem kupione było w komplecie z cewką, którą mam w magazynie części zapasowych w razie "W" póki co klima pracuje ok, jednak nie ma upałów, ale od razu trzeba było podkładki pod sprzęgiełko podkładać żeby nie tarło o koło, podczas gdy przy starym nie trzeba było
A co do hydrofobowości FK
Daje radę
W sobotę lecimy na zlot samochodów tuningowanych do Sierakowa WLKP. Ktoś się wybiera może?
A tymczasem z nowości – wczoraj znowu pojechałem walczyć z nieszczęsną klimatyzacją i zostało wymienione koło sprężarki w pakiecie ze sprzęgłem kupione było w komplecie z cewką, którą mam w magazynie części zapasowych w razie "W" póki co klima pracuje ok, jednak nie ma upałów, ale od razu trzeba było podkładki pod sprzęgiełko podkładać żeby nie tarło o koło, podczas gdy przy starym nie trzeba było
A co do hydrofobowości FK
Daje radę
W sobotę lecimy na zlot samochodów tuningowanych do Sierakowa WLKP. Ktoś się wybiera może?
Kapi_lt napisał(a):Black2black od shine?
dokładnie tak
W czwartek było mycie, później detailer i wyszło takie coś
Zdjęcia surowe z telefonu
Mazda w weekend zrobiła ponad 600km w zasadzie bez większych problemów jechaliśmy do Sierakowa w Wielkopolsce na zlot samochodów tuningowanych wszystkich marek, gdzie razem z forumowymi kolegami reprezentowaliśmy klubowe barwy
Czarnulka przyciągała uwagę, jednak wszyscy po chwili patrzyli na sprężynę Nightfall'a
Dziś w drodze powrotnej na "niemieckiej" autostradzie nawet przepiękne pomarańczowe Lamborghini wyprzedzałem, no ale licznik mi pokazywał 220km/h parę osób po trasie się zdziwiło, a miałem na pokładzie 4 osoby i pełen bagażnik jednak pisałem że "bez większych problemów", gdyż ta klima ciągle ma fochy dodatkowo na zjeździe z autostrady usłyszałem dziwny szum. Wjechałem w ślepą uliczkę, maska do góry i co widzę? Silnik nadal jest przyjrzałem się dokładniej i zauważyłem sprzęgło klimatyzacji, które się odkręciło, stanęło w poprzek przy kole sprężarki i ocierało krawędzią. Postukałem w nie kluczem do kół, od spodu odchyliłem osłonę silnika i je wyciągnąłem, żeby nigdzie nie wypadło. Jutro najprawdopodobniej pojadę do warsztatu klimatyzacji i niech mi poprawiają
Te sprzęgła klimatyzacji to ciągle fochy strzelają, u mnie zaczęło terkotać ostatnio jak sprężarka się włącza :/
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości