Mazda3 BK LF '07 Kintaro 150 KM
1, 2
Witam serdecznie.
Mazda 3 po trzymiesięcznych poszukiwaniach wpadła w moje posiadania. Wcześniej wyszukiwanie po aukcjach "tego jedynego" i była jedna wyprawa w celu obejrzenia auta. Na szczęście to było blisko ~150 km w jedną stronę. W rozmowie telefonicznej wszystko super,cacy. Rzeczywistość nieco mniej atrakcyjna.
Wtedy bardziej zacząłem szukać skarbnicy przy szukaniu aut. Trafiłem tutaj. To były bardzo długie godziny czytania, obserwowania i podziwiania pojazdów innych użytkowników spod znaku Mazdy.
Znalazłem tutaj prawdziwą bazę danych. Szukania ofert nie było końca... Setki telefonów. Na niektóry numery VIN czekam do dziś
Nadszedł ten dzień... Zakup M3 – dokładnie, co, jak gdzie i kiedy zrobię szerszy update do tego wpisu.
Ślad jest: viewtopic.php?f=35&t=183383
Dane techniczne:
Rocznik – 2007 / pierwsza rejestracja 30.10.2007
Silnik – LF 2.0 150 KM
Przebieg przy zakupie: męczy mnie do dziś. Nie spisałem, pierwsze auto, emocje, wrażenia i uciekła mi ta rzecz. Było jednak 143 "z groszami"
Przebieg (do wpisu)– 161499 – z dnia. 13.06.2016, dzień przeglądu technicznego do dowodu.
~~~~ Wyposażenie ~~~~
* Skrzynia manualna 6 biegowa
* Reflektory soczewkowe
* Halogeny
* Poduszki powietrzne szt. 6
* Klimatronic
* Felgi aluminiowe 17" i opony Barum Bravuris 3 205/55
* Sportowe nakładki na pedały AL + podstopnica
* Sportowe progi
* Spoiler dachowy
* Sportowy tylny zderzak
* Sportowy wydech z nierdzewki
* Podłokietnik w tylnej kanapie
* Domykanie szyb z pilota
* Komputer pokładowy
* 4 x elektryczne szyby
* Podgrzewane lusterka
* Czujnik temperatury zewnętrznej
* Czujnik niezapięcia pasów przód/tył
* Audio: Radio ze zmieniarką na 6 CD + 4 głośniki
* Wielofunkcyjna kierownica skórzana
* Wspomaganie kierownicy
* ABS, DCS
* Immobilizer
* ISOFIX
* Centralny zamek z pilotem
~~~~ Modyfikacje ~~~~
Jak widać auto przy zakupie nie było na oryginalnych felgach dla wersji Kintaro – to był mój priorytet w modyfikacjach – zakończony sukcesem przy starcie sezonu wiosennego
Może niektórzy wyśmieją ten "mod", ale te auto wiele zyskało w moich oczach po przesiadce na te obręcze i narzucone nowe gumy Dunlop SP Sport Blueresponse 205/50 R17 89 V.
Poprzednie felgi kupił jeden z użytkowników tego forum. Był kontakt po założeniu ich – zadowolony
~~ w planach ~~
* przyciemnienie szyb tył
* tempomat (?)
* auto detalling – wosk naturalny, glinka, przed urlopem, końcówka czerwca postanowione, będzie krótka relacja. Nie mam możliwości samemu zrobić tego, więc oddaję do znajomego – maniaka z kosmetyką.
* pomalowanie zacisków
Z najważniejszych czynności/eksploatacji :
13.07.2015 [146105]:
Filtr kabinowy – węglowy
Filtr powietrza
Filtr oleju
Valvoline SynPower 5W30 (5L)
Wycieraczka standardowa tył
Wycieraczki Aerotwin Multiclip (Bosch)
12.09.2015 [150300] – Wymiana tulejek na tylnym wahaczu – 2 szt. +sprawdzenie zbieżności (wydruki)
Zabezpieczenie i konserwacja podwozia
26.11.2015 [153550] – Zakup felg zimowych 16" Stahlmann Räder 5x114,3
27.11.2015 [153555] – Zakup zimowych opon Falken HS 449 205/55R16 91 T – 4 szt.
28.11.2015 [153610] – Pełna wymiana opon/felgi letnie –> zimowe, wyważenie
1.04.2016 [157690]
– Kupno opon letnich: Dunlop SP Sport Blueresponse 205/50 R17 89 V
– Zakup oryginalnych felg Mazda dla Kintaro
– Wymiana/wyważenie + szczegółowy wydruk
-wymiana żarówek (komplet OSRAM) + regulacja świateł
06.04.2016 [158550] : Mata do bagażnika
Na dniach standardowa wymiana – eksploatacja + tulejki.
Lepiej późno niż wcale... Od wrześnie ubiegłego roku prowadzę systematycznie motostat:
http://www.motostat.pl/member/vehicles/ ... 529/page/1
Jeśli możliwe, to proszę o wrzucenie sygnaturki do mojej stopki. Z góry dziękuję.
Tak było na początku, przed oryginalnymi felgami:
Po ostatnim myciu szamponikiem Shiny Garage :
Chwila zabawy:
To co wielu tutaj podkreśla. Z jazdy tym autem można czerpać radość
Mazda 3 po trzymiesięcznych poszukiwaniach wpadła w moje posiadania. Wcześniej wyszukiwanie po aukcjach "tego jedynego" i była jedna wyprawa w celu obejrzenia auta. Na szczęście to było blisko ~150 km w jedną stronę. W rozmowie telefonicznej wszystko super,cacy. Rzeczywistość nieco mniej atrakcyjna.
Wtedy bardziej zacząłem szukać skarbnicy przy szukaniu aut. Trafiłem tutaj. To były bardzo długie godziny czytania, obserwowania i podziwiania pojazdów innych użytkowników spod znaku Mazdy.
Znalazłem tutaj prawdziwą bazę danych. Szukania ofert nie było końca... Setki telefonów. Na niektóry numery VIN czekam do dziś
Nadszedł ten dzień... Zakup M3 – dokładnie, co, jak gdzie i kiedy zrobię szerszy update do tego wpisu.
Ślad jest: viewtopic.php?f=35&t=183383
Dane techniczne:
Rocznik – 2007 / pierwsza rejestracja 30.10.2007
Silnik – LF 2.0 150 KM
Przebieg przy zakupie: męczy mnie do dziś. Nie spisałem, pierwsze auto, emocje, wrażenia i uciekła mi ta rzecz. Było jednak 143 "z groszami"
Przebieg (do wpisu)– 161499 – z dnia. 13.06.2016, dzień przeglądu technicznego do dowodu.
~~~~ Wyposażenie ~~~~
* Skrzynia manualna 6 biegowa
* Reflektory soczewkowe
* Halogeny
* Poduszki powietrzne szt. 6
* Klimatronic
* Felgi aluminiowe 17" i opony Barum Bravuris 3 205/55
* Sportowe nakładki na pedały AL + podstopnica
* Sportowe progi
* Spoiler dachowy
* Sportowy tylny zderzak
* Sportowy wydech z nierdzewki
* Podłokietnik w tylnej kanapie
* Domykanie szyb z pilota
* Komputer pokładowy
* 4 x elektryczne szyby
* Podgrzewane lusterka
* Czujnik temperatury zewnętrznej
* Czujnik niezapięcia pasów przód/tył
* Audio: Radio ze zmieniarką na 6 CD + 4 głośniki
* Wielofunkcyjna kierownica skórzana
* Wspomaganie kierownicy
* ABS, DCS
* Immobilizer
* ISOFIX
* Centralny zamek z pilotem
~~~~ Modyfikacje ~~~~
Jak widać auto przy zakupie nie było na oryginalnych felgach dla wersji Kintaro – to był mój priorytet w modyfikacjach – zakończony sukcesem przy starcie sezonu wiosennego
Może niektórzy wyśmieją ten "mod", ale te auto wiele zyskało w moich oczach po przesiadce na te obręcze i narzucone nowe gumy Dunlop SP Sport Blueresponse 205/50 R17 89 V.
Poprzednie felgi kupił jeden z użytkowników tego forum. Był kontakt po założeniu ich – zadowolony
~~ w planach ~~
* przyciemnienie szyb tył
* tempomat (?)
* auto detalling – wosk naturalny, glinka, przed urlopem, końcówka czerwca postanowione, będzie krótka relacja. Nie mam możliwości samemu zrobić tego, więc oddaję do znajomego – maniaka z kosmetyką.
* pomalowanie zacisków
Z najważniejszych czynności/eksploatacji :
13.07.2015 [146105]:
Filtr kabinowy – węglowy
Filtr powietrza
Filtr oleju
Valvoline SynPower 5W30 (5L)
Wycieraczka standardowa tył
Wycieraczki Aerotwin Multiclip (Bosch)
12.09.2015 [150300] – Wymiana tulejek na tylnym wahaczu – 2 szt. +sprawdzenie zbieżności (wydruki)
Zabezpieczenie i konserwacja podwozia
26.11.2015 [153550] – Zakup felg zimowych 16" Stahlmann Räder 5x114,3
27.11.2015 [153555] – Zakup zimowych opon Falken HS 449 205/55R16 91 T – 4 szt.
28.11.2015 [153610] – Pełna wymiana opon/felgi letnie –> zimowe, wyważenie
1.04.2016 [157690]
– Kupno opon letnich: Dunlop SP Sport Blueresponse 205/50 R17 89 V
– Zakup oryginalnych felg Mazda dla Kintaro
– Wymiana/wyważenie + szczegółowy wydruk
-wymiana żarówek (komplet OSRAM) + regulacja świateł
06.04.2016 [158550] : Mata do bagażnika
Na dniach standardowa wymiana – eksploatacja + tulejki.
Lepiej późno niż wcale... Od wrześnie ubiegłego roku prowadzę systematycznie motostat:
http://www.motostat.pl/member/vehicles/ ... 529/page/1
Jeśli możliwe, to proszę o wrzucenie sygnaturki do mojej stopki. Z góry dziękuję.
Tak było na początku, przed oryginalnymi felgami:
Po ostatnim myciu szamponikiem Shiny Garage :
Chwila zabawy:
To co wielu tutaj podkreśla. Z jazdy tym autem można czerpać radość
Ostatnio edytowano 14 cze 2016, 09:57 przez maniekzgc, łącznie edytowano 11 razy
Witam
Potrzebuję porady...
1. Przyciemnienie szybek było zaraz za felgami w priorytetach.
Czy nie oszpecę dając całkowicie ciemne na tył + bagażnik? Czy lepiej z delikatnym prześwitem?
Drugie pytanie, czy są tutaj osoby, które robiły przeróbkę i dokładały do swojej M3 tempomat? Jak to sprawuje się? Czy to nie wpływa jakoś na elektronikę, czy taki mod nie zadziała negatywnie, skoro fabryka tego nie dała?
Kierownice znalazłem takie:
http://allegro.pl/mazda-3-03-07-kierown ... ml#thumb/3
http://allegro.pl/mazda-3-poduszka-powi ... ml#thumb/2
http://allegro.pl/kierownica-skora-skor ... 57488.html
Kierownica od MPS podejdzie do M3 '07 ?
Potrzebuję porady...
1. Przyciemnienie szybek było zaraz za felgami w priorytetach.
Czy nie oszpecę dając całkowicie ciemne na tył + bagażnik? Czy lepiej z delikatnym prześwitem?
Drugie pytanie, czy są tutaj osoby, które robiły przeróbkę i dokładały do swojej M3 tempomat? Jak to sprawuje się? Czy to nie wpływa jakoś na elektronikę, czy taki mod nie zadziała negatywnie, skoro fabryka tego nie dała?
Kierownice znalazłem takie:
http://allegro.pl/mazda-3-03-07-kierown ... ml#thumb/3
http://allegro.pl/mazda-3-poduszka-powi ... ml#thumb/2
http://allegro.pl/kierownica-skora-skor ... 57488.html
Kierownica od MPS podejdzie do M3 '07 ?
Ależ marudzisz
Tempomat nic Ci nie zrobi. Fabryka nie dała, bo taką masz wersję wyposażenia, a sprawuje się bardzo dobrze. Jak często robisz trasy, to Cię prawa noga nie będzie bolała
Poszukaj samych przycisków (radio + tempomat), a jeśli nie będzie, to wtedy kupuj kierę. Chyba, że masz już kiepską skórę na kierownicy – wtedy wymieniaj całość.
Czujnik pod pedałem też wystarczy zamienić i całość działa.
W przypadku przycisków z M6 musisz tylko uziemić dodatkowy pin do kierownicy – znajdę zdjęcie na kompie, to Ci wyślę.
To wszystko. Nic Ci się nie zepsuje, nie stanie etc. Poza tym zawsze możesz przetestować działanie tempomatu na pustej drodze i sprawdzić zanim wyskoczysz na autostradę i będziesz grzał 150
Tempomat nic Ci nie zrobi. Fabryka nie dała, bo taką masz wersję wyposażenia, a sprawuje się bardzo dobrze. Jak często robisz trasy, to Cię prawa noga nie będzie bolała
Poszukaj samych przycisków (radio + tempomat), a jeśli nie będzie, to wtedy kupuj kierę. Chyba, że masz już kiepską skórę na kierownicy – wtedy wymieniaj całość.
Czujnik pod pedałem też wystarczy zamienić i całość działa.
W przypadku przycisków z M6 musisz tylko uziemić dodatkowy pin do kierownicy – znajdę zdjęcie na kompie, to Ci wyślę.
To wszystko. Nic Ci się nie zepsuje, nie stanie etc. Poza tym zawsze możesz przetestować działanie tempomatu na pustej drodze i sprawdzić zanim wyskoczysz na autostradę i będziesz grzał 150
- Od: 22 lip 2014, 10:58
- Posty: 1032
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Uważam, że skórka ma bardzo dobry stan. Lekko widać ślady użytkowania – od sposobu trzymania kierownicy. Kierownica MPS wpadła mi w oko – przez te nitki czerwone i z chęcią bym wymienił na taką, ale na w/w aukcji góra już lekko pod łysinę chyba podchodzi według fotek
Teraz dopiero obczaiłem, że przyciski są wraz z plastikową "obudową", bo cały czas kojarzyłem, że to są same przyciski i kierownicę potrzebuję z tą szarą obudową na przyciski. wszystko jasne już ;–)
Teraz dopiero obczaiłem, że przyciski są wraz z plastikową "obudową", bo cały czas kojarzyłem, że to są same przyciski i kierownicę potrzebuję z tą szarą obudową na przyciski. wszystko jasne już ;–)
maniekzgc napisał(a):Teraz dopiero obczaiłem, że przyciski są wraz z plastikową "obudową", bo cały czas kojarzyłem, że to są same przyciski i kierownicę potrzebuję z tą szarą obudową na przyciski. wszystko jasne już ;–)
Dlatego się dogadać nie mogliśmy Obszycie kiery to, zależnie od regionu, od 150-250 zł. Zrobią Ci czerwoną nitką, srebrną, szarą, jaką będziesz chciał
Kup sobie najtańszą kierę z przyciskami i wyślij do obszycia, przyciski zostaw, drugą kierę sprzedaj – proste
- Od: 22 lip 2014, 10:58
- Posty: 1032
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
maniekzgc napisał(a):Jelenia Góra – prawie sąsiad. Sosnówka znana ;–)?
Jesteś z sosnówki
to uzupełnij profil
A sosnówka znana z tego, że mam tam osobistego mechanika, który zajmuje się moimi Mazdeczkami
Pozdrawiam
Senior napisał(a):maniekzgc napisał(a):Jelenia Góra – prawie sąsiad. Sosnówka znana ;–)?
Jesteś z sosnówki
to uzupełnij profil
A sosnówka znana z tego, że mam tam osobistego mechanika, który zajmuje się moimi Mazdeczkami
Pozdrawiam
Nie, nie. Smażalnia ze smaczną rybką ;–)
rammstein napisał(a):Piękne Kintaro
Dzięki
Pytanie... w piątek byłem w sklepie z farbami, zobaczyć co mają na zaciski. Wyszedłem z MOTIP w sprayu – kolor czerwony. Będzie pasować? czytałem hammerite, piaskowanie. Jakie macie doświadczenia?
Uważam, że chyba na czerwono będzie pasować? Zaciski + cała reszta?
Dzisiaj jeszcze podjadę i zapytam o piaskowanie + lakier ile będzie kosztować w warsztacie.
Dopisano 14 cze 2016, 10:38:
W piątek byłem u mechanika, który zrobił swój "przegląd". Wczoraj byłem zrobić przegląd, bo został tydzień w dowodzie. Plany są takie: oddanie auta na wymianę oleje, filtry, tuleje na wahaczach.
Przyszły tydzień może uda się zrobić również przyciemnienie szyb.
Malowanie zacisków, możliwe dopiero połowa lipca. Byłem u lakiernika, piaskarka + malowanie proszkowe 200 zł / szt – około tydzień bez auta. Ten tydzień bez auta trochę mnie przeraził. Faktycznie tak to wygląda?
Na przegląd wybrałem się wieczorem. Około godziny 20. Stacja otwarta do 21. Przegląd podbity, potwierdził to co wcześniej u mechanika byłem na rekonesansie – tuleje z przodu, ale dodatkowo z tyłu też będę wymieniać – można jeździć, ale za jednym razem wolę zrobić jak najwięcej.
Miła obsługa. Odjechałem kawałek, spojrzałem w zaświadczenie. Na FV widoczny poprawny przebieg 161499, zaś na zaświadczeniu, który wypełnia diagnosta 161400, wróciłem bo mnie raziło w oczy. Później ktoś mi będzie wypominać, że nie zgadza się o 99km. Zapewnili, że zaokrągla się i nie ma znaczenia, męczyło mnie i męczy nadal. W domu przeglądam... Data pierwszej rejestracji w kraju – wpisana data pierwszej rejestracji za granicą. No i kolejny babol. Dzwonię i dzisiaj już nie odpuszczę, bo chcę mieć wszystko, tak jak było. Mam alergię na tego typu rzeczy, gdzie ktoś może mieć jakieś wątpliwości do kwestii, które są dla mnie istotne – przebieg.
Jak widać w załączniku – kierownica jest. Wczoraj zamawiając oleje, filtry do eksploatacji, tulejki, zapomniałem o czujniku do tempomatu :/ Kierownica i przyciski są.
Dzwoniąc do Jaksy, jaki olej do skrzyni biegów do Mazdy 3 podali 75W90. Z kolei mechanik, diagnosta mówili, że w ręcznej nie ma co wymieniać, dodatkowe koszty. Chciałbym zapytać też użytkowników M3 w ręcznej i 2.0 150KM, wymieniacie olej w skrzyni biegów, płyn hamulcowy?
Płyn hamulcowy mechanik sprawdzał, do chłodnicy tak samo i stwierdził, że nie widzi potrzeby.
M3 przy przebiegu 161563 przed chwilą u mechanika została na wymianę standardowych płynów oraz tulejki/wahacze.
PS. Jak mogę ustawić w sygnaturce ikonkę z motostat?
PS. Jak mogę ustawić w sygnaturce ikonkę z motostat?
maniekzgc napisał(a):Jak mogę ustawić w sygnaturce ikonkę z motostat?
Musisz mieć bodajże odpowiedni staż wyrażony odpowiednią ilością postów
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
-
Tomek grupa rozwoju forum
- Od: 11 kwi 2008, 14:18
- Posty: 1813 (55/50)
- Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
- Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998
Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau
była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG
Senior napisał(a):maniekzgc napisał(a): może za 5 lat dobiję do 500 postów ;–)
Ale widzę, że ci się udało
Gratki
To tylko kopiuj-wklej kod na forum. Mi chodziło sygnaturkę. Wkleiłem ot tak. W sygnaturce za każdym razem byłby widoczny. Nie można mieć wszystkiego ;–)
---
A ja już zastanawiam się nad zestawem głośnomówiącym, jako zakup w niedalekiej przyszłości.
http://allegro.pl/zestaw-glosnomowiacy- ... 86326.html
lub
http://allegro.pl/zestaw-glosnomowiacy- ... 83364.html
Ktoś może używa któregoś z w/w ?
No to wjechał modzik:) buzke cieszy. Montaż 20-30min. Zgodnie z instrukcją z forum.
Kierownicę wybrałem od MPS (patrz wyżej foto) wlacznie z przyciskami. Zależało mi żeby były plastiki tego samego- szarego koloru jak oryginalna kierownica. Oj brakowalo mi tempomatu ogromnie. A zaraz sprawdzian w drodze na urlop
Foto samego środka kierownicy i przycisków zrobiłem, bo przyciski miały widoczne ślady użytkowania – brudne delikatnie nie dawalo mi spokoju. W mojej miejscowości kolega prowadzi sklepik z kosmetykami do auta i zajmuje się autodetallingiem – http://www.123myjeszty.pl i dostałem próbkę APC ADBL i dresingu – Poorboy's World Natural Look.
Różnica chyba widoczna. A ja teraz zastanawiam soe kiedy znaleźć czas na wszystkie plastiki. Będzie zabawa z tym, więc chyba dopiero po urlopie.
W tym tygodniu jeśli pogoda dopisze to autko idzie do tego kolegi z 123myjeszty na zewnętrzny autodetalling – glinka, wosk itd.
Kierownicę wybrałem od MPS (patrz wyżej foto) wlacznie z przyciskami. Zależało mi żeby były plastiki tego samego- szarego koloru jak oryginalna kierownica. Oj brakowalo mi tempomatu ogromnie. A zaraz sprawdzian w drodze na urlop
Foto samego środka kierownicy i przycisków zrobiłem, bo przyciski miały widoczne ślady użytkowania – brudne delikatnie nie dawalo mi spokoju. W mojej miejscowości kolega prowadzi sklepik z kosmetykami do auta i zajmuje się autodetallingiem – http://www.123myjeszty.pl i dostałem próbkę APC ADBL i dresingu – Poorboy's World Natural Look.
Różnica chyba widoczna. A ja teraz zastanawiam soe kiedy znaleźć czas na wszystkie plastiki. Będzie zabawa z tym, więc chyba dopiero po urlopie.
W tym tygodniu jeśli pogoda dopisze to autko idzie do tego kolegi z 123myjeszty na zewnętrzny autodetalling – glinka, wosk itd.
Piękna Mazda, w jakże ciekawym kolorze! Witamy na forum.
Co do malowania zacisków są dwa główne obozy i detalingowcy. Pierwszy obóz to Hammerite, drugi to Motip itp. Trzeci, to malowanie proszkowe. Niestety w naszych autach nie da się osiągnąć takiego efektu jak przy zaciskach które są malowane fabrycznie (inaczej wtedy jest wykonywany odlew zacisku i jest on idealnie gładki). Ja dzisiaj swoje przednie Hammeritem potraktowałem i jestem zadowolony. Po intensywniejszej jeździe jak się zbiżyć do felgi to trochę czuć gorącą farbę ale nie ma tragedii
Co do malowania zacisków są dwa główne obozy i detalingowcy. Pierwszy obóz to Hammerite, drugi to Motip itp. Trzeci, to malowanie proszkowe. Niestety w naszych autach nie da się osiągnąć takiego efektu jak przy zaciskach które są malowane fabrycznie (inaczej wtedy jest wykonywany odlew zacisku i jest on idealnie gładki). Ja dzisiaj swoje przednie Hammeritem potraktowałem i jestem zadowolony. Po intensywniejszej jeździe jak się zbiżyć do felgi to trochę czuć gorącą farbę ale nie ma tragedii
- Od: 20 wrz 2014, 13:47
- Posty: 70
- Skąd: Warszawa
- Auto: 2.0 LF 150KM 09.2008
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości